LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Playco/ Playcollect

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Mama Nienke
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2008 13:29

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Mama Nienke »

Oef :shock: bijna had ik via Marktplaats iets bij Toys+ besteld.

Hun antwoord op mijn vraag hoe ik kon bestellen en hoe snel er geleverd kon worden, wekte argwaan en ben ik eens gaan googelen.
" U geeft uw gegevens door voor verzending, dan maken wij een bestelbon klaar en sturen u de gegevens om te betalen met de juiste referentie.
U betaalt, wij verzenden zo snel mogelijk.

mvg

TOYS+ )
Gelukkig kwam ik bij Tros Radar uit.
Nico71 ik begrijp dat de zaken niet zo goed gaan.
Kun je nog een klantje gebruiken, ik wil graag bij je kopen. :D
Hoe kunnen we dat realiseren?

Mvg,
Nienke

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

Dag Mama Nienke,

Emotioneel gaat het niet goed met ons. :wink: Zakelijk gaat het prima!

Google op Playmobil en je zult ons vinden!

TOYS PLUS
Berichten: 51
Lid geworden op: 16 jan 2008 11:15

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door TOYS PLUS »

Mama Nienke,

je snapt nog steeds niet dat NICO71 ons wil linken aan een ander bedrijf, dat zelfs niet meer bestaat, om hieruit zelf munt te slaan ?

Dat is erg, je zou toch meer verwachten van een slimme Nederlandse mama.

Hoe meer je bespaart, hoe meer leuke dingen je kan doen met de kindjes en je hoeft dus zeker niet meer speelgoed te kopen.

Nergens krijg je de service en de prijzen die je bij ons krijgt.
Het staat iedereen ook vrij in een van de winkels af te halen (kost dan wel wat meer, maar toch, als je zeker wil zijn en je koopt een paar items, loont het altijd de moeite !

In ieder geval veel succes (ook aan NICO71)

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Uit een ander topic Toyplus/playco/Toy+

{quote}
BEDREIGING

A.v.W bedreigt iedereen met de hamer het hoofd in te slaan.
We raden alle verkopers en web shops om zeker nooit zaken te doen met deze labiele persoon.

Er wordt eerst via de moeder gereageerd, dan is het zogezegd de zoon van 11 jaar die de doodsbedreigingen uit, die je niet serieus mag nemen, vervolgens reageert de vader zogezegd om het allemaal te relativeren.

Wij hebben deze persoon gemeld klacht neer te leggen bij de bevoegde instanties (politie, gerecht, enz...) en we hebben ook besloten om niet te leveren, ondanks dat het product al is betaald.
{einde quote}
---------------------------------------------------------
En bij dat bedrijf heeft u een bestelling lopen?
Ondanks hun ijskoude, ik citeer: "we hebben dan ook besloten om niet te leveren, ondanks dat het bedrag al is betaald."

Dat wordt in de Nederlandse wetgeving domweg OPLICHTING genoemd!
Gezien ook de vele schandelijke taal door dit "bedrijf"al eerder geuit mag men aannemen dat dit "bedrijf" die klant al het bloed onder de nagels vandaan heeft gehaald.

Grootvader

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

Neen leugenaar

stop met verwarring te zaaien onder de mensen

TOYS+ HEEFT NIKS TE MAKEN MET PLAYCO, BIJ ONS HEB JE EEN PASS NODIG OM TE BESTELLEN.
Laatst gewijzigd door Playco op 17 mei 2008 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 16 Mei 2008 14:38 door Playco


--------------------------------------------------------------------------------

Neen leugenaar

stop met verwarring te zaaien onder de mensen

TOYS+ HEEFT NIKS TE MAKEN MET PLAYCO, BIJ ONS HEB JE GEEN PASS NODIG OM TE BESTELLEN, MAAR BEDREIGINGEN PIKKEN WE NIET.

DE KLANT DREIGT INTUSSEN MOOI VERDER, ZE RIJDEN MET EEN GROENE OPEL NAAR ONS TOE, HELAAS VOOR HEN, GAAN ZE EEN BLAUWTJE LOPEN.

Lekker kleurrijk !
Beetje paranoide? of kleurenblind misschien.

playmo_gast
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:35

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door playmo_gast »

Eigenlijk wil ik mij niet moeien in het hele gesprek (zie ook Toys+), maar dit is een quote uit een mail van PLAYCO

Ik noteer de 5 safari sets voor jou en je mag ze overschrijven,
das gemakkelijker en sneller voor mij ook...

KBC: 734-xxxxxxx-64 (Philip Heylen)
DEXIA: 779-xxxxxxx-32 (Business Promotions NV)

Wat voor jou het gemakkelijkste is en het snelste liefst ook... :-)

Natuurlijk niet overgeschreven maar cash bij afhaling

Ik denk dat niemand zit te wachten op het volledige nummer, maar het geeft wel het idee dat het allemaal hetzelfde is huh. Philip, als een sgedacht dat Nico of Jor wel eens voorbij jouw zaak in Heverlee kunnen rijden :idea: .

Prettig W/E nog iedereen :lol:

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 16 Mei 2008 23:11 door playmo_gast

Ik denk dat niemand zit te wachten op het volledige nummer, maar het geeft wel het idee dat het allemaal hetzelfde is huh. Philip, als een sgedacht dat Nico of Jor wel eens voorbij jouw zaak in Heverlee kunnen rijden
Dat gaat in mijn geval nooit gebeuren. Dit forum geeft ruimte genoeg om deze kwalijke zaken aan het licht te brengen.Er is zoveel te vinden over die gasten en dan met name over niet of idioot laat geleverde spullen.Vervolgens worden hier deze klanten voor leugenaar uit gemaakt door Playco/Toys+/Philip enz en weet ik veel wat voor namen meer.Dit topic zal nooit verdwijnen omdat Playco/Toys+/Philip enz dat vragen simpel omdat zich nog steeds gedupeerden melden die hun spullen nooit kregen! Natuurlijk, Als alles is opgelost stopt het topic vanzelf.Gezien het geschreeuw van op dit moment Playco zal dat nog lang duren.

Mvg Jor.

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

Playmo_gast

jij spreekt over het verleden.

1. Dat was 100% zeker voor de overname door ons
2. er is helemaal niets in Heverlee van zaak, ga er zelf maar kijken, het pand staat al sedert februari 2007 te huur !!!
3. er is al lang geen sprake meer van Philip Heylen, niemand weet waar die uithangt momenteel, maar volgens mijn info zeker niet in België.

greetz

Ricardo.

PS Het topic zal wel stoppen: ER IS IMMERS GEEN PLAYCO MEER, WAAROVER GAAN ZE DAN NOG SCHRIJVEN ?

Frans75
Berichten: 502
Lid geworden op: 05 nov 2007 20:11

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Frans75 »

ER IS IMMERS GEEN PLAYCO MEER, WAAROVER GAAN ZE DAN NOG SCHRIJVEN ?
Als je niet meer bestaat, hoe kan je dan nog reageren?

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

3. er is al lang geen sprake meer van Philip Heylen, niemand weet waar die uithangt momenteel, maar volgens mijn info zeker niet in België.
Dit noem ik een leugen. Zowel jij als ik weten dat Philip gewoon in Heverlee zit waar laatst nog een forumgebruiker een bestelling gedaan bij Toys+, bij hem heeft opgehaald in zijn garage.

Maar je antwoord past in het gehele beeld dat jullie opwekken. Je weet zelf nauwelijks waar je mee bezig bent, laat staan dat je het aan een ander kunt uitleggen.

playmo_gast
Berichten: 6
Lid geworden op: 14 mei 2008 21:35

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door playmo_gast »

Nico71,

Klopt, er zijn onlangs nog bezoekers van jullie geweest, heb ik ook gelezen. Bovendien heb ik nog mails van xxx en einde Feb over bestellingen (net terug uit het ziekenhuis met je Hernia, remember, of gewoon een excuus voor een late levering) en van begin tot mid-maart waarin je vraagt om de mailing list niet meer naar jou door te sturen.

".. P.H. .."
Je moet toch weten dat jouw manier van werken heel wat mensen tegen de borst stuit, en ze op dit forum deze ongelukkige ervaringen meedelen.

".. Ricardo .."
héhé, mocht het echt zo zijn dat je een grote filantroop bent, en het helemaal niet erg vind dat iemand die je niet meer kent xxx, waarvan je niet meer weet waar hij zit, wel de betalingen van je klanten mag ontvangen, mag ik dan aub ook ons rekeningnummer doorgeven.

Groetjes iedereen.

nico71
Berichten: 97
Lid geworden op: 06 aug 2007 22:20

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door nico71 »

@kanovaarder
net terug uit het ziekenhuis met je Hernia, remember,
hahaha, je kunt 't hem ook niet kwalijk nemen dat hij naar de verkeerde afdeling in het ziekenhuis is gelopen!

Het is leuk om te zien dat deze Belgische jongens in hun geldzucht het goud aan alle kanten zien blinken maar om het binnen te harken zoveel rare kronkels moeten uithalen en al zoveel leugens hebben verteld, dat ze echt niet meer weten wat wel of niet voor buitenstaanders te controleren is. Bij de meest simpele voorbeelden vallen ze al door de mand.

Het voorbeeld van Playmo_gast is wel erg leuk : betalingen voor bestellingen bij iemand binnen laten komen waarvan je niet weet waar hij zich bevindt?

Ricardo, ik wet dat als je je been onder de tafel strekt of je je arm uitsteekt, je hem kunt aanraken. Maar wellicht kun je ook voor een spiegel gaan staan waarbij je hem opeens weer ziet!

moontje77
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door moontje77 »

Hallo allemaal,
ik heb vandaag een mail gekregen van playco voor de betaling van mijn lidmaatschap.
Ik heb vorig jaar mijn lidmaatschap binnen 7 dagen per mail afgemeld en ook niet betaald,niets meer van gehoord.
Nadat ik dit naar playco heb gemailt,komt er een mail terug dat ik nu dus 2 jaar dus 50 euro moet betalen,en anders komt er een deurwaarder of een rechtzaak.
Voor alle duidelijkheid,mijn mail was erg netjes,ik vind het schandalig dat playco mensen op deze manier te woord staat.
Iemand tips om op een goede manier van playco af te komen?

Met vriendelijke groet,

Moontje

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

playmo_gast

ik weet niet wie jij bent, of denkt te zijn, in elk geval heb ik helemaal geen hernia gehad, maar als ik het goed lees en begrijp, zit jij nu te zagen over februari 2007 ???

echt up-to-date dat jij bent met je informatie... als je niks beters te doen hebt, dan weet ik het niet, maar jullie denken allemaal veel te veel en weten van niks ...

moontje77
Berichten: 9
Lid geworden op: 04 jun 2007 19:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door moontje77 »

Ja precies, omdat u te dom bent om te begrijpen hoe het werkt...

En nee, een lopende overeenkomst, vanuit onze kant nooit stopgezet, kan nog tot 10 jaar na het beëindigen worden vervolgd.

En nee, de termijn van 7 dagen (een van de regeltjes in Nederland misschien) is niet van toepassing...

Digitaal hoeft er niets te worden ondertekend, u heeft besteld en ging akkoord met de voorwaarden... dat is voldoende bewijs hoor

U zou misschien bij de vorige eigenaars in aanmerking gekomen zijn, maar niet bij ons...
Zij hebben het misschien zo gelaten maar wij gaan er eens werk van maken... u zal nog versteld staan.

Dit krijg ik als reactie op mijn mail.

Zo vriendelijk zijn ze bij playco,

moontje

gretl
Berichten: 4
Lid geworden op: 29 feb 2008 17:22

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door gretl »

Ik kreeg vandaag deze reactie (overigens zonder me zelf onprettig of beschuldigend tre hebben uitgelaten) nadat ik Playco had herinnerd aan een niet-geleverd artikel en een daardoor openstaand bedrag ten gunste van mij. Aanleiding was hun eis om een tweede lidmaatschapsjaar te betalen.
Hier een greep uit de paar mails in vijf minuten die ik van ze kreeg:


Even herinneren dat u zich beter inhoudt dan te liegen... U had na 29 dagen niet eens betaald, dat duurde na een laatste waarschuwing nog eens 3 extra dagen en ondanks het feit dat betalingen dan al konden verbeurd verklaard worden, hebben we dat niet toegepast.

Nu gaan we niet zo tolerant meer zijn.
Of u betaalt 11 euro of 21 euro om uw lidmaatschap te beëindigen, desnoods met 1.000 euro aan gerechtelijke en advocaatskosten erbovenop, maar betalen zal u.

(...)

Er is niets meer te leveren.
En wij hebben niets beloofd.
U moet nog 11 euro betalen en voor de rest is er niks meer.

Wij op uw rekening storten ? U bent wel de leukste thuis wellicht, maar niet echt goed wijs denk ik.




Gezellige mensen daar bij Playco...

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door gravedigger »

Nu gaan we niet zo tolerant meer zijn.
Of u betaalt 11 euro of 21 euro om uw lidmaatschap te beëindigen, desnoods met 1.000 euro aan gerechtelijke en advocaatskosten erbovenop, maar betalen zal u.
Deden ze dat maar eens, i.p.v. er mee te dreigen. Wat zullen ze op hun bek gaan :lol:

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

Vorig kwartaal 12 VEROORDELINGEN, allemaal bij verstek omdat ze geen advocaat willen betalen en geen vliegtuigticket natuurlijk.

Kosten waren 898 euro + de openstaande rekening en dit per zaak.

Wij hebben aan die 898 euro niets, maar de openstaande rekening werd betaald, goed he ?

Een goede waarschuwing voor de anderen...

Playco
Berichten: 40
Lid geworden op: 03 nov 2006 16:26

Re: Playco/ Playcollect

Ongelezen bericht door Playco »

gretl, xxx zou beter zijn

je bent gewoon een wanbetaler... Je moet nog 11 euro betalen, en als je daar liever ook 898 euro ziet bijkomen, geen probleem.

En je bent gek als je denkt dat je geld gaat terugkrijgen, terwijl je net moet betalen ja, zo eenvoudig is dat !

Onze advocaat wil graag nog meer zaken.

Wij willen het % beperken natuurlijk, maar 12 op 21.000 is niet zoveel, er is nog wat marge...

Aan alle anderen die denken te ontsnappen... een gewaarschuwd man is er twee waard en dat geldt ook voor vrouwen

Gesloten