LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Salland Automatisering rip off ?

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
T.V.
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:11

Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door T.V. »

Beste heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heb ik een compleet systeem besteld bij Salland t.w.v 2000,-+.
Ik koos er voor om mijn systeem thuis te laten bezorgen wegens de lange afstand.
Eenmaal binnen en aangesloten bleek het systeem niet te werken, ook wel een D.O.A genoemd.

Nieuwsgierig naar of ik kon zien wat het probleem was draaide ik de kast open.
Het eerste wat me opviel was een stukje plastic, wat overduidelijk van één van de onderdelen was.
Vervolgens bleken ook enkele kabels los te zitten.

De technische dienst van Salland heeft erg veel tijd besteed aan mijn systeem en vertelde mij dat het systeem nog eens is gecontroleerd voor verzending en dat alles in orde was.

Salland Automatisering heeft nooit duidelijk gezegd dat het aan de zending lag ( TGP ) maar sprak mij hier ook zeker niet in tegen.

Binnen enkele dagen heb ik mijn klacht gedaan bij het bedrijf waarop deze mij vertelden dat ik alleen "kans" maak op een kosteloze reperatie.
Dit is de eerste keer, zeker niet de laatste, dat mijn bek openviel van verbazing gezien ik daar al recht op had omdat zowel op elk onderdeel garantie zat en ik er ook nog 1 jaar assemblage-garantie bij heb genomen.

2 weken en 20 e-mails (van mijn kant) later krijg ik het adres van iemand die naar eigen zeggen "door de baas is aangesteld om dit probleem op te lossen".
Enkele e-mails later blijkt dat hij me als enige andere optie geeft: 75% van je geld terug.
M.a.w; "zolang wij geen verlies maken is het goed".

Onderhand zitten we al in de 5e/6e week.
Omdat ik er vanuit ga dat het systeem erg slecht is behandeld door de TGP ga ik niet akkoord met beide opties.
Immers, als ze de reparatie uitvoeren is het geen nieuw systeem meer, hetgeen waar ik voor heb betaald.
Ze hebben wel gezegd dat ze kapotte onderdelen ook kosteloos vervangen maar ik vind dit niks bijzonders omdat ik hiervoor een "dubbele"garantie kocht.
Komt er ook bij dat er alsnog "beschadigde" onderdelen in de kast blijven zitten waardoor ik hier eventueel later problemen mee krijg.

Ik kan nog even doorgaan met zeuren over Salland :P maar
graag hoor ik eerst hoe jullie er over denken.

Bij voorbaat dank.

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Omdat ik er vanuit ga dat het systeem erg slecht is behandeld door de TGP ga ik niet akkoord met beide opties.
Immers, als ze de reparatie uitvoeren is het geen nieuw systeem meer, hetgeen waar ik voor heb betaald
Als je zeker wilt weten dat je nieuwe onderdelen in je systeem krijgt moet je een computer zelf bouwen met onderdelen uit gesealde verpakking. Zowel toen je hem "nieuw" kocht als nu na reparatie kunnen ze je alles wijs maken.
Overigens zou het mij niet echt uitmaken als de PC het maar doet; als er gebreken optreden komt dat toch wel naar voren in de 1e 2 jaar (van de fabrieksgarantie).

(heb trouwens zelf een positieve ervaring met Salland wat betreft de levering van een LCD scherm)

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Als u in de eerste zeven werkdagen na ontvangst heeft aangegeven de koop ongedaan te maken dan heeft u recht op volledige terug gave van uw geld. U hoeft dan alleen de transportkosten te betalen.

Heeft u dat hier buiten gedaan dan heeft het bedrijf eerst de kans het kosteloos product te repareren. Dit betekent ook dat zij moeten opdraaien voor de verzendkosten heen en weer.

T.V.
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:11

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door T.V. »

Allereerst bedankt voor de reactie's.
Bij de bestelling zat ook een LCD scherm, deze kwam op de 2e dag aan en was in prima staat.
Nog iets "vreemds" is dat de computer zelf 1 dag later kwam dan de LCD monitor, wellicht probeerden ze de schade te herstellen :?:
"vreemd" omdat de pakketjes tegelijk zijn verzonden.

Ik heb zeker binnen 7 dagen mijn klacht gedaan, echter duurt het van hun kant meestal vrij lang voordat ze reageren.
Het zou ook erg handig zijn als u mij zou kunnen vertellen hoe u hier aan komt, dan kan ik dit voorleggen aan hun contactpersoon en zo ten minste nog één reactie eisen.

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mijn bron is het burgerlijk wetboek 7. Titel 1 koop en ruil en daarvan afdelingen 1, 2, 3 en 9a. http://www.burgerlijk-wetboek.nl/BW7.htm
Ik heb zeker binnen 7 dagen mijn klacht gedaan, echter duurt het van hun kant meestal vrij lang voordat ze reageren.
Die termijn is 2 maanden. De zeven dagen gaan ergens anders over. Als u in 7 werkdagen aangeeft de computer niet te willen dan kunt u uw geld terug krijgen. Daarna kunt u in eerste instantie alleen nog herstel of vervanging eisen. Dit moet het bedrijf kosteloos uitvoeren, omdat u deze schade niet had gehad indien het systeem deugelijk was. Als een bedrijf binnen 14 dagen reageer is dat best redelijk.
Binnen enkele dagen heb ik mijn klacht gedaan bij het bedrijf waarop deze mij vertelden dat ik alleen "kans" maak op een kosteloze reperatie. Dit is de eerste keer, zeker niet de laatste, dat mijn bek openviel van verbazing gezien ik daar al recht op had omdat zowel op elk onderdeel garantie zat en ik er ook nog 1 jaar assemblage-garantie bij heb genomen.
Het voordeel van een garantie is dat u niet met de bewijslast zit. Normaal zou u moeten bewijzen dat het gaat om een product fout. Wettelijk gezien zit er altijd tenminste zes maanden garantie op een product.

T.V.
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:11

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door T.V. »

Des te beter dat ik die "dubbele" garantie al had toch ?
Ik heb dit voorgelegd aan de contactpersoon en deze komt nu met de argumenten dat het geld niet geretourneerd kan worden omdat het een maatwerk is.
Ook melde hij dat de site niet van de overheid was..
Eerder is mij gezegd dat ze de computer niet kunnen verkopen omdat deze niet nieuw meer is, maar willen mij er dus wel mee opschepen ?

alfatrion
Berichten: 21914
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Des te beter dat ik die "dubbele" garantie al had toch ?
Ik heb dit voorgelegd aan de contactpersoon en deze komt nu met de argumenten dat het geld niet geretourneerd kan worden omdat het een maatwerk is.
Het ontbinding recht staat in artikel 7:46d BW. Hier op zijn een paar uitzonderingen en producten die volgens uw specificatie tot stand zijn gekomen zijn er van uit gesloten. Al met al vind het aanbod om de defecten producten te gratis vervangen best heel redelijk. Daar heeft u ook recht van op grond van artikel 7:21 BW. Op grond van artikel 7:24 heeft u ook recht op vergoeding van de verzendkosten. Hier mag de winkelier niet van afwijken.

Dat van dat "dubbele" garantie snap ik niet.

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/6.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/21.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/24.html
http://www.wetboek-online.nl/wet/BW7/46d.html

Ik wil u eigenlijk adviseren om wat rustig aan te doen met de communicatie. 20 e-mail is 2 weken vind ik best veel. Een eerste brief zou zo kunnen uitzien:

Beste <verkoper>,

Ik heb het product <product> gekocht op <aankoop datum>. Dit product bevat de volgende gebreken: <opsomming gebreken>.

Het product moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Daarvan is in dit geval geen spraken. Ik hoefde dan ook niet te verwachten dat ik het product zo zou ontvangen. Nu dit helaas wel het geval is verzoek ik u de defecten onderdelen te vervangen.

Nu het product nog onder de wettelijke garantie van zes maanden valt ga ik er van uit dat hier aan geen kosten zijn verboden en de verzendkosten door u zullen worden vergoed. Deze zou ik immers niet hebben gehad als u mij een deugelijk systeem had geleverd.

Ik verzoek u vriendelijk binnen twee weken te reageren.

Met vriendelijke groet,
<afzender>

T.V.
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:11

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door T.V. »

Dat zijn erg dure woorden daar in het begin, vertelt u me nou dat ik geen recht heb op volledige teruggave ?

"Dubbele garantie" uitgelegd;
Op elk product in dat systeem zat al minimaal 1 jaar fabrieksgarantie.
Daarnaast heb ik het systeem bij Salland laten assembleren, ook met 1 jaar garantie.

Ik vind het aanbod zeker niet onredelijk, maar ook niks bijzonders gezien de garantie.
Echter betekend dit wel voor mij dat ik mijn Nieuw bestelde computer in een andere staat dan nieuw krijg.
Salland houdt mijn geld en het lijkt me sterk dat ze ook maar enige klacht maken bij de tgp/TNT, juist omdat dit niet de eerste keer is dat zoiets als dit gebeurd.

Verder dank ik u voor de moeite en het advies. :)

q-tec
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2006 18:53

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door q-tec »

Computer onderdelen valt volgens mij weinig aan te repareren (toch?)

Waarom laat je hem dan niet gewoon de defecte onderdelen vervangen?
Neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt?

Het aanbod is niet bijzonder maar dat hoeft toch ook niet? als je pc maar werkt toch?

Waarom vergoed de tpg de schade niet dan? heb zelf ook (via een andere winkel) een beschadigde kast gehad en kreeg ik gewoon vergoed.

Tropical Danny
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2006 14:12

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door Tropical Danny »

Ik begrijp je probleem niet.

Het is een compleet systeem bestaande uit afzonderlijk gekozen onderdelen.
Er is een onderdeel stuk. Vraag RMA aan, stuur je PC op of breng hem. Salland vervangd het onderdeel kosteloos (gewoon garantie) en jij krijgt je PC weer terug.

Probleem opgelost.

Oftewel: je probleem is eigenlijk geen probleem maar een normale garantieafhandeling, als je maar je PC naar ze brengt of stuurt.

Of ben ik nu zo simpel?

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door Sometimes »

Tropical Danny: je bent niet simpel, maar bij Salland is de service-afhandeling zeker niet super, en verloopt het niet zoals jij denkt.

Ik heb wel het pad afgelopen wat jij aangeeft, na een moederbord (a 97 euro) ontvangen te hebben dat het na montage niet bleek te doen. De 7 (volgens mijn geheugen zijn het er trouwens 8) dagen voor DOA erkenning waren reeds voorbij. In principe mijn eigen schuld, maar aan de andere kant vergt het inbouwen van een nieuw moederbord wat planning als je hulp nodig hebt (kan alles zelf aan de pc, alleen mobo en proc blijf ik van af).

Goed, diverse malen contact gehad met support van de fabrikant van het mobo (Salland wijst je door, in dit soort gevallen is dat niet verkeerd). Die stuurden een nieuw onderdeeltje (CMOS chip), waarna het probleem 9 van de 10 keer weg zou moeten zijn. Helaas.

Uiteindelijk het mobo weer uitgebouwd, en teruggestuurd naar Salland. Zij kijken het dan na. Reactie: mobo doet het gewoon, wij kunnen niets vinden. Na overmaking van 35 euro boete (ze noemen het anders) sturen we het weer terug.

Als dit nou terecht was, dan zou ik die 35 euro nog steeds niet echt service vinden, je stuurt dat ding tenslotte niet voor je lol terug. Maar dit zijn hele vervelende acties.

Na 4 maanden ging de on-board geluidskaart stuk. Heb maar geen contact meer opgenomen met Salland, maar een losse geluidskaart gekocht (a 45 euro). Ik koop nooit meer bij Salland.

T.V.
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:11

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door T.V. »

Mijn "probleem" is, dat ik vind dat ze mij geen volledig bedrag voor een pc moeten vragen, als deze niet nieuw is.
Normaal gesproken bij een aankoop, gaat je aankoop toch ook niet eerst stuk, waarna deze gemaakt wordt om vervolgens weer bij de consument te komen ?

Men zegt dat een computer toch wel defecten toont binnen 2-3 jaar, dit geld lang niet voor alle computers naar mijn ervaring.
Er draait hier bijv nog een pentium 3, van 5+ jaar oud.
Hierdoor vind ik dit niet genoeg reden om maar akkoord te gaan met de situatie.

Misschien dat ik akkoord was gegaan, als mij was beloofd dat het meerendeel van de onderdelen vervangen werd.
Aan de cpu, hangt bijvoorbeeld een koeler van bijna een kilo.
Dit kan de gezondheid van de processor en het moederbord ook niet ten goede zijn gekomen.

Zoals ik eerder heb gezegd, hoe hard moet je een computer door elkaar schudden wil je dat a: er stukjes plastic afbreken en b: er kabels los raken ?
Ik vind het, persoonlijk, een raadsel hoe die kabels zijn los geraakt.
Deze gaan echt niet makkelijk los.

Ik ga proberen om Salland zo ver te krijgen dat ze verhaal gaan halen bij TGP en hopelijk ook mijn vergoeding.
Dit is echter ook 1 van mijn laatste ideën, mensen met suggestie's zijn altijd welkom..

Ik vind het ook vreemd dat dit allemaal kan volgens de wet..
Als het geen "maatwerk", maar een nare bedrfijfscomputer was, had ik dit probleem wellicht niet gehad.

Tropical Danny
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2006 14:12

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door Tropical Danny »

T.V.,

Ik ben het nog steeds niet met je eens. Naar mijn idee blijf je je PC zien als 1 geheel terwijl dat absoluut niet zo is. Je vind dat Salland het bedrag voor een NIEUWE PC moet geven. Dat slaat natuurlijk nergens op als er een ONDERDEEL van de PC defect is.

Het blijft electronica en heb zelf ook meegemaakt dat een nieuwe harde schijf defect aankwam. Je moet Salland wel de mogelijkheid geven alles goed op te lossen. Dit betekend dus: je PC bij hun langsbrengen. Het is onredelijk om het volledige bedrag van een nieuwe PC te vragen.

Als je een auto koopt waarvan de remschijven krom zijn eis je toch ook niet een nieuwe auto maar laat je het repareren?

Om terug te komen op het verhaal van Sometimes, ik heb ook wel eens een RMA bij Salland gehad. Dat ging om een compleet systeem. Deze had problemen met de raid instellingen. Uiteindelijk bleek dat de schijven op een andere controller moesten. Hiervoor moest ik ook 35,- testkosten betalen. Niets meer dan redelijk, dit had ik namelijk ook zelf kunnen uitzoeken. Zij hebben er uiteraard ook personeel naar laten kijken wat betaald moet worden.

Lang verhaal kort: Salland heeft naar mijn mening gelijk.

T.V.
Berichten: 9
Lid geworden op: 28 nov 2006 16:11

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door T.V. »

Ik vind het een erg slecht voorbeeld, van die auto, om de situatie's met elkaar te vergelijken.
Ook heb ik een tijd geleden al gevraagd, of het mogelijk was eerst de computer op te sturen zodat ze de boel kunnen inspecteren, alvorens er verdere actie wordt ondernomen.
Zoals je snapt, ging dit niet door.

Ook is de staat waarin onze systemen binnen kwamen heel anders en gaat dit (hoogswaarschijnlijk) niet om 1 defect onderdeel.

Ik snap je ook niet goed op gebied van "1 geheel".
Natuurlijk zijn het allemaal onderdelen, maar eenmaal in de kast en in de doos, kun je denk ik wel praten over 1 geheel.
In ieder geval in zin van, dat alles in de doos een slechte behandeling heeft gehad.

Misschien dat als jij dit bedrag aan Salland had gegeven, jij ook een andere mening zou hebben gehad.
Dit gaat immers niet om relatief lage kosten zoals voor 1 Hdd, verzendkosten o.i.d.

Zoals gezegd was ik er misschien op in gegaan, als ze hadden aangeboden de kapotte, maar ook enkele belangrijke onderdelen te vervangen door nieuwe.
Dit is tot op heden, ook geen optie.

Tropical Danny
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2006 14:12

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door Tropical Danny »

Hoezo een slecht voorbeeld? Een auto bestaat ook uit een aantal onderdelen dat een geheel moet worden. Wanneer daar iets kapot gaat in garantie periode, wordt ook alleen maar het defect onderdeel vervangen.

Bij mijn nieuwe auto was binnen een week ook iets stuk, dat ging op precies dezelfde manier, namelijk alleen het defecte onderdeel vervangen.

Zelfde met het computer systeem van mijn collega. Dit had een Core2Duo E6600 op een P5W DH DeLuxe. Hiervan was ook alleen de harde schijf vervangt toen die gelijk al errors gaf.

Ik snap het nog steeds niet dat je hier zo moeilijk over doet... inmiddels het nog steeds geen werkende pc, ofwel? Als je het gelijk had terug gebracht was het vast allang opgelost.

snarfviper
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 dec 2009 18:25

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door snarfviper »

Hier even zijn telefoonummer Salland Automatisering XXX is goedkoper dan deze 0900 7255263 50 eurocent p/m. hier zijn naam :
XXX Sales Department pfff hoe durf je.
Wat een oplichters daar. Ik Heb op 29-12-2009 een beeldscherm bij deze oplichters gekocht, met kapot pixel en dit voor een heel duur scherm HPw2448hc
Hij had hem nagekeken, klop want de doos was open. Hij heeft niets gezegd en ik ben naar huis gegaan. Thuis aangesloten kam ik tot mijn grote spijt een dode pixel te zien. Toen keek ik op de bon en hij had het er nog even op vermeld. Ik heb dit niet gezien ter goede trouw. Hij komt dit aan de weet

Gr. Frans

lnijssen
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 dec 2009 19:34

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door lnijssen »

snarfviper schreef:Hier even zijn telefoonummer Salland Automatisering 0572 364813 is goedkoper dan deze 0900 7255263 50 eurocent p/m. hier zijn naam :
Patrick Bouwhuis Sales Department pfff hoe durf je.
Wat een oplichters daar. Ik Heb op 29-12-2009 een beeldscherm bij deze oplichters gekocht, met kapot pixel en dit voor een heel duur scherm HPw2448hc
Hij had hem nagekeken, klop want de doos was open. Hij heeft niets gezegd en ik ben naar huis gegaan. Thuis aangesloten kam ik tot mijn grote spijt een dode pixel te zien. Toen keek ik op de bon en hij had het er nog even op vermeld. Ik heb dit niet gezien ter goede trouw. Hij komt dit aan de weet :evil: :twisted:

Gr. Frans
1) ZEER tegen alle regels en netiquetten om namen van medewerkers zo op het internet te gooien
2) bedreigingen uitten getuigen ook van weinig respect en verstand
3) bij Salland staat altijd duidelijk aangegeven als een product (monitor in dit geval) een kapotte pixel heeft. Zelf niet goed gelezen wellicht?

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Salland Automatisering rip off ?

Ongelezen bericht door Henk25 »

Hiervoor moest ik ook 35,- testkosten betalen. Niets meer dan redelijk, dit had ik namelijk ook zelf kunnen uitzoeken. Zij hebben er uiteraard ook personeel naar laten kijken wat betaald moet worden.
Werk je soms daar?
Als je een kant en klare pc koopt mag je verwachten dat die ook werkt en correct geassembleerd is.

T.V.
Een klacht over deze zaak kunt U het beste hier plaatsen

Gesloten