LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mac software Speurders.nl bleek kopie

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
FrankPeters
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 12:35

Mac software Speurders.nl bleek kopie

Ongelezen bericht door FrankPeters »

Goedendag,

Ik weet niet of er een speciaal subforum is voor problemen met handelen via Speurders/Marktplaats, indien dat het geval is verzoek ik dit topic te verplaatsen.

Maar goed, het zit zo. Ik ben onlangs via speurders ingegaan op een advertentie voor Apple Mac software. Om precies te zijn zogenaamde Jam Packs voor het programma Garageband. Ik had die beste man gemaild met de vraag of het originele software betrof en dat bevestigde deze. Ook had ik gevraagd of het jam pack "Symphony Orchestra" erbij zat, ook dat bevestigde hij.

Ik ging akkoord met 25 euro exclusief verzenden. Dat geld heb ik direct overgemaakt naar een rekening wat op naam van een bedrijf stond.

Dat heb ik hem gemeld en sinds dien heb ik niets meer gehoord. Want ik had hem gevraagd of hij het geld ontvangen had en zo ja even een reactie wilde geven wanneer hij ze ging opsturen.

Vanmorgen kwam de postbode met een luchtbelletjes envelop. Ik maakte hem open en vond daar een gekopieerde DVD met een papieren hoesje met daarop " Garage Band Jam Pack".

Niet bepaald wat er afgesproken is dus.

Nu is mijn vraag, waar sta ik? Ik heb volgens mij geen enkele poot om op te staan? Want ik heb afgezien van een naam, een e-mail adres en een rekeningnummer niets van hem. Zijn woonplaats is niet naast de deur, dus ik kan niet bij hem langs gaan op het adres van dat bedrijf waar ik het geld naar overgemaakt heb.

Ik heb al wat onderzoek gedaan en heb gezien dat de woning, of bovenwoning van het betreffende adres inmiddels te koop staat. Dat zegt niets want misschien woont deze meneer in de woning daaronder.

Ik kan natuurlijk een klacht indienen bij Speurders maar ik vermoed dat afgezien dat de advertentie verwijderd wordt ik mijn geld niet meer terug zal krijgen.

Uiteraard heb ik direct contact opgenomen met die meneer in afwachting op zijn reactie. Maar ik vrees dat ik niets meer van hem hoor.

Wat raden jullie mij aan?

Alvast bedankt,

Frank Peters

Ghagens
Berichten: 26
Lid geworden op: 27 feb 2007 13:32

Re: Mac software Speurders.nl bleek kopie

Ongelezen bericht door Ghagens »

Ik ben hier niet volledig mee bekend, maar wellicht is het mogelijk uw geld terug te vorderen, op grond van een onterrechte betaling. Ik weet dat het op marktplaats een veelgebruikte manier is om mensen geld afhandig te maken, wellicht werkt het hier in uw voordeel.

Ik weet helaas niet hoe moeilijk banken hier over doen.

Verder dan dat hebt u inderdaad juridisch weinig om echt mee verder te komen: Mnr. verkoopt illegale software, daarin zit hij fout. Echter, bij een bedrag van € 25,- is het gemiddelde telefoongesprek al duurder dan het belang waar u uiteindelijk voor streeft.

Verder weet ik niet hoe deze software ook draait als het een illegaal kopie is (nou mag ik u natuurlijk niet vertellen deze software toch gewoon te gebruiken, het blijft immers illegaal)

Het gaat om een klein bedrag, en in zekere zin hebt u de software, verder zijn er sowieso weinig mogelijkheden.

Van speurders zou ik al helemaal niks verwachten. Zij zijn niet verantwoordelijk voor de producten die worden aangeboden, en als u kijkt bij de software die op de site wordt aangeboden kan u ervan uitgaan dat zeker de helft illegaal gekopieerd is.

FrankPeters
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mar 2007 12:35

Re: Mac software Speurders.nl bleek kopie

Ongelezen bericht door FrankPeters »

Ik heb al gekeken of mijn bank (Postbank) aan terugvorderingen doet. Echter doen ze dit alleen bij automatisch incasso, dat kan je wel terug draaien. Echter bij handmatig overmaken ben je afhankelijk van de tegenpartij. En dat is in dit geval dus een probleem.

Als ik nu had gekregen waar ik om had gevraagd dan was ik, ook al is het fout, misschien uiteindelijk tevreden geweest met de kopie. Maar ook dat is niet het geval. Het is wel bruikbaar maar ik weiger het te gebruiken omdat het illegaal is.

Ik ga er gewoon mee naar de politie en dan doe ik aangifte. Meer kan ik niet doen.

Bedankt voor het antwoord!

Gesloten