LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Joyce20
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2007 20:41

Bol.com

Ongelezen bericht door Joyce20 »

Ik wil graag 2 dvd's bestellen bij bol.com,
voor dat ik dit doe wil ik graag weten wat voor ervaring jullie met bol.com hebben.

Weet niet of dit veilig is? Na de prijsgigant.nl bestel ik niet snel meer op internet maar de dvd's die ik zoek zijn niet meer in de winkels te vinden.

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door caruso »

Bol.com is een groot bedrijf dat al een paar jaartjes actief is op de Nederlandse markt. Ze verkopen enorme heoveelheden cd's, dvd's, boeken enz. Ik heb zelf al meerdere malen een aankoop gedaan en er is bij mij nooit iets misgegaan. Kan natuurlijk altijd een keer gebeuren maar ik ben er van overtuigd dat bol.com dat netjes oplost!
Kortom, met bol.com kun je rustig zaken doen!

tekenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:07

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door tekenaar »

Hoi,

Ik bestel al 2,5 jaar, bijna elke maand, meerdere artikelen bij Bol.com en ik heb nog nooit problemen ondervonden. Ik bestel zelf Boeken, DVD's en CD's. Alles komt (bijna*)altijd keurig op tijd, en in goede staat, netjes verpakt.

*Ik bestel alleen wel eens aparte boeken en dan wil de leveringstijd wel eens (niet altijd) langer duren dan staat aangegeven.

Betaling: ik weet niet meer welke keuzes er zijn. Ik laat een acceptgiro meezenden, die ik dan binnen twee weken voldoe. Is ook altijd goed gegaan.

Terugsturen van iets dat je niet wilt hebben, of dat niet goed is: geen problemen ondervonden. Ik heb ooit een boek teruggezonden en kreeg netjes het geld, dat ik wel al over had gemaakt, terug op mijn rekening gestort, binnen korte tijd.

Ik kan niet anders zeggen, dan dat ik zeer tevreden ben over Bol.com.


P.s. Ik weet niet hoe ervaren je bent met het bestellen van DVD's via internet, ikzelf ben ook niet echt ervaren, maar ik zal je vertellen wat ik weet.
Als je DVD's wilt bestellen kun je op vergelijk.nl DVD prijzen vergelijken, en dan is Bol toch vaak wel duurder dan andere leveranciers. Ik heb zelf nu ervaring met DVD-outlet: alles goed. En ook met DVD-voordelig: ook goed.

Voor de rest zijn er waarschijnlijk genoeg mensen, ergens op het internet, die er veel meer ervaring mee hebben dan ik, die kunnen je misschien nog veel meer vertellen.

Groet
Laatst gewijzigd door tekenaar op 28 mei 2007 23:02, 3 keer totaal gewijzigd.

tekenaar
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 mei 2007 22:07

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door tekenaar »

Via vergelijk.nl kun je bijna elke film wel vinden, mocht je zelfs daar je DVD's niet kunnen vinden, dan kun je heel soms via marktplaats (vaak niet, maar ik probeer het toch altijd) eraan komen. Anders is Ebay een hele goede, ik ben daar ook al twee jaar actief en heb nog nooit problemen gehad (99% is top), 1 keer bijna, maar ik denk dat wanneer je gewoon blijft communiceren, dat je er altijd uitkomt, toen is ook alles netjes opgelost.

Op ebay kun je zeer zeldzame DVD's vaak vinden, en soms heel goedkoop ook nog.
Voor gewone DVD's op Ebay: omdat de DVD's zich meestal in het buitenland bevinden, is bestellen in Nederland toch vaker goedkoper, als je de DVD hier kunt vinden.

Zijn ze zelfs niet op Ebay, wat ik wel eens heb meegemaakt, dan heeft Amazon.com ze vaak wel, maar ondanks dat ik nog nooit problemen heb gehad, maak ik daar liever geen gebruik van, omdat je daar je creditcard voor moet opgeven. Ik vertrouw het, maar toch... Het is dat mijn vader daar lid van is, met zijn creditcard, dat ik daar wel eens bestel.

Hebben die ze allemaal niet, dan kun je het op locale, ik noem het maar, 'verkoop forums', via een zoekactie op google wel eens vinden. Zo kwam ik in Frankrijk een zeldzame DVD tegen, die iemand had, maar communicatie was wat lastig, want zijn of haar engels was niet zo goed.

Ook zijn er tegenwoordig genoeg mensen die van alles op het internet plaatsen, als je iemand kunt vinden die met nieuwsgroepen werkt, kan diegene bijna alle DVD's voor je vinden, maar dan heb je alleen geen originele DVD.

Dat is alles wat ik weet... succes

marte21
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 mei 2007 09:49

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door marte21 »

Ik heb nu ongeveer 4 keer iets besteld bij Bol.com, en tot nu toe geen problemen gehad. Totdat ik 2 weken terug een DVD bestelde, netjes via Ideal betaalde en 2 minuten later een automatische melding kreeg dat de bestelling was geannuleerd. Er stond verder helemaal geen reden bij. Misschien was het product op in de voorraad ofzo...maar kunnen ze dat dan niet even checken VOORDAT ik betaal? Ik heb toen een mail gestuurd om te vragen wat de reden was, er staat immers op hun website: vandaag besteld, morgen in huis! Nu, 2 weken later heb ik geen reactie gehad, en OOK nog steeds mijn geld niet terug. Ik heb toenstraks weer gemaild..ik ben benieuwd wat er nu gebeurd. Ik heb eerder ook nooit klachten gehad, en als ik een bericht had gekregen met de reden van bestelling en max. 4 dagen erna mijn geld had teruggekregen was dat nu ook niet zo geweest. Maar dit voorbeeld getuigd toch gewoon van slechte service??

Joyce20
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2007 20:41

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Joyce20 »

Bedankt voor de informatie!
Heb net besteld, dus ben benieuwd of alles goed gaat.

Geoffrey
Berichten: 251
Lid geworden op: 08 nov 2005 10:13
Locatie: Zwaag

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Geoffrey »

Bol.com heeft vorig jaar de prijs voor beste thuiswinkel ontvangen, en dat is met recht en reden! Ik vind het altijd heerlijk om iets bij Bol te bestellen... het gaat gewoon zo verschrikkelijk makkelijk en alles wordt voor je geregeld. Wil je het pakket op je werk ontvangen? Geen probleem! Wil je het in laten pakken? Maakt niet uit! En Bol heeft ook gewoon heel veel artikelen voor vaak een leuk prijsje.

Ik heb één keer (van de ruim 20 keer dat ik daar besteld heb) een probleempje met Bol gehad, toen ik een DVD-box kreeg waar verkeerde DVD's inzaten. Maar ik kon het toen gewoon terugsturen en ik kreeg mijn geld terug. Geen probleem dus.

Je ziet dus wel dat ik over Bol behoorlijk enthousiast ben :).

Joyce20
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 feb 2007 20:41

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Joyce20 »

Ik heb gister me bestelling thuis ontvangen!
Geweldig zo snel! Er zat maar 1 dag tussen.
BOL heeft er weer een tevrede klant bij, ga in de toekomst zeker vaker bestellen!

Bedankt voor de reactie's.

Rema
Berichten: 184
Lid geworden op: 23 feb 2007 22:13

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Rema »

Ik heb al verscheidene keren bij Bol besteld, heb altijd alles gekregen, alleen duurde het soms iets langer dan afgesproken.

Willy50
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 07:14

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Willy50 »

Heb div. spullen gekocht, boeken enz. waaronder ook een digitale camera, alles was prima geregeld, je moest wel eerst het geld storten bij de camera, maar daarna werd deze vlot bezorgd

blackblom
Berichten: 20
Lid geworden op: 16 feb 2005 09:22

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door blackblom »

Prima ervaringen mee!!!!

cheetah
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:37

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door cheetah »

ben zeer tevreden :D de leveringen zijn snel en goed

hyrra
Berichten: 15
Lid geworden op: 26 feb 2007 09:14

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door hyrra »

Bij Bolcom heb ik tot twee keer toe iets besteld en dat ging probleemloos.
Je kunt kiezen voor de betaalvorm.
Ik heb gekozen voor na ontvangst betalen per acceptgiro. Ging prima.
Conclusie: betalen bij Bolcom is helemaal safe.

darkwish
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2007 15:10

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door darkwish »

Mijn zoon bestelt vaak bij Bol.com en heeft hiermee nooit problemen!
De bestelling komt altijd goed aan bij hem. Maar een nadeel is er wel dat je niet met een cadeaubon bij Bol.com een cd en of een dvd kan bestellen.

Kayleigh
Berichten: 125
Lid geworden op: 27 sep 2006 14:19

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Kayleigh »

Bestel er regelmatig wat .. alhoewel ik ze wel wat duurder vind dan de meeste andere bedrijven, heb ik werkelijk nog nooit problemen gehad. Alles snel verzonden, prima in orde.

Moppentappers
Berichten: 1372
Lid geworden op: 02 apr 2006 02:36

Re: Bol.com

Ongelezen bericht door Moppentappers »

1 keer router ontvangen die niet functioneerde
mocht netjes retour doen, allemaal geen probleem
ga morgen weer de router bestellen met het goede vertrouwen in dit bedrijf wat ik naar prognose voorlopig nog wel zal hebben

Gesloten