LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tellsell

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Tellsell

Ongelezen bericht door wokkie »

Ik heb 2 maanden geleden een product besteld via tellsell, maar helaas nog niet ontvangen. Na een telefoontje (met de bijbehorende kosten :shock: ) werd er verteld dat er problemen waren met de douane (de boot werd opgehouden!) en dat het nog even kan duren, voordat het aankomt.

Het bedrag werd wel direct afgeschreven van de rekening...:roll:

zijn er meerdere mensen die dit ook hebben?

Ik hoorde ook dat tellsell failliet dreigt te raken, omdat het financieel slecht gaat daar!

Ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen met tellsell

gr remko

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door BBCS »

werd er verteld dat er problemen waren met de douane (de boot werd opgehouden!) en dat het nog even kan duren, voordat het aankomt.
Klinkt als een smoesje, maar dat is het niet.
Dat soort dingen komen wel eens voor.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door kanovaarder »

TELLSELL

Overigens lijkt het de bedrijfspolitiek van winstmaximalisatie om vooruit betaald geld ook bij het niet leveren van goederen zo lang mogelijk ik kas te houden en terugbetaling uiterst moeilijk te maken.

Kijk,van één klant de rente vangen van een bepaald bedrag levert natuurlijk niet veel op, maar rente van bedragen vooruit betaald van vele duizenden klanten?

Minimaal 30 dagen wachten op teruggave van geld, maar vaak ook véél langer is kennelijk bij dat Tellsell gewoon.
Daarom voor hen die in die situatie zitten raad ik aan om contact op te nemen met [email protected] en hun te vragen naar hun "laatste aanmaningsservice" omdat gebleken is dat dan de teruggave van het reeds vooruitbetaalde een stuk sneller gaat.

Grootvader

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door roro25 »

Tellsell heeft een flinke belastingschuld welke voor a.s. donderdag voldaan moet worden (bron: ANP), De douane valt ook onder de belastingdienst dus vandaar zullen deze goederen dienen als onderpand voor de bealstingschuld. helaas zijn de kopers de dupe.

Schrijf hen een brief waarin je hen in gebreke stelt voor het niet nakomen van de verbintenis (nakoming hoef je i.c. niet te vorderen; Tellsell is al in wanprestatie). En dat je daarom de verbintenis per direct ontbindt en dat je je geld terug wil.


succes

jaap2312
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2007 08:31

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door jaap2312 »

Bespaar je alle verdere moeite met Tell Sell; het doek is gevallen. Elke postzegel die je hier nog aan besteedt is weggegooid geld (net als je vooruitbetalingen).

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Elke postzegel die je hier nog aan besteedt is weggegooid geld (net als je vooruitbetalingen).
Die is nu van de Belastingdienst :cry:

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door ondernemer- »

En nu maar wachten wat er op tv komt.
Maar inderdaad het doek is gevallen.
En zoals gewoonlijk zijn er veel mensen hun geld kwijt.

wokkie
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 dec 2007 16:36

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door wokkie »

Betekent dit dan dan dat mijn bestelde product niet geleverd word en dat ik mijn betaalde geld niet terug kan krijgen? of heb ik nergens geen recht meer op nu telsell failliet is gegaan? :shock:

Wel krom allemaal dat er na 2 maanden nog niks geleverd word en hoeveel mensen en nu wel niet gedupeerd zijn :evil:

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door Waterlelie »

of heb ik nergens geen recht meer op nu telsell failliet is gegaan?
Natuurlijk heb je recht op je geld maar met zulke grote schuleisers die ze hebben o.a. de Belastingdienst en de UWV is de kans klein dat je nog wat terug zal zien. Het enige wat je kan doen is een brief schrijven met betaalbewijs erbij en deze naar de curator opsturen om zo je vordering in te dienen.

ondernemer-
Berichten: 234
Lid geworden op: 01 nov 2007 08:29

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door ondernemer- »

Ik denk dat je jou geld kwijt bent.
Maar je kunt het altijd proberen. Al is de postzegel het niet waard

Als ik hier al lees dat mensen al 2 maanden wachten,
Wist telsell al langer dat dit zo komen.

Waterlelie
Berichten: 287
Lid geworden op: 22 dec 2007 01:15

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Handig om te weten + adres van de curator.

http://www.consumentenbond.nl/actueel/n ... _tell_sell

Curator: mr. H.R. Quint
Adres: Postbus 600 8000AP Zwolle
Telefoon: 038-4259200

Curator: mr. H.C. Brandsma
Adres: Postbus 600 8000AP Zwolle
Telefoon: 038-4259200

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Tellsell

Ongelezen bericht door agro »

Betekent dit dan dan dat mijn bestelde product niet geleverd word en dat ik mijn betaalde geld niet terug kan krijgen? of heb ik nergens geen recht meer op nu telsell failliet is gegaan
Een hele kleine kans is er nog om naar je bank te gaan en te bezien of er nog mogelijkheden zijn om het bedrag te storneren.
Als deze mogeljkheden er niet zijn, kan je er beter geen energie meer in steken, is allemaal vergeefse moeite dan.
Hopelijk voor je is het bedrag niet alte groot, hoewel elk bedrag eigenlijk al te groot is.

Je kan ook nog de vordering deponeren bij de curator, maar je moet er niks van verwachten.

succes en sterkte.

Gesloten