LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aximax Surhuisterveen

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
G.Hanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2009 10:21

Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door G.Hanssen »

Via Kieskeurig kwam ik bij Aximax terecht.Heb bestelling geplaats en betaald via Ideal en nooit ontvangen.Mailtjes gestuurd en gebeld (45ct p/m) Allerlei smoesjes en ze geven de schuld Aan TNT daar zou de bestelling zijn zoekgeraakt.Heb vele malen mijn geld teruggevraagd maar voor hun is de zaak afgehandeld.
Ik voel me behoorlijk beetgenomen.
Hebben meer mensen deze negatieve ervarin met Aximax? en hoe verder te handelen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Wat ik even mis:
Heeft "aximax" je een Track & Trace nummer gegeven?
Zo nee - vraag die dan alsnog op.
Zo ja - wat zegt de Track & trace site?

Men zegt "afgedaan" - is makkelijk gezegd, maar als ik jouw verhaal begrijp, is niet geleverd. Simpel - dan dienen zij te bewijzen dat dit wel zo is - en zo niet staat na redelijke levertermijn het je vrij aangifte te doen.

let wel : stop met bellen - en doe alles schriftelijk. Op deze manier bouw je bewijs op .

In principe zou je een (aangetekende, handtekening retour) brief kunnen sturen, met daarin je bestelnummer, besteldatum en betaaldatum, eventueel kopie van de betaalbevestiging en de melding dat men niet geleverd heeft.
Geef ze een termijn om alsnog te leveren (14 dagen of zo) en indien men dan nog niet geleverd heeft, stel ze in gebreke, en verklaar dan de overeenkomst (tot koop) ontbonden, en meld dat je binnen 7 dagen (dus max 21 dagen) je geld terug wilt ontvangen op je rekening - en dat je anders helaas gedwongen word stappen te ondernemen.

Er zijn wel voorbeeldbrieven te vinden - maar ik weet effe niet zo snel waar.

Succes.

prosun
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:18

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door prosun »

Helaas (voor jou) kan ik je slechte ervaring niet delen. Wij hebben onlangs een dure bestelling bij hen geplaatst. De levertijd zou ongeveer 1 week zijn, maar twee dagen later kregen we onze bestelling al geleverd.
Misschien ons voordeel dat we op een steenworp afstand wonen. Vooraf waren we er al even binnen gestapt om te kijken of het een geschikte zaak was. En alles leek prima in orde.

Enige nadeel vond ik wel de dure telefoonlijn, maar verder alles in orde!

Ben net als de vorige schrijver ook benieuwd of je een track - trace nummer hebt gekregen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ prosun - waarschijnlijk wel - of is het alsnog bezorgd.
Anders had TS al gereageerd, wel jammer - want zo weet je nog niet of en hoe iets is opgelost.

prosun
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:18

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door prosun »

Daar heb je helemaal gelijk in Guardian! Ik verwacht eigenlijk ook wel dat hij zijn pakketje keurig heeft ontvangen, gezien onze positieve ervaring met Aximax.

Groetjes!

G.Hanssen
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2009 10:21

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door G.Hanssen »

ik had inderdaad een track-trace nummer, het was een vooraangemelde zending.
nadat ik heb gemaild dat ik Tros radar had ingelicht, heb ik wel een reactie van Aximax gekregen, ik kon een ander product kiezen of annuleren.
Ik heb per ommegaande geannuleerd en heb vandaag 16-12 mijn geld terug ontvangen.
Maar ik bestel nooit meer iets bij Aximax.

prosun
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:18

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door prosun »

Mijn eerlijke mening:

In mijn ogen zit Aximax hier inderdaad niet fout, je had een track-trace nummer, wat er dus op wijst dat het keurig verstuurd is.
Ik vind het heel correct hoe ze je hebben behandeld en ze je zelfs nog een keuze gaven om te annuleren, of iets anders uit te zoeken.
Voor mij des te meer bevestiging dat ik in de toekomst (als nodig is) met een gerust hart bij Aximax kan bestellen :)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Prosun - niet helemaal mee eens.

Als ik iets bestel, en geef aan 'waar blijft het' zou het voor de leverancier een signaal moeten zijn "even een controle".

Blijkens de opmerking van TS is die controle er niet geweest, en moest er eerst via een forum geklaagd worden voordat men tot actie overgaat.

Ik hoop voor ze dat dit een eenmalige fout is - maar omdat dit dus op zijn beloop is gelaten heeft men nu bij google al een negatieve link te pakken.

Dat men een ander artikel of annulering aanbied, is netjes, maar had eerder moeten gebeuren, dan had TS geen TS geweest :)

j.vandervelde
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2009 22:01

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door j.vandervelde »

Hallo mensen

Heb bij deze internetwinkel ook meerdere malen artikelen besteld.
Heb alle bestellingen keurig op tijd binnen gehad, netjes een track trace gekregen zodat je precies kunt zien waar je bestelling is. ook qua email reactie snelheid was het bij mij boven verwachting, en ja een duur telefoonnummer, mailen past meer bij internetwinkelen lijkt mij.
Ik vraag me overigens wel af of meneer/mevrouw hanssen ook zijn tracktrace code gevolgd heeft want dan kun je alles zien?
Ik kan in ieder geval alleen maar positieve ervaringen melden over deze winkel.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Henk25 »

Bij een bekende site staan ze goed aangeschreven, alleen ziet de website er zo amateuristisch uit dat ik daar niets besteld heb.

De walden
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010 19:03

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door De walden »

Hey iedereen,
amateuristisch of niet het gaat mij er om dat ik mijn producten krijg of dat het anders goed wordt opgelost. Gelukkig geldt het laatste voor deze persoon. Jammer dat het (voor hem) zo is gelopen want ik heb hier namelijk nog nooit problemen mee gehad bij aximax. Ben zelf ook even bij het bedrijf gaan kijken en moet zeggen dat ik daar keurig ben geholpen.
Bellen doe ik niet naar het (dure) nummer maar doe het via de mail. Hierop wordt naar mij toe altijd redelijk snel gereageerd en dit bespaard mij toch weer mooi de telefoonkosten!
Heb tot nu toe 2 keer wat met de post binnen gehad en dat kon ik keurig volgen via track en trace. Ik vind het zeker de moeite waard hier vaker wat te kopen. En aangezien het geld is terugstort na enige tijd geeft mij dat toch een goed gevoel. De meeste bedrijven doen daar veel moeilijker over!

w.hansma
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2010 19:52

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door w.hansma »

Hallo,

Ik kan alleen zeggen dat ik zeer tevreden ben over aximax.
Ik was opzoek naar een product, deze haden ze op voorraad. Gelijk besteld en gemakkelijk betaald via ideal. En ik had de volgende dag al is huis. Via de track en trac code kon ik gemakkelijk zien waar mijn pakketje zich bevondt.
Ik zal in de nabije toekomst zeker weer bij aximax bestellen.

Schurenti
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2010 20:01

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Schurenti »

Regelmatig koop ik wat bij deze winkel. Als ik vragen heb over de bestelling stuur ik even een mailtje en krijg snel een reactie terug.
Je wordt via de mail op de hoogte gehouden van de status van de bestelling.
En je weet zo ook precies wanneer het pakket bij hun de deur uit gaat met track en trace. Laatst was wegens het winterweer mijn bestelling wat vertraagd, dat kon ik zien via die link. Prachtig die uitvinding. Zo wist ik ook dat ik deze dag niet thuis hoefde te blijven om het in ontvangst te nemen. De postbode kwam het de volgende dag afleveren.
Ik vind het een fijne winkel om wat te kopen en zou dit in de toekomst ook zeker blijven doen.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Henk25 »

Wel toevallig (laatste 3) allemaal jullie eerste berichtje? :roll: :)

De walden
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jan 2010 19:03

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door De walden »

Juist henk! Mijn eerste reactie en niet de laatste. Heb namelijk ook een mindere ervaring met een internetwinkel en dat kan ik hier niet over zeggen. Deze winkel heeft voor mij ook de voorkeur aangezien het niet een hele afstand is voor mij.

j.vandervelde
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 dec 2009 22:01

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door j.vandervelde »

Hee henk jij hebt er 228 berichten, maar het draagt weinig bij aan het onderwerp als ze allemaal zo zijn als deze nietszeggende berichten

prosun
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 dec 2009 22:18

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door prosun »

@Henk25, volgens mij had je nog niet goed gekeken, ook mijn reactie hier was mijn allereerste post op dit forum :wink:
Ik las alwel een tijd mee zonder account, maar kon het bij dit topic niet laten te reageren. Vond het zo jammer dat een bedrijf waar ik goede ervaringen mee heb negatief naar voren kwam..

Ik heb gister weer wat besteld bij Aximax en vandaag lag het al klaar. (Helaas lukte het mezelf niet vandaag naar Surhuisterveen te rijden, dus wss zal ik dit morgen doen.)
Ik was alleen wat vergeten te bestellen, dus kan het nu nog mooi bij mijn pakketje dat al was klaargelegd :D

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Henk25 »

Iedereen moet zelf maar bepalen wat die daar van denkt. Meestal kijk ik eerst hier: link
Ja, het is een kwestie van proberen, ik heb nu ook een paar vaste winkels. :)

Schurenti
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 jan 2010 20:01

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door Schurenti »

Al tijden lees ik mee op het forum. Via het forum en ook via dezelfde link als henk25 bepaal ik of ik wat bij een internetwinkel koop of juist niet.
Had er eerder ook nog geen klachten over gelezen. Echter doe deze klacht mij niet besluiten niks meer bij aximax te kopen.
Koop er regelmatig en kon het niet laten nu eens met account te reageren over een winkel waar ik zeer tevreden over ben.

gerardgawlik
Berichten: 8
Lid geworden op: 27 nov 2010 23:40

Re: Aximax Surhuisterveen

Ongelezen bericht door gerardgawlik »

mail werd steeds niet beantwoord, dus ik dacht wat is dit voor slecht bedrijf, groot magazijn en alles lijkt het op de foto's, krijg je zon slechte service, vorige week vrijdag gebeld, nu gister na 4 weken totaal gewacht te hebben ongeveer heb ik het pakketje binnen gekregen, ik snap niet hoe zon groot bedrijf hun email maar 1 keer per week ofzo leest.

ik ben niet te spreken hierover, maar mijn tip aan mensen die niks meer via mail horen hoe en wat BEL ZE
zoek op google naar het alternatief nummer achter het huidige 45ct/m nummer

edit: sorry ik heb een oud topic heropend, maar ik zocht dus op google wat ik kon vinden over aximax ;)
via email zijn ze nog steeds slecht te bereiken, via telefoon zou de volgende werkdag gelijk onderzocht worden hoe en wat.

Gesloten