LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nankyoku
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 13:47

Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Nankyoku »

Hallo iedereen,

Ik maak dit topic aan vanwege een tweede slechte ervaring met bol.com en vroeg me af of er meer mensen zijn die dit meemaken met Bol.com

Het is namelijk zo, ik heb de laatste twee keer wat besteld, en bij mijn recente bestelling wil ik een camera bestellen. Bij Bol.com leek me goed, ondanks de slechte ervaring ervoor (kan gebeuren natuurlijk.).

Maar goed bij de camera stond "Voor 21:30 besteld, morgen in huis!" (dit staat zelfs op mijn bestellings bevestiging) dus ik dacht dat is mooi, voor het weekend en dan eindelijk die camera die ik al een tijdje wil. Krijg ik in de loop van de week een mailtje dat het vertraagd is voor onbepaalde tijd... Nagevraagd, blijkt dat ik nog 4 weken kan gaan wachten...

Hebben meer mensen deze zelfde ervaring? Want vind dat gewoon misleidend, om op de site te zetten dat je het de volgende dag in huis hebt, terwijl het gewoon is uitverkocht en dus lekker 4 weken op moet gaan wachten.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door dhc »

Je kunt ook gewoon annuleren en de camara elders kopen....
Weer een probleem van niks....
Tja, Hollanders: Klagen om het klagen en "speciaal" een topic aanmaken..

Nankyoku
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 13:47

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Nankyoku »

Het gaat mij vooral om het feit dat het op de site wordt gezet als "op voorraad" en dan vervolgens is dat gewoon niet waar.

Als veel meer mensen dat meemaken met Bol, dan vind ik dat het best mag uitgesproken worden. Zijn misschien wel handige verkoop truukjes. (De rest van mijn bestelling wat ik nodig heb voor mijn camera heb ik al wel... Dat moet ik dus retour gaan sturen, dus dat geeft weer een reden om niet te annuleren.)

Als ik de enige ben die dit meemaakt dan heb ik denk ik gewoon pech.

Ps. Ik vroeg of mensen dezelfde ervaring hadden, niet om jou mening van wat je van mijn topic vind...

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Dit probleem hoeft niet aan Bol.com te liggen. De kwaliteit van TNT is erg achteruitgegaan. B.v een brief vandaag posten voor de lichting van de postbus wil niet zeggen, dat je brief de volgende dag bij de ontvanger is. Het kan soms wel 4 werkdagen duren voor iets bezorgd wordt.

Nankyoku
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 13:47

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Nankyoku »

Ooh? Wist niet dat de kwaliteit zo achteruit is gegaan.

Maar dit heeft wel met Bol te maken, want de verzending is niet vertraagd maar ze geven aan dat iets snel geleverd kan worden, maar dan bestel je en krijg je te horen dat het pas na 4 weken te leveren is. Dit had ik dus eerst met een boek en nu dus met de camera.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door melomaan »

Ik heb dit zelf ook verschillende keren meegemaakt. (dat de levertijd langer duurde dan beloofd)
Het kan bv. zijn dat er 3 camera's op voorraad zijn en dat er 8 mensen op dezelfde dag deze camera bestellen. Zij moeten dan 5 mensen teleurstellen. Ook kan het zijn dat de voorraadadministratie een aantal dagen achterloopt.

Wel vind ik dat zij dan de klant hiervan (dat de levering langer duurt) op de hoogte dienen te stellen. (wat niet altijd even secuur gebeurd)

Ravx
Berichten: 122
Lid geworden op: 10 mei 2010 15:15

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Ravx »

Erg vervelend dat het gebeurt, dit is mij ook bij bol.com meermalen voorgekomen.

Ach doe je niks aan, in de meeste gevallen bestelling annuleren.

kr1tischec0nsument
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 apr 2008 23:29

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door kr1tischec0nsument »

Fototas besteld. Levertijd volgens website 3-5 werkdagen.
Actie tijdelijk geen verzendkosten. Dagenlang hoor je niets, op de leverdag een mailtje van vertraging. Verder weer onduidelijk wanneer de de levering zal plaatsvinden. Ik boos en een mail naar de "klantenservice" (nooit bellen ook dit bedrijf is zo dom om mee te doen met de 0900 nummerterreur!) dat ik precies wil weten hoe het zit. Bovendien is de prijs inmiddels met een Euro gedaald en uiteraard wil ik als ze 'm deze week opsturen ook een Euro minder betalen.
Ik kan er kort over zijn. Bol is niet in staat om op professionele wijze een mail goed en volledig te beantwoorden. Ze pakken er één item uit en daar komt een uiterst knullige en onhandige reactie op en klaar denkt Bol. Denk even terug aan de reclame van Sinterklaas en Kerst etc. Bol geeft aan hoe vervelend winkelen in een normale winkel is en hoe plezierig het er bij hen aan toe gaat, pure misleiding!

Weer terug naar de inhoud. Inmiddels blijft Bol gewoon doorgaan met potentiële nieuwe klanten te misleiden. Door de levertijd niet aan te passen in tijdelijk niet leverbaar (want dat is namelijk de werkelijke status). De leverancier kan namelijk niet leveren en Bol acht het niet nodig om dit tijdig en vooraf aan de klanten te melden. Bol "klantenservice" stuurt doodleuk een mail met een leverdatum in het verleden, ik wacht en wacht en heb de tas echt nodig. Mijn broer haalde 'm zo op bij Foka in Rotterdam. Doe er je voordeel mee.
Als je toch met deze pakketservice in zee gaat kies voor de acceptgiro-optie, dan hoef je tenminste niet achter je geld aan als ze wederom in gebrekken blijven door niet te leveren wat ze beloven.

Nankyoku
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jun 2010 13:47

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Nankyoku »

Zo voel ik me er nu ook over inderdaad. Jammer dat het zo moet gaan, zal ook niet snel meer iets bestellen bij Bol.com in ieder geval...

Ik heb ondertussen mijn bestelling geannuleerd. Maar het is natuurlijk nu maar afwachten of ik het geld terug krijg van de geretourneerde onderdelen. Vorige week opgestuurd nog niks gehoord of ontvangen...

Fredenpat
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 sep 2010 09:54

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Fredenpat »

Zelfde ervaring heb ik nu. Bestel zakelijk (omdat mijn mobiel met internet etc kapot is), omdat bol.com de nokia e 72 op voorraad heeft en het is een actie. Aangegeven staat dat vandaag besteld morgen in huis... Dit heb ik net nodig (prijs is belangrijk, maar niet het allerbelangrijkst). Ik vind het belangrijk dat ik snel weer bereikbaar ben en op de hoogte kan blijven als ik onderweg ben.
Zaterdag niet geleverd. Kan ik me nog wat bij voorstellen. Vanochtend gebeld. Mijn telefoon is zoek volgens de eerste medewerkster van de klantenservice. Tnt gebeld. bol.com heeft nog niet geleverd..... Weer klantenservice gebeld. Stuur er nog maar 1, maar dat doen ze niet... Nu kan ik volgens hen pas donderdag weer bellen om dan te horen dat de telefoon zoek is.... Heb ik als klant dan geen enkel recht??? Zij kunnen toch nog een telefoon sturen en als de andere alsnog aankomt dan stuur ik deze toch terug? Maar nee ze zeggen het geld pas van de credit card af te schrijven als de telefoon is verzonden... Geld is al weg. Mijn bestelling willen ze niet annuleren... En nu??? Hoofdkantoor is niet te bereiken... Heeft iemand nog een advies???

Risje
Berichten: 18
Lid geworden op: 18 aug 2010 15:05

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Risje »

Ik moet zeggen, dat ik dit nog nooit heb meegemaakt bij Bol.com.. Ik heb er echt al heel vaak iets besteld (zo vaak, dat ik de kortingscodes te vaak had gebruikt..), en altijd binnen de aangegeven levertijd mijn producten ontvangen. Ook regelmatig wat gereserveerd, en dat komt altijd aan op de dag dat de dvd/boek uitkomt.
Wat ik ook een keer heb meegemaakt, is dat een cd eerst duurder was (toen ik hem dus reserveerde) dan dat hij uiteindelijk was toen hij uitkwam, toen heb ik het verschil gewoon teruggekregen, hier kreeg ik ook bericht over.
Ik denk dat jullie gewoon pech hebben, ben echt altijd zeer tevreden over bol.com!

Logtje
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 sep 2010 14:30

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door Logtje »

Dit gebeurt inderdaad vaker bij bol.com. Het is op voorraad en je zou het de volgende dag in huis hebben, maar later krijg je dan een mail dat het langer gaat duren en dat langer houdt meestal in een paar weken.

pibi85
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2010 21:18

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door pibi85 »

Bestel regelmatig dingen bij Bol.com en het is tot nu toe altijd de volgende dag geleverd. Zowel goedkopere als duurdere dingen dus maakte in mijn geval geen verschil.

joeriaarts
Berichten: 12
Lid geworden op: 18 okt 2010 17:25

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door joeriaarts »

Ik bestel ook al een paar jaar bij bol.com en heb nog nooit problemen met ze gehad.

Mijn broer had wel een keer dat hij toen hij oortjes bestelde voor zijn mp3 speler en er stond aangegeven dat de levertijd 2 werkdagen was. Na een week waren de oortjes echter nog niet binnen en bleken ze pas over 3 weken beschikbaar te kunnen zijn. Dat vindt ik zelf niet kunnen, maar daarna kan je wel makkelijk de bestelling annuleren en het ergens anders kopen. Een beetje hetzelfde als het bovenstaande geval dus.

Maar zoals eerder vermeld heb ik persoonlijk nog nooit problemen met bol.com gehad.

mevdschee
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2010 14:27

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door mevdschee »

Nee, er klopt geen bal van die levertijden op minder gangbare artikelen. Het is echt schandalig. Ze komen zelfs de verplichte levertijd van de brancheorganisatie niet na.

Levertijd op mijn dvd's was 2-3 dagen, meteen betaald met iDeal. 2 maanden later nog niets in huis.

Levertijd op de site was wel aangepast. Ik heb een week later nog een bestelling gedaan, deze dvd is er ook nog niet.

Bij bol.com komen ze schaamteloos hun verplichtingen niet na! Ze weigeren bovendien een reden te geven dat ze niet kunnen leveren. Ze geven niet eens toe dat ze niet kunnen leveren, en maar rente trekken..

Mijn DVD's zijn elders op het web gewoon te bestellen voor bijna het dubbele bedrag en ik ga echt niet elders bestellen.

PS: Ze hebben de prijs op de bol.com site van de DVD's verlaagt en de levertijd is nu 6-8 weken (terwijl ze 2-3 dagen hadden beloofd)
Laatst gewijzigd door mevdschee op 22 okt 2010 15:03, 1 keer totaal gewijzigd.

mevdschee
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 okt 2010 14:27

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door mevdschee »

Ik dacht dat zoiets misschien zou helpen, niet dus, maar misschien is het wel bruikbaar als inspiratie voor andere gedupeerden:

Geachte klantenservice,

Wegens het eenzijdig niet nakomen van de gesloten overeenkomst zeg ik u de wettelijke rente aan van 8%. Ik stel voor dat u het volledige bedrag onmiddelijk terugstort en mij het product opstuurt wanneer u het wel echt op voorraad heeft. Ik zal dan wederom tot betaling overgaan. U mag er wat mij betreft ook voor kiezen de wettelijke rente vanaf vandaag terug te storten wanneer u het product wel geleverd heeft.

Dit is niet de eerste keer dat u mij misleid hebt met foutieve informatie over de levering. Ook toen ben ik overgegaan tot aankoop en ook toen kon u niet volgens afspraak leveren. Nadat u maanden in het bezit van mijn geld bent geweest heb ik dat, op mijn verzoek, teruggestort gekregen. De vorige keer zonder rente. Bovendien heb ik er (ook toen) veel kostbare tijd aan verloren.

Kortom, ik laat dit niet zomaar over mijn kant gaan; Het stelselmatig misleiden van klanten mag niet lonen!

Hoogachtend,

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door poespas »

3 dagen geleden 2 pc muizen gekocht, voor 21.30 besteld morgen in huis.
Nou inderdaad, mooi niet dus.
Pas na 2 dagen kwamen ze.

Bol, laat die melding maar gerust weg van de site :evil:

m.vonk
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2010 10:09

Re: Bol.com voor 21:30 besteld morgen in huis. (Dus niet...)

Ongelezen bericht door m.vonk »

wij hadden een tv en een kabel besteld, kabel de volgende dag in huis maar geen tv na 4 dagen werd de tv geannuleerd door bol.com ze waren de tv kwijt ??
Het geld zou direct terug gestort worden. Inmiddels ook de kabel terug gestuurd en na 10 dagen het geld terug gekregen, maar mijn geld van de tv na 4 weken nog niet ontvangen.

Gesloten