LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Advies gevraagd (ECI)

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Hallo allemaal.

Tot 2008 ben ik lid geweest van ECI.
Ik had netjes opgezegd, die mevrouw vertelde mij destijds wel dat er waarschijnlijk nog één kroonboek zou komen die ik dan terug zou kunnen sturen (of houden, dat was aan mij).
Het boek kwam inderdaad en die heb ik retour afzender gedaan.

Een aantal weken daarna ontving ik een herinnering dat het boek nog betaald moest worden.
Ik heb ECI toen gebeld, en mij werd bevestigd dat het boek inderdaad retour was gekomen, alles was in orde.

Afgelopen vrijdag echter ontving ik een brief van Inkasso Unie, met het dringende verzoek 175,60 euro te voldoen binnen 5 dagen :o
Ik heb meteen de telefoon gepakt en hen gebeld, uitgelegd dat ik sinds jaren geen lid meer was van ECI en ik wilde weten waar die rekening vandaan kwam.
Dat kon mevrouw mij niet vertellen, ze had geen enkele specificaties, alleen de opdracht van ECI.
Ineens kwam ze met het verhaal dat het om zogenaamde bonnen ging die ik toegestuurd had gekregen.
Toen ik haar vertelde dat ik serieus nog nooit bonnen had ontvangen werd ze kribbig en beweerde zelfs dat ik al heel wat post van Inkasso Unie had gehad.
Uiteraard ben ik daar tegenin gegaan, ik had zelfs nog nooit van hen gehoord en daarop antwoordde ze me dat ze niet met mij in discussie ging en ik ECI maar moest bellen.
Ineens versprak ze zich en zei me dat het niet gebruikelijk was om die bonnen te versturen, maar dat ze nog wel openstonden.
Toen ik haar vroeg of ze nou linksom of rechtsom wilde kreeg ik alleen te horen dat ik ECI maar moest bellen.

De mevrouw van ECI was een heel stuk vriendelijker en zou voor mij uitzoeken waar het nou eigenlijk om ging want zij kon het ook niet zien in het systeem.
Gisteren (?!) ontving ik een mail van ECI dat ik inderdaad nog een boek had openstaan, waarop ik gevraagd heb mij die nota van toen eens toe te sturen omdat ik wel wil weten waar het om gaat, want ik ben me echt van geen kwaad bewust, laat staan waarom ze al die jaren gewacht hebben.

Nu las ik net hier op de site dat die bonnen pas in 2009 geintroduceerd werden en "mijn" rekening blijkt uit 2007 te dateren.
Dus ja, hoe nu verder?
Ik vind het allemaal zo vaag en vreemd.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuur** Verwijderd ivm censuurn.
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 08 jan 2012 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door snepke »

Volgens mij had ts een contract met ECI.
En contractuele vorderingen verjaren na 5 jaar.

Maar heb je zwart op wit dat je ,je lidmaatschap hebt opgezegd(bevestiging van ECI)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

snepke schreef:Volgens mij had ts een contract met ECI.
En contractuele vorderingen verjaren na 5 jaar.

Maar heb je zwart op wit dat je ,je lidmaatschap hebt opgezegd(bevestiging van ECI)
Is een contract gelijk aan een lidmaatschap dan?
En, bij opzegging van ECI dien je inderdaad een schriftelijke bevestiging te krijgen.
Ik heb mijn lidmaatschap afgelopen jaar opgezegd, en kreeg inderdaad een schriftelijke bevestiging. (En deze ligt bij de belangrijke papieren)

ECI Webcare
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2010 13:47
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

Nicole1971 schreef: De mevrouw van ECI was een heel stuk vriendelijker en zou voor mij uitzoeken waar het nou eigenlijk om ging want zij kon het ook niet zien in het systeem.
Gisteren (?!) ontving ik een mail van ECI dat ik inderdaad nog een boek had openstaan, waarop ik gevraagd heb mij die nota van toen eens toe te sturen omdat ik wel wil weten waar het om gaat, want ik ben me echt van geen kwaad bewust, laat staan waarom ze al die jaren gewacht hebben.
@Nicole1971 Het Eci Webcare team heeft uw e-mail gelezen. Ik wil graag nogmaals het probleem bekijken, om te zien of er een mogelijke oplossing is. Als u de gegevens stuurt naar [email protected] kijk ik het na en laat ik weten of er iets mogelijk is. Tot die tijd dient u geen betaling over te maken naar het Incassobureau. De betaling kunnen wij namelijk niet terugvorderen.

Met vriendelijke groet,

Kathinka
ECI Webcare

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

ECI Webcare schreef:
Nicole1971 schreef: De mevrouw van ECI was een heel stuk vriendelijker en zou voor mij uitzoeken waar het nou eigenlijk om ging want zij kon het ook niet zien in het systeem.
Gisteren (?!) ontving ik een mail van ECI dat ik inderdaad nog een boek had openstaan, waarop ik gevraagd heb mij die nota van toen eens toe te sturen omdat ik wel wil weten waar het om gaat, want ik ben me echt van geen kwaad bewust, laat staan waarom ze al die jaren gewacht hebben.
@Nicole1971 Het Eci Webcare team heeft uw e-mail gelezen. Ik wil graag nogmaals het probleem bekijken, om te zien of er een mogelijke oplossing is. Als u de gegevens stuurt naar [email protected] kijk ik het na en laat ik weten of er iets mogelijk is. Tot die tijd dient u geen betaling over te maken naar het Incassobureau. De betaling kunnen wij namelijk niet terugvorderen.

Met vriendelijke groet,

Kathinka
ECI Webcare
Beste Kathinka.

Ik heb nog steeds mailcontact met ECI, en het zou inderdaad uitgezocht worden.
Ik was niet van plan om iets te betalen aan het incassobureau, maar ik verwacht één dezer dagen wel post van hen of eventueel een deurwaarder, omdat ik binnen 5 dagen moest betalen.
Wat ik wél erg jammer vind is dat zelfs in het systeem van ECI niet te achterhalen is waarom het hier eigenlijk gaat, dat is wat mij is verteld.
Dus hoe de Inkasso Unie hier aan gekomen is, is mij een groot raadsel.

Dat het niet om bonnen kan gaan is mij duidelijk, die werden pas veel later geintroduceerd, dus waarom die mevrouw van dat bureau mij dat vertelde weet ik niet.
Lekker voelt het in elk geval niet, dus ik hoop dat dit allemaal snel opgelost is.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Dus hoe de Inkasso Unie hier aan gekomen is, is mij een groot raadsel.
Mogelijk is de oude vordering verkocht voor een leuk "prijsje". In dat geval doet een bedrijf de vordering compleet over aan het incassobureau en zij proberen de vordering alsnog te innen, waarbij de door het incassobureau geïnde bedragen van dit soort vorderingen voor het incassobureau zelf zijn en niet voor het betreffende bedrijf.
Op het moment van verkoop van de vordering zal het betreffende bedrijf deze vordering afschrijven.
Een dergelijke situatie komt nog wel eens voor.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

..en daar is de volgende brief van Inkasso Unie :evil:
Ik heb nog 2 dagen om te betalen en in de brief staat dat ik verzuimt heb te betalen of anderzijds contact met hen heb opgenomen......

Daarom heb ik net even een kort maar bondig mailtje verzonden:

Enige tijd geleden ontving ik van Inkasso Unie een vordering namens de ECI, daterende uit 2007.
Echter na contact met de ECI te hebben gehad, is zowel bij mij als ook bij hen totaal niet duidelijk waar deze incasso vandaan komt, en ik heb van ECI uitdrukkelijk het verzoek gehad uw vordering NIET te betalen, en dan ben ik dus ook niet van plan.
Ook de brief die ik zojuist heb ontvangen met het verzoek om binnen 2 dagen te betalen zal worden genegeerd, omdat ik wel degelijk contact met Inkasso Unie heb gehad!!!!!

Verder wens ik op geen enkele manier nog lastig gevallen te worden door uw bedrijf!

Nou maar weer afwachten wat de volgende stap zal zijn :evil:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Je had natuurlijk aan kunnen vullen met:

Aangezien er geen enkele vorm van onderbouwing van uw claim is gegeven, en eerder contact hierover door u genegeerd is, zal ik bij aanhoudende brieven aangifte doen van oplichten en/of afpersing , daar u onder dreiging probeert mij tot betaling te dwingen, wat volkomen ten onrechte is.

ECI Webcare
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2010 13:47
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

@Nicole1971 Ik vind het erg vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik wil graag een helpende hand bieden vanuit het Webcare team om te bekijken of er een mogelijke oplossing is. Onder Nicole1971 kunnen wij geen klantgegevens vinden, dus het is noodzakelijk dat de gegevens worden gestuurd naar [email protected]
Ik hoop dat je deze zo spoedig mogelijk toestuurt.

Kathinka
ECI Webcare

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

ECI Webcare schreef:@Nicole1971 Ik vind het erg vervelend dat het probleem nog steeds niet is opgelost. Ik wil graag een helpende hand bieden vanuit het Webcare team om te bekijken of er een mogelijke oplossing is. Onder Nicole1971 kunnen wij geen klantgegevens vinden, dus het is noodzakelijk dat de gegevens worden gestuurd naar [email protected]
Ik hoop dat je deze zo spoedig mogelijk toestuurt.

Kathinka
ECI Webcare
Hallo Kathinka.

Ik heb mijn laatste mail aan ECI doorgestuurd naar het webadres dat je gaf, al het contact is gegaan via [email protected].
Ik hoop dat het nu eindelijk eens afgelopen is met dat incassobureau.

Mvg
Nicole

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ondanks het contact met Kathinka wil ik hier toch een update plaatsen.

Ondanks het verzoek van ECI heeft Inkasso Unie verzuimd contact met mij op te nemen, op welke wijze dan ook.
Maar ook ECI heeft niet gereageerd op mijn verzoek om de orginele nota van destijds toe te sturen.

Aangezien er zoveel tegenstrijdige berichten zijn heb ik besloten de geschillencommissie in te schakelen.
Ook ga ik advies inwinnen bij het Juridisch Loket.

Na al die tijd heb ik nog steeds geen enkel idee waar het nu om gaat, het enige dat ik weet is dat het om een boek uit 2007 gaat!

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Pindakaaspotje schreef: waarom nog werk van maken. Ze reageren niet meer, dus de kous is af. Hun hebben een goedkope brief aan besteed. je hapt niet (betaalt niet meteen), waardoor verder incasseren teveel geld zou gaan kosten.
Je hebt makkelijk praten Pindakaaspotje, maar ik zit hier nu al weken met een kl*tegevoel.
Dan probeer je er alles aan te doen om zaken op tafel te krijgen, en het enige dát je krijgt zijn dreigementen/intimidaties in de vorm van incassobrieven :evil:
Op geen enkele concrete vraag krijg je een antwoord, contact komt alleen van mijn kant en als je vraagt om de nota hoor je helemaal niets meer en dat vind ik zo jammer.

Waar mensen werken worden fouten gemaakt, daar kan ik helemaal inkomen..maar als een fout wordt ontdekt, wees dan ook zo schappelijk om het toe te geven en laat de mensen niet in onzekerheid zitten.
Als je alle feiten op een rijtje zet, dan zie je meteen dat er hier iets niet klopt.

Pindakaaspotje
Berichten: 1672
Lid geworden op: 02 jan 2009 19:01

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

***CENSUUR! TROS RADAR***CENSUUR! TROS RADAR
Laatst gewijzigd door Pindakaaspotje op 07 jan 2012 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Vanmiddag belde Kathinka (ECI webcare) me op om te vragen of het incassobureau ondertussen al contact met mij had gezocht.
Toen ik haar zei dat dit niet het geval was, noemde zij de hele zaak absurd en liet me, tot mijn grote verrassing, weten dat ECI had besloten om de hele zaak in te trekken :D
Wel gaf ze aan dat dit een uitzondering was, omdat er gedurende de hele tijd misverstanden waren ontstaan en omdat ik er zelf alles aan had gedaan om de zaak opgelost te krijgen, maar geen respons meer kreeg, is tot deze actie besloten.

Ik ben er echt blij mee en wil Kathinka ook bedanken voor alle moeite die zij er in heeft gestoken!

aarttonny
Berichten: 11
Lid geworden op: 12 nov 2010 14:49

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door aarttonny »

Eci is naar mijn mening een zeer slecht bedrijf. Ik heb een cd besteld die de volgende dag in huis zou zijn. Na drie dagen nog niets ontvangen te hebben heb ik hun een mail gestuurd met de vraag wanneer ik mijn bestelling kan verwachten. Een dag later kreeg ik als antwoord dat mijn bestelling vertraging heeft omdat het niet direct leverbaar zou zijn. Ik ben toen naar de site van ECI gegaan waarop nog steeds staat dat de cd bij bestelling de volgende dag in huis zou zijn. Een zeer slechte service dus.

ECI Webcare
Berichten: 19
Lid geworden op: 25 okt 2010 13:47
Locatie: Vianen
Contacteer:

Re: Advies gevraagd (ECI)

Ongelezen bericht door ECI Webcare »

Geachte heer Aart,

Ik lees zojuist uw klacht. Ik begrijp dat dit vervelend is. Graag wil ik evalueren wat er is gebeurt en wat ik voor u kan doen? Stuur een e-mail met uw klantnummer en/of NAW naar [email protected] dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Marcel
ECI Webcare team

Gesloten