LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
gast_58

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door gast_58 »

Geplaatst op 24 Feb 2004 08:31 door Janneke52


--------------------------------------------------------------------------------

gast_58 ik heb nooit iets gehad met Alycia of Ozzy, maar ik vind wel dat ieder moet doen wat in zijn (haar) situatie het beste is. Ik kan me niet in de gevoelens (portemonne) van anderen kijken.


Janneke, je hebt gelijk. Ik vond (en vind) alleen Alycia en Ozzy niet zuiver en kon me niet voorstellen dat iemand nog serieus op ze inging.
Ik wens je veel succes in je strijd, en inderdaad, aan je strijdbaarheid zal het niet liggen. Dat merk ik wel!
Groeten,
Ilse

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Hans A,

het is natuurlijk niet nodig of wenselijk dat wij het wiel opnieuw uitvinden,
wij, de groep Noord Brab. gaan dan ook voor de laatste optie.

groeten Ton

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door rust »

Waarom in een groep proberen je recht te halen. Het idee op zich vind
ik wel goed, maar iedere situatie is toch weer anders.
Wat betaal je als je met een groep gaat procederen?
Als ik individueel een advocaat inscahakel op toevoegingsbasis ben ik hooguit € 761,00 kwijt.

Is het niet beter individueel een advocaat in te schakelen, zodat het rechtssysteem vastloopt en de rechters het niet meer aankunnen en er aan de oppervlakte komt hoeveel mensen er gedupeerd zijn.

Er loopt nu een rechtszaak van eegalease, van leaseverlies, van Payback, adviesverlies. Uiteindelijk sta je er alleen voor.

Kan eegalease niet eens antwoord geven op deze belangrijke vraag. Als eegalease in het gelijk gesteld wordt, hoe kunnen de gedupeerden dan hun recht halen.
Bij veelgestelde vragen geven ze alleen antwoord op de meest stompzinnige onderwerpen, maar niet op vragen waar het werkelijk om gaat. Om van leaseverlies maar niet te spreken. De uitspraken van dsi bieden voldoende aanknopingspunten. Ze hebben het alleen over misleiding. Deze contracten hadden gewoonweg nooit aangeboden/gesloten mogen worden. Daar zijn geen commissies voor nodig, Iedereen probeert nu zijn hachje te redden en de consument wordt belaagd met incassomaatregelen. Als Dexia zich van haar goede kant had willen laten zien had zij tenminste de moed gehad om de incassomaatregelen op te schorten totdat er een definitieve uitspraak van de rechter is. Nu worden mensen met de rug tegen de muur gezet.
Nooit meer zaken doen met deze bank en niet te vergeten de voorgangers, legio aegon.
Ik werd gisteren gebeld door koerskompas(de bedenker van aandelenlease producten Piet Bloemink) en heb gezegd dat ik midden in de dexia **** zit, dus ik zei het is allemaal een pot nat. Opzouten met je handel.
Vandaag de jaaroverzichten van dexia ontavangen met een folder over beleggen e.d. Er wordt een beleggerprofiel opgesteld zeggen ze. Ja nu wel. Sodemieter op.

Jan
Berichten: 200
Lid geworden op: 10 jul 2003 19:54

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Jan »

761 euro?

Tja, jij gaat er waarschijnlijk van uit dat de hele Goegemeente voor een toevoeging in aanmerking komt.

Dat is niet zo. En daar gaat het dus ook om. Als je individueel een zaak opstart, ben je duizenden euro's kwijt. En in een Eegaalease-situatie gaat het om één heel concreet aspect. Het ontbreken van de handtekening.

Jan.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Als je recht hebt op toevoeging is het natuurlijk verstandiger direct naar een advocaat te stappen( die ook toevoegingszaken aanneemt!) en dexia te dagvaarden.
Ik ga er van uit dat je niet meer betaalt(want je contract is vernietigd) dus je hoeft je betalingen niet meer stop te zetten.

Voor die mensen die geen recht op toevoeging hebben, is het verstandiger als groep naar een advocaat te stappen. Dit is goedkoper als dat je het alleen doet.

Hou wel in de gaten dat de prijzen per advocaat en per groep kunnen verschillen. De prijzen zijn vrij dus je moet wel vergelijken en daarna je keus maken.

Je bent ook niet verplicht een advocaat in je omgeving te nemen.

Groeten,
Piet

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Er is nu voor de laatste regio ook een contactpersoon.

Voor de regio Utrecht: [email protected]

Utrechtse Eegaleasers, je kunt je nu opgeven om als groep goedkoper uit te zijn.

Groeten,
Piet

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Harry »

In de nieuwsbrief van pay back lees ik net dat ze het vele werk niet meer aankunnen, is het daarom niet verstandig om wat uitzendkrachten in te huren met administratieve en computerkennis dit kan dan betaald worden van de contributie die binnenkomt, en dan kan er ook een echt pay back kantoor worden opgericht zodat dexia, als ze vragen hebben zich bij dit kantoor kunnen melden. Als dexia wat van de pay back leden wil sturen we ze door naar ons nieuwe kantoor.

groetjes Harry

Harry 12
Berichten: 249
Lid geworden op: 29 jul 2003 19:36

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Harry 12 »

Harry een nobel streven en er zit een grote kern van waarheid in jouw verhaal. Dit is de uitdaging voor Payback te laten zien wat ze met de contributie doen. Ook hier blijft voorzichtigheid geboden.

Groet,

Harry

Adriaan
Berichten: 112
Lid geworden op: 13 sep 2003 21:22

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Adriaan »

up voor croosjes nieuwe vereniging.

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

Er is een nieuw contactpersoon voor Noord en Zuid Holland.

[email protected]

Jan, bedankt voor je pionierswerk en het werk wat je hebt verzet, je bent een voorbeeld voor velen.

Alleen dankzij vrijwilligers zoals Jan kunnen wij een vuist maken tegen dexia.

Samen staan we sterk.

dexia, it's PAYBACK time.

Groeten,
Piet

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste mensen,

Er kunnen nog enkele mensen bij,
meld je aan om mee te doen met de gezamelijke actie, eegalease, zorgplicht, deze week gaat de zaak aan het rollen,

Ton

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Er kunnen nog enkele mensen bij,
meld je aan om mee te doen met de gezamelijke actie, eegalease, zorgplicht.
Dit geldt ook voor de regio Overijssel/Gelderland. We zitten nu al op 13 personen. Hoe meer hoe beter, dus meld je aan bij
[email protected].

Hans A
Berichten: 1019
Lid geworden op: 05 sep 2003 21:31

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Hans A »

Ton

tot waneer kun je beslissen om mee te doen?
Ik heb mogelijk interessen maar heb nu even andere belangrijke zaken aan mijn hoofd. Daardoor heb ik geen tijd (gehad) om uit te zoeken wat een juiste beslissing is.
Wil dit ook nog even zo houden ivm die zaken die ook veel tijd en energie vergen maar ook erg belangrijk zijn voor mijn toekomst.

Groeten Hans

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Hans,

Binnenkort, snel, gaan we de zaak opstarten, aanmelden z.s.m.
Alle verdere vragen even via het envelopje a.u.b.

Ton

witte
Berichten: 44
Lid geworden op: 13 nov 2003 09:43

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door witte »

Enkele vragen:

- moet je lid zijn van Stichting Payback om mee te doen?
- is er een overzicht hoeveel mensen al landelijk meedoen?
- wanneer start de eerste sesie?
- moet niet eerst gewacht worden, dat Katonrechter zegt Huurkoop?
- moet DEXIA niet eerst ons aanklagen?: er heeft nl een vernietiging plaatsgevonden (het contract bestaat niet meer).
- vindt er voor deze vragen eerst een gesprek plaats met de advocaat?
- mag men nog lid zijn van Leaseverlies, Eegalease en een zaak hebben lopen via DSI?
- zijn er risico's? Zo ja, welke?

Veel vragen: is er iemand die antwoorden heeft.
Alleen serieuze antwoorden aub!

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Albert »

Zo veel zekerheid kan niemand je bieden. Je moet af en toe weleens een beslissing nemen in je leven. Moet je echt zelf doen.

Albert.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Bel je een advocaat met gratis spreekuur.
Eeen beetje eigen initiatief is wel op zijn plaats en laat niet alles aan anderen over.

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door aert0001 »

Ik zal proberen de vragen te beantwoorden,

1. moet je lid zijn van Payback, nee dat hoeft niet ( je had al lang lid moeten zijn!,) Maar voor de gezamenlijke actie is dit niet per se noodzakelijk.
2. Er is geen overzicht hoeveel mensen er landelijk meedoen, heeft ook geen enkele meerwaarde
3. Waarom zou je afwachten tot de Kantonrechter uitspraak doet, aanval is de beste verdediging.
4. Er heeft inderdaad een vernietiging plaats gevonden, dus halen we nu onze ingelegde gelden terug.
5. er zal zeker inleidende gesprekken plaatsvinden, zo nodig meerderen.
6. Het lidmaatschap van leaseverlies Eegalease, heeft geen enkele meerwaarde noch belemmeringen voor deze stap.
7. Risico’s zijn er altijd, zelfs als je in bed blijft liggen.

Er ontbreekt natuurlijk nog de vraag: word ik thuis opgehaald?
Ton

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Mensen uit Overijssel/Gelderland meld je aan bij [email protected]
Samen staan we sterk en kunnen we Dexia dagvaarden

Piet
Berichten: 4389
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:20

Re: PAYBACK aktie voor Eegaleasers

Ongelezen bericht door Piet »

De laatste week zijn er weer eegaleasers gedagvaard.
Hoe lang wil je wachten? tot je gedagvaard wordt en meer geld moet uitgeven als wanneer je als groep gaat vechten tegen dexia?

Vandaag heeft weer een lid van een groep moeten afhaken omdat hij gedagvaard is.

Onderschat je tegenstander niet, neem het initiatief en sluit je aan bij een van de regio's en claim je geld terug van dexia!!

dexia gaat over lijken, zorg dat je niet onder de stress en zenuwen bezwijkt maar vecht terug!

Groeten,
Piet

Gesloten