LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Stem 10 juni europees op SP of LPF

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Harry »

Om de oprukkende financiële bendes een halt toe te roepen is het van belang om aanstaande donderdag te gaan stemmen. Als je ziet dat er in Italië 180 miljoen euro in de voetballerij wordt gestoken en allemaal onder de noemer van maatschappelijk belang. En als je dan ziet,de dikke Mercedessen en Bmw's en ruime villa's waar de heren in vertoeven, van de belastingen van de Italiaanse burger ( gedeeltelijk ) is het NU van belang om hier een halt aan te roepen. Ook in Nederland gebeurt dit al, maar dan op kleine schaal.Een voorbeeld: vorige week was er hier een bruine man die 45.000 euro kreeg omdat hij iets harder kon lopen dan de bruine man van vorig jaar. Voor mij is dit geen probleem als het maar niet om gemeenschaps geld gaat. Dit is vaak wel het geval maar moeilijk aan te tonen, omdat het ene potje het andere dekt. Zo is het ook gegaan met de oplichters van Dexia, wij moeten alles uit de kast halen om aan te tonen dat we zijn opgelicht, maar de mensen die een oordeel moeten vellen staan helaas aan de andere kant van de streep. ( LEES MERCEDES-BMW-VILLA )

groetjes Harry

mieneke

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door mieneke »

Een voorbeeld: vorige week was er hier een bruine man die 45.000 euro kreeg omdat hij iets harder kon lopen dan de bruine man van vorig jaar.
Hoe was uw mening als deze mannen groen waren geweest? :shock:

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Hollander »

Als je ziet dat er in Italië 180 miljoen euro in de voetballerij wordt gestoken en allemaal onder de noemer van maatschappelijk belang.
Ha ha, van de week nog in de krant gelezen dat in NEDERLAND er de afgelopen jaren 420 miljoen euro overheidsgeld in het betaald voetbal is gestoken.

Lekker klagen over andere landen, waar we zelf erger zijn. Wij Nederlanders worden steeds meer Amerikanen: ga met je rug naar de rest van de wereld staan en zie je eigen land: beter dan elk ander land in de wereld.

falco
Berichten: 111
Lid geworden op: 11 mei 2004 22:58

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door falco »

SP kan ik me iets bij voorstellen, pvda ook, daar vertegenwoordigers van deze partijen zich het lot van de gedupeerden aantrekken. Toegevoegde waarde van LPF ontgaat me volledig!

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Paula »

:shock:
Laatst gewijzigd door Paula op 10 jun 2004 18:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Hollander »

Hoi Paula,

Nou, dat vind ik geen slechte gok van je. Ik wilde altijd wel journalist worden, maar ik doe dat niet als broodwinning. Wel ben ik al vanaf mijn tienerjaren tot nu toe (37 jaar) actief in de redactie van allerlei tijdschriften, verenigingsbladen, enz.

Voor wat betreft Europa ben ik iemand die volledig omgedraaid is. In de jaren tachtig was ik een Euroscepticus. Inmiddels heb ik ingezien dat het fantastisch is dat Europa al zo ver gekomen is. Dat er in dit deel van Europa al bijna 60 jaar geen oorlog meer is, dat is GEWELDIG. Mensen zoals ik die geboren zijn na de Tweede Wereldoorlog, die weten niet echt hoe vreselijk oorlog is. Maar wij dreigen ook te vergeten hoe enorm bijzonder het is dat hier geen oorlog meer is.

Uiteraard, ook ik erger me aan geldverspilling in het Europees Parlement. Aan de andere kant: de burgers van de EU betalen ongeveer 2 euro per persoon per jaar voor dat parlement. (450 miljoen EU burgers, 1 miljard euro per jaar is het budget voor het Europees parlement)
Stel nu dat de vreselijke geldverspilling dat ze iedere maand naar Straatsburg moeten zou eindigen. Dat zou echt moeten, dat is onzin, geldverspilling, enz.
Dat zou 200 miljoen besparen, ofwel 44 cent per persoon per jaar. Dus je moet ook weer niet al te hard klagen.

In de jaren tachtig zat ik de verkiezingsprogramma's door te nemen om te kijken welke partij het meest anti-Europa was.
Inmiddels ben ik dus veranderd, maar inmiddels realiseer ik me ook dat je in het leven weinig bereikt als je alleen maar tegen bent. Zelfs de SP had vroeger de leus: stem tegen. Daar zijn ze vanaf gestapt, ze begrijpen dat dat geen zin heeft. Jammer dat ze daarom nu een waakhond naar Brussel willen sturen die door kan bijten (en gezien het TVspotje: dingen kapot kan maken).

Donderdag ga ik zeker stemmen. En dat is dan toch wel met een goed gevoel. Ik vind het jammer dat er nog steeds partijen zijn die het Europees parlement gebruiken om oude politici nog een leuk baantje te geven. Tuurlijk, ook als je 60 of 70 bent mag je het parlement in, maar stuur niet altijd een afgeschreven politicus naar Brussel, dat wekt geen vertrouwen.

Wat mij ook verbaast is dat mensen vaak zulke tegenstrijdige geluiden over Europa laten horen.
- de enek keer wordt er gezegd: Europa is er alleen voor het geld, voor de economie, enz. Laat Brussel zich ook met andere zaken bezighouden.
- een andere keer dan mag Nederland bepaalde dingen niet doen omdat het tegen Europese milieuwetgeving is, en dan wordt er gezegd: wat een gezeur, Europa moet zich alleen bezig houden met het openstellen van de grenzen (voor economische uitwisseling dus).

Nou, dat zijn zo maar een paar gedachten over Europa Paula.




(Over Legio lease heb ik ook zo mijn gedachten: ik hoop dat iedereen die misleid / bedrogen / ... is niets meer hoeft te betalen, en dat het Dexia vervolgens lukt om de schade op Aegon te verhalen, dat zijn de echte schuldigen. Maar wat Legio Lease met het Europees Parlement te maken heeft, en waarom mensen aan Europese Parlementariers mail gaan sturen hierover, dat snap ik niet. Er is maar 1 instantie die over dit probleem moet oordelen: de Nederlandse rechter.)

Harry
Berichten: 140
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:17

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Harry »

Kleur maakt mij niet uit Mieneke ik hou van alle mensen als het maar geen oplichters zijn of over de rug van een ander zich verrijken.
Hollander je slaat hiermee de spijker op z'n kop, het is in Nederland al te ver doorgeslagen en de vraag is, kunnen wij het tij nog keren, ik zou zeggen als Hollander doe je naam eer aan.

groetjes Harry

Paula
Berichten: 95
Lid geworden op: 03 jul 2003 13:27

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Paula »

:roll:
Laatst gewijzigd door Paula op 10 jun 2004 18:30, 1 keer totaal gewijzigd.

Gvd
Berichten: 219
Lid geworden op: 04 jul 2003 09:08

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Gvd »

Stem 10 juni europees op SP of LPF
Nooit, dan betaal ik nog liever mijn restschuld vermeerderd met wettelijk rente

RP1975
Berichten: 119
Lid geworden op: 24 nov 2003 15:01

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door RP1975 »

De SP kunnen nog wel wat voor de mensen betekenen denk ik maar dat stelletje ongeregeld van de LPF? Lijkt me zeeeeer onwaarschijnlijk.

Joost van Egmond
Berichten: 69
Lid geworden op: 06 mei 2004 16:55

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Joost van Egmond »

Stem daarom op de partij voor de dieren !

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

Allemaal stemmen op deze partij graag.

Frank der K.

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Frank der K. »

Geplaatst op 10 Jun 2004 18:18 door Joost van Egmond
--------------------------------------------------------------------------------
Stem daarom op de partij voor de dieren !
Geplaatst op 10 Jun 2004 18:48 door Hans Ganders
-------------------------------------------------------------------------------
Allemaal stemmen op deze partij graag


Lidmaatschap van deze partij uitsluitend voor (w)ezels c.s. :wink:

Hans Ganders
Berichten: 110
Lid geworden op: 18 okt 2003 11:42

Re: Stem 10 juni europees op SP of LPF

Ongelezen bericht door Hans Ganders »

Toen ik mijn zaak verkocht hebben wij van de partij van dieren een boerderij gekocht en daar loopt een ezel tussen die Joost heet.

Gesloten