LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Brandende vraag??

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Antonio
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2004 22:53

Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Antonio »

:? Beste mensen,

Nog een vraag die me al een hele tijd dwars zit.
Mijn vriendin heeft ook een vliegwielcontract bij Aegon afgesloten, maar op het contract heeft ze zonder mijn medeweten om mijn banknummer opgegeven.Het was de bedoeling dat dit later weer gewijzigd zou worden door haar banknummer, maar dit bleek achteraf niet te kunnen.Kortom, nu ben ik degene die de maandelijkse inleg voor haar contract moet voldoen, net als mijn eigen contract.Is het in dit geval geen plicht dat ik ook had moeten tekenen voor akkoord dat mijn banknummer is opgegeven op haar contract? Voor hetzelfde geld geeft een vreemde mijn banknummer op en ben ik degene die daar voor moet opdraaien zonder dat ik ooit akkoord heb gegeven en op de hoogte was.Dit is erg belangrijk voor mij om te weten, want dan zou ik misschien al van een contract af kunnen komen.Hopenlijk kunnen jullie mij met deze vraag helpen.
B.v.d

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Sonja »

Volgens mij is je vriendin verantwoordelijk....

Antonio
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2004 22:53

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Antonio »

Gelukkig is het nu mijn exvriendin, want behalve deze vervelend streek heeft ze veel meer van deze duivelse streken geleverd.Aangezien het nu mijn ex is kan ik de schuld die ze voor mij gemaakt heeft weer op haar schouders laten leunen. :twisted:

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Sonja »

vraag nog eventjes zwart op wit of het van haar bankrekening af mag
alsnog.
Kun je daarmee aantonen dat niet jij maar zij echt degene is
die de overeenkomst heeft afgesloten.
En licht haar in over deze zaken, kan ze actie ondernemen.

sonja.

Victorix
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 mei 2004 21:29

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Victorix »

Als iemand zonder jouw toestemming geld van jouw rekening laat afschrijven (ik neem aan dat jullie geen en/of rekening hebben, want dan kan dit gewoon) moet dat geld worden terugbetaald. In ieder geval door degene die het nummer heeft ingevuld en waarschijnlijk ook door de ontvanger en de bank. Als er al langere tijd geld wordt afgeschreven, en jij nooit bezwaar hebt gemaakt tegen de afschrijvingen, zou een rechter weleens kunnen vinden dat jij (achteraf) toestemming voor deze gang van zaken hebt gegeven, of de schijn daarvan hebt gewekt. Tegen de bank en de ontvanger begin je dan niets meer. Mogelijk wel tegen je vriendin...

Sonja
Berichten: 823
Lid geworden op: 03 jul 2003 22:09

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Sonja »

Ik zou mijn rekening laten blokkeren,
en de schuldeisers naar die vriendin sturen.

Misschien ku je jouw geld alsnog terugvorderen?

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Anmereto »

Bel eens naar de politie misschien kunnen die wat voor je doen. 8) :shock:

mieneke

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door mieneke »

Die komen daar niet voor hoor lijkt me!! Kun je net zo goed het toekomstige staatshoofd bellen. Die geeuwt alleen als het erop aan komt!!!!!!

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Hollander »

Jij hebt echt het niveau van een kind van 6 maanden

Antonio
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2004 22:53

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Antonio »

Ik hoop echt niet dat je mij bedoeld.

Hollander
Berichten: 1290
Lid geworden op: 20 okt 2003 22:01

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Hollander »

Nee, ik bedoel Mieneke, die neeemt een kind van 6 maanden "serieus"

Antonio
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2004 22:53

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Antonio »

Eerlijk gezegd dat ik dat Anmareto een grapje maakte, tenminste dat lijkt me wel..........of zou het niet?

Anmereto
Berichten: 91
Lid geworden op: 12 jul 2003 13:48

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Anmereto »

Was een welgemeend advies.

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Het zonder toestemming opgeven/ invullen van een andermans bankrekeningnummer is strafbaar.
Echter verbaasd het me wel en wellicht ook de rechter dat je er nu na 2 jaar? pas bemerkt dat het geld van jou rekening af gaat en niet wist waarvoor dat geld werd geïncasseerd.
Heb je nooit afgevraagd wat Dexia was?

m.v.g. justice man

Antonio
Berichten: 48
Lid geworden op: 11 jun 2004 22:53

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door Antonio »

Beste Justice man,

Bedankt voor je toelichting.
Om je vragen te beantwoorden, op het moment dat we de contracten aangingen was ik een erg jong en ontwetend persoon en was totaal niet op de hoogte dat dit gewoon niet door de beugel kon.Overigens had mijn tussenpersoon ook niks vermeld dat ik voor een akkoord moest tekenen dat het geld van mijn bankrekening geincasseerd werd, terwijl mijn banknummer op het contract van mijn vriendin vermeld werd.Een paar weken later toen we het banknummer wilde wijzigen door mijn vriendin haar banknummer op te geven kregen we van Aegon tot mijn grootste verbazing te horen dat dit niet mogelijk was om te wijzigen.Hierdoor moest ik dus behalve mijn eigen contract ook die van mijn vriendin betalen.Tot voor een paar maanden geleden toen ik dit met mijn vader bespreekte zei hij tot mijn schrik precies hetzelfde wat jij zegt, dat dit strafbaar is, want ik moest hier ook en akkoord voor tekenen.Gelijk na dit gesprek met mijn pa belde ik met een verward hoofd gelijk de Aegon op om opheldering te vragen en ze hebben mij toen vermeld dat dit gewoon is toegestaan en dat hier geen akkoord voor had getekend hoeven te worden door mij.Ik bedoel maar te zeggen, op zo'n jonge leeftijd van onwetendheid was ik al helemaal niet op de hoogte dat dit oplichterij was en al helemaal niet dat een gigantisch groot bedrijf als de Aegon met leugens smijt.Dit is daarom ook de reden dat ik deze post op dit forum geplaatst heb, want andere zeggen dat het niet toegestaan is, terwijl Aegon beweerd van wel.Dit lijd uiteindelijk tot verwarring en twijfel. :?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door CB »

Antonio,

Indien je van bank wijzigt krijg je een ander rekeningnummer en ben je van alle problemen af. Aegon moet de incassorekening dan wel wijzigen. Vervolgens geef je het rekeningnummer van je exvriendin op.

mvrgr
CB

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Als je de tactiek van CB toepast dan omzeil je ook de regels maar ben je net zo “fout” bezig.
Het is toch niet gebruikelijk dat ik een product koop/ afsluit maar ga betalen op andermans naam zonder dat deze hiermee expliciet akkoord is gegaan?!!

Wanneer Aegon jou handtekening niet heeft maar alleen van je vriendin dan kun je je naast de diverse vernietigingsgronden ook beroepen op het eagalease vernietigingsgrond en kun je buitenrechtelijk het contract als niet overeengekomen beschouwen want niet jij bent een effectenlease overeenkomst aangegaan maar je vriendin.
Je inmiddels ex- vriendin dient dan ook voor de (financiële) gevolgen van haar handelingen op te draaien.
Verder blijf ik van mening dat ze zich strafbaar heeft gemaakt door een contract op andermans naam en/ of bankrekeningnummer aan te gaan zonder (schriftelijke) toestemming.

m.v.g. justice man

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door CB »

Tevens is het de reinste kolder dat AEGON zegt dat een wijziging van een incassorekening niet mogelijk is. Met andere woorden als ik van bank verander zou het niet mogelijk zijn volgens AEGON om de incassorekening te wijzigen. Dat geloof je toch zeker niet justice man 007. Het is gewoon onwil van AEGON. Dus AEGON is fout bezig

justice man 007
Berichten: 1484
Lid geworden op: 21 mar 2004 20:41

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door justice man 007 »

Je kunt ook de rekening op nul brengen en laten sluiten en open je een nieuwe rekening al dan niet bij een andere bank.
Als reden kun je er vele bedenken.
Verder kun je ook Dexia een “rode” kaart sturen waarin je de incasso beëindigd, wel is het dan van groot belang dat je beargumenteerd aangeeft waarom je gestopt bent.
Stop je met betalen dan ontkom je zeker niet aan een advocaat.

Het is dus a + b of c.

A= stoppen met betalen + B = advocaat nemen

C= betalen en mond houden.

Simpeler kan het nu toch niet meer….

m.v.g. justice man

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Brandende vraag??

Ongelezen bericht door CB »

:?: :?: :?:

Gesloten