LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Janneke52 »

En ALS je stopt kun je beter (als je het missen kunt) het geld op een aparte rekening zetten zodat je het altijd achter de hand hebt..

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

Pipa,

Nationale Nederlanden komt al meerder malen voor op de klachten lijst. Niet alleen als weigering krediet verstrekker maar ook als leverancier van het aandelenlease product "Oranje Doelvermogen" In mijn ogen is het niet verwonderlijk dat ze hypotheken weigeren omdat ze zich ook schuldig gemaakt hebben aan de aandelenlease hause.

Wat afwegingen betreft. Inderdaad overleg altijd met je advocaat om de betaling aan dexia en andere aanbieders stop te zetten. Op die manier draai je geoorloofd de geldkraan dicht naar de aanbieder.

Als je een hypotheek en of lening wilt afsluiten en om deze reden je betaling niet wilt stop zetten omdat je bang bent voor de BKR notering. Let wel als je onterecht genoteerd wordt. Dan kun je overwegen om de schade die je oploopt mee te laten nemen in jouw rechtszaak tegen de aanbieder.

Mvg Pieter

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Yep, I agree :wink:
Echter,
De raad voor de rechtsbijstand weigert hen bij te staan, terwijl een tweede hypotheek op hun huis geblokkeerd wordt door de BKRmelding die de betrokken bank Dexia deed. „Zo krijgen zij geen rechtshulp en kunnen zij evenmin geld vrijmaken om zelf een advocaat in te huren”, zo stelt Harm-Jan Tulp, raadsman van enkele honderden lease-slachtoffers.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

Pipa,

Onder andere om bovenstaande Quote zou ik graag de namen van banken willen vernemen die zich hier schuldig aan maken die, zoals in dit voorbeeld, de weg naar een eigen gefinancieerde rechtsgang blokkeren.

Mvg Pieter

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Hoop dat je er veel krijgt. Zal met liefde en plezier mijn steentje bijdragen aan die strijd. :D
Vind de wijze waarop een en ander beoordeeld wordt zeer onrechtvaardig.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

Ik hoop dat er niet al teveel namen van banken tevoorschijn komen.

Mocht ieder bank op onze lijst gaan voorkomen is het nog erger gesteld met het nederlandse bankwezen dan dat ik in mijn ergste nachtmerrie kan bevroeden.

Mvg Pieter

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Mij zijn gevallen bekend van mensen met een A-codering die wel de hypotheek rond krijgen ondanks een Dexia verleden.

Tenzij mensen hier klagen en andere schulden niet correct afgehandeld hebben in het verleden, dus wanbetalers zijn, en nu klagen.

Hoe zielig is het eigenlijk allemaal dan. Klagen mag maar we moeten wel aan verplichtingen voldoen, namelijk betalen.

Steeds meer krijg ik de indruk dat de werkelijkheid uit het oog wordt verloren. Mensen die schrijven ik heb mijn huurwoning verbouwd en nu ben ik er aan.

Idealisme wordt soms verward met Realiteit.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 26 Jun 2004 22:57 door JL


--------------------------------------------------------------------------------

Mij zijn gevallen bekend van mensen met een A-codering die wel de hypotheek rond krijgen ondanks een Dexia verleden.
Hier ben ik er een van. Maar zorg dat je het rond hebt voor je stopt met betalen, óf realiseer je dat het anders niet van een leien dakje gaat. Het is niet meer vanzelfsprekend dat je het rond krijgt want je bent nu eenmaal een wanbetaler als je stopt! Formeel gezien.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Blijft het punt van hoe was je betalingsverleden. Altijd trouw betaald no problem toch.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

JL eigenlijk JFK,

Aan jouw en andere alliasen heb ik geen boodschap
Gisteren heb je dit al vermeld onder een ander topic waar ik mijn verhaal neer heb geschreven. "huurwoning verbouwen???????" en even later weer verwijderd hebt omdat je reactie kant noch wal sloeg en je een verkeerd alias gebruikte. :wink:


Mvg Pieter

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

wat een onzin pieter je raakt opgebrand.
een ieder mag op dit forum zijn/haar mening geven.
Blijf anders op het forum van payback, dan heb je medestanders genoeg die met je meepraten.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Klopt schat maar dat had een andere reden. Iemand die ik door dik en dun beschermde en nog zal beschermen.

Maar je mag mijn naam wel noemen hoor.
Jij hebt toch ook weleens geschreven onder een andere namen. Wie niet???

Is voor mij niet meer belangrijk Pieter ik vecht voor wie mij echt kent. Ik heb mijn nek uitgestoken meer zeg ik niet.
Laatst gewijzigd door JL op 27 jun 2004 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

pieter, evenals JH zie ik toch ook wel wat JL bedoelt. Daarom mijn posting genuanceerd. het is niet zo dat je het financieel nooit rondkrijgt, er zijn mogelijkheden. JL reageert denk ik op de stelling in het artikel dat na een bkr notering alles ophoudt. Die stelling klopt niet helemaal, want er blijken nog mogelijkheden te zijn. Mijn stelling is dat je voor je stopt met betalen moet informeren wat de mogelijke consequenties zijn en die in je overweging meenemen.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Pieter er blijven voor mij nog mensen over die mij echt kennen en me nog vertrouwen.

Ik heb iedereen willen helpen op mijn manier is soms gelukt. Soms niet helaas.

Jou gun ik de hemel op aarde en iedereen hoor.

Groet.

Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Pieter »

JH,

Ik begrijp even niet waarom je vijandig wordt. Reactie van JL zegt mij genoeg lijkt mij. Een mening van een tegenstander heb ik altijd gerespecteerd. Sterker nog deze meningen zijn voor mij voer voor discussie om ze met argumenten te weerleggen zonder persoonlijk te worden.
Tot zover persoonlijk getinte reacties mijnerzijds.

Ontopic;
Pipa,

Zie mijn standpunten op de pagina hiervoor. Ze liggen niet ver uitelkaar als het punt wat jij wilt duidelijk maken.

Mvg Pieter

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Als je een hypotheek en of lening wilt afsluiten en om deze reden je betaling niet wilt stop zetten omdat je bang bent voor de BKR notering. Let wel als je onterecht genoteerd wordt. Dan kun je overwegen om de schade die je oploopt mee te laten nemen in jouw rechtszaak tegen de aanbieder.
Dit heb ik nog even opnieuw gelezen Pieter, ik ben het er mee eens dat je die opgelopen schade mee kunt nemen in de rechtzaak. Advocaten blijken echter een andere mening toegedaan. Je zult eerst moeten winnen van Dexia voor welke codering ook verwijderd wordt. Die onterechte (maar formeel terechte) codering blijft zolang gehandhaafd. Lange weg dus.
Mijn stelling: stop niet zomaar met betalen. Niet op emotionele gronden. Als je het daar mee eens bent dan liggen onze stellingen niet ver uit elkaar inderdaad.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

begrijp me niet verkeerd pieter ik ben geenszins vijandig, het is juist goed dat er voer tot discussie ontstaat. Zelf voel ik bij jou enige irritatie vandaar mijn reactie. Overigens no hard feelings about you.

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JL »

Pieter ,

Of je mij wilt veroordelen is aan jou mijn bijdragen aan dit forum waren eerlijk Neemt niet weg dat ik veel fouten heb gemaakt.
Mijn zaak tegen Dexia is sterk en als ik win, stort ik het geld nog steeds in een fonds voor echte gedupeerden.
Laatst gewijzigd door JL op 27 jun 2004 11:42, 3 keer totaal gewijzigd.

JH
Berichten: 2919
Lid geworden op: 30 aug 2003 14:37

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door JH »

Nationale Nederlanden komt al meerder malen voor op de klachten lijst. Niet alleen als weigering krediet verstrekker maar ook als leverancier van het aandelenlease product "Oranje Doelvermogen
Nu weer veel nederlanders in een overwinningsroes verkeren zullen zij zeker weer opnieuw over gaan tot dit produkt ???
l'histoire se repete
:lol:
Laatst gewijzigd door JH op 26 jun 2004 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Truus2004
Berichten: 2377
Lid geworden op: 17 jun 2004 00:13

Re: Dexia-klanten met woning raken in knel bij rechtshulp

Ongelezen bericht door Truus2004 »

Geplaatst op 26 Jun 2004 23:03 door JL


--------------------------------------------------------------------------------

Blijft het punt van hoe was je betalingsverleden. Altijd trouw betaald no problem toch.
Dat klopt!
Mijn zaak tegen Dexia is sterk en als ik win, stort ik het geld nog steeds in een fonds voor echte gedupeerden
Ik doe mee!

Gesloten