LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wck

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 05 Sep 2004 17:10 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Great Bear,

Het is toch echt 36 maanden hoor, laat daar geen twijfel over bestaan, de discussie en vergissing hierover is al uitputtent op dit forum behandeld.

Ton
Beste Ton,

Ik vraag mij af hoe jij aan die informatie komt, want een verjaringstermijn is nooit 36 maanden maar altijd 5 jaar.
Ik weet dus ook niet wie jou dit wijs gemaakt heeft, maar kloppen doet het van geen kant.
Een verjaringstermijn kan alleen van 5 naar 3 jaar terug gebracht worden als dit wettelijk geregeld word maar zover ik weet is dat dus niet gebeurd.
Voor elke zaak heb je inprincipe een verjaringstermijn van 5 jaar m.u.v. belastingzaken, want als het om een belastingzaak zou gaan dan heb je met een verjaringstermijn van 10 jaar zelfs te maken.
Zaken op vermogensrecht heeft dus ook een verjaringstermijn van 5 jaar.
Zoek maar op in het burgelijk wetboek.
Groet, Great Bear

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: wck

Ongelezen bericht door Joshua »

Helaas voor die het betreft beroep op buien rechte nietigheid dient binnen 36 maanden ingediend worden.
De andere regeling is dat daaropvolgend om de vijf jaar opnieuw dit bekend gemaakt moet worden.
Beide stellingen zijn dus van toepassing echter de eerste keer binnen 36 maanden staat netjes in de wet.

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: wck

Ongelezen bericht door Louis »

Is correct Joshua, Great Bear check het via je advocaat dan weet je het helemaal zeker.

Check en recheck kan nooit kwaad. Neem nooit iets aan van mensen op een forum. :wink:

Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 05 Sep 2004 19:39 door Louis


--------------------------------------------------------------------------------

Is correct Joshua, Great Bear check het via je advocaat dan weet je het helemaal zeker.

Check en recheck kan nooit kwaad. Neem nooit iets aan van mensen op een forum.
dat doe ik ook niet Louis.
nachecken bij mijn Advocaat doe ik zeer zeker, ik heb net mijn wetboek doorgespit maar kan hier niks over terugvinden wel over de verjaring van 5 jaar.
Joshua en aert001, ik maak jullie dus niet uit voor leugenaar , zo moeten jullie het beslist niet opvatten, maar het is althans ik vind het zeer dubieus wat jullie zeiden over 36 maanden.
Jullie bericht heb ik ter kennisgeving aangenomen, zodra ik meer weet kom ik hierop terug.
Mijn advocaat komt pas op 13 september 2004 weer op kantoor, terug van vakantie, het kan dus wel een tijdje duren alvorens ik meer weet.
Ook al kan ik nu niet verder hierover discussiëren, maar Great Bear is verder wel aanwezig op Trosradarforum.
Groetjes en totziens

aert0001
Berichten: 2173
Lid geworden op: 02 jul 2003 21:00

Re: wck

Ongelezen bericht door aert0001 »

Beste Great bear,

Hou je voor mij niet in, als je een mening hebt dien je die te verdedigen, indien ik het een zeg, en jij het ander, zie ik géén reden om mezelf te zien als leugenaar, sterker nog, ik hoop dat jij gelijk hebt!
maar ja, ik wéét dat het 36 maanden is,
------------------
"Maar buiten verweer is er kortom wel degelijk sprake van verjaring na drie jaar, zowel binnen als buiten rechte".

Groet, Sara
------------------
Ton

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: wck

Ongelezen bericht door Louis »

dat doe ik ook niet Louis.
nachecken bij mijn Advocaat doe ik zeer zeker, ik heb net mijn wetboek doorgespit maar kan hier niks over terugvinden wel over de verjaring van 5 jaar.
Joshua en aert001, ik maak jullie dus niet uit voor leugenaar , zo moeten jullie het beslist niet opvatten, maar het is althans ik vind het zeer dubieus wat jullie zeiden over 36 maanden
Great Bear neem nog een advies van mij aan vertrouw ook je advocaat niet en vraag altijd een second opinion en als je dat ook niet vertrouwt, mail me dan maar.

Liefs Louis.

Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Great Bear neem nog een advies van mij aan vertrouw ook je advocaat niet en vraag altijd een second opinion en als je dat ook niet vertrouwt, mail me dan maar.

Nou Louis, hier moet ik je in tegen spreken, mijn Advocaat is een hele goeie, hij staat voor zijn klanten als die man wat anders zegt dan is het zo.
Kijk ik zelf ben ook juridisch onderlegt maar weet lang niet alles dan hij.
kan ook niet, een Advocaat heeft er jaren voor gestudeerd bovendien heeft een Advocaat vele wetboeken en uiteraard klanten, ik weet natuurlijk niet hoe het met andere advocaten zit, maar die van mij is een kwaliteits Advocaat.
Enneh het is al heel wat dat ik dat zeg, want inprincipe heb ik het niet zo op met advocaten, maar degene die ik heb weet waar over hij praat en is hetgeen ik al zei een top advocaat; een bij wie ik rustig bij iedereen aan durf te reclameren.
Dus Louis, je voelt wel als mijn Advocaat wat anders zegt dan is het zo.
ook ik heb sterk mijn twijfels over die 36 maanden wat jullie beweren, maar totdat het tegendeel bewezen is, heb ik jullie bericht dus ter kennisneming aangenomen, ik laat het jou en de anderen wel weten.
Groetjes, Great Bear

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wck

Ongelezen bericht door impact »

Mijn advocaat, een echte geslepen "hond" (een bloedhond voor de tegenpartij dus), zegt ook dat voor de rechter die termijn van slechts drie jaar wordt weggehoond als je met de juiste tegenargumenten aankomt.

Michiel Luidens

Re: wck

Ongelezen bericht door Michiel Luidens »

Impact ga je alleen de WVD van je vrouw vernietigen of worden de lease producten die wel winst opleverden ook vernietigd en als de rechter er in trapt ga je dan het onterecht belastingvoordeel terugstorten aan de fiscus ?

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wck

Ongelezen bericht door impact »

Luidens, kruip terug onder je steen en verkondig hier geen waanzin tegen deze optimistische eegaleaser.

Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 05 Sep 2004 23:52 door impact


--------------------------------------------------------------------------------

Mijn advocaat, een echte geslepen "hond" (een bloedhond voor de tegenpartij dus), zegt ook dat voor de rechter die termijn van slechts drie jaar wordt weggehoond als je met de juiste tegenargumenten aankomt.
zeg impact, weet jouw advocaat het eigenlijk wel dat jij hem voor hond uitmaakt.?
dat moet je persoonlijk tegen je advocaat zeggen en niet op deze forum, ik kan je wel verzekeren dat jij meteen naar een andere advocaat uit kan kijken.
geen een advocaat is hier van gediend.
jij vergeet een ding impact, die mensen doen hun best voor gedupeerden, geloof mij nou maar, de advocaten hebben het hartstikke druk en zitten echt niet te wachten op zo'n onverlaat als jij.
als ik jou was zou ik maar een beetje oppassen met mijn uitlatingen, doe jij dat niet, dan zit jij straks met een gigantisch probleem.

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: wck

Ongelezen bericht door Louis »

Die advocaat weet toch zeker niet wie impact is Great Bear :lol:

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: wck

Ongelezen bericht door Sara Etty »

Kennelijk is er sprake van en klein misverstand. Er worden in bovenstaande discussie twee verschillende juridische acties en bijbehorende termijnen door elkaar gehaald.

Great Bear heeft het over de termijn waarbinnen je het reeds aan Dexia betaalde bedrag moet terugvorderen. Het gaat dan om een vordering uit onverschuldigde betaling en die moet binnen vijf jaar worden ingesteld. Binnen vijf jaar na de buiten rechte ingeroepen vernietiging.

Aert heeft het over de termijn waarbinnen je binnen of buiten rechte de vernietiging van een overeenkomst kunt inroepen op grond van de geszinsbeschermende bepalingen. Die termijn is drie jaar.

Kortom: de echtgenoot of geregistreerd partner van de aandelenleaser moet binnen drie jaar na totstandkoming van de overeenkomst / nadat hij of zij bekend werd met de overeenkomst, buiten rechte de vernietiging van die overeenkomst inroepen. En vervolgens moet er door de aandelenleaser binnen vijf jaar nadat de verklaring tot vernietiging door Dexia werd ontvangen het reeds betaalde op grond van onverschuldigde betaling bij Dexia terugvorderen bij de rechter. Tenzij Dexia dat bedrag uit eigen beweging al heeft teruggestort, maar dat zal wel niet gaan gebeuren. Nu Dexia het niet eens is met de ingeroepen vernietiging.

Sara Etty
Berichten: 654
Lid geworden op: 02 jul 2003 18:34

Re: wck

Ongelezen bericht door Sara Etty »

PS: Zoals eerder al gezegd, in verweer verjaart de vordering tot vernietiging (in rechte) niet (artikel 3:51 lid 3 BW). Een beroep in rechte op en vernietigingsgrond verjaart in verweer op grond van wet niet.

Wel verjaart de mogelijkheid van Dexia om in rechte nakoming te vorderen. Die termijn is 5 jaar en loopt vanaf het moment dat de debiteur in verzuim is. Na die vijf jaar kan Dexia die vordering niet meer in rechte afdwingen.

Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 06 Sep 2004 11:59 door Louis


--------------------------------------------------------------------------------

Die advocaat weet toch zeker niet wie impact is Great Bear
nee louis, daar ben ik wel met je eens, maar het gaat mij om het principe.
ik heb een grote hekel aan mensen die zo over iemand praten, laat die impact zo sportief zijn om zijn uitspraak tegen zijn advocaat te zeggen, dat is pas fair, maar niet op de wijze wat hij heeft gedaan.
die man of vrouw kan zich nu niet verdedigen, dat is laf om iets achter iemand zijn/haar rug te zeggen.
hopelijk begrijp je mij nu beter.
groet, Great Bear

Louis
Berichten: 131
Lid geworden op: 19 sep 2003 20:21

Re: wck

Ongelezen bericht door Louis »

Ja je hebt gelijk Great Bear have a nice day :wink:

Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 05 Sep 2004 21:26 door aert0001


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Great bear,

Hou je voor mij niet in, als je een mening hebt dien je die te verdedigen, indien ik het een zeg, en jij het ander, zie ik géén reden om mezelf te zien als leugenaar, sterker nog, ik hoop dat jij gelijk hebt!
maar ja, ik wéét dat het 36 maanden is,
------------------
"Maar buiten verweer is er kortom wel degelijk sprake van verjaring na drie jaar, zowel binnen als buiten rechte".

Groet, Sara
------------------
Ton
Beste Aert001, ik hou mij zeker niet in voor je, natuurlijk mag jij je mening verdedigen, dat zou wat moois zijn als jij dat niet mag en ja en amen zou moeten zeggen.
Alleen ik doe het op een tactvolle wijze, ik heb in mijn jonge jaren geleerd om mijn medemens te respecteren.
Ik verdedig per slot van rekening ook mijn mening, daarom zei ik; het bericht over die 36 maanden heb ik ter kennisneming aangenomen; daarmee bedoel ik niet dat ik vind dat jij uit je nek zwamt, doch ik bedoel hiermee, je zou gelijk kunnen hebben, maar om dit zeker te weten vraag ik het na aan mijn rechtsgeleerde.
Het gaat dus niet om, dat ik gelijk wil hebben, stel dat jij gelijk krijgt, dan ben ik zo sportief omdat toe te geven, waar het mij omgaat is, dat ik het van iemand wil horen die rechten gestudeerd heeft en in die branche zit zoals mijn advocaat.
Dat kun en mag je mij niet kwalijk nemen.
Alleen het punt is, ik neem net als jij niet alles zomaar klakkeloos aan.
Dat kan en mag ook niet.
Iemand die niet voor zijn mening uit komt of uit durft te komen is een zwakkeling in de maatschappij, dat zijn mensen die door iedereen gebruikt worden.
Groetjes

Great Bear

Re: wck

Ongelezen bericht door Great Bear »

Geplaatst op 06 Sep 2004 13:09 door Louis


--------------------------------------------------------------------------------

Ja je hebt gelijk Great Bear have a nice day
insgelijks Louis. :D

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: wck

Ongelezen bericht door impact »

Beste Great Bear, dat ik mijn advocaat "een slimme hond" noem, is in geen enkel opzicht beledigend voor die beste man te noemen. De uitdrukking die ik gebruikte is al heel lang in onze taal in gebruik en bedoelt precies het tegenovergestelde van een belediging te zijn. Juist ja, een compliment dus. Om mij daarvoor als "onverlaat" te betitelen laat ik geheel voor jouw rekening maar het is wel tekenend voor je
karakter en fatsoen.
Op de inhoudelijkheid van mijn bericht, t.w. de verjaringstermijn voor vernietiging van een contract ga je verder niet in. Jammer.

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: wck

Ongelezen bericht door Joshua »

Kunnen we het nu weer verder in dit topic over het onderwerp hebben.
De Topic is gestart als WcK.
Dit blijft een voor 70.000 mensen zeer belangrijk uitgangs punt om het exia op het kernpunt onmogelijk te maken verder een vordering op onjuist afgesloten geld verstrekkigen te leggen.

Ik wens en hoop voor alle niet eega leasers dat de o.a. de WcK een oplossing biedt in dit veel te langslepende en maatschappelijk verwerpelijke probleem.

240 mensen in A'dam maken het meer dan 100.000 mensen dagelijks tot een onacceptabel gegeven geen vrijheid van handelen te hebben hun financiele verplichtingen weer op een goede wijze onder controle te krijgen.
Het is de hoogste tijd dat wij tot het besef komen dat verder uitstel alleen maar meer slachtoffers vraagt.
Het zijn de laatste loodjes en deze keer hoop ik niet dat deze het meeste wegen.
tweeduizend rechtzaken zijn aangemeld.
voor 16.000 mensen zal in lijn met de uitspraak van 25 augustus de Hoge Raad beslissen dat de Krediet verstrekking volgens de wettelijke bepaling onder Koop Op Afbetaling en daarm,e HUURKOOP en WcK valt.
Suc6 allemaal.
Genoeg is genoeg.
Zoals La Bouchere in haar promotie film zei
Ready To K i l l

Gesloten