LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Doorgaan met betalingen of niet

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
leon theunisz
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2004 15:00

Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door leon theunisz »

Dexia heeft naar aanleiding van de standaardbrief die wij gestuurd hebben via eegalease laten weten dat ze niet akkoord gingen met de ontbinding en ik citeer nu "totdat de rechterlijke macht hier een uitspraak over gedaan heeft" mijns inziens is dit gebeurt moeten we nu toch de maandelijkse lasten blijven betalen, tenslotte heeft de rechterlijke macht nu een uitspraak gedaan.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Idaho »

Leon, je kunt stoppen met betalen, echter dan zal Dexia jou waarschijnlijk dagvaarden, uiteraard pas na eerst een incassobureau op je dak gestuurd te hebben.
Je kunt ook zelf Dexia dagvaarden, dan zal de rechtzaak in A'dam plaatsvinden alwaar je kansen natuurlijk groot zijn dat je de 1e slag wint, Dexia zal echter doorprocederen tot aan de hoge raad.
Je kunt ook onder protest doorbetalen en wachten tot Eegalease tot aan de hoge raad is geweest, wanneer de uitspraak door dit rechtscollege in het voordeel van de Eegaleaser is, dan zal het een stuk eenvoudiger worden om je geld terug te vorderen.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Idaho »

Ik meen dat er door Dexia gezegd is dat de moedermaatschappij garant zou staan. Hoeveel waarde je daaraan mag ontlenen is uiteraard nog maar de vraag.

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Idaho
Berichten: 2090
Lid geworden op: 03 jul 2003 08:36

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Idaho »

Lijkt me op het moment ook het beste, helaas heb ik al betaald en is er geen geld meer om een advocaat te betalen, althans voorlopig ff niet.

[email protected]
Berichten: 213
Lid geworden op: 12 jan 2004 21:35

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door [email protected] »

Geen geld betekent niet betalen, geen advocaat, wachten en niks doen.
Een andere mogelijkheid is er niet.

:lol:

issy
Berichten: 80
Lid geworden op: 05 nov 2003 16:25

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door issy »

dexia zal er alles aandoen om je niet te betalen .Zij is al bezig met het verkopen van bedrijven ,ik denk alles wat je nu nog betaald zie je mogelijk niks meer van terug,eaga leasers staan sterk dexia weet dat ze gaan verliezen van eaga lease ze zitten tijd te rekken om zo veel mogelijk geld binnen te halen,ze zitten niet voor niets eagon aan te klagen,als ze verloren hebben de hoge raad durf ik er gif op in te nemen dat ze zich zelf failiet laten verklaren en kun je fluiten naar je centen

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door dv »

issy, waar haal jij al die wijsheid vandaan, je moet niet zo stom praten over dingen waarvan je de ballen verstand van hebt, en de mensen niet onzeker maken. tis namelijk wel zo dat de moederbank van dexia in belgie garant staat, verder kijken als je neus lang is

m vr gr dv

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door JOOST1 »

DV

1) Weet jij dan wat de garantie van Dexia waard is.
2) de nederlandse bank geeft alleen garantie bij banken tot 12.ooo euro en dan bij mijn weten alleen op spaartegoeden


Joost

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door rust »

er zijn nu toch geen mensen meer die nog aan dexia betalen, iedere cent is er één teveel, mensen snap het dan toch, de enige en snelste manier om je centjes terug te krijgen van de dexia honden is om direct te stoppen met betalen en in de aanval gaan door een advocaat in te schakelen en dexia te dagvaarden, Ik heb zelfs helemaal niet met incassobureaus te maken gehad.

uzo
Berichten: 37
Lid geworden op: 07 sep 2003 15:00

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door uzo »

Elke cent die je nu nog betaald, zie je nooit meer terug.

Stop met betalen en zet dit geld apart op een rekening, zodat je het altijd nog bij de hand hebt voor noodgevallen...

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Joshua »

Nee

10.7 Uitspraak
De kantonrechter en de politierechter doen meestal onmiddellijk na de zitting uitspraak. U krijgt ook te horen of hoger beroep mogelijk is. Bent u niet van plan om in hoger beroep te gaan, dan kunt u daar direct afstand van doen.

U mag er ook nog over nadenken, want u hebt twee weken de tijd om te beslissen.

De rechtbank (meervoudige kamer) doet in het algemeen niet direct uitspraak. De president van de rechtbank vertelt u aan het einde van de zitting wanneer de uitspraak zal zijn. Dat moet binnen 14 dagen na de zitting. Hiervoor ontvangt u weer een oproep. U bent niet verplicht om bij de uitspraak aanwezig te zijn. U kunt namelijk ook bij de griffie van de rechtbank informeren hoe het is afgelopen. Doe dat wel zo snel mogelijk, anders hebt u kans dat de termijn voor hoger beroep is verstreken.

11 Hoger beroep

Wilt u hoger beroep aantekenen dan meldt u dit binnen veertien dagen na de uitspraak bij de griffie van de rechtbank of het kantongerecht. Ook uw advocaat of iemand anders (die u hiervoor schriftelijk moet machtigen) kan dat voor u doen. Houdt er rekening mee dat ook de officier van justitie in hoger beroep kan gaan. Dat doet hij als hij het niet eens is met de uitspraak van de rechter. U ontvangt hiervan bericht.

12 Vergoeding van kosten als geen straf is opgelegd

Als uw zaak definitief is geëindigd zonder oplegging van een straf of maatregel, dan kunt u binnen 3 maanden vergoeding vragen van kosten die u hebt moeten maken.
Vergoeding is niet mogelijk als u wel schuldig bent verklaard, maar de rechter legt u geen straf op vanwege uw persoonlijke omstandigheden (het zogenoemd de rechterlijk pardon).
Voor vergoeding komen in aanmerking reis- en verblijfskosten, advocaatkosten en alle eventuele andere kosten die u hebt gemaakt in het belang van het onderzoek.

U kunt hierbij denken aan kosten voor getuigen en deskundigen. Ook voor inkomsten, die u door het onderzoek gemist hebt, kunt u een vergoeding vragen. De mogelijkheid uw kosten vergoed te krijgen geldt zowel voor het onderzoek op de zitting als voor het gerechtelijk vooronderzoek. Een verzoek tot vergoeding van uw kosten moet u indienen bij de griffie van het gerecht waar uw zaak behandeld is. De griffie kan u hier nader over informeren.

13 Andere brochures

U wilt rechtsbijstand
http://www.advokaat.net/folder59.htm#uitspraak
pas op com site sechts ter info

dv
Berichten: 93
Lid geworden op: 16 aug 2003 15:35

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door dv »

joost1

ja, ik weet wat garant staan betekent, en met dat tot 12000 euro, klopt wat je zegt, als dexia in zijn geheel failliet is, dan heb je gelijk, maar zolang de naam dexia voortleeft. ook al heeft ie zijn moedermaatschappij in belgie, dan moeten ze garant er voor staan

m vr gr dv

impact
Berichten: 2157
Lid geworden op: 04 jul 2004 17:04

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door impact »

...
Laatst gewijzigd door impact op 06 dec 2004 15:53, 1 keer totaal gewijzigd.

JOOST1
Berichten: 364
Lid geworden op: 05 jul 2003 21:18

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door JOOST1 »

Dv

Ik denk dat je ongelijk hebt Dexia nederland is een zelfstandige NV/Bv

De garantie van Dexia Belgie is niet hard. En nergens in het openbaar beschikbaar dus verwacht niet teveel van een garantie zeker niet als de sterfhuis constructie wordt toegepast ik spreek uit ervaring.

Joost

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Wie vertrouwt die belgische bank nu nog, nadat zij oude mensen en alleenstaande moeders alsnog proberen hun laatste centjes af te pakken ?

Ik geloof ook dat elke cent die nu nog richting dexia gaat verloren is. Want waarom probeert dexia telkens opnieuw om ieder gesprek, iedere bemiddelingspoging en iedere rechtzaak zo lang mogelijk te rekken? Juist, om nog zoveel mogelijk geld bij die domme, eerlijke, zichzelf schamende Nederlanders te kunnen jatten!

Doe uzelf een plezier, stop met betalen en ga van het zo uitgespaarde geld leuke dingen doen, geef uw kinderen eens dat extraatje wat ze al zo lang hebben moeten missen, dat kan dexia dan alvast niet meer afpakken! Of ga eens lekker op vakantie of zo dat kan dexia dan ook nooit meer afpakken..

Jolie
Berichten: 5
Lid geworden op: 03 aug 2004 00:21

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Jolie »

Reactie op Rust!
Klopt helemaal, als niemand, maar dan ook niemand meer betaalt,
wat doet Dexia dan! Het is de enige manier om ze in het nauw te
drijven. Ik betaal ook niet meer, ik zie wel.
Kom op zeg, ze hebben al duizenden aan mij en miljarden aan jullie
verdiend.
Waar is die zorgplicht toch voor bedoeld?

Joshua
Berichten: 931
Lid geworden op: 01 mei 2004 11:29

Re: Doorgaan met betalingen of niet

Ongelezen bericht door Joshua »

Dexia heeft niets meer te verliezen
Haar naam is in opspraak
dat komt in tien twintig jaar niet meer goed.

In de financiele werled is het dodelijk je klanten te bedonderen ten minste als het ontdekt en veroordeeld wordt.

Toch zal dexia niet met de staart tussen de benen het licht uit doen.

Maar pas op alle 240 overgebleven medewerkers hebben een cursus zwemmen en overleven gehad.

NOOIT meer met ze bellen zonder getuige liefst advocaat.
Nooit meer brieven zonder ze tien keer gelezen te hebben versturen
Laat altijd een vertrouwens persoon deze correspondentie lezen
Wacht altijd twee dagen met je boze verhaal te versturen
Geen @ mail waar je op aangesproken kunt worden.
Rechter kiezen op basis van feiten in de eerste plaats pas daarna komt de menselijkheid

Suc6

oja niet betalen natuurlijk
een euro cent in de fontijn brengt meer op! :lol:

Gesloten