LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Famed incassokosten

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Jolijn »

Mikado80 schreef:Waarom ik denk dat het de halve waarheid is?
De ervaring met het bedrijf. Nog nooit heb ik meegemaakt dat ze weigerden:
1. een kopie nota te sturen.
2. een kopie te sturen van de nota met de aanmaakkosten.
3. Vragen te beantwoorden!
En ik heb het zeker 20 keer opgevraagd voor cliënten.
En degene(n) die een andere ervaring heeft (hebben) vinden dan dat jij de halve waarheid vertelt? :wink:

Roel1
Berichten: 13
Lid geworden op: 30 mei 2012 21:57

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Roel1 »

Ik heb dus een heel andere ervaring. Ik baal eigenlijk als een stekker dat ik dat gesprek met die medewerkster niet heb opgenomen. Hilarisch gewoon! Misschien wil jij wel nummer 2 voor mij opvragen.
Ik krijg deze niet en ik snap dus niet waarom!

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Alphavista »

Fa-Med B.V. is een resultaat van de marktwerking in de zorg. De gewone man een poot proberen uit te draaien...

Zie ook mijn topic over het in termijnen betalen van hoge rekeningen aan deze instelling.

Stem 12 september SP of PVV zou ik zeggen!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Alphavista schreef:Fa-Med B.V. is een resultaat van de marktwerking in de zorg. De gewone man een poot proberen uit te draaien...

Zie ook mijn topic over het in termijnen betalen van hoge rekeningen aan deze instelling.

Stem 12 september SP of PVV zou ik zeggen!
Hoe bedoel je dat hun iemand een poot willen uitdraaien, als je gewoon
op tijd betaald is er helemaal niets aan de hand bij Famed.

peterderonde
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 okt 2011 15:45

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door peterderonde »

Helaas, ook ik heb geen herinneringen ontvangen maar wel een nota met extra kosten. Ik ben bereid onder ede te verklaren dat ik geen herinnering heb ontvangen van de desbetreffende nota. en ik weet wat er op mijneed staat !

Inderdaad, fa-med stuurt geen normale herinneringen, deze blijven waarschijnlijk ergens op de stapel liggen, de laatste brief met kosten gaat wel goed de deur uit...

Het is maar 1 nota van de 50 die ik per jaar krijg die verkeerd gaat, normaal gesproken wordt er op tijd betaald, ik had ook geen enkele reden om dit nu niet te doen.

Toen ik het nummer belde over de status van die nota, (voor het krijgen van een herinnering) kan de persoon mij niets vertellen. Heeft u vragen over uw nota bel: 0299-756310 hier kunt u ook een pizza bestellen, want dat werkt ook niet....

Op klacht.nl staat de hele website vol met dit soort klachten, even een google naar fa-med en je krijgt veel meer van dit soort info.
Ik ben op zoek naar een tandarts en ortho die werkt zonder Fa-med, ik ben bereid contant te betalen bij de behandeling!

Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Alphavista »

peterderonde schreef:Helaas, ook ik heb geen herinneringen ontvangen maar wel een nota met extra kosten. Ik ben bereid onder ede te verklaren dat ik geen herinnering heb ontvangen van de desbetreffende nota. en ik weet wat er op mijneed staat !

Inderdaad, fa-med stuurt geen normale herinneringen, deze blijven waarschijnlijk ergens op de stapel liggen, de laatste brief met kosten gaat wel goed de deur uit...

Het is maar 1 nota van de 50 die ik per jaar krijg die verkeerd gaat, normaal gesproken wordt er op tijd betaald, ik had ook geen enkele reden om dit nu niet te doen.

Toen ik het nummer belde over de status van die nota, (voor het krijgen van een herinnering) kan de persoon mij niets vertellen. Heeft u vragen over uw nota bel: 0299-756310 hier kunt u ook een pizza bestellen, want dat werkt ook niet....

Op klacht.nl staat de hele website vol met dit soort klachten, even een google naar fa-med en je krijgt veel meer van dit soort info.
Ik ben op zoek naar een tandarts en ortho die werkt zonder Fa-med, ik ben bereid contant te betalen bij de behandeling!

Ik weet niet waar je woont? Ik heb een hele goede oude rot in het vak in Zoetermeer gevonden. Gewoon contant betalen zonder asociale facturatiemaatschappijen, en nog voordelig ook!

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door vroem »

bij elke tandarts die met famed werkt mag gewoon kontant betaalt worden hoor. De overeenkomst met famed staat dat in ieder geval niet in de weg, maar de tandarts moet er uiteraard wel zin in hebben. je geeft het immers niet voor niets uit handen.

Bart070
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 jun 2012 15:58

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Bart070 »

Ik heb hetzelfde probleem met Famed, geen herinnering ontvangen rekeningen betaald maar krijg nu de welbekende incasso kosten 2x37 euro!! Belachelijk op deze kleine nota's.
Er is toch een uitspraak geweest Rapport voorwerk II die stelt dat 15% incasso kosten redelijk is?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door vroem »

Als je zelf even dat genoemde rapport opzoekt met Google of zo zal je zien dat het daarin gestelde tarief voor een vordering tot 250,00 37,00 is ex btw. Famed zit daar dus het btw bedrag onder.

JeanetteB
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 sep 2012 11:42

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door JeanetteB »

In januari 2012 ben ik een heel gevecht aangegaan met Famed en hun incasso bureau, nadat we een dagvaarding hadden ontvangen (die overigens wel is aangekomen, mede doordat dit door een deurwaardersexploot persoonlijk in je brievenbus wordt gestopt !!!) omdat we een rekening van de ortho niet zouden betalen. Zij zeiden ons meerdermalen een herinnering cq. aanmaningen te hebben gestuurd, die wij overigens nooit in onze brievenbus hebben ontvangen!!!!
Deze maal worden wij benaderd door onze tandarts voor een factuur van € 8,53 JA LEES GOED...... € 8,53. Wij zouden niet reageren op 5 herinneringen/aanmaningen die zouden zijn verstuurd door FAMED, op het moment dat de tandarts assistent FAMED noemde, gingen mijn haren overeind staan.
Het zal toch weer niet........ Erg raar dat dit voor de 2e maal bij FAMED gebeurd. En lees goed, wij hebben dit niet eerder met een ander bedrijf meegemaakt. Dus de opmerking dat dit ook verkeerd zou kunnen gaan bij de postbezorger is toch wel erg sterk als je bovenstaande leest.

Wij zorgen er nu voor dat wij bij zowel de ortho als de tandarts, direct de factuur ontvangen en regelen zelf onze betalingen hiervan.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door vroem »

5 dingen niet aankomen? dan is er echt iets mis met de post, of tandarts en ortho hebben een verkeerd adres in hun systeem staan (meest vookomende oorzaak van dit soort problemen: verzuim om een verhuizing goed door te geven). Ik zeg niet dat dit het is hoor, alleen dat het een oorzaak KAN zijn.
Verder te weinig info om een conclusie te trekken.

Ellencc
Berichten: 35
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:02

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Ellencc »

Als er nu één oplichtersclub bestaat is het FAMED. Met deze mensen valt niet te praten/mailen/schrijven. Zij hebben hun eigen ideeen en dat zijn de juiste en een andere mening wordt niet geaccepteerd.
Als ik naar een nieuwe tandarts ga vraag ik eerst of ze zaken doen met Famed, zo ja dan ga ik niet naar deze tandarts. Er zijn ook tandartsen die rechtsreeks met de zorgverzekering contact hebben. Heel makkelijk, je ziet nooit een rekening. Als iedereen nu weigert naar een tandarts te gaan die met famed zaken doet gaan ze misschien uit een ander vaatje tappen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Ellencc schreef:Als er nu één oplichtersclub bestaat is het FAMED. Met deze mensen valt niet te praten/mailen/schrijven. Zij hebben hun eigen ideeen en dat zijn de juiste en een andere mening wordt niet geaccepteerd.
Als ik naar een nieuwe tandarts ga vraag ik eerst of ze zaken doen met Famed, zo ja dan ga ik niet naar deze tandarts. Er zijn ook tandartsen die rechtsreeks met de zorgverzekering contact hebben. Heel makkelijk, je ziet nooit een rekening. Als iedereen nu weigert naar een tandarts te gaan die met famed zaken doet gaan ze misschien uit een ander vaatje tappen.
Waarom zou iedereen de tandarts moeten weigeren die met Famad zaken doet ?
Heb zelf nooit geen problemen gehad met Famed.

Maar wat is jou probleem dan met Famed ?

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: Famed incassokosten

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Of u betaald direct na de behandeling aan uw tandartsassistente, dan heeft u niets met Famed te maken..

Onze tandarts doet niets met Famed en niets met zorgverzekeraars. Ik betaal de tandarts en daarna stuur ik de factuur door aan mijn zorgverzekeraar.
Wanneer ik krap bij kas zit, stuur ik eerst de factuur naar mijn zorgverzekeraar en betaal ik daarna de tandarts.

Gesloten