LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door kokka »

zusjej21 schreef:Wellicht ben ik ouderwets of zo: maar meisje 15 en haar vriendje heeft er geen problemen mee?
Dan is ze er snel bij :roll:
ja je ben met net voor, ik vind ook niet dat een vriendje daar al iets te zoeken heeft op die leeftijd. Het is tegenwoordig wel heel normaal en je houdt het ook niet tegen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

tja je houd het niet tegen, gelukkig is moeder blijkbaar op de hoogte en kun je de noodzakelijke dingen bespreken.

ben toch effe zo blij dat ik alleen zonen heb......(misschien ouderwets, maar bij een jongen is het toch anders dan bij een meisje, daar maak je je minder zorgen om op dat gebied)

isabel

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dan vergis je je lelijk. Een zoon kan een meisje zwanger maken. Dan heb je een probleem als ouder.

Om even on topic te geraken, Labiaverkleinende operaties kunnen in Thailand of Maleisië zeer goed verricht worden. men heeft op dit gebied een grote ervaring met geslachtswijzgende operaties.
mijn vrouw heeft dat ook mogen ervaren.

Je kunt het combineren met een vakantie. Let er op dat je een tolk meeneemt anders kunnen er gekke dingen voorvallen.

Isabel1
Berichten: 1416
Lid geworden op: 19 dec 2011 15:19

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@sjoegel, natuurlijk kan dat en daar ben ik me zeer zeker bewust van (en mijn zonen na al mijn gepreek geloof ik ook) maar toch gevoelsmatig maak ik me makkelijker zorgen om een meisje (niet zozeer over zwangerschap maar meer over andere vooral emotionele zaken) dan over een jongen. (maar ik zei zelf geloof ik al dat dat ouderwets was)

Verder, er zijn volgens mij best wel veel landen waar dit correct uitgevoerd wordt, ook landen waar je niet meteen aan zou denken. Echter, het 'achter in het schuurtje' verhaal blijft natuurlijk slecht

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door sjoegel »

Klopt, je moet dit natuurlijk in een goed ziekenhuis laten doen. En die hebben ze in Thailand.

Voor wat betreft de kosten, leven is keuzes maken.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

sjoegel schreef:Klopt, je moet dit natuurlijk in een goed ziekenhuis laten doen. En die hebben ze in Thailand.

Voor wat betreft de kosten, leven is keuzes maken.

Dat de ziekenhuizen in Thailand goed zijn, is bewezen.
De meeste artsen zijn in Engeland opgeleid.

In een bericht van TS staat, dat zij deze behandeling (operatie) niet zelf kan betalen, dus dit is dan al uit te sluiten.

Ivan Brulski
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 okt 2011 19:26

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door Ivan Brulski »

sjohie schreef:
D. Hanekamp schreef:Dat is geen rare opmerking van riddert maar wel de realiteit en die operaties worden helaas ook clandestien uitgevoerd wereldwijd door die cultuur.
Dat is een zeer walgelijke en stennismakende opmerking in een serieus topic, en mag wat mij betreft met een ban beloond worden. Geen land op het Afrikaanse continent staat bekend om zijn hoogstaande (intieme) plastische chirurgie, de enige referentie hieraan is die van zgn. vrouwenbesnijdenissen door stamoudsten, tantes en nog wat van die idioten, een mis- en misselijkmakend gebruik wat in zo goed als alle landen ter wereld als verminking betitelt wordt, en bij wet vaak ook verboden is.

Die "operaties" bestaan meestal uit (als ze geluk hebben) een scheermes gedoopt in alcohol, waarmee alle uitwendige vrouwelijke schaamdelen worden verwijderd, een schril contrast met waar de dochter van TS op hoopt.
Hier wordt geschreven dat het clandestien gebeurt, is dat dan niet waar ? Ik denk dat hier bedoelt wordt dat je dit soort culturele gewoontes niet kunt elimineren.

melomaan
Berichten: 61
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:19

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door melomaan »

sjohie schreef: Dat is een zeer walgelijke en stennismakende opmerking in een serieus topic, en mag wat mij betreft met een ban beloond worden. Geen land op het Afrikaanse continent staat bekend om zijn hoogstaande (intieme) plastische chirurgie, de enige referentie hieraan is die van zgn. vrouwenbesnijdenissen door stamoudsten, tantes en nog wat van die idioten, een mis- en misselijkmakend gebruik wat in zo goed als alle landen ter wereld als verminking betitelt wordt, en bij wet vaak ook verboden is.
Dit slaat helemaal nergens op. Onderstaande bron geeft aan dat buitenlandse reizen voor plastische chirurgie o.a. naar Tunesië en Zuid Afrika worden gemaakt. De laatste keer dat ik een atlas bekeek, lagen beide landen nog in Afrika. Dan iemand misselijkmakend noemen en zelfs vinden dat hij een ban verdiend om vervolgens een stortvloed aan vooringenomen racistische praatjes over Afrikanen op een consumentenforum te publiceren (die m.i. eerder op sites als geenstijl of powned thuis horen) vind ik beneden alle peil.

http://www.plastische-chirurgie.nl/doss ... -welk-land

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door riddert »

melomaan schreef:
sjohie schreef: Dat is een zeer walgelijke en stennismakende opmerking in een serieus topic, en mag wat mij betreft met een ban beloond worden. Geen land op het Afrikaanse continent staat bekend om zijn hoogstaande (intieme) plastische chirurgie, de enige referentie hieraan is die van zgn. vrouwenbesnijdenissen door stamoudsten, tantes en nog wat van die idioten, een mis- en misselijkmakend gebruik wat in zo goed als alle landen ter wereld als verminking betitelt wordt, en bij wet vaak ook verboden is.
Dit slaat helemaal nergens op. Onderstaande bron geeft aan dat buitenlandse reizen voor plastische chirurgie o.a. naar Tunesië en Zuid Afrika worden gemaakt. De laatste keer dat ik een atlas bekeek, lagen beide landen nog in Afrika. Dan iemand misselijkmakend noemen en zelfs vinden dat hij een ban verdiend om vervolgens een stortvloed aan vooringenomen racistische praatjes over Afrikanen op een consumentenforum te publiceren (die m.i. eerder op sites als geenstijl of powned thuis horen) vind ik beneden alle peil.

http://www.plastische-chirurgie.nl/doss ... -welk-land
Gelukkig zijn er ook nog mensen die even nadenken voordat ze hun mening op het forum dumpen. Ik ga ervan uit dat een Hollandse moeder haar dochter niet in een schuurtje op traditionele wijze laat besnijden. Dat oa Nevermind en Sjohie daar wel vanuit gaan, tja....

Ik schreef dat het misschien niet verstandig is, bij complicaties in een ver buitenland lijkt het me niet zo prettig. Communicatie met de behandelend arts, tijdsdruk wegens een al geboekte terugreis, en zo zijn er nog wat zaken waar ik aan moet denken bij een operatie in Afrika, of Azië. TS kan mijns inziens beter een paar jaar sparen en dan in een Nederlandse kliniek of ziekenhuis de operatie laten uitvoeren, of een verzekeraar vinden die de operatie toch wil vergoeden.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

riddert schreef:
Gelukkig zijn er ook nog mensen die even nadenken voordat ze hun mening op het forum dumpen. Ik ga ervan uit dat een Hollandse moeder haar dochter niet in een schuurtje op traditionele wijze laat besnijden. Dat oa Nevermind en Sjohie daar wel vanuit gaan, tja....

Ik schreef dat het misschien niet verstandig is, bij complicaties in een ver buitenland lijkt het me niet zo prettig. Communicatie met de behandelend arts, tijdsdruk wegens een al geboekte terugreis, en zo zijn er nog wat zaken waar ik aan moet denken bij een operatie in Afrika, of Azië. TS kan mijns inziens beter een paar jaar sparen en dan in een Nederlandse kliniek of ziekenhuis de operatie laten uitvoeren, of een verzekeraar vinden die de operatie toch wil vergoeden.

Welke mensen geven jouw nu gelijk?
1 mens!
De andere mensen, welk dit ook zo opgevat hebben, zoals shohie en ik, heb je nu vergeten.
Leojes30 schreef:Maar even terug naar TS ,

( hoewel ik het ook eenVRESELIJKE opmerking vind,.......


Je hoef jouw opmerking nu geen draai te geven, want dit was anders bedoeld, zoals je nu schrijft.
Het was een grapje van jou, en zoals jezelf schrijft, eerst nadenken, wat je op een forum schrijft.

Trouwens had ik de vraag aan sjoegel gesteld, alleen moest je ertussen komen, maar ja!

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door Moedt »

Ik zat eens te kijken naar de kosten van zo'n ingreep en ik zag bedragen van 1500 tot 2000 euro.
Als het echt zo'n probleem is dan kun je je dochter toch vertelen dat ze een lening neemt als ze 18 jaar is?
Dan heeft ze in ieder geval uitzicht op een oplossing.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door weetnietveel »

Moedt schreef:Ik zat eens te kijken naar de kosten van zo'n ingreep en ik zag bedragen van 1500 tot 2000 euro.
Als het echt zo'n probleem is dan kun je je dochter toch vertelen dat ze een lening neemt als ze 18 jaar is?
Dan heeft ze in ieder geval uitzicht op een oplossing.
Sparen lijkt me een beter idee en misschien dat de familie ook een steentje bij kan dragen??

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door Moedt »

weetnietveel schreef:
Moedt schreef:Ik zat eens te kijken naar de kosten van zo'n ingreep en ik zag bedragen van 1500 tot 2000 euro.
Als het echt zo'n probleem is dan kun je je dochter toch vertelen dat ze een lening neemt als ze 18 jaar is?
Dan heeft ze in ieder geval uitzicht op een oplossing.
Sparen lijkt me een beter idee en misschien dat de familie ook een steentje bij kan dragen??
Sparen is altijd het beste.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door sjohie »

weetnietveel schreef:
Moedt schreef:Ik zat eens te kijken naar de kosten van zo'n ingreep en ik zag bedragen van 1500 tot 2000 euro.
Als het echt zo'n probleem is dan kun je je dochter toch vertelen dat ze een lening neemt als ze 18 jaar is?
Dan heeft ze in ieder geval uitzicht op een oplossing.
Sparen lijkt me een beter idee en misschien dat de familie ook een steentje bij kan dragen??
Tsja, het hangt natuurlijk van de familie af, maar als je om geld vraagt, is het gebruikelijk om de reden hiervoor te geven, en ik kan me voorstellen dat de dochter daar nou niet echt op zit te wachten?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Moedt schreef:
weetnietveel schreef:
Moedt schreef:Ik zat eens te kijken naar de kosten van zo'n ingreep en ik zag bedragen van 1500 tot 2000 euro.
Als het echt zo'n probleem is dan kun je je dochter toch vertelen dat ze een lening neemt als ze 18 jaar is?
Dan heeft ze in ieder geval uitzicht op een oplossing.
Sparen lijkt me een beter idee en misschien dat de familie ook een steentje bij kan dragen??
Sparen is altijd het beste.
Klopt, maar als dochter nu problemen ondervind, dan tot 18 jaar wachten, lijkt mij dan teveel gevraagd.

weetnietveel
Berichten: 1009
Lid geworden op: 25 dec 2012 12:51

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door weetnietveel »

nevermind schreef:
Klopt, maar als dochter nu problemen ondervind, dan tot 18 jaar wachten, lijkt mij dan teveel gevraagd.
Als er geen verzekering is die het vergoed zal er niets anders opzitten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door sjohie »

weetnietveel schreef:
nevermind schreef:
Klopt, maar als dochter nu problemen ondervind, dan tot 18 jaar wachten, lijkt mij dan teveel gevraagd.
Als er geen verzekering is die het vergoed zal er niets anders opzitten.
Misschien is er wel een spaarpotje met zoveel geld voorhanden, en kan het al wel wat eerder?

Moedt
Berichten: 251
Lid geworden op: 05 jan 2013 12:30

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door Moedt »

sjohie schreef:
weetnietveel schreef:
nevermind schreef:
Klopt, maar als dochter nu problemen ondervind, dan tot 18 jaar wachten, lijkt mij dan teveel gevraagd.
Als er geen verzekering is die het vergoed zal er niets anders opzitten.
Misschien is er wel een spaarpotje met zoveel geld voorhanden, en kan het al wel wat eerder?

@Het geld heb ik er niet voor, anders deed ik het met liefde en plezier, al moest ik zelf bijna geen brood op de plank hebben......

visje-36
Berichten: 21
Lid geworden op: 13 dec 2010 20:41

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door visje-36 »

Wat een reacties,pffff.

En dan het meeste nog off-topic.

Mijn dochter heeft idd al een vriendje(ze wordt volgende maand 16) en is daarover heel eerlijk tegen mij.
Kan het toch niet tegenhouden en heb dan liever dat ik het weet(niet tot in details natuurlijk) als dat het ergens buiten gebeurd en ze zwanger thuiskomt!!!
Dat is mijn opvoeding en dat ze er vroeg bij is,dat is de jeugd van tegenswoordig.
Maar dat is off-topic en heeft niets met mijn vraag te maken.

Dat van het door laten verwijzen naar een gynaecoloog of uroloog is idd een heel goed idee.
De ontstekingen worden ook chronisch,door dat de kwaal niet verholpen wordt.De open wondjes blijven die ontstekingen veroorzaken.Ga dit iig in mijn achterhoofd houden als ik maandag contact op neem met de plastisch chirurg.Kan hij niets doen dan terug naar de huisarts, want die heeft al aangezegd me te zullen helpen als het niet lukt.

Een operatie kost tussen de 1500 en 2000 euro en als alleenstaande moeder met 2 kids kan ik dat niet zomaar ophoesten.
Kan het idd aan familie vragen, maar dochterlief wil niet dat de hele familie er van af weet, en dan nog, moet het ook weer terug betaald worden.
Sparen ben ik al mee bezig, maar gaat moeilijk met een minimum inkomen op bijstandsniveau,dus ja.

Verder al wel ff gezocht op het internet, maar alle verzekeringen hebben dezelfde voorwaarden over die operatie, dus daar schiet ik weinig mee op.

Maandag ff bellen met het ziekenhuis en dan kijken we wel verder.

Mijn dochter heeft ook al een baantje, maar om haar nu te laten werken om haar eigen operatie te bekostigen,gaat voor mij iets te ver.
Ze weet het al wel en is teleurgesteld, maar ik kan er nu weinig aan veranderen.

zusjej21
Berichten: 171
Lid geworden op: 19 okt 2011 22:11

Re: VGZ vergoed geen plastische chirurgie BELACHELIJK!!!

Ongelezen bericht door zusjej21 »

Isabel1 schreef:tja je houd het niet tegen, gelukkig is moeder blijkbaar op de hoogte en kun je de noodzakelijke dingen bespreken.

ben toch effe zo blij dat ik alleen zonen heb......(misschien ouderwets, maar bij een jongen is het toch anders dan bij een meisje, daar maak je je minder zorgen om op dat gebied)

isabel
Je maakt je minder zorgen op dat gebied? Totdat je zoon thuiskomt met de mededeling dat z'n vriendin zwanger is. Droom maar lekker verder.

Gesloten