LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ongeluk door overstekensde das

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: ongeluk door overstekensde das

Ongelezen bericht door john18 »

Dit John18, noemt men nou sarcasme :mrgreen:
Dus hij zegt dat hij gas bij zou geven. Ook goed advies! Dierenmishandeling!
definiete sarcasme https://www.ensie.nl/redactie-ensie/sarcasme
Wanneer iemand iets sarcastisch zegt, wordt meestal juist het tegenovergestelde bedoeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ongeluk door overstekensde das

Ongelezen bericht door berndv »

verzekeringstechnisch gezien de beste oplossing inderdaad.

En het tegenovergesteld van remmen kan ook niet remmen zijn :wink:

Melsana
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 mei 2017 13:07

Re: ongeluk door overstekensde das

Ongelezen bericht door Melsana »

Als je een wa of wa-plus verzekering hebt is de schade voor jezelf. Alleen bij wa-casco wordt ook je eigen schade vergoed. Uitwijken bij een overstekend dier is onverstandig. Houdt je stuur goed vast en rem gelijkmatig zonder dat je wielen blokkeren. Zo hebt je altijd bewijs bij schade!

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: ongeluk door overstekensde das

Ongelezen bericht door huzky »

In een ver verleden (ik schat zo'n 30 jaar geleden) werd de splinternieuwe auto van mijn man, die hij slechts 2 dagen had, beschadigd doordat er een dier (gans of zwaan) tegenaan vloog en dat ging wel hard. Weet niet of het dier het heeft overleefd, waarschijnlijk niet. Toen hadden we nog geen smartphone, en hij heeft ongetwijfeld geen fototoestel bij zich gehad toen het gebeurde, en hij is zeker niet met een dood dier gaan slepen, maar ik kan me vaag iets herinneren dat hij toen een bedrag van het Waarborgfonds heeft teruggekregen. Ik ga ervan uit dat hij All Risks was verzekerd met een nieuwe auto. Geen idee of dat tegenwoordig nog zo is en of dat in dit geval ook mogelijk is...
Is het een tip om een dashcam voor ca. twee tientjes aan te schaffen? Dat kan misschien als bewijs dienen mocht zich onverhoopt nog iets dergelijks voordoen.

Gesloten