LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Achteraf bijbetalen bij apotheek

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Moili
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2017 18:01

Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door Moili »

Hallo,

Vandaag krijg ik een brief van de apotheek waarin staat dat er voor de medicatie die mijn partner en ik gebruikt hebben te weinig in rekening is gebracht.
In de periode van maart 2016 tot heden.
Hiervan krijg ik dus nog een rekening binnenkort.
Ze zullen waarschijnlijk in hun recht staan maar vraag me toch af of dit zomaar mag.
Schijnbaar hebben ze minder van de zorgverzekering gehad?

Vriendelijke groet Lianne

Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door Moneyman »

Moili schreef:Hallo,

Vandaag krijg ik een brief van de apotheek waarin staat dat er voor de medicatie die mijn partner en ik gebruikt hebben te weinig in rekening is gebracht.
In de periode van maart 2016 tot heden.
Hiervan krijg ik dus nog een rekening binnenkort.
Ze zullen waarschijnlijk in hun recht staan maar vraag me toch af of dit zomaar mag.
Schijnbaar hebben ze minder van de zorgverzekering gehad?

Vriendelijke groet Lianne
Wat zegt de apotheker als je om uitleg vraagt?

Uitkijktoren
Berichten: 27
Lid geworden op: 19 mar 2016 11:04

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door Uitkijktoren »

Vind ik toch wel heel raar, als ik ergens iets "afneem" en dan later nog een verhoging oid moet betalen. Mits dat niet in een kontrakt ergens staat (wat ik niet denk) of toen u mondeling is medegedeeld (bv: het kan dat er nog een deel extra betaald moet worden, we weten dat op het moment niet / we weten de aktuele prijs niet.
Ik zou het beslist niet betalen. Dat ze hun zaakjes maar op orde hebben. Woont u ergens heel ver afgelegen, met slechts een apotheek in de omtrek? Word de relatie erg slecht, neemt u een andere. Maar ik denk niet dat men een klant wil laten gaan voor een vermoedelijk klein bedrag voor iets waar ze van weten dat het eigenlijk hun fout is.
U moet ook begrijpen, alles is ge-automatiseerd. Ik denk U krijgt een paar brieven met een acceptgiro en rekening. Als U niet reageert, betaalt, dan kunnen zij ook boekhoudkundig dit afschrijven. Dan is hun boekhouding weer in orde en kunnen ze het afzetten bij de belasting als oninbare vordering op debiteuren. En dan is iedereen weer gelukkig ....

Succes

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door Brahms »

Uitkijktoren schreef:......U moet ook begrijpen, alles is ge-automatiseerd. Ik denk U krijgt een paar brieven met een acceptgiro en rekening. Als U niet reageert, betaalt, dan kunnen zij ook boekhoudkundig dit afschrijven. Dan is hun boekhouding weer in orde..........En dan is iedereen weer gelukkig......
Tsja dat doe ik bij elk bedrijf dat ons een rekening stuurt, alleen opvallend genoeg zijn ze het daar nooit mee eens en altijd verre van gelukkig.
Wat een slecht advies !

andreas44
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2016 11:25

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door andreas44 »

Pas op:
Advies: bel uw maatschappij. In mijn geval bleek de apotheker het contract met mijn mij. niet te hebben ondertekend.
Wel voor medicijnen, doch NIET voor hulpmiddelen. Elk jaar blijkt dat opnieuw te moeten. Kreeg ik eerst wel vergoed, doch plots een factuur.
Ik wist hier natuurlijk niets van. Advies van verzekeraar was ook: NIET BETALEN, hij had u dienen te informeren!!
Met dit verhaal is de factuur door apotheker verscheurd en heeft alsnog contract ondertekend.

WvBaten
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2015 11:13

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door WvBaten »

Ik vind het raar/vreemd dat er geen prijs op de medicijnen staan. Je koopt toch geen boodschappen als je niet weet hoe duur ze zijn. Men kan achteraf altijd zeggen dat het een andere prijs is omdat het nergens geregistreerd staat.

BertvanEck
Berichten: 23
Lid geworden op: 30 okt 2005 14:24

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door BertvanEck »

Ik hebt dit nog nooit meegemaakt succes met u actie .

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Achteraf bijbetalen bij apotheek

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Klaag hierover bij de NZA. (088) 770 87 70

Gesloten