LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Ellen78
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2007 13:13

EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door Ellen78 »

Waarom laat AGIS mij EUR 1,- extra betalen als ik met acceptgiro wens te betalen? Ik betaal de premie altijd op tijd, maar automatische afschrijvingen staan mij tegen. Mag ik op deze manier "gedwongen" worden over te gaan op automatische afschrijvingen?

gravedigger
Berichten: 3097
Lid geworden op: 11 jun 2005 20:47

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door gravedigger »

Dat mag ja.

Ellen78
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2007 13:13

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door Ellen78 »

gravedigger, kunt u er ook bijvertellen waar u die uitspraak op baseert? Waar staat dat?

anita1971
Berichten: 263
Lid geworden op: 30 aug 2006 19:42

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door anita1971 »

- het papier moet gemaakt worden
- het papier moet gedrukt worden
- er moet een enveloppe komen
- de acceptgiro moet opgestuurd worden

Al met al valt 1€ extra dus nog wel mee........

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door kiz »

- het papier moet gemaakt worden
- het papier moet gedrukt worden
- er moet een enveloppe komen
- de acceptgiro moet opgestuurd worden

Al met al valt 1€ extra dus nog wel mee........
dat was altijd al zo, ook vóórdat de automatische incasso überhaupt was uitgevonden, dus die kosten maakt Agis niet opeens nu.
Wel is het zo dat een AI voor Agis voordeliger is, maar het zou m.i. van meer klantvriendelijkheid getuigen de klant een korting te geven bij AI (omdat er kosten bespaard worden) dan de klant een extra bedrag te laten betalen voor kosten die al sinds jaar en dag worden gemaakt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door tienepien »

De extra kosten voor acceptgiro zijn dan ook niet bedoeld om kosten te dekken, maar om het gebruik ervan af te remmen.
Acceptgiro kost meer administratie en in meer gevallen wordt te laat betaald, waar dan ook weer achteraan gegaan moet worden.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door kiz »

het zou m.i. van meer klantvriendelijkheid getuigen de klant een korting te geven bij AI (omdat er kosten bespaard worden)

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door tienepien »

ach ja, anders maken ze de premie toch gewoon nog net een eurootje duurder? Een belonging in de vorm van korting is toch altijd een sigaar uit eigen doos :)

Daarnaast denk ik dat het veel beter werkt om mensen extra te laten betalen als ze iets willen wat niet "standaard" is, dan om korting te geven wanneer iemand iets normaals wil. Dat laatste is wat te passief.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door kiz »

Sorry hoor tienepien, maar da's wel makkelijk zeg... er zijn echt wel (plausibele) redenen te bedenken waarom mensen bezwaar hebben tegen een automatische incasso. Die discussie is al vaker gevoerd en ik wil er niet opnieuw mee beginnen, AI is vooral voor de bedrijven makkelijk en de voorbeelden waarin er dingen niet goed gaan zijn legio, terwijl je als klant/verzekerde/afnemer wél altijd verantwoordelijk blijft voor iets waar je nauwelijks (meer) invloed op hebt. Ik vind dat de omgekeerde wereld.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door tienepien »

Ho, wacht even... je kunt nog steeds kiezen voor acceptgiro in plaats van AI.
Het kost bedrijven alleen meer tijd en moeite om achter deze manier van betalen aan te gaan. Lijkt me niet raar dat ze daar geld voor vragen.

Het gaat niet om de mensen die uit principe niet met AI betalen, het gaat niet om mensen die AI het allermakkelijkst vinden, het gaat om mensen die het eigenlijk niet zoveel uitmaakt. bedrijven willen dat DIE mensen met AI betalen, zodat zoveel mogelijk mensen met AI betalen.

En wil je graag korting omdat je met AI betaald, in plaats van een boete, dan zullen bedrijven dat best willen doen hoor, maar dan gaat iedereen net een beetje meer betalen. Die korting moet ook ergens opgebracht worden. Zo werkt dat nu eenmaal, niet zo raar ook wanneer je doel winst maken is.

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door kiz »

Ho, wacht even... je kunt nog steeds kiezen voor acceptgiro in plaats van AI.
dat ontken ik ook niet.
Het kost bedrijven alleen meer tijd en moeite om achter deze manier van betalen aan te gaan.
dat kost ze nog net zoveel als voorheen.
Lijkt me niet raar dat ze daar geld voor vragen.
Mij dus wel, immers als méér mensen kiezen voor AI levert dat een bedrijf een besparing op. Men brengt kosten in rekening die men sinds jaar en dag heeft, i.p.v. de klant mee te laten profiteren van de gerealiseerde besparing. Jouw stelling dat die "korting ook ergens opgebracht moet worden" snijdt dus feitelijk geen hout, die korting kan gegeven worden uit de besparing, budgetneutraal dus.
Mensen die om wat voor reden dan ook geen gebruik kunnen (of willen) maken van AI zijn, in het geval van Agis dus 12 euro per jaar duurder uit; en dan is Agis bepaald niet het enige bedrijf dat tegenwoordig acceptgiro-kosten in rekening brengt, er zijn nog wat energiebedrijven, kabelaars en andere instanties (KPN tegenwoordig ook geloof ik) die kosten in rekening brengen. En dat terwijl legio mensen de acceptgiro nieteens gebruikt omdat men internetbankiert, en er bovendien tegenwoordig nog andere mogelijkheden zijn om zónder acceptgiro een (electronische) factuur te ontvangen en deze simpelweg door een druk op de knop via internetbankieren te betalen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door tienepien »

Het kan wel zijn dat de kosten er vroeger ook waren, maar tegenwoordig is er een manier die voor bedrijven veel makkelijker is (kost minder tijd, minder wanbetalers etc.) en daardoor goedkoper.

Natuurlijk betaal je je eigen korting wel. Bedrijven willen zoveel mogelijk winst maken. Wanneer een bedrijf nu ineens iedereen die met AI betaald geld terug gaat geven, dan vervalt het hele voordeel van het laten betalen met AI. (Meer winst door minder werk) DUS als een bedrijf dit zou gaan doen, dan wordt de prijs die je voor het product moet betalen gewoon een beetje hoger, zodat de extra kosten van de korting eruit gehaald worden.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door D1RK »

Bedrijven die korting geven op Automatisch betalen, dus via Auto incasso krijgen zelden kritiek, maar extra vragen is juist vragen om negative reactie's.
Nuon heeft zelfs staatsloten uitgedeeld voor mensen die nog niet overgestapt waren, dus een jaartje vreemd gaan en terug naar Nuon en opnieuw een aanbieding met Staatslot!
Zo win ik meer dan ik aan energie betaalde, en dat 2x...

sharon88
Berichten: 5
Lid geworden op: 07 nov 2007 01:33

Re: EUR 1,- extra voor betalen met acceptgiro AGIS

Ongelezen bericht door sharon88 »

Pfff ga je je om zoiets druk maken ? :? :? :lol: :lol:

Gesloten