LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] vergoeding CZ

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
jopa48
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:09

vergoeding CZ

Ongelezen bericht door jopa48 »

Mijn schoonmoeder heeft enige tijd geleden een kaak recontructie laten uitvoeren door de kaakchirurg in het Atrium Medisch Centrum te Brunssum.
Haar kaak was zodanig versleten dat er alleen door middel van bot transplantatie herstel en opbouw gegarandeerd kon worden.
Hiervoor heeft ze bij haar zorgverzekeraar CZ toestemming gevraagd.
In eerste instantie ontving ze een brief met de mededeling dat de kosten van deze behandeling conform artikel 31 vab de voorwaarden volledig vergoed zouden worden als er sprake is van een ernstige ontwikkelingsstoornis, groeistoornis dan wel een verworven afwijking van het tand-kaak mondstelsel. vervolgens staat er dat er vergoeding wordt gegeven voor het ingediende behandelplan, te weten slint id onderkaak en evaluatie. Dit ten bedrage van € 382,-. Aansluitend ontvangt ze van de Kaakchirurg een kostenopgave voor de verdere behandeling welke gespecificeerd wordt op totaal € 1.779,20 In deze opgave wordt wel gesproken over een eigenbijdrage , dit wordt door mijn schoonmoeder niet als zodanig onderkent te meer omdat ze na bezoek aan het dependance kantoor ook nog eens een bevestiging kreeg dat alles vergoed zou worden.
Hierop heft ze de operatie laten uitvoeren.
Nu later wordt ze geconfronteerd met een rekening van de totale kosten ad €1.779,20 . Verbaast over de ontvangst hiervan gaat ze weer naar het dependance kantopor van CZ . Deze sturen de nota weer op met de vermelding dat Mevrouw een machtiging heeft voor bijzondere Tandheelkundige Hulp.
Dit wordt door CZ afgewezen en conform de reguliere vergoeding voor tandartskosten vergoed.
Ook een bezwaar schrift opver de gang van zaken leid niet tot een oplossing.
CZ blijft star bij haar eerdere beslissing dat ze zelf voor dekosten moet opdraaien.
De secretaresse van de kaakchirurg gaf haar zelfs te verstaan dat ze maar beter had moeten luisteren, toen ze daar naar een oplossing kwam vragen.
Er werd allen aangedrongen op een maandelijkse afbetaling. Omdat ze maar een heel klein pensioentje heeft en werkelijk iedre dubbeltje moet omdraaien is ze onder druk verplicht om € 50,- p/m te betalen.
Gelet haar emotionele toestand is zij zelf niet bij machte hier actie in te ondernemen.
Graag ontvang ik enige info hoe nu het beste verder te handelen.

Medewerker CZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 feb 2009 14:18

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door Medewerker CZ »

CZ is geabonneerd op een nieuwsdienst, die ons erop wijst als in fora als deze over CZ wordt gesproken. Ik ben een medewerker van CZ en zou u willen vragen ons een e-mail te sturen via
[email protected]. Uw verzoek en vragen zijn niet naar behoren afgehandeld, we willen graag contact met u opnemen om het dossier nogmaals te bekijken en in elk geval een en ander duidelijk toe te lichten.

[email protected]

jopa48
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:09

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door jopa48 »

waarom krijg ik geen reactie van u als medewerker van CZ, er is immers op 26 maart aan je verzoek voldaan,

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door Cesar »

Hoe is het jopa48?

Al iets vernomen van CZ?

jopa48
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:09

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door jopa48 »

Helemaal geen reactie !
Wordt waarschijnlijk een zaak voor de ombudsman.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door Cesar »

Zegt mij genoeg als CZ-klant.

Wordt dus overstappen.

Dit zijn de leermomenten.

Succes verder maar als je wat hoort laat het dan weten.

Klachtencoördinator CZ
Berichten: 8
Lid geworden op: 25 mar 2009 14:22

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door Klachtencoördinator CZ »

Beste verzekerde,

Om te kijken wat we voor uw schoonmoeder kunnen betekenen, wil ik u vriendelijk vragen contact op te nemen met mevrouw Jonker via telefoonnummer 013 513 8090.

Met vriendelijke groet,

CZ Team Klachten en Geschillen

marieke2407

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hallo

jopa hoe is het afgelopen?heeft u al gebeld?
ik moet eerlijk zeggen ik ben nu 12 jaar chronisch ziek en ik heb al heeeeeeeeeeeeeeel wat geclaimd zelfs 3 operaties in belgie en consulten.daarvoor zat ik bij oz...maar nooit problemen even afkloppen...
dat moet ook gezegd wordt vind ik...
op half jan zat ik al aan mijn no claim zegt al genoeg over de schade die ik ze aanbreng..zeg maar ;-)
maar goed mijn man heeft nooit wat dus maakt het weer een beetje goed,ik vraag er helaas ook niet om ,om vanaf mijn 24ste vanalles te mankeren en niet meer te kunnen functioeren,maar ze helpen me in alles...dat is weer de andere kant..
ik vind het rot voor de mensen die wel last hebben.... :evil:
maar ik ben er van overtuigd dat als mev jopa hier recht op heeft of een deel!! dat het wel goedkomt!

mvg marieke
ps en ja bij elke verzekering is er tegenwoordig wel wat...

jopa48
Berichten: 4
Lid geworden op: 21 mar 2009 20:09

Re: vergoeding CZ

Ongelezen bericht door jopa48 »

Na contact met Cz afdeling klachten en geschillen, heeft een welwillende medewerker vandaag medegedeeld dat de zaak opnieuw beoordeeld zal worden . Over 2 weken weten we hopelijk meer.

Gesloten