LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] IZA zorgverzekeraar

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
vissen1
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2009 15:09

IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door vissen1 »

Dag allemaal,

Ik ben voor mijn zorg verzekerd bij IZA. Erg tevreden ben ik hier niet over.
Wanneer er een onduidelijkheid is over een gedeclareerde rekening en je informeert bij IZA krijg je telefonisch vaak een incabel iemand aan de lijn en op schriftelijke verzoeken komt geen reactie. Ik heb brieven gestuurd, e-mails maar nee. Op veel e-mails komt of geen antwoord terug of een antwoord waar je niets mee kan. Stuur je een te moeilijke brief dan heeft IZA deze brief gewoon niet ontvangen. Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben deze ervaringen heeft met IZA. Graag jullie reacties!

groeten een teleurgestelde IZA verzekerde

euqinom
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2009 12:00

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door euqinom »

Ik ook zit bij de IZA en heb er al een stukje hier over geplaatst.

Door een fout tussen mijn werkgever en de IZA bleek ik geen zorgpremie af te dragen. Dit zijn ze vervolgens via mijn salarisstrook ongevraagd gaan terugvorderen in niet mis te verstane bedragen. Ik heb gebeld, geschreven en ga zo maar door. Dat ik zorgpremie moet betalen betwist ik niet, maar niet zoals zij dat menen terug te kunnen incasseren. Het lijkt mij logisch (menselijk) dat je dan even contact met iemand opneemt om het een en ander af te spreken ....

Heb zelfs een klachtenbrief geschreven en moet nog steeds antwoord krijgen. Ben ook teruggebeld door iemand met weinig verstand van zaken. 4 weken na de belofte dat zij mij zou terugbellen om e.e.a. uit te zoeken belde ze!!!!!
Kreeg te horen dat zij zeer ontstemd was over het feit dat ik een klachtenbrief had geschreden :!: Ik kreeg dus als het ware op mijn kop .....
Een concreet antwoord is uit dit gesprek niet naar voren gekomen. Ik moest maar wachten op het klachtenmanagment en het feit dat ik een overzicht van de inhoudingen e.d. schriftelijk wilde ontvangen vond zij ook een zeer vreemd verzoek. Telefonisch afhandelen dat is het motto ....

Afgeslopen weekend, pakjesavond, lag er post van de IZA op de mat. Eindelijk dacht ik "een teken van leven, een antwoord, een oplossing" .... Maar nee hoor. Geen reactie, geen oplossing om dit schappelijk op te lossen, maar een acceptgiro voor 597,00 of ik die eventjes voor 10 december even wil betalen .....

Ik zeg de IZA vaarwel.
Als dit het nieuwe beleid is om met klachten en problemen om te gaan dan ben ik vertrokken.

consumentenman
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mei 2011 20:40

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door consumentenman »

Vandaag heb ik geprobeerd in contact te komen met mijn zorgverzekeraar IZA. Aangezien ik drie maanden in Duitsland woon (april-juni)om mijn kansen op werk te vergroten, krijg ik drie maanden mijn uitkering van het UWV doorbetaald. Om die reden kan ik me niet in Duitsland verzekeren. De Duitse AOK (zorgverzekeraar) zegt dat mijn hoofdinkomen uit Nederland komt en dat ik me daarom ook in Nederland moet verzekeren. Dit weekend kreeg ik opeens een brief van de IZA; ik ben met terugwerkende kracht sinds 31 maart niet meer verzekerd. Meteen gebeld. Je belandt dan in een callcenter, waar ze van toeten noch blazen weten. Ik heb geëist iemand van de IZA te spreken, omdat ik onverzekerd rondloop. De IZA had nooit zomaar mijn verzekering mogen stopzetten. Maar de IZA kent de regeling van het UWV niet en dus hebben ze me er gewoon uitgegooid. Aan de telefoon kreeg ik horen "wet is wet", "dat is niet ons probleem" en dat soort kreten. Kortom, een afrader. Als puntje bij paaltje komt, dan ben je bij de IZA geen mens maar een nummer. Een nummer in de computer. Dat ik me nu nergens kan verzekeren, dat interesseert ze niet. Is toch niet hun probleem. Lekker volk. Morgen bij de UWV verder praten, omdat ik natuurlijk wel ergens verzekerd moet zijn, in Duitsland of in Nederland.

hoho
Berichten: 10
Lid geworden op: 12 mei 2011 17:39

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door hoho »

Probeer je te verzekeren in Hongarije deed ik ook toen
ik nog Germany werkte 2 jaar geleden. Lekker voordelig.

uvit webcare
Berichten: 66
Lid geworden op: 21 apr 2010 15:34

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door uvit webcare »

Geachte Consumentenman,

Mijn naam is Peter en ik ben medewerker van het webcare team van IZA.

Graag willen wij met u in contact komen om uw klacht te bespreken. U kunt een email sturen naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

IZA webcare team

magmeijer
Berichten: 26
Lid geworden op: 19 okt 2005 19:26

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door magmeijer »

Het IZA is in mijn ogen de meest klant onvriendelijke, lakse, onbetrouwbare, leugenachtige en incapabele organisatie die ik ken. Het IZA komt afspraken niet na, spreekt nooit de waarheid en schuift de schuld voor de door hen gemaakte fouten altijd af op de klanten. Een klacht indienen bij het IZA werkt ook al niet, ze reageren gewoon niet. Ik begrijp absoluut niet dat dit in een 'fatsoenlijk' land als Nederland mag en kan. Niemand doet wat en het komt over als 'horen, zien, maar zwijgen'.
Misschien moet er nog een toezichthouder op de toezichthouder komen?

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Beste Magmeijer,

Ik begrijp dat u niet tevreden bent over onze service. Graag horen wij van u waarmee wij u kunnen helpen. Wilt u uw klacht mailen naar [email protected] onder vermelding van uw klant- en telefoonnummer? Dan nemen wij zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Astrid

Webcare IZA

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Een klacht indienen bij het IZA werkt ook al niet, ze reageren gewoon niet
Beste Magmeijer, als een zorgverzekeraar niet regaeert, kun je een klacht indienen bij de SKGZ.
Zie deze polisvorwaarde van de GezondSamenPolis: ( http://www.izagezondsamen.nl/consumente ... n-2013.pdf )
10.1.2. U ontvangt van ons binnen 30 dagen een reactie op uw klacht. Als u niet tevreden bent met de beslissing of als u binnen 30 dagen geen reactie hebt ontvangen, kunt u uw klacht of geschil voorleggen aan de Stichting Klachten en Geschillen Zorgverzekeringen (SKGZ), Postbus 291, 3700 AG Zeist, http://www.skgz.nl. U kunt het geschil ook voorleggen aan de bevoegde rechter.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Net zo als bij andere “bedrijven” geldt ook bij IZA dat je een kundig medewerker aan de telefoon moet krijgen. Mijn ervaring na automatische incasso’s door IZA die onder het eigen risico vielen en telefonische informatie hierover werd ik doorverwezen naar http://www.izagezondsamen.nl . Hier zou ik met mijn DigiD code kunnen inloggen en mijn gegevens kunnen inzien. Dit lukte niet en na meerdere mails en telefoongesprekken kreeg ik uiteindelijk een dame aan de telefoon die zei dat ik op de verkeerde site probeerde en dat voor mij helemaal niet mogelijk was om digitaal de facturen in te zien. Deze dame heeft mij uitstekend geholpen ook met andere zaken. En wat schets mijn verbazing: Met een pakketdienst kreeg ik een prachtig bloemstuk thuis gestuurd met de opmerking dat de service van IZA naar mij toe niet de service was geweest die normaal geleverd wordt. Overigens heb ik ook op al mijn mails correct binnen 2 a 3 werkdagen antwoord gekregen.

Jered
Berichten: 31
Lid geworden op: 31 jan 2010 16:51

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Jered »

Al maanden ondervind ik ernstige problemen bij het IZA. Elke 1ste van de maand betaal ik mijn premie middels internet bankieren. IZA eist echter een machtiging, zodat zelf naar hartelust kunnen afschrijven van mijn rekening. In het verleden is dit diverse malen fout gegaan, waardoor ik de machtiging heb ingetrokken en het nu zelf bepaal. Dit bevalt het IZA niet en word ik inmiddels al een jaar lang elke maand geconfronteerd met een acceptgiro en een boete. Uiteraard betaal ik deze niet en blijf maandelijks elke 1ste van de maand keurig betalen. Na enkele maanden gooit het IZA mij dan uit de aanvullende verzekering en zet mij in de basisverzekering. Over dit alles heb ik bij het IZA al diverse malen een schriftelijke klacht ingediend, waar je een enkele keer telefonisch over wordt teruggebeld. Het IZA is kennelijk qua slechte kwaliteit personeel niet in staat om een behoorlijke brief te schrijven. In mei 2013 heb ik de klacht neergelegd bij de SKGZ en ook daar reageert het IZA niet of nauwelijks op en moet hen telkens om aanvullende informatie worden gevraagd. Wat is dat IZA voor een klant-onvriendelijke organisatie? Ik vid het onbegrijpelijk dat deze organisatie op deze wijze met zijn klanten omgaat. Qua gezond kan ik niet veranderen, omdat een nieuwe verzekeringsmaatschappij niet met aanvullende voorwaarden zal accepteren. Is dat de rede van het IZA om klanten zo te behandelen in de hoop dat ze zelf opstappen, omdat ze qua gezondheid te duur worden? Ik kan mij niet aan de indruk onttrekken.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door vroem »

misschien betaal je structureel een maand te laat? dus premie over de reeds verstreken maand ipv de komende ?
Anders zou ik naar een ander gaan, maar dan wel een die niet gelieerd is aan 1 van de grote 4 die dik 90 zo niet 95% van de ""markt"" beheersen.

Webcare VGZ
Berichten: 56
Lid geworden op: 13 feb 2012 14:59
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Webcare VGZ »

Geachte Jared,

Het lijkt inderdaad op een structurele betaling van de premie na de vervaldatum, dan loop je met je betalingen eigenlijk altijd een maand achter. Graag wil ik dit voor je nakijken. Zou je je verhaal, inclusief klant- en telefoonnummer willen e-mailen naar [email protected], dan kijken wij het voor je na en nemen zo snel mogelijk contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Errol
Medewerker webcare IZA
Coöperatie VGZ

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

IZA hoort inderdaad bij de VGZ.

Ik heb ook het vermoeden dat zorgverzekeraars dure klanten proberen weg te pesten. Je kan zoveel mogelijk ellende vermijden door aan " jaarbetaling" te doen. Dan betaal je aan het begin van het jaar het hele bedrag ineens, tegen een korting van 3% ( bij de meeste verzekeraars). Het voordeel is dat je dan ook geen automatische incasso machtiging hoeft af te geven en dat ze dit ook niet kunnen gebruiken voor afschrijving eigen risico ( hetgeen u ook niet wil). Hierdoor heb je meer overzicht. Je kunt nog wel rekeningen krijgen gedurende het jaar, maar dat zijn dan eigen bijdragen of eigen risico of door zorgverzekeraar gedane onverschuldigde betalingen.

Trouwens: schandelijk dat dit pas via een forum eventueel opgelost wordt. De klantenservice van VGZ is van een héééél laag peil.

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

....@Jared: omdat een nieuwe verzekeringsmaatschappij niet met aanvullende voorwaarden zal accepteren.
Dat hangt van de verzekering af. De meeste verzekeraars stellen pas bij de hoogste aanvullende verzekeringen gezondheidsvragen. Dat kan men van te voren bekijken, bijvoorbeeld bij de aanmelding op internet, of op de website.

Bamske
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2015 16:15

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Bamske »

Ook spijt als haren op mijn hoofd dat ik met mijn gezin ben overgestapt op IZA.

Sinds Januari 2015 zijn wij lid bij IZA. Op advies van werkgever omdat mijn vrouw ambtenaar is geworden.
Wij hebben vanaf het begin aangegeven dat de premie moet worden ingehouden van het salaris. Tot op heden is dit nog niet gelukt. Ik heb al 4 keer over deze kwestie gebeld met IZA. Elke keer weer lukt het op een of andere manier niet en krijgen we weer een schrijven van IZA met elke keer weer een andere reden. Bij het laatste gesprek werd ik echt onbeschoft behandeld en afgewimpeld. Mijn goede gevoel is helemaal weg bij deze bende. Wat een onprofessionele, onvriendelijke en ongeorganiseerde organisatie... nogmaals, spijt als haren op mijn hoofd....

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: IZA zorgverzekeraar

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Is het mogelijk dat de collectiviteit wel geldt, maar dat de premie niet van het salaris kan worden ingehouden? Vraag dit bij de werkgever na.

Gesloten