LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
boschke7
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2009 12:49

Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd

Ongelezen bericht door boschke7 »

Vaste klanten Van Menzis die willen overstappen van Menzis naar Menzis/FNV zorgverzekering met de voordelen die daarbij horen lijken geweerd te worden door Menzis klantenservice.
FNV kan daar zelf schijnbaar niets tegen aanrichten zegt zij telefonisch. Ik ben gisteren (9 december 2010) naar de Menzis winkel geweest om voor de 3e (!) keer mij aan te melden sinds 18 november jongstleden toen ik besloot over te stappen! Twee keer heb ik gebeld met Menzis. Sterker nog...de dames van het callcenter/klantenservice Menzis/FNV zeiden dat ik (en een eensgelijk verhaal van een goede bekende) niet eens klant was bij Menzis. Wij konden dus onze verhalen vergelijken en die bleken overeenkomstig te zijn. Geen toeval. Samen stonden wij bij Menzis op de stoep om verhaal te halen. Daar werd gezegd van was maar gelijk hier gekomen. M.a.w. de dame die ons hielp nam de klantenservice niet serieus.

De onkunde betreft het verstrekken van juiste informatie via de klantenservice Menzis/FNV was buitensporig slecht. Ik moest in het eerste belletje zelf uitleggen hoe de Menzis/FNV polis in elkaar zat. Volgens ene dame was er geen sprake van 100% vergoeding van fysiotherapie bij Zorg2. Ze werd er zelfs enigzins kriegel van totdat ze het ging navragen.
Mijn goede bekende is al bezig sinds 9 november over te stappen. Geen toeval dus. Wij zijn samen naar de Menzis winkel in Doetinchem geweest gisterochtend 9 december. Het bleek dat we beiden wederom (!) niet waren aangemeld door de klantenservice van Menzis/FNV, die beloftes maakt maar niets regelt. Ondertussen zouden we nu wel in het systeem moeten staan vermeld. Mijn goede bekende heeft zelfs FNV nog gebeld en dan wordt er gezegd dat men niets kan betekenen hierin terwijl men wel breeduit adverteert over Menzis/FNV en de voordelen. Als (vaste) klant van Menzis en FNV voelt het alsof je in de kou gezet wordt en het overstappen geen zoete koek is maar een bittere pil, dit terwijl je wel contributie betaald voor die zogenaamde extra voordelen. Ik hoop van harte dat ik en mijn goede bekende na het bezoek aan de Menzis winkel in Doetinchem binnenkort de nieuwe Menzis/FNV polis in de brievenbus hebben liggen. Zo niet, dan zijn we zogezegd mooi beduveld voor 2011 door Menzis.
Beste mensen u bent gewaarschuwd.

DJM
Berichten: 352
Lid geworden op: 26 nov 2010 21:08

Re: Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd

Ongelezen bericht door DJM »

Ik snap niet dat je zo graag bij zo'n bedrijf verzekerd wilt zijn.
Als je bij het aanmelden al zoveel onkunde tegenkomt dan zou je toch bang zijn om ziek te worden bij zo'n instantie?
Maar ondanks alle signalen wil jij toch een verzekering bij die verzekeraar?
Waarschijnlijk omdat je die paar euro korting krijgt?

Mathilde D.
Berichten: 2156
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Veel zorgverzekeraars maken er een potje van. Maar ik ben ervan overtuigd dat Menzis (en Agis) de ergsten zijn.

Trouwens, ik zag dat Menzis vrij duur is. Kijk eens naar DSW, de Friesland, Salland, Delta Lloyd via United Insurance. Bij de Friesland kun je, mits je een extra eigen risico neemt van 500 euro, verzekeren voor 73 euro! De korting die je krijgt is namelijk meer dan 300 euro.

Ik geef je trouwens helemaal gelijk om deze praktijken/misstanden te melden op dit forum.

stofzuigertje

Re: Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ga naar www.independer.nl en ga 1 jaar vreemd en als je volgend jaar via FNV terug wilt hebben ze dus extra kosten.
Nu uitschrijven en volgend jaar weer inschrijven dus Menzis veroorzaakt alleen maar onnodige kosten en de kans dat U tevreden bent en misschien niet terug wilt.

Dus ga vreemd en probeer het November 2011 nog een keer...
Als vreemde halen ze je eerder binnen dan bestaande die alleen maar korting willen.

boschke7
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 nov 2009 12:49

Re: Overstappen vaste klant Menzis naar Menzis/FNV Zorg geweerd

Ongelezen bericht door boschke7 »

Dank jullie voor de reacties.
Ik wacht nog even af of nu wel de nieuwe polis in de bus komt. Ondertussen ben ik inderdaad een beetje aan het rondzien, toch denk ik dat in wezen de zorgverzekeraars allemaal graag nieuwe klanten binnenhalen, gewoon een geldkwestie, en daarna ben je niet meer zo interessant. Menzis spant met mijn verhaal zeker de kroon. Voor zover ik weet is het wettelijk vastgelegd dat ze je niet mogen weigeren. Dit is een stille vorm van weigeren. Menzis zou zich moeten schamen. Aangezien wij zeker niet de enigen zullen zijn mag dit een waarschuwing zijn voor `vaste` overstappers naar Menzis/FNV. Dit zou niet mogen kunnen zo.
Heb je je aangemeld bij Menzis/FNV en geen polis ontvangen...ga naar de dichtsbijzijnde winkel. Bellen heeft toch geen zin. Kost je alleen geld en je krijgt loze beloftes van de klantenservice.

Gesloten