LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Via de website van PMA en een reclamefolder welke ik van hen heb gekregen wordt gestunt met een zorgverzekering voor maar 92,75 per maand. Wanneer je vervolgens deze verzekering afsluit en het polisblad ontvangt. Blijkt de zorgverzekering 5,- per maand meer te kosten!
Toen heb ik PMA (onderdeel van Menzis) gebeld voor een toelichting. De medewerkers wist mij te vertellen dat het hier om een soort bonus ging. Je betaald 5,- per maand meer en aan het einde van het jaar kun je dit weer terugvragen. Maar nergens op de site staat dit vermeld. Zelfs bij het berekenen van de premie wordt het niet vermeld en staat er gewoon 92,75 aangegeven. Er staan ook geen sterretjes of kleine lettertjes bij. Het is gewoon misleiding!

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door henk51 »

PMA bonussen
vanaf 18 jaar
De vanafpremie van de PMA zorgverzekering is op basis van 0 euro eigen risico, inclusief collectiviteitskorting van Menzis en de PMA bonussen.

De PMA bonussen 2011 kunt u vanaf 1 november 2011 online aanvragen en worden vervolgens aan u uitgekeerd. Er zijn twee bonussen; de PMA bonus en de PMA instapbonus.

PMA bonus 2011
Iedere verzekerde vanaf 18 jaar heeft recht op de PMA bonus. De hoogte van de PMA bonus voor het verzekeringsjaar 2011 is vastgesteld op 20 euro.

Staat er toch wel degelijk aanvragen bonussen van 1-11-2011
De premie die weergegeven wordt is incl bonus die je pas in november kan aanvragen.
Dus niets geen misleiding gewoon een kwestie van goed lezen.


gr Henk

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Beste Henk,

Waar staat dat dan?

Ik heb inderdaad wel wat kunnen lezen over bonussen, maar niet dat dit iets is wat je zelf moet betalen! Er staat een premie vermeld, en niet dat je meer moet betalen en het over 12 maanden terug mag vragen. Een bonus is toch geen sigaar uit eigen doos? dat is dit wel. En de premie die ik iedere maand zou moeten overmaken is hoger dan het bedrag dat vermeld staat op op de site. Ik las en lees het zo: premie is 92 euro nogwat, en daarbovenop krijg je een bonus aan het eind van het jaar, er staat mijns inziens nergens iets anders vermeld.
Mocht ik ernaast zitten lees ik het graag van je, beste Henk!

MAXIEM

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Sjoerd15

Je hebt gewoon gelijk! De informatie hierover is (bewust?) misleidend. In feite is hier sprake van het hanteren van oneerlijke handelspraktijken omdat de betreffende informatie essentiële informatie weglaat en de potentiële klant daardoor op een dwaalspoor wordt gezet.

Maxiem.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door henk51 »

De vanafpremie van de PMA zorgverzekering is op basis van 0 euro eigen risico, inclusief collectiviteitskorting van Menzis en de PMA bonussen.
Het is een vanaf premie . Het is uiteindelijk de premie die je teruggerekend na 1 jaar dus premie x12 minus bonus in november en dan gedeeld door 12 uiteindelijk per maand betaald hebt.

Niet iedereen komt uit op dezelfde premie alleen nieuwe klanten bestaande klanten krijgen minder bonus. Het is altijd de moeite waard om even verder te bladeren in de voorwaarden/acties.

Even voor de record ik heb geen enkele connectie/belang met PMA of eventuele dochters.

maxiem schrijft:
In feite is hier sprake van het hanteren van oneerlijke handelspraktijken omdat de betreffende informatie essentiële informatie weglaat en de potentiële klant daardoor op een dwaalspoor wordt gezet.
Het staat gewoon eerlijk vermeld zelfs bij navraag wordt het uitgelegd aan TS
Toen heb ik PMA (onderdeel van Menzis) gebeld voor een toelichting. De medewerkers wist mij te vertellen dat het hier om een soort bonus ging. Je betaald 5,- per maand meer en aan het einde van het jaar kun je dit weer terugvragen
Als je er niet mee eens ben neem gewoon een andere verzekering.
Volgend jaar valt er zowiezo een voordeeltje weg je bent geen nieuwe klant meer dan.

gr Henk

Sjoerd15
Berichten: 243
Lid geworden op: 13 sep 2006 00:13

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Sjoerd15 »

Beste Henk, Ik heb idd per ommegaande de overstap geannuleerd.
En ja, pas bij het ontvangen van de polis werd mij duidelijk dat de premie anders is dan je op de site uitrekent, en toen ik daar achteraan belde toen hebben ze me dit uitgelegd, maar ze kunnen moel;ijk anders op zo'n moment. Ik moet nu wel weer extra stappen zetten om van PMA af te komen, er zullen genoeg mensen zijn die dit niet zullen doen.

Wat betreft je citaat, ik heb dat nergens zien staan en we hebben de site behoorlijk doorgepluisd. Ik ben benieuwd waar je dit hebt gevonden dus.

Blijft overeind staan dat dit niet ergens op een heldere wijze bij de premieberekening vermeld staat. En ookal gaat het om een klein bedrag, voor hetzelfde geld krijg je een premie van 300euro, maar... aan het eind van het jaar kun je (kun je hè, het gaat niet automatisch) 2300 euro terug krijgen en heb je toch een lage premie...

Ik vind het gewoon misleiding en had het fair gevonden als ze dit gewoon bij de premieberekening zouden vermelden.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door witte angora »

Hmmm.... je moet die bonus dus zelf aanvragen? Wedden dat veel, heel veel, zo niet de meeste mensen dat vergeten aan te vragen, en die bonus dan niet krijgen?

Er is heus wel over nagedacht, maak je daar maar geen zorgen over.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door henk51 »

Wat betreft je citaat, ik heb dat nergens zien staan en we hebben de site behoorlijk doorgepluisd. Ik ben benieuwd waar je dit hebt gevonden dus.
Gewoon van de site je moet gewoon even doorklikken. Of Google PMA bonus

Het zelf aanvragen refunds is weer helemaal in de mode kijk maar eens in veel advertenties bv prijs 120 euro met daaronder na refund van ...Euro en dan naam fabrikant.Je betaald dus eerst het bedrag incl refund en inderdaad maar hopen dat je het geld van de fabrikant terug krijgt.Je moet er altijd iets voor doen om die prijs te krijgen.

gr Henk

mclaassens
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:29

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door mclaassens »

De misleiding is erg groot.

Normaal zijn aanbiedingen op basis van refunds redelijk duidelijk
In dit geval staat nergens vermeld dat aangeboden premie inclusief de bonus is.
Bovendien is er onduidelijkheid over de bonus. Nergens staat vermeld dat de instap bonus boven op de standaard bonus is. Dus maar afwachten of je deze inderdaad beide krijgt.

Groetjes

Matc

mclaassens
Berichten: 4
Lid geworden op: 28 apr 2006 12:29

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door mclaassens »

Vandaag ben ik benaderd door PMA zonder dat ik dit gevraagd had. Dit weliswaar naar aanleiding van mijn reactie op deze site en een e-mail die ik gestuurd had, maar het getuigd toch van betrokkenheid bij het probleem en hun klant. Ik vind nog steeds dat de communicatie van PMA over het ontstaan van een premie van € 92.75 niet voldoende is uitgelegd en daardoor misleidend. Ik zie dat op de website dit nu wel vermeld staat. Het kan nog duidelijker door achter het berekende bedrag een asterix te plaatsen zodat mensen nog meer opletten bij de berekening en gaan zoeken waar de asterix voor staat (meestal duidt dit op extra informatie).
Al met al moet ik constateren dat ik gezien mijn gezinssituatie en de dekking van Menzis, ik via PMA toch de goedkoopste verzekering heb

Groetjes

Matc

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Rebellian »

Ik had ook interesse bij de PMA, maar zag dat ze discrimineren. Zo moest ik als bestaande klant van Menzis een hogere premie betalen.

Via het webformulier de vraag gesteld waarom ik meer moest betalen dan een andere Nederlander is nooit antwoord gekomen. Uiteraard is de reden dat Menzis een soort 'straf' doorbelast voor het afpakken van eigen klanten.

Kortom, de ene Nederlander moet meer betalen dan de andere voor exact hetzelfde. Dat is toch discriminatie?

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door witte angora »

Kortom, de ene Nederlander moet meer betalen dan de andere voor exact hetzelfde. Dat is toch discriminatie?
De een heeft, bij hetzelfde bruto-salaris, een hoger netto-loon dan een ander. Dat is toch ook discriminatie?

Als ik op straat op een aanbieding van een krant inga, dan ben ik voor de eerste periode goedkoper uit dan de vaste abonnees over dezelfde periode. Dat is toch ook discriminatie?

In de ene gemeente betaal je meer aan lokale heffingen dan de andere. Dat is toch ook discriminatie?

Zo kun je nog wel even doorgaan. Heeft allemaal niks met discriminatie te maken, maar is gewoon een kwestie van een gekozen beleid.

pjmbour
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:01

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door pjmbour »

Het wordt hoog tijd dat Radar de PMA/Menzis-bonus flauwekul stopt. Een bezoekje met kopje koffie bij Roger van Boxtel? Zie hieronder.

Nav 2 telefoontjes met Menzis/PMA hierbij wat ik in een mail naar PMA heb gezet:

'Wilt u onmiddellijk stoppen met die bonusflauwekul.
Ik wil gewoon weten wat ik moet betalen.

Ik zal het u uitleggen:

Onlangs heb ik een zorgverzekering afgesloten via kieszorgverzekering.nl

Ik kwam toen op een bedrag uit van €273,15 per maand. Op de polis die ik thuis kreeg staat dat ik €282,49 per maand moet betalen. Een verschil van €9,34 per maand. Per jaar €112,08. En dat is voor mij veel geld!

Toen ik daarover belde met Menzis en daarna met PMA (Lijkt wel hetzelfde bedrijf of niet??) Kreeg ik te horen dat de bonus?? niet in het bedrag verwerkt was en dat ik die zelf moet aanvragen. Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Kom ik bij de bakker. In de etalage een brood van €2. Zegt de bakker binnen als ik vraag of die prijs klopt: "Ja, je betaalt nu €2,50 en aan het einde van het jaar kun je die €0,50 terugvragen. Kijk maar in de kleine lettertjes" In alle oprechtheid. Bij die bakker ga ik geen brood meer kopen. En feitelijk gaat het bij PMA/Menzis net zo. Vind ik geen goede = transparante manier van zaken doen. Weg met die bonusflauwekul. Gewoon transparant de direct te betalen bedragen op de website. Gevalletje R&K
Bah!

Ik hoop dat veel mensen mijn voorbeeld volgen. Dan is deze onzin binnenkort uit de wereld!'

Voor deze mail heb ik met 2 medeweksters van Menzis, respectievelijk PMA gesproken. Toen ik hen confronteerde met 'de bakker' werd het stil aan de andere kant van de lijn.

Deze bonusflauwekul moet onmiddellijk voorbij zijn. Je mag scherp zaken doen. Maar wel netjes!

Patrick Bour

pjmbour
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 nov 2006 10:01

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door pjmbour »

Het wordt hoog tijd dat Radar de PMA/Menzis-bonus flauwekul stopt. Een bezoekje met kopje koffie bij Roger van Boxtel? Zie hieronder.

Nav 2 telefoontjes met Menzis/PMA hierbij wat ik in een mail naar PMA heb gezet:

'Wilt u onmiddellijk stoppen met die bonusflauwekul.
Ik wil gewoon weten wat ik moet betalen.

Ik zal het u uitleggen:

Onlangs heb ik een zorgverzekering afgesloten via kieszorgverzekering.nl

Ik kwam toen op een bedrag uit van €273,15 per maand. Op de polis die ik thuis kreeg staat dat ik €282,49 per maand moet betalen. Een verschil van €9,34 per maand. Per jaar €112,08. En dat is voor mij veel geld!

Toen ik daarover belde met Menzis en daarna met PMA (Lijkt wel hetzelfde bedrijf of niet??) Kreeg ik te horen dat de bonus?? niet in het bedrag verwerkt was en dat ik die zelf moet aanvragen. Ja, zo ken ik er nog wel een paar. Kom ik bij de bakker. In de etalage een brood van €2. Zegt de bakker binnen als ik vraag of die prijs klopt: "Ja, je betaalt nu €2,50 en aan het einde van het jaar kun je die €0,50 terugvragen. Kijk maar in de kleine lettertjes" In alle oprechtheid. Bij die bakker ga ik geen brood meer kopen. En feitelijk gaat het bij PMA/Menzis net zo. Vind ik geen goede = transparante manier van zaken doen. Weg met die bonusflauwekul. Gewoon transparant de direct te betalen bedragen op de website. Gevalletje R&K
Bah!

Ik hoop dat veel mensen mijn voorbeeld volgen. Dan is deze onzin binnenkort uit de wereld!'

Voor deze mail heb ik met 2 medeweksters van Menzis, respectievelijk PMA gesproken. Toen ik hen confronteerde met 'de bakker' werd het stil aan de andere kant van de lijn.

Deze bonusflauwekul moet onmiddellijk voorbij zijn. Je mag scherp zaken doen. Maar wel netjes!

Patrick Bour

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Rebellian »

witte angora schreef:
Kortom, de ene Nederlander moet meer betalen dan de andere voor exact hetzelfde. Dat is toch discriminatie?
De een heeft, bij hetzelfde bruto-salaris, een hoger netto-loon dan een ander. Dat is toch ook discriminatie?

Als ik op straat op een aanbieding van een krant inga, dan ben ik voor de eerste periode goedkoper uit dan de vaste abonnees over dezelfde periode. Dat is toch ook discriminatie?

In de ene gemeente betaal je meer aan lokale heffingen dan de andere. Dat is toch ook discriminatie?

Zo kun je nog wel even doorgaan. Heeft allemaal niks met discriminatie te maken, maar is gewoon een kwestie van een gekozen beleid.
Onzin betoog, belastingen zijn niet hetzelfde als een zorgverzekering, belastingen worden bepaald door onze democratisch gekozen regering, dus dat ben ik zelf, en u en dat willen we blijkbaar zelf zo anders kozen we wel voor een ander.

De krant haalt nieuwe abonnees binnen, dat gaat met acties, dat is gebruikelijk.

Ik neem nu op hetzelfde moment een product af van PMA als u, en ik moet meer betalen omdat ik al bij Menzis klant ben en u toevallig bij Centraal Beheer. Dat is ongelijke behandeling.

witte angora
Berichten: 30795
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door witte angora »

Menzis haalt met een actie nieuwe klanten binnen. Waarom mag een krant dat van jou wel doen, en Menzis niet?

Rebellian
Berichten: 169
Lid geworden op: 25 nov 2010 09:49

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Rebellian »

witte angora schreef:Menzis haalt met een actie nieuwe klanten binnen. Waarom mag een krant dat van jou wel doen, en Menzis niet?
PMA haalt met acties nieuwe klanten binnen, ik ben klant van Menzis. PMA heeft een samenwerking met Menzis.

Dus ik word klant bij PMA, en verlaat Menzis. Menzis wil echter niet dat hun klanten overstappen naar PMA omdat ze dat geld kost en rekent dus een maandelijkse boete omdat ze toch zelf innen ipv dat PMA dat doet.

Dit is dus hetzelfde als De Telegraaf hebben, en naar het Parool overstappen en daarom aan De Telegraaf een maandelijkse boete te moeten betalen omdat je overstapt.

Duidelijker kan het niet.

Totodogo
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jan 2014 11:20

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door Totodogo »

Ook ik voel mij beduveld door PMA. Ik ben overgestapt omdat mijn premie 98,66 Euro zou gaan bedragen.
Nu krijg ik bericht van afschrijving en dat is 103,97 Euro!
Ik wil weer terug naar mijn oude verzekering. Weet iemand hoe je dat moet en of dat nog kan op 8 januari 2014?

JLey
Berichten: 3
Lid geworden op: 06 jan 2015 13:08

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door JLey »

Beste mensen,

Ik wilde even mijn klacht delen over PMA zorgverzekering. Ik vulde op 31 december 2014 een polis in op de PMA zorgverzekering site. Ik kwam uit op 63, 25 euro met 500 euro eigen risico en op mijn geboortedatum geselecteerd. Nu krijg ik 3 dagen later een polis in de mail met een bedrag van 68, 75. Terwijl er duidelijk staat "laagste totaal prijs: 63, 25 euro" (dit is incl. PMA bonussen 2015: 66 euro korting). Het klopt dus voor geen meter. Kijk dus uit als u een polis afsluit bij PMA zorgverzekering (Menzis). Zij misleiden u met een polis (totaalprijs) wat niet klopt. U betaalt uiteindelijk meer!!!! Ik vond dit erg vervelend en ben nog in gesprek hierover met hun. Ik wilde zelf mijn tandarts bezoeken vergoeden en ben daarom overgestapt. Voel me nu genaaid vanwege ineens een 5,5 euro hogere polis per maand. Ach ja het lijkt een klein bedragje. Echter gaat het om het principe. Bah..naar smaakje hiervan :( . U bent gewaarschuwd. Bericht is van 2015!!!!

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Misleiding op website van PMA Zorgverzekering!

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Wat snap je niet aan deze zin: "De vanafpremies zijn inclusief collectiviteitskorting en de PMA bonussen 2015."?

Gesloten