LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Apotheek verschillen?

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
Wolfraam
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 jun 2011 20:15

Apotheek verschillen?

Ongelezen bericht door Wolfraam »

Ik heb zo iets raars meegemaakt me zus is invalide heeft dus luiers en onderleggers nodig, nu komt het ze zit vanaf haar geboorte "1956"in een rolstoel is spastisch heeft verschillende operaties ondergaan en is dus incontunent nu kregen we te horen van de meeuwen apotheek dat haar onderleggers niet meer zouden worden vergoed. Ze is verzekerd bij Agis en die zeiden dat ze het gewoon vergoed kreeg.

Heb dus even de stoute schoenen aangetrokken en ben dus naar een andere apotheek gestapt "Apotheek Bankwerkerij" en heb het aldaar gevraagd die zei dat ze het wel vergoeden nou vraag ik je dat is toch raar! :?

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: Apotheek verschillen?

Ongelezen bericht door masterslave »

Niet druk over maken, want niet een apotheek, maar de zorgverzekering bepaald
wat en niet wordt vergoed.

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: Apotheek verschillen?

Ongelezen bericht door bayer112 »

De politiek bepaalt wat er wel en niet vergoedt wordt toch !

@masterslave schreef
Niet druk over maken, want niet een apotheek, maar de zorgverzekering bepaald
wat en niet wordt vergoed.

bayer112
Berichten: 36
Lid geworden op: 24 jun 2011 17:39

Re: Apotheek verschillen?

Ongelezen bericht door bayer112 »

Aanvullende verzekeringen mogen ze zelf bepalen.

AgisZv

Re: Apotheek verschillen?

Ongelezen bericht door AgisZv »

Beste Wolfraam,

Graag reageer ik op uw vraag over de vergoeding onderleggers.

De minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport heeft besloten dat vanaf 1 januari 2011 de aanspraak op (wasbare) onderleggers vervalt. Dit betekent dat de onderleggers vanaf deze datum niet meer worden vergoed. In een zeer incidenteel geval kan hierop een uitzondering worden gemaakt. Dit geldt alleen voor (wasbare) onderleggers die gebruikt worden als het verlies van bloed en/of wondvocht zodanige hygienische problemen oplevert, dat deze slechts door het gebruik van onderleggers kunnen worden opgelost. De behandeld arts moet wel een medische indicatie afgeven.

Als u het niet eens bent met het niet meer vergoeden van de onderleggers, kan een klacht worden ingediend bij het Klantbureau van Agis. Agis Zorgverzekeringen laat zich dan adviseren door een continentieverpleegkundige die in overleg met de klant een optimale oplossing zoekt.

Met vriendelijke groet,

Kim
Team Webcare
Agis Zorgverzekeringen

Gesloten