LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
raadaar??
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2016 21:06

Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door raadaar?? »

Tja

Eigenlijk weet ik wel welke hypotheek ik wil
10 jaar rentevast annuiteit
Ik heb een lage hypotheek nodig en heb een ING betaalrekening
kom nu dus uit op rentepercentage 1.49

Maar daarvoor moet ik dan 2100 (!!) euro aan advieskosten betalen.
Terwijl ik geen advies hoef. En al had ik wel advies nodig, ik vind dit wel een heel hoog bedrag. Hoeveel uur ben je effectief bezig met een klant en zijn hypotheek? 8 uur?? Das dan zo'n 250 euro per uur.

Eigenlijk wil ik alleen nog weten of ik ter zijner tijd eventueel de hypotheek mag mee verhuizen.

Maar goed, 2100 euro voor een "advies" is mij echt te gortig. Een gemiddeld mens doet er drie weken over om dat te verdienen.

Dan maar even verder shoppen. Jammer hoor.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door CB »

Google eens op "execution only hypotheek". Misschien kun je wat met die informatie.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door beusen »

raadaar?? schreef:Tja

Eigenlijk weet ik wel welke hypotheek ik wil
10 jaar rentevast annuiteit
Ik heb een lage hypotheek nodig en heb een ING betaalrekening
kom nu dus uit op rentepercentage 1.49

Maar daarvoor moet ik dan 2100 (!!) euro aan advieskosten betalen.
Terwijl ik geen advies hoef. En al had ik wel advies nodig, ik vind dit wel een heel hoog bedrag. Hoeveel uur ben je effectief bezig met een klant en zijn hypotheek? 8 uur?? Das dan zo'n 250 euro per uur.

Eigenlijk wil ik alleen nog weten of ik ter zijner tijd eventueel de hypotheek mag mee verhuizen.

Maar goed, 2100 euro voor een "advies" is mij echt te gortig. Een gemiddeld mens doet er drie weken over om dat te verdienen.

Dan maar even verder shoppen. Jammer hoor.

Heb net een een hypotheek bij de ING afgesloten en betaalde dus :
Eenmalig te betalen
Advieskosten € 600,00 ING Bij eerste nota
Afhandelingskosten € 300,00 ING Bij eerste nota

BL2
Berichten: 4839
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door BL2 »

Zie hier de info van ING over de bijkomende kosten in verschillende situaties:

https://www.ing.nl/particulier/hypothek ... index.html

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door berndv »

Het verschilt per adviseur/advieskantoor. Is allemaal sinds wij als samenleving transparantie hebben geeist over de inkomsten van hypotheekadviseurs en verzekeringsadviseurs, waardoor ze niet meer betaald worden uit de provisie die ze ontvangen uit de verkochte producten, maar rechtstreeks door de consumenten.

Het door u genoemde tarief lijkt wel veel op het tarief voor het afsluiten van een complete nieuwe hypotheek.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik denk niet dat je heel veel goedkoper zult uitkomen bij andere adviseurs of banken. Vanuit de wetgeving en toezichthouders zijn er namelijk heel veel zaken opgelegd die de adviseur moet controleren en inventariseren. Het gaat daarbij vaak niet zozeer om de vraag welke hypotheek het moet worden (dat is tegenwoordig ook heel wat overzichtelijker dan vroeger), maar vooral om controles over het huis en over het huidig en toekomstig inkomen en vermogen en 'alles' wat er de komende dertig jaar zou kunnen gaan spelen. Het kost nu eenmaal heel veel werk om dat te inventariseren, controleren en (op de juiste manier) aan te leveren. Het werkelijke 'advies' stelt daarbij vergeleken eigenlijk maar weinig voor...

Het kan inderdaad behoorlijk frustrerend zijn als je zelf alles goed op een rijtje hebt en er ook weinig problemen in leensom, inkomen en woningwaarde zijn. Maar die adviseur zal dat toch allemaal moeten zijn nagegaan en netjes zwart-op-wit moeten hebben.

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

er zijn adviseurs via het net, dan moet je zelf veel werk doen maar ben je wel een pak goedkoper, verlengen van een bestaande hypotheek bij de bestaande verstrekker is altijd een heel pak goeiekoper...

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door beusen »

Hawk-Eye schreef:er zijn adviseurs via het net, dan moet je zelf veel werk doen maar ben je wel een pak goedkoper, verlengen van een bestaande hypotheek bij de bestaande verstrekker is altijd een heel pak goeiekoper...
Mits de bestaande verstrekker dit ook goedkeurt!

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

heeft de bestaande verstrekker niets mee te maken, als jij je hypotheek ergens anders afsluit ben je daar vrij in...

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Torenhoge advieskosten ING hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt. Maar de geldverstrekker waar jij naartoe wilt gaan moet dan ook wel meewerken aan jouw execution only. En sommige execution only websites doen bijvoorbeeld geen bankspaarhypotheek.

Als je precies weet wat je wilt en bij wie je dat kunt afsluiten, en als jouw hypotheekvorm ook werkelijk via execution only is af te sluiten, dan kun je inderdaad een paar honderd euro besparen.

Gesloten