LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

felixbeijer schreef:Wat ik hier op dit forum zie geeft zwaar te denken (doch vind ik uitermate vermakelijk). :lol:
Maar als wetenschapper prefereer ik pas conclusies te trekken op basis van vaststaande feiten.
Ik stap ze dus met vertrouwen tegemoet, doch als blijkt dat ze me proberen te tillen, dan gaat ie er vol in.
AFM is voor het algemeen belang, KiFiD is voor individueel (doch na publicatie uitspraak ook algemeen).
Dus je vertrouwt er 100% op dat AFM alle problemen van de hele wereld gaat oplossen? Of bedoel je dat iedereen schikkingen met geheimhouding zou moeten accepteren?

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie,

Als je het verslag van de Tweede Kamer leest, zie je dat de Tweede kamer van de Minister eist dat er openbaarheid wordt gegeven in de geheime schikkingen. Zie bericht: viewtopic.php?f=66&t=134921&p=2350637#p2350637
Er is overigens geen Ombudsman meer bij het KiFiD dus dit gaat naar de Geschillencommissie.

In mijn geval is een geheimhouding intrinsiek onmogelijk. :mrgreen: :lol:

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Felix, ik snap het nog niet.

Wat heb ik bij de politie te zoeken (als zij mij verwijzen naar Kifid)?
Hoe gaat AFM mij helpen (Voor de AFM zijn klachten en tips belangrijke signalen. Een melding bij de AFM doe je in het algemeen belang. De AFM kan je niet persoonlijk helpen.)?

ClaimConcept
Berichten: 1972
Lid geworden op: 22 mei 2012 10:45

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door ClaimConcept »

felixbeijer schreef:Er is overigens geen Ombudsman meer bij het KiFiD dus dit gaat naar de Geschillencommissie.
Ombudsman is statutair verplicht. Opgesteld door de landsadvocaat en goedgekeurd door de Minister van Financiën en de Tweede Kamer, die ook over de benoeming gaan.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Claimconcept,

Even een korte reactie.
Het nieuwe reglement van KiFiD per 1 april (nee dit is geen grap) kent geen Ombudsman meer.
http://www.amweb.nl/branche/nieuws/2017 ... t-10193337

Dus geen gedegen onderzoek meer naar de juistheid van een klacht. :(

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Bedankt voor uw e-mail. U wilt graag bevestigd krijgen of de hypotheek na aflossing van de opgebouwde waarde onder de 90% valt. Namens de geldverstrekker informeer ik u graag over de voortgang.

In behandeling
Voor de beantwoording van uw vraag is er meer tijd nodig dan drie werkdagen. Uw verzoek heb ik ter afhandeling doorgestuurd naar de betreffende afdeling en binnen uiterlijk zes werkdagen ontvangt u een reactie.

Tot slot
Heeft u nog vragen, dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 17:30 uur op telefoonnummer 033-4509379.

felixbeijer
Berichten: 2295
Lid geworden op: 12 jun 2009 21:48

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door felixbeijer »

Joepie Joepie schreef:Hoi Felix, ik word idd gedwongen om over te sluiten door WU (= ING), maar Stater voert gewoon het beleid uit van WU.
- Naast oversluit kosten, zal ik ook verplicht worden een deel af te lossen, maar dat was ik met inperking van aftrek toch van plan.

Gelukkig is einde rentevast periode in zicht en bij ik nog niet klaar met WU (B&E en tussenpersoon).
Joepie,

Wat had je nog willen doen?
viewtopic.php?f=66&t=134921&p=2355677#p2355677

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Joepie Joepie schreef:Bedankt voor uw e-mail. U wilt graag bevestigd krijgen of de hypotheek na aflossing van de opgebouwde waarde onder de 90% valt. Namens de geldverstrekker informeer ik u graag over de voortgang.

In behandeling
Voor de beantwoording van uw vraag is er meer tijd nodig dan drie werkdagen. Uw verzoek heb ik ter afhandeling doorgestuurd naar de betreffende afdeling en binnen uiterlijk zes werkdagen ontvangt u een reactie.

Tot slot
Heeft u nog vragen, dan horen wij dat graag. Wij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08:30 uur tot 17:30 uur op telefoonnummer 033-4509379.
6 werkdagen later, geen reactie...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Jawel, een reactie binnen 17 dagen, met (minder dan) half antwoord...

En weer midden een minuut:
Geachte heer, mevrouw,

Bedankt voor uw e-mail.

Wij verwachten snel een reactie te kunnen geven.

Met vriendelijke groet,

Westland Utrecht bank
Postbus 2687
3800 GE Amersfoort
tel 033-4509379
fax 033-4509542
e-mail: [email protected]
Kan ik daar op wachten?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Nog geen reactie...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Toen maar gevraagd hoeveel ik moet overmaken voor de aflossing van mijn hypotheek (minus "opgebouwde" vermogen).

En diezelfde dag al formele reactie:
Helaas kunnen wij niet direct inhoudelijk reageren op uw e-mail. Uw klacht nemen wij in behandeling. Binnen 10 werkdagen na de datum van deze brief ontvangt u van ons een schriftelijke reactie.

In parallel dezelfde dag dezelfde vraag door notaris laten stellen.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

WU lijkt echt niet mee te willen werken, misschien wijzen ze nog naar Stater, maar WU bepaalt daar het beleid (en NN (voorheen WU(E)) wil wel gewoon meewerken)...

Mooi voorbeeld van klantje plagen...

(in contract met WUB staat dat aan einde van looptijd alleen het restant hoeft te worden afgelost, dus ze kunnen de berekening wel met vermogensbeheerder samen maken!!!)

Uit de brochure van 2007: UW HYPOTHEEK EN BELEGGINGEN IN PROFESSIONELE HANDEN

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

na klacht op klacht lijkt WU toch mee te willen werken - TBC...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Maar (per ongeluk?) toch een aflosnota voor het volledige hypotheek bedrag gehad (zonder enkele verrekening van het volledige en liquide aan vermogensbeheerhypotheek verbonden vermogen).

Loopt nog niet echt lekker tussen WU en Stater en de tijd tikt, het gaat kritisch worden.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door JozJan »

Joepie Joepie schreef:toch een aflosnota voor het volledige hypotheek bedrag gehad (zonder enkele verrekening van het volledige en liquide aan vermogensbeheerhypotheek verbonden vermogen).
Staat in je voorwaarden dat je (altijd) zonder boete mag aflossen met de waarde van je belegging dan?
Op zichzelf hoeven ze bij het bepalen van de boete geen rekening te houden met die waarde. Als je dit bedrag volgens de voorwaarden wel boetevrij mag aflossen loop je vaak nog tegen het probleem aan dat je eerst moet aflossen en dat dan de waarde van je beleggingen pas vrijgegeven kan worden. In dat geval kun je het beste eerst je lening voor een bedrag gelijk aan de waarde van je belegging omzetten van beleggingshypotheek naar annuïteit, daarna aflossen met de waarde van je beleggingen en daarna volledig aflossen. Dat verlaagt je boete.

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

JozJan schreef:
Joepie Joepie schreef:toch een aflosnota voor het volledige hypotheek bedrag gehad (zonder enkele verrekening van het volledige en liquide aan vermogensbeheerhypotheek verbonden vermogen).
Staat in je voorwaarden dat je (altijd) zonder boete mag aflossen met de waarde van je belegging dan?
Op zichzelf hoeven ze bij het bepalen van de boete geen rekening te houden met die waarde. Als je dit bedrag volgens de voorwaarden wel boetevrij mag aflossen loop je vaak nog tegen het probleem aan dat je eerst moet aflossen en dat dan de waarde van je beleggingen pas vrijgegeven kan worden. In dat geval kun je het beste eerst je lening voor een bedrag gelijk aan de waarde van je belegging omzetten van beleggingshypotheek naar annuïteit, daarna aflossen met de waarde van je beleggingen en daarna volledig aflossen. Dat verlaagt je boete.
Ik heb een handtekening gezet voor een product (vermogensbeheerhypotheek), ik snap als consument echt niet dat dit zo moeilijk moet bij einde rentevast periode (ik heb helemaal geen behoefte om de problemen van WU te begrijpen (tussen WUE en WUB, nu NN en WU via Stater)...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Jawel, morgen ga ik over

Maar Stater heeft het namens WU voor elkaar gekregen om 95% van liquide vermogen te verrekenen met hypotheek.

En daarnaast mag ik voor 3 dagen de dagrente betalen over gehele hypotheek bedrag tegen oude hypotheek rente (terwijl ik 95% van mijn geld ook pas 3 dagen later krijg en ik nog niet weet wanneer ik de laatste 5% krijg (van wie)).

Maw, op de op een na laatste dag maar een nieuwe klacht ingediend...

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Dezelfde dag een aangetekende brief ontvangen van Hypocasso dat mijn woning is verkocht!?@#$?!$!@?!@$#$

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Moneyman »

Joepie Joepie schreef:Dezelfde dag een aangetekende brief ontvangen van Hypocasso dat mijn woning is verkocht!?@#$?!$!@?!@$#$
Je woning of je hypotheek?

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: WestlandUtrecht besteedt hypotheek uit aan Stater

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

Moneyman schreef:
Joepie Joepie schreef:Dezelfde dag een aangetekende brief ontvangen van Hypocasso dat mijn woning is verkocht!?@#$?!$!@?!@$#$
Je woning of je hypotheek?
Er staat letterlijk: Uw woning is verkocht. Helaas is de opbrengst niet genoeg om uw hypotheek bij WestlandUtrecht Bank volledig te betalen.

Dus ik heb maar netjes gevraagd wat verkoop heeft opgebracht en per wanneer.

Heeft er nog iemand woonruimte voor mij en mijn gezin?

Gesloten