LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] knab hypotheek

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
jfoxen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017 13:40

knab hypotheek

Ongelezen bericht door jfoxen »

Goedemiddag,

wij zijn op zoek naar een hypotheek en komen uit bij de KNAB. Nu lees ik op internet niet al te beste recensies. Iemand ervaring hiermee?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door berndv »

jfoxen schreef:Goedemiddag,

wij zijn op zoek naar een hypotheek en komen uit bij de KNAB. Nu lees ik op internet niet al te beste recensies. Iemand ervaring hiermee?
ik vraag mij dan af wat er "slecht" kan zijn aan een hypotheek. Je sluit het af, je betaalt maandelijks je bedrag aan hun en zij betalen het huis voor je. Geen idee waar het dan negatief kan zijn.

Het is een online aanbieder van hypotheken. En wat voor alle prijsvechters die online hypotheken aanbieden geldt is dat je zelf meer zult moeten doen dan wanneer je het bij een hypotheekadviseur afsluit of rechtstreeks bij een bank op het kantoor. Maar goed, daar is de prijs ook naar. Bij een reguliere adviseur betaal je meer advieskosten, maar over het algemeen neemt die je ook meer werk uit handen.

stofzuigertje

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De grote banken verliezen klanten dus de kans bestaat dat medewerkers van Rabo, ING of Amro negatieve berichten promoten en hoe eerlijk is dat.

Ik weet niet of deze KNAB betrouwbaar is maar ook de DSB Hypotheek, alleen de verplichte verzekeringen en beleggingen waren fout maar de lening zelf was niets mis mee.

jfoxen
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 feb 2017 13:40

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door jfoxen »

ik vraag me ook wel af wat er mis kan gaan. Toch geeft het een vreemd gevoel als je de slechte berichten leest.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door berndv »

wat zijn de slechte berichten dan, ik kan ze zo 1 2 3 niet vinden, in ieder geval niet direct met betrekking tot de hypotheek, en hun bankproducten staan niet heel slecht aangeschreven. De klachten die ik lees komen voort uit het feit dat het een online bank is, en er dus meer van je verwacht wordt en er minder voor je gedaan wordt.

JozJan
Berichten: 1024
Lid geworden op: 04 mar 2011 10:08

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door JozJan »

Knab is onderdeel van Aegon

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

berndv schreef:ik vraag mij dan af wat er "slecht" kan zijn aan een hypotheek. Je sluit het af, je betaalt maandelijks je bedrag aan hun en zij betalen het huis voor je. Geen idee waar het dan negatief kan zijn.

Het is een online aanbieder van hypotheken. En wat voor alle prijsvechters die online hypotheken aanbieden geldt is dat je zelf meer zult moeten doen dan wanneer je het bij een hypotheekadviseur afsluit of rechtstreeks bij een bank op het kantoor. Maar goed, daar is de prijs ook naar. Bij een reguliere adviseur betaal je meer advieskosten, maar over het algemeen neemt die je ook meer werk uit handen.
Knab is geen aanbieder van hypotheken. Knab is een (online) onafhankelijk adviseur/tussenpersoon. Ze bieden dus hypotheken van diverse partijen aan, waarbij het doel natuurlijk is een hypotheek die het beste bij jou past.

Bij een hypotheek is goed advies en een goede adviseur voor veel mensen eigenlijk veel belangrijker dan bij welke partij de hypotheek uiteindelijk wordt afgesloten. Als ik ook op dit forum lees welke klachten er zoal zijn over hypotheken, dan gaat een heel groot deel van de klachten niet zozeer over de aanbieder van de hypotheek, maar over dat de hypotheek 'anders' is dan ze dachten. Dat ze dus blijkbaar niet op bepaalde -voor hen belangrijke- eigenschappen en verschillen zijn gewezen. Een verkeerde keus kan daarbij uiteindelijk een heel dure vergissing blijken te zijn.

Je kunt een heleboel zelf doen. Dat is zeker waar. Maar een goed advies en een goede adviseur kunnen je een hoop werk uit handen nemen en kunnen op termijn je een hoop geld en zorgen besparen. Helaas kun je niet van de buitenkant zien of een adviseur goed of slecht is en is er ook zeker geen verband tussen de tarieven en de kwaliteit. Je zult daarom toch moeten afgaan op recensies en op je eigen gevoel.

jonis
Berichten: 2756
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door jonis »

Bij een hypotheek is goed advies en een goede adviseur voor veel mensen eigenlijk veel belangrijker dan bij welke partij de hypotheek uiteindelijk wordt afgesloten. Als ik ook op dit forum lees welke klachten er zoal zijn over hypotheken, dan gaat een heel groot deel van de klachten niet zozeer over de aanbieder van de hypotheek, maar over dat de hypotheek 'anders' is dan ze dachten. Dat ze dus blijkbaar niet op bepaalde -voor hen belangrijke- eigenschappen en verschillen zijn gewezen. Een verkeerde keus kan daarbij uiteindelijk een heel dure vergissing blijken te zijn.
En niet alleen dat maar dat de communicatie ook niet gewoon vlekkeloos verloopt omdat "online" ook zo lekker handig en altijd "probleemloos" is, niet reageren of niet op tijd etc/ duurt soms maanden voordat iets simpels geregeld is.
Dan vind ik het persoonlijk toch wel handig als er iets onduidelijk is dat ik persoonlijk ook nog ergens even kan binnenwippen en iemand eens even recht in de ogen kan kijken wat er nu eigenlijk echt gebeurd of aan de hand is....is gewoon wat prettiger in dat geval dan weer een "andere pipo aan de lijn" of wachten op email die niet komt of weer lang op zich laat wachten.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

kweenie schreef:Als ik ook op dit forum lees welke klachten er zoal zijn over hypotheken, dan gaat een heel groot deel van de klachten niet zozeer over de aanbieder van de hypotheek, maar over dat de hypotheek 'anders' is dan ze dachten. Dat ze dus blijkbaar niet op bepaalde -voor hen belangrijke- eigenschappen en verschillen zijn gewezen. Een verkeerde keus kan daarbij uiteindelijk een heel dure vergissing blijken te zijn.
Maar als er een klacht is over een hypotheek, dan heb je toch direct een klacht over de aanbieder (bank, verzekeringsinstelling) en/of de adviseur die dat hypotheekproduct heeft aangeraden?

Als ik tomaten koop op advies van de groenteboer, thuis blijken ze rot te zijn, dan kan ik toch geen klacht bij de tomaten (of de teler) indienen, maar dan moet ik bij de zaak van de groenteboer zijn of diens medewerker die de tomaten heeft verkocht?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Dat is wat ik bedoel. De meeste hypotheken hebben vrij heldere, maar wel uitgebreide, voorwaarden, maar die kunnen wel tussen de aanbieders sterk verschillen. Waarbij niet per se de ene aanbieder beter is dan de andere. Het is een taak van de adviseur om je vooraf op die verschillen te wijzen en die aanbieders aan te raden die bij jou passen. Daarom is een goede adviseur en een goed advies zij belangrijk.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Met de huidige fiscale regels zijn er niet meer van die spannende constructies te verzinnen waardoor een hypotheek slecht(er) zou zijn. Annuiteiten- en lineaire hypotheken kan je zelf uitrekenen, en als zij met een heel ander bedrag komen klopt er ergens iets niet. Simpele check. De verdere voorwaarden zijn ook niet zo spannend. Die kan je gewoon zelf lezen en kijken wat je daar mee doet.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

GJvdZ schreef:Met de huidige fiscale regels zijn er niet meer van die spannende constructies te verzinnen waardoor een hypotheek slecht(er) zou zijn. Annuiteiten- en lineaire hypotheken kan je zelf uitrekenen, en als zij met een heel ander bedrag komen klopt er ergens iets niet. Simpele check. De verdere voorwaarden zijn ook niet zo spannend. Die kan je gewoon zelf lezen en kijken wat je daar mee doet.
Toch zijn er zaken die een hypotheek juist minder of meer aantrekkelijk maken.

Te denken valt aan:
1) Mogelijkheid tot rentemiddeling. Juist in deze tijd van extreem lage rente wel een gunstige optie,
2) Boete bij verhuizen i.c.m. 100% aflossen. Mocht je om wat voor reden dan ook geen hypotheek meer willen, betaal je bij sommige budgetvarianten, een flinke boete,
3) Rentekorting bij combinatie met een betaalrekening. Bij ING toch 0,25%-punt,
4) Loan to Value korting op de hypotheekrente.

Best wel zaken die het uitzoeken waard zijn (en nooit aan mij uitgelegd, of ook maar genoemd, door de door mij bezochte hypotheekadviseurs).

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door kweenie »

Helemaal mee eens. Veel van de klachten op dit forum gaan juist over die overige voorwaarden. Het is zeker voor starters nu vaak inderdaad niet echt meer de vraag wat voor soort hypotheek je wilt (vaak gewoon annuïteiten), maar wel wat er verder bij komt kijken in de voorwaarden.

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: knab hypotheek

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

kweenie schreef:Helemaal mee eens.
Fijn. Verder is er een grote groep huizenbezitters uit het oude regime met een aflossingsvrije hypotheek met daaraan gekoppeld een KEW in de vorm van een spaarhypotheek.

Dan heb je dus nog wel een constructie die lastig kan zijn bij "onder water staan" van de woning, verhuizen, en tot de ontdekking komen dat je eerst je schuld moet aflossen; zie dan maar aan het opgebouwde kapitaal te komen.

Plus de geringe rentevergoeding over het spaardeel t.g.v. de vigerende rente; allemaal zaken die bij nieuw af te sluiten hypotheken zoals annuitair en lineair niet meer spelen, maar voor grote groepen huizenbezitters nog wel valide zijn

Gesloten