LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Geen hulp bij Hypotheek ING

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Brave75
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2017 14:53

Geen hulp bij Hypotheek ING

Ongelezen bericht door Brave75 »

Ik heb een hypotheek bij de ING en door omstandigheden moet ik mijn huis verkopen. Er blijft helaas een behoorlijke restschuld over.
Voor dat het huis in de verkoop ging heb ik netjes met de ING gebeld over hoe en wat. Er werd echter totaal niet met mij mee gedacht. Na een paar korte vragen over eigen geld e.d. ( wat ik niet heb) zouden ze terug bellen.
En idd na een paar dagen belde er iemand van een speciale afdeling van de ING. Ik kreeg toestemming om mijn huis te kopen voor het getaxeerde bedrag en voor wat betreft de restschuld zou ik dan worden doorgeschoven naar een incassobureau. Daar moest ik dan maar verder afspraken mee maken.
Dit is toch vreemd? Waarom denken ze niet een beetje mee? Ik betaal altijd alles op tijd en heb geen achterstand oid. Waarom dan incassobureau?
De hyphotheek in indertijd afgesloten in combinatie met een zoals nu blijkt woekerpolis van De Goudse en met de wijsheid die ik nu heb had de ING mij deze hypotheek nooit mogen geven. Mijn huis gaat nooit het bedrag van de hypotheek waard worden en dat hadden ze toen ook al moeten weten.
Natuurlijk. Ik ben er indertijd ook akkoord mee gegaan maar had nu toch wel wat meer medewerking verwacht.

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat kan ik doen?
Laatst gewijzigd door Radar op 04 okt 2017 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast omwille van de duidelijkheid

Fiesiekus
Berichten: 2342
Lid geworden op: 27 okt 2008 13:07

Re: Geen hulp bij Hypotheek ING

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Brave75 schreef: Wat kan ik doen?
Hoeveel is de polis van "De Goudse" nu waard? Heeft u meer info over hoogte schuld, waarde woning, soort polis etc. Heeft u NHG op de hypotheek??

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Geen hulp bij Hypotheek ING

Ongelezen bericht door kweenie »

Waarom denken ze niet een beetje mee? Ik betaal altijd alles op tijd en heb geen achterstand oid. Waarom dan incassobureau?
Omdat je het onderpand van een hypotheek verkoopt zonder de volledige hypotheek af te lossen... Ze denken wel mee. Maar in principe moet je die restschuld uit eigen middelen bijbetalen. Heb je die middelden niet, dan moet je daar een lening voor afsluiten. Maar die nieuwe lening moet dan wel aan de normen voldoen en 'passen' bij je inkomen e.d. Als de benodigde lening te hoog is, hoger dan wat je zou mogen lenen, dan mogen ze je geen (volledige) lening geven voor de restschuld. De enige oplossing is dan dat het restant als opvorderbare schuld bij een incassobureau terecht komt, waar je dan een regeling mee moet treffen. Maar waarschijnlijk weet moneyman (op dit forum) daar meer van.

Als ze zich heel formeel zouden opstellen en niet zouden meedenken, dan zouden ze zeggen: verkoop je huis maar tegen een prijs zodat je je hypotheek wél kunt aflossen, eventueel met een extra lening. En lukt dat niet, dan blijf je wonen waar je woont.

Brave75
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2017 14:53

Re: Geen hulp bij Hypotheek ING

Ongelezen bericht door Brave75 »

Fiesiekus schreef:
Brave75 schreef: Wat kan ik doen?
Hoeveel is de polis van "De Goudse" nu waard? Heeft u meer info over hoogte schuld, waarde woning, soort polis etc. Heeft u NHG op de hypotheek??
Ik pb de bedragen even :cry:

Gesloten