LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opslagrente Bank

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
Mirandavakman
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mar 2018 17:50

Opslagrente Bank

Ongelezen bericht door Mirandavakman »

Beste dames en heren,

Ik heb mijn bank een brief geschreven met de vraag of ze voortaan zowel tijdens de rentevaste periode als op de renteherzieningsdatum de risico-opslag automatisch aan te passen. En om hetgeen ik op die basis te veel heb betaald, met terugwerkende kracht aan mij terug te betalen.

Ik kreeg onderstaand antwoord van de bank:

Is dit nu juist wat zij beweren? Graag wellicht advies hoe dit verder aan te pakken.

Van: Syntrus Achmea Vastgoed Woninghypotheken Beheer [mailadres door Moderator verwijderd]

Onderwerp: Antw: Syntrus Achmea Hypotheken klachtenformulier⁩

Geachte heer,

Naar aanleiding van uw schrijven berichten wij u graag nader.
Het klopt dat wij tussentijds alleen op verzoek van de klant (in combinatie met aanlevering van een recente waardeverklaring) een risico aanpassing toepassen. Wij hebben met de introductie van de Mortgage Credit Directive richtlijnen inmiddels wel onze processen zo aangepast dat er bij een renteherziening automatisch een nieuwe risicobepaling plaatsvindt.
In uw geval is hier echter geen sprake van. U heeft een NHG hypotheek en heeft daarmee automatisch de laagst mogelijke risicoklasse (er is dus geen sprake van een risico opslag op uw rentetarief).
Laatst gewijzigd door Radar op 07 mar 2018 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: mailadres verwijderd door moderator

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Opslagrente Bank

Ongelezen bericht door CB »

Ja uw bank heeft bij het goede eind. Lager dan het NHG tarief is niet mogelijk, aangezien hier geen risico-opslag in is verwerkt.

Lady1234
Berichten: 27128
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Opslagrente Bank

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Compleet correct wat de bank schrijft.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Opslagrente Bank

Ongelezen bericht door kweenie »

Welke rente zou je dan hebben moeten betalen in jouw ogen? Hoeveel te veel zou dat zijn geweest?

Gesloten