LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] welke hypotheek vorm NU nemen ??

Hypotheek of hypotheekverstrekkers kan je hier bespreken.
pinky
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 aug 2005 02:05

welke hypotheek vorm NU nemen ??

Ongelezen bericht door pinky »

Wij willen onze hypotheek verhogen voor een aanbouw, daar kunnen we een 2e hypotheek voor nemen? welke hypotheek vorm wordt NU aangeraden ? Ik bedoel met NU, niet een woekerpolis waar nu veel over gesproken wordt.

Onze huidige hypotheek is ook voor een groot deel een woeker polis van de Abn amro, maar die loopt gelukkig af in juli 2009. (begonnen in 2004) Alhoewel ik bang ben voor de eindnota.

Graag een eerlijk antwoord want de tussenpersonen liegen ook alles aan elkaar,

anouk

Mk
Berichten: 990
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: welke hypotheek vorm NU nemen ??

Ongelezen bericht door Mk »

Een 'woekerpolis' voor een hypotheek met een looptijd van 5 jaar? Dus in 5 jaar wilde je de door jou gewenste aflossing bij elkaar sparen/beleggen? Apart. Is het niet zo dat je rente in 2009 afloopt en dat de spaar/beleggingspolis nog t/m 2034 doorloopt (30 jaar is een redelijk standaard termijn bij aan hypotheken gerelateerde polissen)?

Overigens is de hypotheekvorm die bij jou past afhankelijk van je omstandigheden; wat kun/wil je betalen, wil je aflossen gedurende de looptijd ja/nee, wil je verzekerd zijn voor overlijden, arbeidsongeschiktheid etc., wil je via sparen een vastgestelde opbrengst op einddatum of ben je bereid risico te nemen en probeer je via beleggingen de aflossing bij elkaar te krijgen?

Je bent gezien je huidige hypotheek blijkbaar op de hoogte van wat een woekerpolis is en hoe je die kan herkennen. Je kan dus de juiste vragen stellen aan de tussenpersoon (wat kost het, zijn dat alle kosten etc.) en de antwoorden daarop op papier laten zetten cq controleren in de offerte voordat je tekent.

Dirko
Berichten: 115
Lid geworden op: 03 apr 2007 16:23

Re: welke hypotheek vorm NU nemen ??

Ongelezen bericht door Dirko »

Abn Amro heeft één van de meest eerlijke en heldere producten in de markt. Ik neem tenminste aan dat je doelt op de meegroeihypotheek. Helemaal geen verborgen kosten, €5,67 poliskosten en eventueel de overlijdingsrisico dekking, voor de rest 100% allocatie. Ik zou u nog eens goed laten voorlichten door iemand die geen sensatiezoeker is.

roland48
Berichten: 216
Lid geworden op: 16 dec 2006 15:50

Re: welke hypotheek vorm NU nemen ??

Ongelezen bericht door roland48 »

Wanneer je al een hypotheek hebt, heb je de aflossing gedekt voor een deel van de hypotheek, misschien ook wel geheel.

Iets meer gegevens zijn nodig om tot een goed oordeel te komen.
- welk deel van de hypotheek wordt gedekt met die woekerpolis? 100% of minder?
- is bovenstaand bedrag in combinatie met NHG?
- wil je de verhoging van de hypotheek volledig gedekt hebben?
- wat is belastingtechnisch de resterende looptijd, ofwel hoe lang kun je de rente nog van de belasting aftrekken?

Wat je minimaal gaat nodig hebben is een aflossingsvrije hypotheek. Wat je maximaal kan nemen is een spaarhypotheek met extra orv (overlijdensrisicoverzekering) en arbeidsongeschiktheidsverzekering + wat ze je nog meer kunnen aansmeren.

Waneer je niet perse alles hoeft af te lossen EN aflossingsvrij is mogelijk in combinatie met de reeds bestaande hypotheek, dan zou ik persoonlijk aflossingsvrij kiezen.

Een goed idee is wellicht hier zoveel mogelijk info te verzamelen en dan goed voorbereid bij een hypotheker binnen te stappen, of misschien eerst bij je eigen bank.

mevrouw tomaat
Berichten: 33
Lid geworden op: 07 jun 2007 23:54

Re: welke hypotheek vorm NU nemen ??

Ongelezen bericht door mevrouw tomaat »

Beste Pinky,

Je geeft aan dat je bij de ABN AMRO je hypotheek hebt lopen, ik werk zelf bij de afdeling hypotheken van de ABN AMRO. Wat je het beste kan doen is ons bellen op 0900-0024. Ik weet het weer een 0900 nummer maar daar kunnen ze je het beste uitleggen wat voor jou verstandig is je kan ook een email sturen kijk dan even op www.abnamro.nl en dan contact. Vraag dan of we jouw bellen dan scheelt het je weer kosten.

Gesloten