Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
Webber
Berichten: 192
Lid geworden op: 11 jun 2018 22:08

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Webber »

raonic schreef:
14 sep 2018 17:35
Cro schreef:
14 sep 2018 09:20
annelies1961 schreef:
14 sep 2018 07:21
Ik heb bij de nietigverklaring immers duidelijk aangegeven geen papieren post meer te willen ontvangen.
Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar ik verwacht eigenlijk dat tenzij jij voldaan hebt aan jouw verplichting naar aanleiding van de nietigverklaring, het terug betalen van de hoofdsom, zij gewoon papieren post kunnen blijven sturen ondanks jouw verzoek. Het stopt immers niet bij de nietig verklaring, maar pas wanneer de hoofdsom terug is. Heb je de hoofdsom wel direct terug betaald dan zou het inderdaad enigszins vreemd zijn als ze nog blijven corresponderen.
Trust and Law mag brieven blijven stureb.
Het is wel onbehoorlijk want vanwege je nietig verklaring kunnen ze gewoon dagvaarden als ze het oneens zijn.
Jij hebt aangegeven dat je het niet eens bent met de vordering blijven aanmanen heeft dan geen nut meer, het is gewoon irritant en druk zetten.
Het is zeer onbehoorlijk want er kan immers gedagvaard worden.
Jij hebt met je nietig verklaring al aangegeven het niet eens te zijn en aanmanen heeft dan geen nut meer, als ze wat willen dienen ze te dagvaarden.
Associaal gedrag van trust and law dus
Raonic,
Je snapt werkelijk niet wat een nietig verklaring inhoud...
Als Ferratum akkoord gaat met de nietigverklaring zal je de HOOFDSOM moeten terugbetalen.
Daar hoeft niet voor gedagvaard te worden..
Die dagvaarding zou er WEL kunnen komen als je na het betalingsvoorstel van Ferratum alsnog weigert te betalen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

Mr-rvb schreef:
14 sep 2018 18:59
Webber schreef:
14 sep 2018 18:48
raonic schreef:
14 sep 2018 18:20


Jij snapt het niet bij de meeste nietig verklaring staat namelijk aangegeven dat je indien ze akkoord gaan je meteen de hoofdsom betaald!
Als ze dan blijven aanmanen is dat onbehoorlijk de hoofdsom word immers meteen betaald nadat ze akkoord gaan, als ze niet akkoord gaan moeten ze dagvaarden of stoppen met brieven.
Althans dat zou een fatsoenlijk buro doen.
overigens erger ik me kapot aan je toontje dat je meent alles te weten terwijl je zelf met knikkende knietjes overstag bent gegaan en ja maak maar melding onteresseerd me niet.
dat jouw knietjes onder de druk bezweken betekend niet dat iedereen maar voor trust and law moet bukken.
Wederom gemeld, op de man spelen!
Grappig ook dat voor Trust en Law word opgenomen door een melding te maken omdat ze "onozele varkens" worden genoemd..
Ik zie daar geen "opnemen voor Trust en Law" in. Wel wordt er helaas, simpelweg een fatsoensnorm overtreden wat mijn inziens de melding terecht maakt, hoe moeilijk is het om fatsoenlijk over elkaar te spreken. Wat je ook vind van Trust van Law, die medewerkers van dat bedrijf doen ook maar gewoon hun werk, ook zij vinden het vast niet leuk dit soort brieven te moeten schrijven. Discussies kunnen en mogen best scherp gevoerd worden, zeker in dit soort zaken, maar laten we wel als volwassenen reageren dit soort bewoordingen zijn nergens voor nodig en zullen ook de gemaakte argumenten niet sterker maken.

raonic schreef:
14 sep 2018 17:35
Cro schreef:
14 sep 2018 09:20


Dat is natuurlijk leuk en aardig, maar ik verwacht eigenlijk dat tenzij jij voldaan hebt aan jouw verplichting naar aanleiding van de nietigverklaring, het terug betalen van de hoofdsom, zij gewoon papieren post kunnen blijven sturen ondanks jouw verzoek. Het stopt immers niet bij de nietig verklaring, maar pas wanneer de hoofdsom terug is. Heb je de hoofdsom wel direct terug betaald dan zou het inderdaad enigszins vreemd zijn als ze nog blijven corresponderen.
Trust and Law mag brieven blijven stureb.
Het is wel onbehoorlijk want vanwege je nietig verklaring kunnen ze gewoon dagvaarden als ze het oneens zijn.
Jij hebt aangegeven dat je het niet eens bent met de vordering blijven aanmanen heeft dan geen nut meer, het is gewoon irritant en druk zetten.
Het is zeer onbehoorlijk want er kan immers gedagvaard worden.
Jij hebt met je nietig verklaring al aangegeven het niet eens te zijn en aanmanen heeft dan geen nut meer, als ze wat willen dienen ze te dagvaarden.
Associaal gedrag van trust and law dus
Ben ik niet volledig met je eens, voor zover bekend hoeft T&L of Ferratum de nietig verklaring helemaal niet te accepteren om deze juridisch geldig te maken. Een nietig verklaring zorgt er in principe voor dat er nooit een overeenkomst geweest is. En zorgt er dus in principe ook voor dat jij per ommegaande de onverschuldigde betaling zou moeten inlossen. Ook als jij nooit een verklaring krijgt van T en L of Ferratum dat ze je nietig verklaring accepteren.
Laatst gewijzigd door Cro op 14 sep 2018 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234
Berichten: 27122
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@raonic

Ik had uw onfatsoelijke reactie van 17.36 gemeld.

Mr-rvb
Berichten: 39
Lid geworden op: 28 aug 2018 11:11

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Mr-rvb »

raonic schreef:
14 sep 2018 20:16
Mr-rvb schreef:
14 sep 2018 19:55
Cro schreef:
14 sep 2018 19:31


Ik zie daar geen "opnemen voor Trust en Law" in. Wel wordt er helaas, simpelweg een fatsoensnorm overtreden wat mijn inziens de melding terecht maakt, hoe moeilijk is het om fatsoenlijk over elkaar te spreken. Wat je ook vind van Trust van Law, die medewerkers van dat bedrijf doen ook maar gewoon hun werk, ook zij vinden het vast niet leuk dit soort brieven te moeten schrijven. Discussies kunnen en mogen best scherp gevoerd worden, zeker in dit soort zaken, maar laten we wel als volwassenen reageren dit soort bewoordingen zijn nergens voor nodig en zullen ook de gemaakte argumenten niet sterker maken.
Ja oké maar toch irriteer ik mij hier aan.
Vermoeiend allemaal steeds dit.
Snap ook niet wat mensen op dit forum doen die geen problemen hebben met desbetreffend onderwerp.
Of met Trust and Law.
En zeggen daar ook niks mee te maken te hebben. Of uverhaupt mee te maken hebben. Maar ondertussen wel steeds voor hun opnemen en spreken...
Als mensen geen schulden hebben of problemen bij betreffende organisaties.
Dus ook die het lange tijd geleden al de schuld hebben voldaan.
En of als die mensen ook niets te maken hebben met de organisaties waar dit forumonderwerp over gaat.
Wat hebben die dan in godsnaam hier te zoeken en te zeuren en te melden en whatever.
Als je er verder niets of niets meer mee te maken heb met dit allemaal.
Ga lekker je gal spuwen op een forum waar je zelf wel wat mee te maken heb en problemen heb ofzo.

Ga ook niet mensen hier wanbetalers noemen of wat ook.
Of beoordelen.
Als je niks te maken heb met dit hele forumonderwerp.
Je zit niet in dezelfde situatie als die mensen dus ga niet met punten komen wat niet in jouw straatje past.

IK VIND ALS JE PROBLEMEN HEB GEHAD MET TRUST EN LAW EN OF FERRATUM.
OF ALS JE VOOR DIE ORGANISATIES WERKT. DAN KAN JE MEEPRATEN OP DIT FORUM.
ALLES DAAR BUITEN HEEFT ER NIKS MEE TE MAKEN DUS HOUD JE ER GEWOON BUITEN.
DIT GAAT OVER ERVARINGEN MET GEHELE ONDERWERP EN KLACHTEN EN PROBLEMEN EN OPLICHTINGSPRAKTIJKEN FERRATUM ETC...
Mensen die daarbuiten vallen moeten zich er gewoon niet mee bemoeien.

Sorry hoor dit is trouwens niet tegen jouw he Cro.
Maar ben gewoon echt even geïrriteerd hierover.
Gezeik allemaal..
Amen.
Het forum ging heel mooi tot er een aantal over het morele gedeelte begonnen te zeuren en nu webber die letterlijk overal tegenin gaat terwijl hijzelf geen eens een vordering heeft
Dat niet alleen.
Elke keer als ik ga kijken op het forum in de hoop op wat nieuws. Gaat het steeds weer over hetzelfde. Steeds dezelfde discussies over dingen die allemaal al eerder zijn besproken en terug te vinden op het forum. 1 klein niet heel erg relevant onderwerp waarover in minimaal 10 pagina's zo ongeveer gediscussieerd word. Over wie het beter weet etc. Word hier moe van.
Herhaling, of iets wel of niet nietig is.

Niemand is nog voor de rechter gedaagd in 10 jaar.
Waarom zou dat zijn?
Dat zijn interessante onderwerpen.
Waarom stuurt Trust en Law brieven betreft onderzoek naar registratie wanbetaler etc.
En niet gewoon een aanmaning of dwangbevel.
Dat is interessant.

Ik heb aardig wat problemen gehad hoor door schulden en andere deurwaarders waar ik nu allemaal vanaf ben gelukkig.
Maar daar kreeg je al heel snel een dwangbevel hoor.
Geen onderzoeks gezeik of wat dan ook...


Anyway ik kom wel weer terug op dit forum als er wat nieuws te melden is...
Of als ik wat nieuws heb.
Verder is alles hier al gemeld en verteld dus heb het wel even voorlopig gezien hier.
[Tekst verwijderd door de Moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 15 sep 2018 12:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Grof taalgebruik

raonic
Berichten: 182
Lid geworden op: 28 jul 2018 10:01

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door raonic »

Wat jij zegt nog nooit iemand gedagvaard in 10 jaar.
bij andere vordering zomaar dagvaarding.
ze gaan niet dagvaarden zoveel is duidelijk.
maar er zijn een aantal die dat maar wat graag in twijfel trekken en angst zaaien

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Het draadje over Ferratum op het forum van Schulden-vrij had bijna een miljoen bezoekers! Het is belangrijk voor Ferratum gedupeerden dat er een platform is waar ze meer informatie kunnen vinden. Ik hoop dat de moderators van dit forum dit ook beseffen. Ik hoop ook dat de forum gebruikers het netjes houden en niet op de man gaan spelen. Ik zal binnenkort een nieuw draadje starten waar Ferratum gedupeerden die wel alles betaald hebben mee kunnen doen aan een class action om alle kosten die zij in het verleden betaald hebben alsnog terug kunnen claimen.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
14 sep 2018 22:09
Het draadje over Ferratum op het forum van Schulden-vrij had bijna een miljoen bezoekers!
Unieke bezoekers? Dat vind ik nogal lastig te geloven, of bedoel je dat het draadje bijna 1 miljoen keer bekeken is? Dat zou logischer zijn, een miljoen unieke bezoekers is nogal wat.

16again
Berichten: 16105
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door 16again »

sacredfour schreef:
14 sep 2018 22:09
Het draadje over Ferratum op het forum van Schulden-vrij had bijna een miljoen bezoekers!
Ik kan hem niet vinden. Welke link?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Cro »

sacredfour schreef:
15 sep 2018 07:40
Sorry, ik bedoel natuurlijk 1 miljoen maal bekeken.
Het draadje was verwijderd door de moderator, waarschijnlijk onder druk van Ferratum.
Heb je daar ook bewijs voor, dat zou het namelijk interessant maken. Zonder bewijs is het slechts een holle kreet en draagt het helemaal niets bij aan de discussie.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mr-rvb schreef:
14 sep 2018 19:55
Snap ook niet wat mensen op dit forum doen die geen problemen hebben met desbetreffend onderwerp.
Of met Trust and Law.
En zeggen daar ook niks mee te maken te hebben. Of uverhaupt mee te maken hebben. Maar ondertussen wel steeds voor hun opnemen en spreken...
Als mensen geen schulden hebben of problemen bij betreffende organisaties.
Dus ook die het lange tijd geleden al de schuld hebben voldaan.
En of als die mensen ook niets te maken hebben met de organisaties waar dit forumonderwerp over gaat.
Wat hebben die dan in godsnaam hier te zoeken en te zeuren en te melden en whatever.
Als je er verder niets of niets meer mee te maken heb met dit allemaal.
Ga lekker je gal spuwen op een forum waar je zelf wel wat mee te maken heb en problemen heb ofzo.

Ga ook niet mensen hier wanbetalers noemen of wat ook.
Of beoordelen.
Als je niks te maken heb met dit hele forumonderwerp.
Je zit niet in dezelfde situatie als die mensen dus ga niet met punten komen wat niet in jouw straatje past.

IK VIND ALS JE PROBLEMEN HEB GEHAD MET TRUST EN LAW EN OF FERRATUM.
OF ALS JE VOOR DIE ORGANISATIES WERKT. DAN KAN JE MEEPRATEN OP DIT FORUM.
ALLES DAAR BUITEN HEEFT ER NIKS MEE TE MAKEN DUS HOUD JE ER GEWOON BUITEN.
DIT GAAT OVER ERVARINGEN MET GEHELE ONDERWERP EN KLACHTEN EN PROBLEMEN EN OPLICHTINGSPRAKTIJKEN FERRATUM ETC...
Mensen die daarbuiten vallen moeten zich er gewoon niet mee bemoeien.

Sorry hoor dit is trouwens niet tegen jouw he Cro.
Maar ben gewoon echt even geïrriteerd hierover.
Gezeik allemaal..
Wat een onzin. Ik heb nog nooit een cent geleend bij dit soort clubs en zal dat ook nooit doen. Betekent dat dan dat ik mijn relevante kennis niet mag gebruiken om mensen in dit topic te adviseren en daarnaast de nogal vaak voorkomende verkeerde adviezen van anderen te corrigeren? Natuurlijk niet!

Als dit is hoe je denkt, heb je het fenomeen "forum" écht niet begrepen.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door kuklos »

raonic schreef:
11 sep 2018 19:50
Webber schreef:
11 sep 2018 19:47
dog14 schreef:
11 sep 2018 13:06

hallo allemaal

ook hier meerdere malen een lening aangegaan bij ferratum.
alles netjes weer terug betaald al een jaar geleden nu komt trust and law om de hoek met een mail dat er niks betaald is terwijl dat wel zo is.
een jaar geleden bewijzen gestuurd naar ferratum.
kreeg ik geen antwoord op totdat ik nu in 1x berichtgeving van trust and law.
ze zeggen niks te kunnen vinden.
wat te doen?

groeten dog14

Ik zou de bankafschriften dat je daadwerkelijk alle leningen hebt afbetaald aan Trust and Law doormailen.
Dan is voor hun de zaak ook afgedaan.
Anders blijven ze jou bestoken met mailtjes en telefoontjes...
En dat lijkt mij ook niet bevordelijk voor je gemoedsrust.
Op bassis waarvan moet hij trust and law bewijzen sturen.
Trust and law moet maar bewijzen dat er een openstaande vordering is.
laat ze lekker bestoken met mailtjes zet ze op ongewenst en je lacht erom.
Je mag wel gek zijn als je je tijd verdoet aan dat malafide buro.
Als hij al bewijzen moet sturen moet hij dat naar Ferratum doen en dan regelen die het maar weer met trust and law.
En bevordelijk voor de gemoedsrust?
Hoezo als er betaald is is er niks te vrezen, anders ook zeker niet maar dat is niet vam toepassing op hem
Oja en als trust and law vervelend is met bellen keihard met een scheidsrechtersfluitje in de telefoon blazen dan bellen ze niet weer hoor!
Een bijzonder slecht advies Raonic.
De bewijzen opzoeken en deze doen toekomen aan Trust and Law (met eventueel cc naar Ferratum) kan nooit kwaad en laat goede wil zien. Haalt bovendien een hoop stress weg.

sacredfour
Berichten: 1867
Lid geworden op: 08 jul 2011 18:15

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door sacredfour »

Zover ik weet houdt Trust and Law zich aan de gedragsregels incassobureaus. Wil je dat ze stoppen met bellen en berichten sturen dan moet je de nietig verklaring brief sturen.

koekoeksklok
Berichten: 12
Lid geworden op: 02 aug 2018 18:07

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door koekoeksklok »

@sacredfour ik betaald wel de hoofdsom heb beide partijen een nietigverklaring verstuurd.
Geleend geld moet terug betaald worden, maar niet teveel

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Hallo

Ik ben ook zo dom geweest om er wat te lenen. Nu is mijn vraag hoe zit het dus met die extra kosten. Moet ik die nou dus wel of niet betalen?

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Hallo
Ik ben ook zo dom geweest om daar te lenen. Niet wetend van die hoge extra kosten. Moeten deze nou wel of niet betaald worden. Kan ik hier wat aan doen?

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dame81 schreef:
26 sep 2018 08:46
Hallo
Ik ben ook zo dom geweest om daar te lenen. Niet wetend van die hoge extra kosten. Moeten deze nou wel of niet betaald worden. Kan ik hier wat aan doen?
Nee. Je hoeft alleen de hoofdsom en de rente te betalen.

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Hoe kan ik dit nu het beste oplossen dan. Heb de 1e termijn aan hun zelf wel betaald en 1e termijn aan garantsteller dus niet. En die staat voor vandaag.

Moneyman
Berichten: 30103
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

Stuur ze de brief die al meermaals in dit topic staat. Verklaar je bereid de hoofdsom + wettelijke rente te betalen en verklaar de garantstellingsovereenkomst nietig.

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Moneyman schreef:
26 sep 2018 10:08
Stuur ze de brief die al meermaals in dit topic staat. Verklaar je bereid de hoofdsom + wettelijke rente te betalen en verklaar de garantstellingsovereenkomst nietig.
Ik ga de brief even terug zoeken en dit naar ze mailen. Hopelijk helpt dit.

Dame81
Berichten: 8
Lid geworden op: 26 sep 2018 08:39

Re: Ferratum minileningen en Trust and Law incasso

Ongelezen bericht door Dame81 »

Dame81 schreef:
26 sep 2018 10:12
Moneyman schreef:
26 sep 2018 10:08
Stuur ze de brief die al meermaals in dit topic staat. Verklaar je bereid de hoofdsom + wettelijke rente te betalen en verklaar de garantstellingsovereenkomst nietig.
Ik ga de brief even terug zoeken en dit naar ze mailen. Hopelijk helpt dit.
Betreft : dossier………..

Geachte heer, mevrouw,

In het geval dat ik mijn geldleenovereenkomst met Ferratum UK nog niet nietig heb verklaard doe ik dit hierbij. Ook verklaar ik al mijn eerdere overeenkomsten met Ferratum UK nietig.
Er is een uitspraak van de kantonrechter Rotterdam van 13 juli jl. waarin de rechter aangeeft dat de garantkosten van een flitskrediet onder de wettelijk toegestane kosten van het krediet vallen . Dit is op het ogenblik maximaal 14% op jaarbasis. Deze jurisprudentie geldt ook voor Ferratum. Loanrider's verdien model met haar garant is immers een kopie van die van Ferratum.
In het geval dat Ferratum UK bereid is deze nietig verklaring te aanvaarden zal ik met u een afspraak maken om de naar mij overgemaakte gelden terug te storten dan wel met aftrek van de door u en de garant in rekening gebrachte kosten. (onverschuldigde betaling zie art 6:203 BW).
Het staat Ferratum natuurlijk vrij om deze uitspraak te betwisten en een nieuwe rechtszaak aan te spannen.
Ik verwacht dat u begrijpt dat als Ferratum Uk deze nietig verklaring niet aanvaardt de zaak alleen nog in rechte uitgevochten kan worden. Het heeft dan ook geen zin mij nog langer lastig te vallen met dreigementen en betalingsverzoeken.
Gezien het juridische belang van deze zaak, verzoek ik u de eventuele correspondentie met mij te laten tekening door de CEO of de CFO van Ferratum UK Ltd of anders een bewijs mee te sturen dat uw antwoord aan mij is goedgekeurd door een van de bovenvermelde bestuurders.

Onder voorbehoud van alle rechten en zonder enige nadelige erkenning,

teken ik,

Gaat het om deze?

Plaats reactie