LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB+scheiden

Een lening afgesloten of van plan dit te gaan doen? Bespreek het in dit topic.
g.w.quax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2006 18:06

DSB+scheiden

Ongelezen bericht door g.w.quax »

Ik zou wel eens willen weten hoe anderen in zo`n situatie hebben gedaan.10 jaar terug een lening( ja DSB) genomen.Gelukkig getrouwd en we hadden wensen. De lening was voor 15 jaar gekoppeld met een aandelenpakket die zou het openstaande leenbedrag aflossen.
Mijn salaris werd meegeteld voor het te lenen bedrag. Ik stond dus apart vermeld in de papieren.2005 gescheiden en wou toen een gesplitse lening.Dat kreeg ik niet voor elkaar.Want als een van de twee niet betaald kunnen ze terecht bij de ander voor het bedrag. Dat ik dit dan niet kan betalen met mijn salaris interesseert ze niet. Jammer je hebt getekend.Wel kreeg ik uiteindelijk een gesplitste betaling(met heel veel moeite)Maar een maandafschrijving heeft er nooit in gezeten.Daarvoor moest ik bij mijn ex zijn.Ook voor renteverhoging of zoals het niet(kunnen of willen) betalen van mjn ex. Konden zij me niet berichten. Ik zou het vanzelf wel merken want dan zou ik alles moeten betalen werd er gezegt.Ze hebben èèn postadres en met een scheiding houden ze zich niet bezig. Als vrouw ben je dus altijd de pineut.Wel betalen maar er word je niets verteld.Utieindelijk hebben mijn ex en ik de lening gezamenlijk kunnen aflossen met hulp.
Is dit alleen bij DSB of ook bij andere leeninstellingen. Ik vond mij onzichtbaar in hun administratie behalve als ik niet betaalde.En dan nog ging het alleen maar daarover want dit heb ik ook geprobeerd.
Ik heb er geen advokaat op los gelaten want daar had ik geen geld voor.En kom niet aan met eigen schuld dikke bult want dat weet ik nu wel.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: DSB+scheiden

Ongelezen bericht door sjoegel »

sorry, maar je hebt een neus voor verkeerde partners Dsb :( en een foute man :cry:

PaPiggel
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2008 10:58

Re: DSB+scheiden

Ongelezen bericht door PaPiggel »

Mmmm lekker zo'n reactie Die gaat weer nergens over...............

g.w.quax
Berichten: 5
Lid geworden op: 20 sep 2006 18:06

Re: DSB+scheiden

Ongelezen bericht door g.w.quax »

hier zit ik dus echt niet op te wachten. Ik vroeg ervaringen en geen onzin.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB+scheiden

Ongelezen bericht door SJZ »

Als vrouw ben je dus altijd de pineut.
Da's ook onzin hoor! Of je man of vrouw bent maakt niet uit. Als je probeert zielig te doen omdat je seksistisch behandeld bent praat je zelf onzin.

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: DSB+scheiden

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Als vrouw ben je dus altijd de pineut????????

Als man ben je in de meerderheid van de gevallen de pineut zul je bedoelen!!
Hoevele moeders chanteren zo'n gescheiden vader wel niet met de kinderen?
Hoevele moeders zuigen niet die man na een echtscheiding uit met alimentatie die in veel gevallen op een gegeven ogenblik niet eens meer nodig is?
Hoevel vaders krijgen toch niet de woning toegewezen door een (vaak vrouwelijke) rechter terwijl het hardstikke duidelijk is dat het kind (kinderen bij die vader willen blijven?
Hoevele moeders beschuldigen die vaders wel niet voor incest die toch in opvallend veel gevallen (met schat minstens 30 %) terwijl er achteraf aantoonbaar nooit iets in die richting is gebeurd?

Waarom denkt u dat er een organisatie Dwaze Vaders bestaat?

Wat denkt u van een "sociale"dienst die een moeder nog eens een lening verstrekt (zonder de hoofdontvanger van die bijslag in te lichten) die de man moet betalen.
De Postbank die vervalste handtekeningen van de moeder accepteerd maar die de man in zijn geheel moet aflossen omdat de vrouw met de noorderzon vertrok en nooit meer 1 cent betaalde voor haar eigen kind die (achteraf gelukkig) bij de (stief)vader bleef.

Ik durf te zeggen dat in de verre meerderheid van de gevallen juist de man het grote slachtoffer is.

Men spreekt weleens over de penopauze waarin de man vreemd gaat maar omgekeerd komt evenzovaak voor en dat worden de wapens die de vrouw heeft veel gemener gebruikt!
Vaak ook ten koste van haar eigen kinderen!

Een boze grootvader

mylo1
Berichten: 313
Lid geworden op: 08 feb 2006 20:50

Re: DSB+scheiden

Ongelezen bericht door mylo1 »

Jemig wat een rancune hier :?

Of je nou man/vrouw bent ..in zo'n situatie zal welke bank dan ook zijn geld terug willen zien!...op zeker spelen ..en niet aan een loskoppeling van het contract willen meewerken..betaald de een niet ,dan de ander wel!
Alleen niet zo netjes van de DSB [wat niemand verbaast ] om verdere informatie achter te houden..of je nu man/vrouw bent ,daar heb je toch recht op

mylo1

Gesloten