LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
Jessy27
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:32

Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Hallo,

Ik heb de vooraf ingevulde aangifte gedownload en bij beleggingen staat een vreemde post die mij helemaal niks zegt met een redelijk bedrag. Ik heb de belastingdienst gebeld of ze meer informatie hebben waar dit vandaan komt maar dat hadden ze niet.
De omschrijving is: "WUE Depot rekening" met daaronder een nummer: 6120***. Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Als ik dat bedrag ergens zou hebben staan zou ik het ook wel graag willen weten!

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Jessy27 schreef:Hallo,

Ik heb de vooraf ingevulde aangifte gedownload en bij beleggingen staat een vreemde post die mij helemaal niks zegt met een redelijk bedrag. Ik heb de belastingdienst gebeld of ze meer informatie hebben waar dit vandaan komt maar dat hadden ze niet.
De omschrijving is: "WUE Depot rekening" met daaronder een nummer: 6120***. Iemand enig idee wat dit kan zijn?? Als ik dat bedrag ergens zou hebben staan zou ik het ook wel graag willen weten!
Er is natuurlijk niet voor niets geschreven om de vooraf ingevulde aangifte te controleren. Vorig jaar was bij 5% een foutief bedrag ingevuld. Dit betrof vooral spaargelden en beleggingen. Verder misschien een keer "Google-en" op WUE?

Jessy27
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:32

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Dat weet ik maar het moet toch ergens vandaan komen? En uiteraard heb ik eerst "gegoogeld" maar daar word ik ook niet wijzer van!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Nee, dat hoeft nergens vandaan te komen, dat kan gewoon een fout zijn. Indien u geen beleggingen hebt, lijkt het me heel duidelijk: post weghalen en nooit meer aan denken.
Mocht de belastingdienst meer weten dan u, dan hoort u dat vanzelf, maar het lijkt me sterk dat u ergens geld hebt staan en daar zelf niets van weet terwijl de belastingdienst het wél weet.

Jessy27
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:32

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Het stond er vorig jaar ook al en toen heb ik het idd gewoon weggehaald maar ik vraag me gewoon af hoe de belastingdienst daar aan komt. Natuurlijk klopt het niet altijd maar ik vind het zo vreemd dat ik nergens op Internet kan vinden wat WUE kan betekenen!

Annikaatje
Berichten: 517
Lid geworden op: 27 feb 2013 20:21

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Annikaatje »

Ja ik kan me wel voorstellen dat je dan wilt weten waar dat vandaan komt, maar zoals u zelf aangeeft: zij kunnen er niets over zeggen. Ik zou het zelf nog eens proberen, gewoon zeuren totdat je een antwoord hebt, aangeven dat die gegevens toch ergens weg moeten komen. Eventueel ook via de post, zodat het vastligt wat u aangeeft en wat de belastingdienst daarop reageert. Dan kunt u er iig geen problemen mee krijgen later.

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Het is natuurlijk gissen, maar heeft u het bankrekening al een hele lange tijd?
Een depot is vaak aan een bankrekening gekoppeld, mogelijk is de vorige eigenaar van uw betaalrekening nummer ook de eigenaar van het depot saldo. Dit zou u bij uw bank kunnen navragen.

Jessy27
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:32

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Welk bankrekeningnummer bedoel je? Het nummer wat er bij vermeld staat zegt me namelijk ook niks. Bovendien bestaat het nummer maar uit 7 cijfers....

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jantje7 »

Nee, uw eigen bankrekening bedoel ik.

Jessy27
Berichten: 41
Lid geworden op: 07 jun 2007 13:32

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door Jessy27 »

Oh zo.... Nou ik geef het op. Ik verwijder het maar weer en dan hoor ik het wel een keer. Bedankt voor het meedenken!

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door fisbel »

Kan het zijn dat u een rekening hebt of hebt gehad bij de WestlandUtrecht Effectenbank (WUE)
Deze bank is onlangs van naam veranderd en gaat vanaf 1 juli 2013 verder als Nationale-Nederlanden Bank. Lees: hier

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door kweenie »

Heb je misschien een spaar- of beleggingshypotheek? Of heb je in het verleden een kapitaalverzekering of een koersplan of zoiets afgesloten? Of een pensioenverzekering?

Een depotrekening klinkt namelijk als een effectendepot dat mogelijk aan je hypotheek is gekoppeld.

nielsepiels76
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2014 13:49

Re: Ingevulde aangifte vreemde omschrijving

Ongelezen bericht door nielsepiels76 »

Wij hadden het zelfde probleem, maar dan een oud spaarloon depot.

Naar wat speurwerk bleek WUE te staan voor WestlandUtrecht effectenbank. WUE is inmiddels overgenomen door of opgegaan in Nationale Nederlanden. Ik denk dat een telefoontje richting Nationale Nederlanden te gaat helpen. Het nummer is: 088 663 06 63.

Succes!

Gesloten