LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 10 % van de teruggave

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
petratje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2005 10:52

10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door petratje »

beste

In 2014 zijn we verhuisd van een huurhuis naar een koophuis.Aangezien ik jaren mijn belasting liet invullen door een belastingadviseur of zoiets moest ik nu een nieuwe zoeken want ik woonde buiten zijn werkgebied,dit was moeilijker dan gedacht.Uiteindelijk bood zich iemand kosteloos aan ik hoefde maar naar hem toe te gaan en hij zou alles invullen.Aangezien ik er zelf geen kaas van heb gegeten was ik blij dat iemand het voor me deed.De goede man belde ons op en zei u moet 1990 € terug betalen klopt dat heeft u dat gehad.Ja we hadden dat inderdaad gehad maar wij hadden er recht op omdat we gekocht hadden maar ja dat wist die beste man niet.Het heeft me nooit lekker gezeten maar ja je denkt het zal wel goed zijn.Het nieuwe jaar komt eraan en ja hoor we moeten digitaal belastingaangifte doen .2 mensen belde bij de ene moest ik alles meenemen en de ander kwam op kennis making gesprek natuurlijk gingen we met nr 2 verder niet wetende hoe makkelijk hij op een sluwe wijze aan geld kon komen.Hij had ons verhaal aangehoord ook over het jaar 2014 hij zou alles meenemen en kosteloos erna kijken na de voorgaande jaren,mocht hij iets spannends tegenkomen dan wilde die 10 % van het bedrag waar ik eventueel recht op had/heb Hij had het erover dat veel mensen vooral oudere mensen veel geld laten liggen en ik zei ik ben blij als ik niks hoef te betalen klaar.Sàvonds werd ik gebeld met de mededeling dat ik over het jaar 2015 redelijk wat krijg en hij vroeg naar de papieren van mijn kinderen om erna te kijken etc ook zegt hij je hebt recht op zorgtoeslag samen met je man als je wilt dat ik dit in orde maak moet je me opnieuw 50 euro betalen????Toen dacht ik he???? heeft net 2015 afgehandeld heb je daar 50 eu voor betaald dit was inclusief de rest van de kinderen waar die niets voor hoefde te doen.
Heel snel erna kreeg ik de mededeling dat het geld 1990€ wat ik terug heb moeten betalen aan de belasting onterecht was dus ik kon dat geld terug vorderen. Dhr w s zou dat voor me terug vorderen moest ik wel eerst 190€ aan hem betalen was een qwestie van vertrouwen.Ik schrok hier wel van want ik realiseerde me nu pas wat het is 10% als er een 0 meer achter had gestaan had hij voor dezelfde uren het bedrag wat ik aan geld terug zou krijgen.Ik vind dit geen faire manier van handelen maar een soort van oplichting ik ben er niet mee accoord gegaan en was al voor mijn 50 € niet tevreden dan ga ik toch ook niet met de rest accoord gevolg van het verhaal is dat ik 2000 € heb laten valen zijn dit soort belasting zaken normaal? en ook dat je voor ieder onderdeel zoals zorgtoeslag die ik nog steeds niet krijg en niet voor me is ingevuld. had graag geweten of dit meer voorkomt en hoe te handelen erna kan ik alsnog dat geld krijgen etc

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

petratje schreef:beste

In 2014 zijn we verhuisd van een huurhuis naar een koophuis.Aangezien ik jaren mijn belasting liet invullen door een belastingadviseur of zoiets moest ik nu een nieuwe zoeken want ik woonde buiten zijn werkgebied,dit was moeilijker dan gedacht.Uiteindelijk bood zich iemand kosteloos aan ik hoefde maar naar hem toe te gaan en hij zou alles invullen.Aangezien ik er zelf geen kaas van heb gegeten was ik blij dat iemand het voor me deed.De goede man belde ons op en zei u moet 1990 € terug betalen klopt dat heeft u dat gehad.Ja we hadden dat inderdaad gehad maar wij hadden er recht op omdat we gekocht hadden maar ja dat wist die beste man niet.Het heeft me nooit lekker gezeten maar ja je denkt het zal wel goed zijn.Het nieuwe jaar komt eraan en ja hoor we moeten digitaal belastingaangifte doen .2 mensen belde bij de ene moest ik alles meenemen en de ander kwam op kennis making gesprek natuurlijk gingen we met nr 2 verder niet wetende hoe makkelijk hij op een sluwe wijze aan geld kon komen.Hij had ons verhaal aangehoord ook over het jaar 2014 hij zou alles meenemen en kosteloos erna kijken na de voorgaande jaren,mocht hij iets spannends tegenkomen dan wilde die 10 % van het bedrag waar ik eventueel recht op had/heb Hij had het erover dat veel mensen vooral oudere mensen veel geld laten liggen en ik zei ik ben blij als ik niks hoef te betalen klaar.Sàvonds werd ik gebeld met de mededeling dat ik over het jaar 2015 redelijk wat krijg en hij vroeg naar de papieren van mijn kinderen om erna te kijken etc ook zegt hij je hebt recht op zorgtoeslag samen met je man als je wilt dat ik dit in orde maak moet je me opnieuw 50 euro betalen????Toen dacht ik he???? heeft net 2015 afgehandeld heb je daar 50 eu voor betaald dit was inclusief de rest van de kinderen waar die niets voor hoefde te doen.
Heel snel erna kreeg ik de mededeling dat het geld 1990€ wat ik terug heb moeten betalen aan de belasting onterecht was dus ik kon dat geld terug vorderen. Dhr w s zou dat voor me terug vorderen moest ik wel eerst 190€ aan hem betalen was een qwestie van vertrouwen.Ik schrok hier wel van want ik realiseerde me nu pas wat het is 10% als er een 0 meer achter had gestaan had hij voor dezelfde uren het bedrag wat ik aan geld terug zou krijgen.Ik vind dit geen faire manier van handelen maar een soort van oplichting ik ben er niet mee accoord gegaan en was al voor mijn 50 € niet tevreden dan ga ik toch ook niet met de rest accoord gevolg van het verhaal is dat ik 2000 € heb laten valen zijn dit soort belasting zaken normaal? en ook dat je voor ieder onderdeel zoals zorgtoeslag die ik nog steeds niet krijg en niet voor me is ingevuld. had graag geweten of dit meer voorkomt en hoe te handelen erna kan ik alsnog dat geld krijgen etc
Dit verhaal klinkt echt alsof er sprake is van oplichting en belastingfraude. Zo moeilijk is zelf aangifte doen niet. Mijn advies zou zijn dit ook snel gewoon zelf te gaan regelen, want als die andere lui maar gewoon wat doen bent u nog steeds zelf verantwoordelijk voor de kosten als er fraude of onrechtmatige uitkeringen worden geconstateerd.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door Brahms »

Zucht, zucht, wat een compleet onsamenhangend verhaal waar werkelijk geen touw aan vast te knopen is.
Dus je denkt werkelijk dat mensen welke zich bij jou melden, gratis en voor niets wel even je belastingzaken regelen.
Het hele verhaal, zover er iets van te snappen valt, is een groot drama van naief zijn en onnadenkend handelen.

Anderzijds zul je voor dit soort diensten gewoon moeten betalen, het tarief lijkt me netjes. 10 procent vragen van een te besparen bedrag kan flink oplopen, maar daar ga je zelf mee akkoord.

Een belastingformulier voor een particulier is zo simpel als wat, zou er maar eens even zelf voor gaan zitten. Maar als je het verschil tussen 10 en 100 procent al moeilijk vind, kan het toch nog een probleem worden..........
Laatst gewijzigd door Brahms op 20 jul 2016 14:15, 1 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door newmikey »

Ik vind een vast tarief van €50 plus 10% van de gerealiseerde besparing zo gek nog niet. Het heeft uiteraard niets met fraude te maken want u beslist zelf of u het aanbod aanneemt of niet. €2000 laten schieten om €190 niet te hoeven betalen lijkt mij nu ook niet echt een al te slimme taktiek.

Of u doet zelf aangifte en zoals Julie444 stelt is dat zo moeilijk nog niet, òf u schakelt een adviseur in tegen betaling. Als u echter een belastingadviseur in de arm neemt mag die toch ook wel iets verdienen?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door berndv »

petratje schreef:beste

In 2014 zijn we verhuisd van een huurhuis naar een koophuis.Aangezien ik jaren mijn belasting liet invullen door een belastingadviseur of zoiets moest ik nu een nieuwe zoeken want ik woonde buiten zijn werkgebied,dit was moeilijker dan gedacht.Uiteindelijk bood zich iemand kosteloos aan ik hoefde maar naar hem toe te gaan en hij zou alles invullen.Aangezien ik er zelf geen kaas van heb gegeten was ik blij dat iemand het voor me deed.De goede man belde ons op en zei u moet 1990 € terug betalen klopt dat heeft u dat gehad.Ja we hadden dat inderdaad gehad maar wij hadden er recht op omdat we gekocht hadden maar ja dat wist die beste man niet.Het heeft me nooit lekker gezeten maar ja je denkt het zal wel goed zijn.Het nieuwe jaar komt eraan en ja hoor we moeten digitaal belastingaangifte doen .2 mensen belde bij de ene moest ik alles meenemen en de ander kwam op kennis making gesprek natuurlijk gingen we met nr 2 verder niet wetende hoe makkelijk hij op een sluwe wijze aan geld kon komen.Hij had ons verhaal aangehoord ook over het jaar 2014 hij zou alles meenemen en kosteloos erna kijken na de voorgaande jaren,mocht hij iets spannends tegenkomen dan wilde die 10 % van het bedrag waar ik eventueel recht op had/heb Hij had het erover dat veel mensen vooral oudere mensen veel geld laten liggen en ik zei ik ben blij als ik niks hoef te betalen klaar.Sàvonds werd ik gebeld met de mededeling dat ik over het jaar 2015 redelijk wat krijg en hij vroeg naar de papieren van mijn kinderen om erna te kijken etc ook zegt hij je hebt recht op zorgtoeslag samen met je man als je wilt dat ik dit in orde maak moet je me opnieuw 50 euro betalen????Toen dacht ik he???? heeft net 2015 afgehandeld heb je daar 50 eu voor betaald dit was inclusief de rest van de kinderen waar die niets voor hoefde te doen.
Heel snel erna kreeg ik de mededeling dat het geld 1990€ wat ik terug heb moeten betalen aan de belasting onterecht was dus ik kon dat geld terug vorderen. Dhr w s zou dat voor me terug vorderen moest ik wel eerst 190€ aan hem betalen was een qwestie van vertrouwen.Ik schrok hier wel van want ik realiseerde me nu pas wat het is 10% als er een 0 meer achter had gestaan had hij voor dezelfde uren het bedrag wat ik aan geld terug zou krijgen.Ik vind dit geen faire manier van handelen maar een soort van oplichting ik ben er niet mee accoord gegaan en was al voor mijn 50 € niet tevreden dan ga ik toch ook niet met de rest accoord gevolg van het verhaal is dat ik 2000 € heb laten valen zijn dit soort belasting zaken normaal? en ook dat je voor ieder onderdeel zoals zorgtoeslag die ik nog steeds niet krijg en niet voor me is ingevuld. had graag geweten of dit meer voorkomt en hoe te handelen erna kan ik alsnog dat geld krijgen etc
heb je zaken gedaan met een professioneel of met een willekeurige particulier die zelf zwart wat bijklust? Zijn jullie vooraf overeengekomen wat de werkzaamheden zouden zijn en welke kosten er mee gemoeid zijn?

Dat er extra geld gevraagd wordt voor extra diensten (toeslagen) is niet heel vreemd. Of het normaal is om een percentage te vragen van een terugvordering weet ik niet. Feitelijk is hij nu werk aan het doen voor iemand anders die dat verzaakt heeft (fouten in de vorige aangifte waar deze post vandaan gekomen is). Dus dat ook daar een vergoeding voor staat, vind ik ook wel normaal, wat daarin redelijk is weet ik neitl

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik het verhaal goed weet te ontwarren...

In 2014 ga je van een huurhuis naar een koophuis. Op een of andere manier krijg je 1990 euro van de belasting omdat je daar recht op hebt. Later weet de eerste belastingadviseur te melden dat dit onterecht is, en dat je dat terug moet betalen. Ok dan.

Je krijgt naderhand met een andere bela-nou-ja te maken. Die weet te vertellen dat je zeker wel recht hebt op die 1990 euro. Maar om dat te verhalen wil hij volgens afspraak wel die 10% die hem toegezegd is. En vervolgens laat jij het schieten om 190 euro uit te sparen, want je wilt hem niet vooruit betalen.

Maar wanneer wil je hem dan betalen? Als je je geld binnen hebt? En hoe moet hij weten wanneer het binnen komt zodat hij zijn geld krijgt?

Ik kan er weinig crimineels of oplichting in zien eerlijk gezegd. De enige vraag is of die 1990 euro wel of niet geclaimd kan worden.

Dat je die zorgtoeslag nog niet hebt verbaast me ook niks. Eerst moet de definitieve belastingaanslag binnen zijn, dan pas wordt de definitieve zorgtoeslag berekend. Als je geen maandelijks voorschot hebt gehad, zul je op de beschikking moeten wachten.

petratje
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mei 2005 10:52

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door petratje »

Brahms schreef:Zucht, zucht, wat een compleet onsamenhangend verhaal waar werkelijk geen touw aan vast te knopen is.
Dus je denkt werkelijk dat mensen welke zich bij jou melden, gratis en voor niets wel even je belastingzaken regelen.
Het hele verhaal, zover er iets van te snappen valt, is een groot drama van naief zijn en onnadenkend handelen.

Anderzijds zul je voor dit soort diensten gewoon moeten betalen, het tarief lijkt me netjes. 10 procent vragen van een te besparen bedrag kan flink oplopen, maar daar ga je zelf mee akkoord.

Een belastingformulier voor een particulier is zo simpel als wat, zou er maar eens even zelf voor gaan zitten. Maar als je het verschil tussen 10 en 100 procent al moeilijk vind, kan het toch nog een probleem worden..........
Beste mensen, je schildert mij met van alles af lezen is niet je sterkste punt daarom sla je de kop totaal mis.er word nergens gezegt dat ik gratis alles laat doen

Bedankt voor de reacties gelukkig zijn er mensen die wel begrijpen waar het over gaat.Niet iedereen is zo slim meneer 1 daarom stel ik ook een vraag.Ik heb duidelijk gezegt dat ik sommige dingen niet kan en daarvoor hulp vraag.Ik vraag me alleen af menneer 1 waarom moet je iemand de grond in boren met het handicap van iemand zeg dan niets op die reacties sta ik niet te wachten bovendien geef je geen zinnig antwoord.Voor de andere mensen er was een vast bedrag van 50 euro afgesproken om de zaak van 2015 te behartigen dit heeft die gedeeltelljk gedaan kids moesten ipv 50 euro 10 procent van het uit te keren bedrag. en ik moest 50 eu extra betalen om de zorgtoeslag te activeren over dit jaar. uiteindelijk nog geen zorgtoeslag dat is de rede geweest waarom ik niet accoord ben gegaan om vooraf 200 euro te betalen

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door newmikey »

petratje schreef: Bedankt voor de reacties gelukkig zijn er mensen die wel begrijpen waar het over gaat.Niet iedereen is zo slim meneer 1 daarom stel ik ook een vraag.Ik heb duidelijk gezegt dat ik sommige dingen niet kan en daarvoor hulp vraag.Ik vraag me alleen af menneer 1 waarom moet je iemand de grond in boren met het handicap van iemand zeg dan niets op die reacties sta ik niet te wachten bovendien geef je geen zinnig antwoord.Voor de andere mensen er was een vast bedrag van 50 euro afgesproken om de zaak van 2015 te behartigen dit heeft die gedeeltelljk gedaan kids moesten ipv 50 euro 10 procent van het uit te keren bedrag. en ik moest 50 eu extra betalen om de zorgtoeslag te activeren over dit jaar. uiteindelijk nog geen zorgtoeslag dat is de rede geweest waarom ik niet accoord ben gegaan om vooraf 200 euro te betalen
U schrijft ook niet echt helemaal duidelijk en dat zal ten grondslag liggen aan eventuele misverstanden. Even voor de goede orde:
1. De adviseur brengt €50 in rekening voor het doen van de aangifte
2. De adviseur biedt aan eerdere aanslagen nog eens door te nemen en vraagt daarvoor 10% van de te realiseren teruggaaf
3. De adviseur biedt aan zorgtoeslag aan te vragen, wat volkomen losstaat van de belastingaangifte en vraagt daarvoor ook €50

Ik zie hier niets vreemds aan, verrichte arbeid moet betaald worden and belastingaangifte en zorgtoeslag zijn twee geheel losstaande administratieve trajecten die allebei goed zelf te doen zijn maar waarvoor apart betaald dient te worden als u daarvoor hulp inschakelt.

Als u de auto wegbrengt nieuwe banden en de garage ziet bij het wisselen dat de uitlaat lek is, verwacht u toch ook niet dat die uitlaat is inbegrepen in de kostenopgaaf van de nieuwe banden?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door berndv »

petratje schreef:lezen is niet je sterkste punt daarom sla je de kop totaal mis
om iets begrijpend te kunnen lezen is een duidelijke tekst wel handig. Een tekst met interpunctie bijvoorbeeld.
petratje schreef:menneer 1 waarom moet je iemand de grond in boren met het handicap van iemand
Pardon? Hier wordt ik toch wel een tikkeltje geirriteerd van. Jij meldt nergens dat je een handicap hebt, iemand geeft wat aan op basis van je verhaal, waar ik ook moeite mee had om door te komen, en meteen moet de gehandicaptenkaart gespeeld worden?

Ik lees nog geen antwoorden op mijn eerdere vragen.
berndv schreef:heb je zaken gedaan met een professioneel of met een willekeurige particulier die zelf zwart wat bijklust? Zijn jullie vooraf overeengekomen wat de werkzaamheden zouden zijn en welke kosten er mee gemoeid zijn?
Jullie zijn dus vooraf wat overeengekomen. Hoe? Is er iets op papier vastgelegd? En nogmaals, gaat het hier om een professionele partij? Of is het een kennis van een kennis die dit wel vaker doet, en zwart even de belastingpapieren invult?

Ik blijf het een relatief vaag verhaal vinden. Het invullen voor een volwassene met een eigen huis wordt een vast bedrag voor gerekend en voor kinderen een percentage van het uit te keren bedrag?

Waar is de afspraak voor het regelen van die 1990 euro? Die lees ik in de 2e reactie niet terug, aangezien die niet gaat over de aangifte van 2015, waar 50 euro voor betaald zou worden. Dus wat waren de afspraken omtrent die 1990 euro?

Voor de afgesproken 50 euro is afgesproken om de belangen omtrent 2015 te behartigen en dit heeft die, zoals aangegeven, gedeeltelijk gedaan. Hoezo gedeeltelijk, dat haal ik nergens uit het verhaal.

Voor 50 euro zou de zorgtoeslag ook geregeld worden, maar uiteindelijk heb je nog geen zorgtoeslag, waarom niet?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dit zijn goede vragen:
berndv schreef:heb je zaken gedaan met een professioneel of met een willekeurige particulier die zelf zwart wat bijklust? Zijn jullie vooraf overeengekomen wat de werkzaamheden zouden zijn en welke kosten er mee gemoeid zijn?

Jullie zijn dus vooraf wat overeengekomen. Hoe? Is er iets op papier vastgelegd? En nogmaals, gaat het hier om een professionele partij? Of is het een kennis van een kennis die dit wel vaker doet, en zwart even de belastingpapieren invult?
berndv schreef:
petratje schreef:lezen is niet je sterkste punt daarom sla je de kop totaal mis
om iets begrijpend te kunnen lezen is een duidelijke tekst wel handig. Een tekst met interpunctie bijvoorbeeld.
petratje schreef:menneer 1 waarom moet je iemand de grond in boren met het handicap van iemand
Pardon? Hier wordt ik toch wel een tikkeltje geirriteerd van. Jij meldt nergens dat je een handicap hebt, iemand geeft wat aan op basis van je verhaal, waar ik ook moeite mee had om door te komen, en meteen moet de gehandicaptenkaart gespeeld worden?
1+. Succes verder he.

Overigens vind ik het zeer vreemd dat iemand die in de positie is om een huis te kopen te "gehandicapt" zou zijn om een simpele digitale aangifte in te vullen.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door witte angora »

Julie4444 schreef:Overigens vind ik het zeer vreemd dat iemand die in de positie is om een huis te kopen te "gehandicapt" zou zijn om een simpele digitale aangifte in te vullen.
Dat lijkt vreemd te zijn, maar is het niet. Zolang iemand handelingsbekwaam is (dus niet als handelingsonbekwaam is aangemerkt) kan iemand gewoon een huis kopen. Ik heb althans ooit iemand gekend die het huurhuis kocht waarvan haar ouders de huurders waren; de ouders konden geen hypotheek krijgen, zij wel, maar... aangezien zij bij de sociale werkplaats werkte, moesten haar ouders borg staan. Zoiets dan.

mh73

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door mh73 »

Mijn man, die boekhouder is, doet het met studenten die mogelijk in aanmerking komen voor belatingteruggave ook zo. No cure, no pay en anders 10% van het terug te vangen bedrag. Dus ongebruikelijk is het niet denk ik. Voor de gewone belastingaanvraag heeft hij wel een vast tarief.

mh73

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door mh73 »

Overigens is het ook normaal dat als er bij een aangifte meer werk komt kijken er ook meer betaald moet worden. Zorgtoeslag aanvragen is extra werk.

Ik vind het ook niet fair om later terug te komen op gemaakte afspraken. Het is een klus die je zelf niet kan en als een ander, professional of particulier, dat werk voor je moet doen is het logisch dat dat wat kost.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door Brahms »

Ben ik meneer 1 ? Grappig :D

Over een handicap stond niets in de openingspost, maar zal wel een gevalletje " dislectie met getalletjes " zijn .
Niets vreemds aan, dat heeft half Nederland tegenwoordig.....

Maar topicstarter, wat is nu eigenlijk het probleem, je wil betalen en het bedrag lijkt me redelijk.

Heb je geen goed gevoel bij deze hulp, ga naar een officiele belastinghulp, kost wat meer, maar dan heb je ook wat.

witte angora
Berichten: 30849
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik denk dat er een beetje een gat zit tussen het verwachtingspatroon van petratje en wat de belastingadviseur wel/niet kan doen.

Zoals ik het zie heeft Petratje wat extra uitleg nodig hoe een en ander werkt. Dat geeft niet, bij sommige mensen is dat gewoon zo. Maar de belastingadviseur heeft blijkbaar niet de handvatten om die extra uitleg of verduidelijking te geven.

Petratje, ik weet niet of er bepaalde instanties bij jou in de buurt zijn die je verder kunnen helpen? Een stichting Mee bijvoorbeeld? Zij kunnen je misschien begeleiden bij je volgende aangifte, omdat ze beter begrijpen dat sommige dingen voor jou extra moeilijk zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vind het een wat onduidelijk verhaal. Als ik het goed begrijp lijkt er op dat de adviseur voor het aanvragen van zorgtoeslag 50 euro vraagt en dat hij voor de controle van de aangifte inkomstenbelasting 10% 'vindersloon' rekent, over het geld dat je anders zou laten liggen. Lijkt mij niet onredelijk. Even simpel gezegd, zonder hem zou je die andere 90% mislopen. Dat is niet echt absurd of zo.

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo petratje, ik sluit me aan bij witte angora om hulp te zoeken bij de genoemde instanties. Als u lid bent van een vakbond dan kunt u proberen een beroep te doen op een (belasting-)consulent aldaar.
En trek u vooral niks aan van onbehouwen reacties hier. Die komen van mensen die opbloeien als ze anderen af kunnen branden.
Gewoon negeren die hap!
Sterkte en succes!

mh73

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door mh73 »

Klaas Jan schreef:Hallo petratje, ik sluit me aan bij witte angora om hulp te zoeken bij de genoemde instanties. Als u lid bent van een vakbond dan kunt u proberen een beroep te doen op een (belasting-)consulent aldaar.
En trek u vooral niks aan van onbehouwen reacties hier. Die komen van mensen die opbloeien als ze anderen af kunnen branden.
Gewoon negeren die hap!
Sterkte en succes!
Hohoho, wat nou onbehouwen reacties. TS vraagt of de gang van zaken normaal was, krabbelt zelf terug op gemaakte afspraken, maar wil toch die € 2000 wel graag even vangen. Dan kun je al kritische reacties verwachten (en terecht). De belastingadviseur wordt potdorie neergezet als een sluwe vos die TS alleen maar geld afhandig wil maken. Alsof dat niet onbehouwen is.

Persoonlijk denk ik dat MEE in dit soort zaken niet zal helpen. Ik denk dat Brahms tip het handigste is: zoek een goede professionele belastinghulp, maar dan betaal je wel wat meer.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door thecure »

eens met mh73, plus dat ts meteen de gehandicaptenkaart op tafel gooide toen ze antwoorden kreeg die niet in haar straatje passen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: 10 % van de teruggave

Ongelezen bericht door moederslink »

petratje schreef: Heel snel erna kreeg ik de mededeling dat het geld 1990€ wat ik terug heb moeten betalen aan de belasting onterecht was dus ik kon dat geld terug vorderen. Dhr w s zou dat voor me terug vorderen moest ik wel eerst 190€ aan hem betalen was een kwestie van vertrouwen
Maar klopt dit wel ??
Pas als het klopt en je het op de bank hebt staan, kun je toch deze man betalen?
En dan :
is de vordering vd BD wel onterecht ??
Misschien blijkt dat de vordering vd BD wel terecht was en moet u die wel betalen, maar .....dan heeft uw mannetje dan al € 190 onterecht " geïncasseerd " :x
Tot slot :
u had 50 € afgesproken en dit ook betaald.
Dan komt ie later met --- " ik wil de zorgtoeslag ook nakijken " -- en dat kost u dan weer €50 en daar was niets over afgesproken, dus logisch dat u werd verrast.
Normaliter is het zo dat als iemand je belasting doet dat ie dan ook misschien _ automatisch_ de toeslagen aanvraagt en in orde maakt., lijkt mij, maar het is wel extra werk natuurlijk.
Dus i.m.o had hij dat van te voren moeten communiceren zo van " joh ...ik regel alles maar dat kost je ? zo en zoveel....inclusief de aanvraag zorgtoeslagen".
Niet halverwege aankondigen dat ie extra betaald moet worden voor de zorgtoeslagaanvraag. Dat lijkt mij niet logisch en dat komt dan i.d.d als een verrassing.
Je pakt alles aan en niet een deel en spreekt daar een x bedrag aan honorarium over af , van te voren , vind ik.

Is dit echt een boekhouder of iemand die dit er zomaar even bijklust?
Mijn advies zou nu zijn....
* ga n.e professional * ......

PS: uw wel/ niet gehandicapt zijn doet verder niets ter zake. U kunt het niet zelf en wilt daar iemand voor inschakelen. Dat kan.....

Gesloten