LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PROBLEEM kinderopvangtoeslag 2007

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
janet85
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 13:27

PROBLEEM kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door janet85 »

Ook ik had zo een brief van de belastingdienst gekregen waarin stond dat ik niet had gereageerd op hun brieven, ik heb 3x netjes mijn jaaropgave ingediend.

Daarna een brief gekregen dat ik €12.000 terug moest betalen MAAR dat ik 6 weken de tijd had om bezwaar in te dienen. Heb ik netjes gedaan, en daarna ook ee bewijs van ontvangst gekregen.

Daarna bevestiging van ontvangst gekregen, en meteen de dag daarna een brief dat ik geen bezwaar had ingediend, en dat ik alles moest terugbetalen.
Contact gehad met het callcenter en zij zouden ervoor zorgen dat ik werd teruggebeld. dat is nooit gebeurd.
Nu word mijn kinderopvangtoeslag niet uitbetaald, wat moet ik nu doen? Ik heb vandaag weer gebeld en die miep op het callcenter gaf aan dat ik UITERLIJK maandag terug word gebeld omdat zij niks in haar systeem kan nakijken.

Ik word hier bekant overspannen van.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: PROBLEEM kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

En ben je inmiddels terug gebeld???
Neem aan dat ze aan de hand van je bewijs van ontvangst na hebben kunnen kijken dat er wel degelijk bezwaar was ingediend.

s6, Lieske

janet85
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 aug 2009 13:27

Re: PROBLEEM kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door janet85 »

Klopt ik ben idd teruggebeld, en die afdeling gaf aan dat ze mijn bezwaar niet ontvangen hadden en dat ik een kopie van de bevestiging terug moet sturen.
Ondertussen hebben ze maar 600 euro overgemaakt, 400 euro te weinig.
En ik kan dat absoluut niet ophoesten naast mijn eigen bijdrage van 253 euro :(

Bwer
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2009 20:05

Re: PROBLEEM kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Bwer »

Ik heb bijna het zelfde probleem gehad.
Bij mij ging het zo:

- Ik had niet tijdig gereageerd op hun eerste brief (pech gehad, want de brief was zoek geraakt en aan mijn aandacht ontglipt), dus ik kreeg daarna direct de aanslag thuisgestuurd (dus geen herinnering ontvangen). In deze aanslag zeggen ze dat je dus recht hebt op 0 euro en terug moet betalen.
- Bij deze brief zat een bewaar mogelijkheid. Ik heb dit formulier ingevuld + de stukken van de opvang toegestuurd aan de BD.
- Ik kreeg hier een brief van dat deze ontvangen was en dat hij in behandeling werd genomen.
- Weken later weer een brief dat ze het druk hadden met verwerken en of ik akkoord ging met een verlenging van het proces. Dat heb ik gedaan.
- Nu vandaag kreeg ik een brief terug met daarin de melding dat ik niks krijg toegewezen en alles moet betalen. Reden: Ik zou onjuiste of niet voldoende informatie hebben toegestuurd! Ik kan je vertellen dat als je een aanslag van 5000 euro krijgt en je bezwaar gaat maken je er ECHT voor gaat zorgen dat je bezwaar compleet is. Dat heb ik ook gedaan zo moeilijk en veel werk is dat niet. 1 formulier en je opgaaf of facturen kopieën meesturen.
- Situatie nu is dat ik alleen nog maar Beroep aan kan tekenen via de rechter om hier tegen in te gaan! Dit is toch ongelofelijk, omdat zij iets kwijtraken moet ik nu beroep aan tekenen. Daarnaast vind ik het ongelofelijk dat als er iets niet juist is ze niet eerst een brief sturen dat er nog iets niet goed is, maar direct een brief dat het afgekeurd is.

Gebeld met de BD, ze zeggen dat ik echt deze stappen moet ondernemen omdat de uitspraak al gedaan is door de BD. Het kost me zoveel energie en nu ook geld, terwijl ik gewoon mijn zaken goed had geregeld!

Ik ga sowieso een klacht in dienen bij de BD. Ik stel voor dat anderen dit ook doen als zij dit zo voelen. Hier is de link waar je het formulier kunt downloaden.
http://download.belastingdienst.nl/toes ... 01z5pl.pdf

Als ik hulp zou kunnen krijgen op wat voor manier dan ook zou dat heel fijn zijn!! :-)

Groeten,

Bram

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: PROBLEEM kinderopvangtoeslag 2007

Ongelezen bericht door Kicoa »

Bram, vervelende situatie. Ik wil je wel helpen, maar heb dan wel alle stukken nodig. Mail me anders even op [email protected].

Gesloten