LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] telefoonnummer belastingdienst

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
malaga
Berichten: 400
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:51

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door malaga »

Hier staat toch al het goede antwoord !
florijn schreef:De belastingdienst heeft helemaal geen 0900-nummer. Of je moet 0800-0543 bedoelen.

Ik heb wel een lijst met directe nummers en ook e-mail adressen, maar die zijn alleen bedoeld voor belastingadviseurs en zo. Als ze die op internet zouden zetten worden de regiokantoren helemaal gek, want meer dan 80% van de telefoontjes kunnen prima door het callcenter van 0800-0543 worden afgehandeld. Laat die regiokantoren maar een beetje doorwerken ipv de halve dag telefoneren... :)

Als je een concrete vraag hebt over je eigen aangifte en/of situatie is een briefje sturen soms ook handig. Dan krijg je of een telefoontje of een briefje (met daarop misschien een direct nummer), met in ieder geval een naam van de behandelaar erop.

R-Estau
Berichten: 92
Lid geworden op: 27 mar 2010 15:58

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door R-Estau »

Het algemene nummer is :070-3428000

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

En nu van de regiokantoren R-Estau?

En bayer113 ik zie het antwoord op mijn vraag niet. Ik zie alleen het telefooncentrale van de BD die op de website staat.

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Toxopeus »

dvs-weg_159 schreef:En nu van de regiokantoren R-Estau?
klik

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Die van Gorinchem staat er niet bij in het lijstje van Zuid-Holland

Toxopeus
Berichten: 233
Lid geworden op: 03 okt 2009 11:18

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Toxopeus »

dvs-weg_159 schreef:Die van Gorinchem staat er niet bij in het lijstje van Zuid-Holland
Leuker kunnen we het niet maken. :x

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

a.u.b.

Address Burgstraat 47
4201 AB Gorinchem
Province Zuid Holland
Telephone 0031 (0)183 631990

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Dit geval is zeer eenvoudig en er dient maar 1 brief geschreven te worden. Dat doe ik binnen 5 minuten en waarom moet dat bij overheidsinstellingen altijd 8 weken of langer duren?

Burgerstraat die zitten toch aan de Vroedschapstraat of zo?

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

Burgerstraat die zitten toch aan de Vroedschapstraat of zo?
Burgstraat 47

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

:lol: Dat is een coffeeshop :lol: :P

Heinrich.Hannover
Berichten: 42
Lid geworden op: 07 mei 2010 00:32

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door Heinrich.Hannover »

:D :D :wink: na een paar jointjes kun je ook denken dat het een belastingkantoor is.

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door florijn »

dvs-weg_159 schreef:Nee!

Want ik heb bezwaar gemaakt tegen een onterechte vordering... de belastingdienst wil geld...uiterlijk 22 juni te betalen...maar het is onterecht...dus maar geduldig afwachten...
Was dat een tijdig bezwaar tegen een opgelegde aanslag? ("een onterechte vordering" is een vage omschrijving). Als je uitstel van betaling hebt gekregen kunnen ze je dat bij 0800-0543 ook in het systeem verifieren. Of je erover laten terugbellen. Rechtstreekse nummers zullen je niet helpen. Of je moet je voordoen als belastingadviseur die belt voor z'n klant. :D

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door ronald g »

@dvs-weg, tja jij bent de enige die de inspecteur behandeld, en leest direct je bezwaarschrift. dacht het niet er wordt eerst getoetst of je bezwaar in aanmerking voor behandeling komt, is dit het geval dan volgt een brief naar uw adres en gaat naar de desbetreffende medewerker. Bellen over de voortgang heeft geen enkele zin zolang er niets over bekend is. U spreekt over een uiterste betaaldatum van 22 Juni dan is de aanslag al langer in uw bezit want de belastingdienst doet aan na datering.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door elmo43 »

@dvs-weg, tja jij bent de enige die de inspecteur behandeld, en leest direct je bezwaarschrift. dacht het niet er wordt eerst getoetst of je bezwaar in aanmerking voor behandeling komt, is dit het geval dan volgt een brief naar uw adres en gaat naar de desbetreffende medewerker. Bellen over de voortgang heeft geen enkele zin zolang er niets over bekend is. U spreekt over een uiterste betaaldatum van 22 Juni dan is de aanslag al langer in uw bezit want de belastingdienst doet aan na datering.
Dit is niet geheel waar, als je een bezwaarschrift hebt ingediend, dan word deze als binnen gekomen bezwaar opgenomen en krijg jij na ong 2 weken een schrijven dat het bezwaarschrift is binnen gekomen, en zal uw brief in de adminstratie van de belastingdienst als aanvulling op uw aangifte worden verwerkt. De afhandeling kan enige tijd duren.

Dus er word niet eerst gekeken of je bezwaar terecht is of niet, maar pas in behandeling genomen nadat jij bericht hebt ontvangen. En word er uitstel van betaling verleend. Maar dat word je in de brief allemaal uitgelegd. :wink:

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Ik heb dus niet ontvangen als ontvangst bevestiging...

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door elmo43 »

Wanneer heb je deze brief geschreven en heb je die per post verstuurd of persoonlijk afgegeven??

Dan kan ik me goed voorstellen als het al een aantal weken gelden is dat je wilt weten of het bezwaar is binnen gekomen of niet, ik zou dat ook willen weten als ik geen antwoord zou krijgen :wink:
Je zou naar het belastingkantoor kunnen gaan en daar aan de balie vragen of zij kunnen nagaan of het bezwaarschrift is binnen gekomen.
En zo niet dan zou ik als ik jou was, mits je kopieen hebt bewaard van je bezwaarschrift, deze nogmaals te kopieeren en dan afgeven bij het kantoor.
Dan worden er kopieen gemaakt met een stempel met datum wanneer het is binnen gekomen.

Zowel aangetekend als via gewone post kan de belastingdienst dus zeggen wij hebben niks ontvangen. En als jij het persoonlijk afgeeft bij de belastingdienst kan er op die manier nooit gezegd worden dat je geen bezwaar hebt ingediend. :wink:

krieties
Berichten: 75
Lid geworden op: 26 okt 2007 18:02

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door krieties »

Een paar correcties voor elmo43:
Als iemand een nieuwe aangifte instuurt wordt deze behandeld als een aanvulling op de vorige aangifte, dwz de laatste aangifte geldt.
Een bezwaarschrift wordt niet als een aanvulling behandeld, maar het bezwaar wordt beoordeeld en er volgt een uitspraak op het bezwaaarschrift, positief of negatief of gedeeltelijk positief.
Uitstel van betaling wordt niet automatisch verleend, alleen als er in het bezwaarschrift om wordt gevraagd. Bovendien moet je eigenlijk vermelden welk deel van de aanslag wordt betwist. Alleen voor dat deel kun je uitstel krijgen.
Tenslotte nog de mededeling dat ook een afgegeven brief zoek kan raken. Je kunt dan wel bewijzen dat de brief is ingekomen, maar je zult toch een vriendelijk verzoek krijgen om een copy in te leveren. Zonder brief (bezwaarschrift) kan deinspecteur niets beginnen.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door elmo43 »

Als iemand een nieuwe aangifte instuurt wordt deze behandeld als een aanvulling op de vorige aangifte, dwz de laatste aangifte geldt.
Een bezwaarschrift wordt niet als een aanvulling behandeld, maar het bezwaar wordt beoordeeld en er volgt een uitspraak op het bezwaaarschrift, positief of negatief of gedeeltelijk positief.
Uitstel van betaling wordt niet automatisch verleend, alleen als er in het bezwaarschrift om wordt gevraagd. Bovendien moet je eigenlijk vermelden welk deel van de aanslag wordt betwist. Alleen voor dat deel kun je uitstel krijgen.
Tenslotte nog de mededeling dat ook een afgegeven brief zoek kan raken. Je kunt dan wel bewijzen dat de brief is ingekomen, maar je zult toch een vriendelijk verzoek krijgen om een copy in te leveren. Zonder brief (bezwaarschrift) kan deinspecteur niets beginnen.

Zo staat het toch echt in mijn brief, er staat letterlijk:
U heeft een aanvulling op uw inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen inkomensafhankelijke bijdrage Zvw gestuurd of u heeft bezwaar gemaakt gemaakt tegen een voorlopige aanslag die op basis van uw definitieve aangifte is opgelegd.
En voorts staat er zoals ik eerder vermelde, hierbij bevestigd de belastingdienst dat uw aanvulling of bezwaar is binnengekomen. Uw brief zal in de adminstratie van de belastingdienst als aanvulling op uw aangifte worden verwerkt. De afhandeling hiervan kan enige tijd duren.

Tevens staat er ook vermeld dat in geval van betalen, dan word uitstel van betaling verleend.

Mijn ervaring al zo'n 5 jaar is dat als je persoonlijk deze brief afgeeft de belastingdienst in mijn gevallen de brief niet kwijtraakt.
Daarvoor hadden wij ook een keer een aangifte perssonlijk ingeleverd via de afdeling invordering, omdat dit was gevraagd. Helaas heeft deze aangifte 2 jaar lang in een dossier bij de afdeling invordering gelegen.
Daarom werkt in mijn geval dus wel het persoonlijk afgeven omdat ze deze grote blunder niet nog eens kunnen maken bij mij.

En over het feit dat de belastingdienst zich moet houden aan het feit dat als je aangifte doet, en er komen direct daarop 3 en 1 keer met een tussen pose van 2 dagen gecorigeerde aangiftes op de eerste aangifte, dat dan de laatste gecorrigeerde juiste aangifte in behandeling word genomen.
Tussen iets moeten doen en daadwerkelijk doen zit blijkbaar bij de belastingdienst toch een groot verschil.
Want in mijn geval gaat dat dus niet op, ook heb ik niet vermeld om welk gedeelte van de aanslag het ging. In mijn geval gaat het om de gehele aangifte, ik heb kort samengevat waarom ik bezwaar maak met vermelding van het aanslagnummer, en de benodigde kopieen.

Dat als ze een brief die persoonlijk is afgegeven kwijtraken, en je dan het verzoek krijgt nogmaals een kopie toe te zenden maakt dan ook niet uit. Het gaat dan in dat geval om dat ze het bezwaar niet kunnen afhandelen als te laat ingediende bezwaarschrift, al zullen ze dit denk ik wel proberen er onderuit te komen. Maar door het bewijs dat je bezwaar hebt gemaakt, en op jouw bezwaarschrift die je persoonlijk afgeeft word gestempeld met de datum van die dag dat je het inleverd.

dvs-weg_159
Berichten: 153
Lid geworden op: 05 okt 2008 11:42

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door dvs-weg_159 »

Weet iemand het "echte" telefoonnummer van kantoor Gorinchem?

florijn
Berichten: 45
Lid geworden op: 22 sep 2009 07:38

Re: telefoonnummer belastingdienst

Ongelezen bericht door florijn »

Heb je in je bezwaarschrift verzocht om uitstel van betaling? Zo niet, dan zal bellen niet helpen, maar moet je daar alsnog schriftelijk om verzoeken. Een mooie gelegenheid om dan de kopie van je bezwaarschrift mee te sturen.

Als je belt met de receptie van kantoor Gorinchem met een dergelijke vraag verbinden ze je door met de belastingtelefoon, dan kun je die net zo goed meteen zelf bellen.

Gesloten