LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schulden door de Overheid!

Jouw ervaringen met de Belastingdienst of met het betalen van belastingen bespreek je hier.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

@rondald g

ik heb ook aangegeven dat we moeten stoppen want we moeten ts helpen...
misschien lezen?

Hogepriesteres
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2011 11:52

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Hogepriesteres »

Lieve mensen,

Ik ben jullie echt ontzettend dankbaar voor alle tips en 'medeleven'.

Ik heb vorige maand inmiddels in iedergeval mijn loonheffingskorting omgezet, al vond de SMD dit niet zo'n goede tip. Ze zeiden dat ik dan helemaal niets meer zou overhouden. Afijn, ik kijk het aan en wacht af waar de belasting nog mee komt. Anders kan ik het altijd weer terug draaien, toch?

Groetjes van Alida.

Eva369
Berichten: 109
Lid geworden op: 17 mei 2011 13:53

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Eva369 »

Hogepriesteres schreef:Lieve mensen,

Ik ben jullie echt ontzettend dankbaar voor alle tips en 'medeleven'.

Ik heb vorige maand inmiddels in iedergeval mijn loonheffingskorting omgezet, al vond de SMD dit niet zo'n goede tip. Ze zeiden dat ik dan helemaal niets meer zou overhouden. Afijn, ik kijk het aan en wacht af waar de belasting nog mee komt. Anders kan ik het altijd weer terug draaien, toch?

Groetjes van Alida.
gewoon begin 2012 belastingaangifte doen over 2011, dan zie je vanzelf of je geld terug krijgt/moet betalen.

doradora456
Berichten: 219
Lid geworden op: 22 mar 2011 20:06

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door doradora456 »

als u door uw 'hoge" inkomen geen huurtoeslag ontvangt, heeft u mogelijk recht op kwijtschelding van de waterschapbelasting en gemeentelijke belasting.

zorg er wel voor dat er bij de aanvraag het bedrag op de bank niet hoger is dan 1 maand huur en ziektekostenverzekering.

op "www.rekenmodule kwijtschelding" kunt u uw bedragen invullen en zelf zien of er recht is op kwijtschelding. zo ja. doe dit zo snel mogelijk.

succes
dora

Dave_Schreuder
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2011 06:39

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Dave_Schreuder »

Beste lezers,

Afgelopen week (6-11-2011) was ik de huurtoeslag voor mijn moeder aan het uitzoeken en toen ontdekte ik iets interessants.

In sommige gevallen is het namelijk bijzonder lonend om het verzamelinkomen (toetsingsinkomen) door middel van een gift te verlagen waardoor men toch nog in aanmerking komt voor huurtoeslag.

In bepaalde gevallen kan dat wel meer dan 1.000 euro opleveren.

Ik vond het zo interessant en leuk dat ik dat gevonden had, dat ik er een website voor heb gemaakt. Op deze site probeer ik e.e.a. op een heldere en duidelijke manier uit te leggen zodat mensen kunnen bekijken of dit ook voor hen van toepassing is. Het is namelijk relatief eenvoudig om uit te rekenen en te regelen.

Ik vraag er overigens geen geld voor en heb de site gemaakt om mensen te helpen. Ik heb er voor de rest geen enkel commercieel belang bij.

De website is: https://sites.google.com/site/huurtoeslag/

(ik hoop dat ik deze site mag vermelden, het is geen commerciële site en alleen bedoeld om mensen attent te maken en uitleg te geven over deze tip)

Ik hoop dat u wat heeft aan deze informatie en dat u het kunt gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Dave

Hogepriesteres
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2011 11:52

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Hogepriesteres »

Hi,

Ik wil laten weten dat ik deze uitwerking ontzettend waardeer of het nu wel of niet mag. Er is twee dagen werk ingestoken en ik weet zeker dat er meer mensen zijn die het echt zullen waarderen. Er wordt niemand mee geschaad, eerder geholpen! Ik persoonlijk ben blij dat er mensen zijn, die er zoveel energie in steken om andere mensen te helpen ipv aan te laten modderen!

Overigens is de belasting nog steeds 'bezig' met mijn 'zaak' en ik hoop 1 dezer dagen meer te horen.

Groetjes van Hogepriesteres.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door manondoris »

s

Wacht_op_Empire
Berichten: 12
Lid geworden op: 30 aug 2011 20:01

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Wacht_op_Empire »

Dave, wat een ontzettend leuke en informatieve site!
Heel lief dat je dat voor je moeder hebt uitgezocht en fijn dat je de info online hebt gezet voor anderen.

Top!

fisbel
Berichten: 514
Lid geworden op: 15 nov 2010 18:22

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door fisbel »

Prima initiatief van Dave: informatieve informatie die (veel) geld kan opleveren. Op een andere site (Vara Kassa) heb ik uitgebreid positief commentaar gegeven en mijn waardering laten blijken.
Jammer dat er geen apart item van gemaakt is. Zo is de informatie verborgen in een oud topic. Misschien een nieuw topic starten met als onderwerp: huurtoeslag behouden of verkrijgen door toetsingsinkomen te verlagen.

Dave_Schreuder
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 sep 2011 06:39

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Dave_Schreuder »

@Hogepriesteres
@Wacht_op_Empire
@Fisbel

Vriendelijk dank voor jullie positieve reacties op mijn initiatief!

Ik heb er vanochtend een nieuw topic voor gestart op TrosRadar, maar dat topic is helaas verwijderd (mede omdat iemand had geklaagd dat het zwendel zou zijn en spam en dat het niet waar zou zijn).

De reactie van de moderator/beheerder op mijn vraag waarom het topic was verwijderd:

== Begin reactie van de moderator/beheerder ==

In onze optiek heeft u 2 gedragsregels overschreden:

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

Het is niet toegestaan bijdragen te plaatsen die verwijzen of linken naar websites, die de wettelijke grenzen en/of de grenzen van fatsoen overschrijden.

== Einde reactie van de moderator/beheerder ==

Willekeur en onwetendheid dus volgens mij. Maar goed, waarschijnlijk is het niet toegestaan om hyperlinks (naar welke site dan ook) te gebruiken en dan heeft men volkomen gelijk natuurlijk.

In ieder geval ben ik blij met de positieve reacties die ik heb ontvangen en ik hoop dat er toch wat mensen gebruik van kunnen maken. Gelukkig staat het topic nog bij Vara's Kassa en op het belastingforum.

Maar nogmaals dank voor de positieve reacties!

Met vriendelijke groet,

Dave

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door kweenie »

Je had je verhaal ook gewoon op de site kunnen plaatsen. Dan zou het wel aan de voorwaarden voldoen.

Het idee is op zich trouwens vrij simpel en heb ik ook elders op dit forum wel eens genoemd. En is niet alleen voordelig voor de huurtoeslag, maar ook voor andere toeslagen, zoals de kinderopvangtoeslag. Aangezien het dan ook om duizenden euro's per jaar kan gaan, kan ook dan het verlagen van het verzamelinkomen (zeer) lonend zijn.

Zorgen voor een lager verzamelinkomen en voor een lager vermogen kan overigens op meer manieren. Je hebt nu alleen de meest simpele gift aan een ANBI genoemd, maar er zijn veel meer, en soms betere, manieren.

- Je kunt het verzamelinkomen ook verlagen met een notarieel vastgelegde periodieke ANBI-gift, waarvoor de drempel van 1% niet geldt;

- Je kunt, als je nog werkt, meedoen aan de levensloopregeling. Daarbij mag je maximaal 12% van je bruto inkomen sparen;

- Je kunt tot je 65ste een aanvullende pensioenvoorziening regelen. Meestal maakt de pensioenregeling via het werk niet de hele fiscale 'jaarruimte' op en je kunt ook de jaarruimtes van een aantal jaren terug gebruiken voor de aftrekbare storting in een pensioenvoorziening (bv. een koopsompolis of een bankspaarrekening);

- En om je box-3 vermogen te verlagen (die telt immers ook mee bij de vraag of je voor huurtoeslag in aanmerking komt) kun je ook een schenking doen aan bijvoorbeeld kinderen of kleinkinderen. Als je binnen de schenkingsvrijstelling valt (ruim 5000 per jaar voor je kinderen, ruim 2000 per jaar aan anderen), dan hoeft er geen belastingen over die schenking betaald te worden. Ga je er overheen, dan betaal je (tot ruim een ton) voor kinderen 10% schenkingsrechten, voor kleinkinderen 18% en voor anderen 30%.

TonGr
Berichten: 158
Lid geworden op: 21 dec 2007 07:48

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door TonGr »

- Je kunt, als je nog werkt, meedoen aan de levensloopregeling. Daarbij mag je maximaal 12% van je bruto inkomen sparen;
Let dan wel op, dat bij eventuele arbeidsongeschiktheid de bijdrage aan de levensloopregeling niet word meegenomen in je WIA uitkering.

m.vr.gr.
Ton

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door kweenie »

Klopt, het verlagen van je inkomen kan inderdaad andere consequenties hebben, bijvoorbeeld voor een evt. WIA. Maar het geeft je in elk geval wel de keuze om je geld ook te houden in plaats van weg te geven.

Hogepriesteres
Berichten: 32
Lid geworden op: 17 mei 2011 11:52

Re: Schulden door de Overheid!

Ongelezen bericht door Hogepriesteres »

Hi beste hulpverleners,

Van de week heb ik telefonisch de bevestiging van de belasting gekregen(nu nog schriftelijk), dat de resterende schuld 'bevroren' wordt. Maar, wanneer ik geld terug krijg van de belasting, zullen ze het verrekenen met het nog openstaande 'bevrorene' bedrag.

De optie om een goed doel te steunen en dan alsnog huursubsidie te krijgen, is dus voor mij geen optie meer, maar misschien in de toekomst wel mogelijk.

Veel dank voor jullie ondersteuning!

Groeten van Hogepriesteres.

Gesloten