LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] poes verscheurd

Dierenmishandeling of ander dierenleed kan je hier bespreken.
showgirl
Berichten: 539
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:42

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door showgirl »

maar onze overburen krijgen een nestje met grijze whiskas kittens en die lijken me zo lief.........
Waarom word ik zo droevig wanneer ik zo'n regeltje lees, in het asiel zitten zoveel kittens die, helaas voor hen, niet op een Whiskas kitten lijken.... :( :( :(


Nogmaals aangifte gaan doen, hier moet een aantekening van gemaakt worden.
Als de hond vaker in de fout gaat moet hij een muilkorf om.
Wie kent het verhaal van de dobermann STORM nog?
Die beet een paar keer een poes dood en moest ook een muilkorf om.
( Helaas heel erg voor STORM lakte het baasje die regel aan zijn laars ).
Het was dan jullie poes, maar straks zijn het er nog meer of is het een klein hondje.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Bij de politie werd ik voor mijn gevoel een beetje weggelachen. Het is de natuur zeiden ze. En mijn poes was niet aangelijnd dus dat risico bestond.
Dat is natuurlijk onzin, zo'n lijntje had die windhond echt niet tegengehouden. Wat wil je doen dan, aan het lijntje trekken om daarmee de kat uit de bek van die hond te trekken? Stomme idioot van een agent.

Ik vind dat een hond per definitie gevaarlijk is, omdat je niet kan controleren hoe zijn baas hem opvoedt (als hij dat al doet) en je dus geen inschatting van zo'n beest kunt maken - tot het te laat is. Men zou iets van een verplichte jaarlijke gedragscontrole of een cursus ofzo moeten instellen. Voor een vuurwapen heb je een vergunning en voor een auto een rijbewijs. Omdat die dingen levensgevaarlijk voor anderen zijn, zeker in verkeerde handen. Waarom geldt dit niet voor honden? Ik ken maar weinig hondenbezitters die hun hond ècht goed opvoeden.

Verder dienen alle eigenaren bij een opvoedcursus met hun blote voeten in de hondestront te worden gezet, weten ze ook eens wat dat is. Misschien leren ze het dan ook af om hun honden overal te laten schijten.

Verder moet het gelegaliseerd worden dat je iedereen die tegen je zeg "hij doet niks hoor" op zijn bek kan slaan. Ik ben daar zo zat van. Hij doet niets? Nee, wel grommen, blaffen en hard naar me toe rennen met een agressieve blik in de ogen. Hij doet niks? Hij bezorgt me een tamelijk onbehaaglijk gevoel, dat doet ie. Hij doet dus wel wat. Kan je niet eens normaal door het park lopen zonder dat het klamme zweet je uitbreekt van een hond die half zo groot is als jezelf en op je af komt alsof je een karbonade bent? Rot toch op.

Tot slot mag een hond pas aan een persoon/gezin verkocht/gegeven worden, indien er voldoende financieel draagvlak voor is. Hoe vaak zie je niet dat mensen hun kinderen niets te eten geven, moeten terugvallen op de voedselbank, maar wel drie rottweilers in huis hebben?

Walter van V
Berichten: 1995
Lid geworden op: 31 jul 2006 09:38

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Walter van V »

Die hond kan er verder niet veel aan doen,
volgde slechts zijn instinct......
heeft niets met hondeninstinct te maken volgens mij.....En daarnaast heb je ook nog zoiets als opvoeding. Mij schijnt dat in dit geval het grootste probleem was dat de eigenaar geen overwicht over zijn hond heeft...Dit probleem zie je ook heel vaak terug tussen honden onderling. Zou best kunnen dat wanneer er een klein hondje gelopen had hij die aaok aangevlogen was.

probleem in dit geval is voornamelijk dat de hond aangelijnd was, anders had de politie wel iets kunnen doen. Maar dan had u moeten verhinderen dat de man weggegaan was en direct de politie moeten bellen. Staat op zo`n moment het hoofd uiteraard ook niet naar..

Sterkte, wij hebben thuis zowel 2 honden als 2 katten, die elkaar prima kunnen hebben. Het is maar wat je ze leert...

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

probleem in dit geval is voornamelijk dat de hond aangelijnd was, anders had de politie wel iets kunnen doen.
Als iemand zich als een zak aardappelen van de fiets laat sleuren door zijn eigen hond, en met de lijn nota bene in de hand toeziet hoe zijn hond een kat kapotbijt, dan KAN het toch niet zo zijn dat hij gedekt is door het feit dat hij een lijntje in zijn hand heeft? Die lijn was er wel, maar hij had er net zo goed niet kunnen zijn.

cybertomaat
Berichten: 2177
Lid geworden op: 23 mei 2007 00:45

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door cybertomaat »

@ Walter van V ......
Die hond kan er verder niet veel aan doen,
volgde slechts zijn instinct......
....................................................................................
heeft niets met hondeninstinct te maken volgens mij
Het dier "de hond" bestaat in feite helemaal niet ... het zijn
allemaal ... van de kleinste tekkel tot de grootste mastino ...
gewoon misvormde Wolfjes ... met een jachtinstinct dus .

(net zoals een KAT ook nooit helemaal TAM is ... hoe lief
ze ook kunnen zijn ... geld dus ook voor honden )

Wel moet ik U (gedeeltelijk) gelijk geven mbt hoe mensen
een hond opvoeden ......
Wolven (lees dus honden) zijn roedel (sociale) dieren ...
bij een doorgekruisde NEP wolf (hond) is het baasje de ALPHA...
(de leider van de roedel)
Je moet dus (op menselijke wijze)
laten merken wie er de baas is ......

Veel mensen zijn echter veel te zwak om overwicht te (kunnen)
hebben over zo'n ROOFDIER in knuffelverpakking ......
Om dat overwicht te kunnen hebben moet je namelijk zelf ook
als een (wild) roofdier kunnen denken !!!

Ik ben dus ook helemaal VOOR een diploma HONDENEIGENAAR.
zou een hoop honden,katten en mensenleed schelen !!!

>cybertomaat<

bobske
Berichten: 84
Lid geworden op: 09 sep 2010 04:49

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door bobske »

Windhonden die op de baan hebben gerend zijn getraind om op kleine pluizige dingen te jagen en zijn zien niet het verschil tussen een kleine hond, kat of konijn. Veel spaanse windhonden worden naar NL gebracht en de meeste zijn voormalige renners geweest en die kunnen agressie vertonen..ook wel winhondagressei genoemd. Deze honden mogen volgens de wet nooit los lopen vanwege hun jachtpassie. Het verbaast me niet dat een windhond een kat heeft gedood....ik ken een die een kleine hond heeft verscheurd in het bos tijdens het uitlaten.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door ciske »

bobske schreef:Windhonden die op de baan hebben gerend zijn getraind om op kleine pluizige dingen te jagen en zijn zien niet het verschil tussen een kleine hond, kat of konijn. Veel spaanse windhonden worden naar NL gebracht en de meeste zijn voormalige renners geweest en die kunnen agressie vertonen..ook wel winhondagressei genoemd. Deze honden mogen volgens de wet nooit los lopen vanwege hun jachtpassie. Het verbaast me niet dat een windhond een kat heeft gedood....ik ken een die een kleine hond heeft verscheurd in het bos tijdens het uitlaten.

Hier sluit ik mij bij aan , maar houdt nog niet in dat de eigenaar wel iets had mogen laten horen. Intriest dat het voor de ogen van zijn dochter is gebeurd en ondanks dat ik meer een hondenmens ben vind ik dit ronduit walgelijk!

sterkte TS

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

@bobske,
En hoe harder die pluizige bol wegrent, hoe harder die windhond rent.

Aangezien de eigenaar van de windhond van de fiets werd getrokken, neem ik wel aan dat deze aangelijnd was.
ciske schreef: Intriest dat het voor de ogen van zijn dochter is gebeurd en ondanks dat ik meer een hondenmens ben vind ik dit ronduit walgelijk!
Eens, ik zou dit nooit willen zien en al helemaal niet van mijn eigen lieve poes. Ik hoop dat TS inmiddels wel over het ergste heen is en misschien zelfs een nieuwe lieveling in huis heeft.

Hoewel het moeilijk is zo'n schrikbeeld te vergeten. Mijn moeder heeft zo'n 30 jaar geleden op een markt ooit gezien hoe een poes een vuilniswagen insprong. Ze hadden net het visafval erin gedaan van de visboer. Net op dat moment werd de vuilniswagen "aangezet". Ze is het beeld en het geschreeuw van de kat (ja boven het geluid van de vuilniswagen) nooit meer vergeten.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Echt vreselijk dit.
Toolboy schreef:Het gaat om het gebeurde en ja schuld is daar sprake van?
De eigenaar van de hond is aansprakelijk voor wat deze uitvreet. Ik heb het artikels niet bij de hand, maar volgens mij is het vervolgen van de weg zonder gegevens uit te wisselen ook in dit geval een misdrijf.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door ciske »

alfatrion schreef:Echt vreselijk dit.
Toolboy schreef:Het gaat om het gebeurde en ja schuld is daar sprake van?
De eigenaar van de hond is aansprakelijk voor wat deze uitvreet. Ik heb het artikels niet bij de hand, maar volgens mij is het vervolgen van de weg zonder gegevens uit te wisselen ook in dit geval een misdrijf.

Ik ben het zowaar een keer met je eens, je bent als hondenbezitter zeker verantwoordelijk voor wat die uitspookt en in dit geval ken je er werk van maken , maar je kat heb je er niet mee terug.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door duiner »

cybertomaat schreef:Gecondoleerd.
Ik moet er niet aan denken dat het bij mijn katten zou
gebeuren !!!
Die hond kan er verder niet veel aan doen,
volgde slechts zijn instinct......
volgde zijn instinct ??????... :shock:

dat was voor het laatst tijdens de Middeleeuwen, toen ze nog met windhonden jaagden
kijk maar op de schilderijen , de windhonden maakten , door gebrek aan kogels , de dieren af ..

maar als je dit zo weer leest , al was het wel jaren geleden, het gebeurd nog elke dag
dat mensen hun honden niet in bedwang kunnen houden .. :evil:
.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

duiner schreef:maar als je dit zo weer leest , al was het wel jaren geleden, het gebeurd nog elke dag
dat mensen hun honden niet in bedwang kunnen houden .. :evil:
.
Ja en nee. Sommige honden hebben een jachtinstinct en blijven altijd de mogelijkheid houden om die "knop" ineens om te schakelen. Hier heeft het baasje niet altijd invloed op.
Wel is het een feit dat volgens het bericht van de TS de eigenaar van de hond hem beter vast en bij zich had moeten houden. Dat had alles voorkomen, dus in dat geval ben ik het eens met je stelling dat mensen hun hond in bedwang moeten kunnen houden.

Alleen blijft het een feit dat je als mens geen invloed hebt op een dergelijk moment dat de hond ( welke hoe dan ook een hond met jacht instinct is ) op een bepaald moment dat knopje omschakelt. Enige wat je als mens kunt doen is de hond weer tot bedaren brengen.
Tekkels zijn ook jachthonden. Labradors van oorsprong ook. Het zijn honden waarmee het ten alle tijden goed kan gaan, maar bij los laten lopen in het bos en het zien van een konijn kan ineens dat knopje omgaan en dan heb je als mens ( ook al ben je nog zo'n goed baasje ) geen invloed. Je kunt dat knopje er namelijk niet uithalen, zeg maar.
Wat je als baasje moet doen is van te voren zoveel mogelijk de situatie inschatten en de hond voor zijn door de aandacht te trekken ( zoals een baasje betaamt naar gelang de situatie ) en zo ervoor te zorgen dat de hond netjes bij je blijft en hetgeen om hem heen gebeurd niet van dergelijke invloed is dat het knopje om gaat.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door duiner »

Daan_1978 schreef:
duiner schreef:maar als je dit zo weer leest , al was het wel jaren geleden, het gebeurd nog elke dag
dat mensen hun honden niet in bedwang kunnen houden .. :evil:
.
Ja en nee. Sommige honden hebben een jachtinstinct en blijven altijd de mogelijkheid houden om die "knop" ineens om te schakelen. Hier heeft het baasje niet altijd invloed op.
Wel is het een feit dat volgens het bericht van de TS de eigenaar van de hond hem beter vast en bij zich had moeten houden. Dat had alles voorkomen, dus in dat geval ben ik het eens met je stelling dat mensen hun hond in bedwang moeten kunnen houden.

Alleen blijft het een feit dat je als mens geen invloed hebt op een dergelijk moment dat de hond ( welke hoe dan ook een hond met jacht instinct is ) op een bepaald moment dat knopje omschakelt. Enige wat je als mens kunt doen is de hond weer tot bedaren brengen.
Tekkels zijn ook jachthonden. Labradors van oorsprong ook. Het zijn honden waarmee het ten alle tijden goed kan gaan, maar bij los laten lopen in het bos en het zien van een konijn kan ineens dat knopje omgaan en dan heb je als mens ( ook al ben je nog zo'n goed baasje ) geen invloed. Je kunt dat knopje er namelijk niet uithalen, zeg maar.
Wat je als baasje moet doen is van te voren zoveel mogelijk de situatie inschatten en de hond voor zijn door de aandacht te trekken ( zoals een baasje betaamt naar gelang de situatie ) en zo ervoor te zorgen dat de hond netjes bij je blijft en hetgeen om hem heen gebeurd niet van dergelijke invloed is dat het knopje om gaat.
ik had een echte jachthond , maar die was geen killer of moordenaar !!!!

het gaat er om, een kat achterna zitten is volgens de natuur, maar to the kill ?..NIET !!.. :evil:
.

Daan_1978
Berichten: 894
Lid geworden op: 22 jun 2011 10:33

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Daan_1978 »

Dan heb je niet goed gelezen wat ik heb getypt. Het gaat erom dat elke hond dat knopje kan bereiken, wat meestal inderdaad qua "kill" niet 'zomaar' gebeurd, maar als dat knopje WEL bereikt wordt, ligt dat niet direct aan de manier van opvoeding.
Niet mijn bericht uit elkaar trekken en de context uit het oog verliezen hè? :wink:

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door duiner »

Daan_1978 schreef:Dan heb je niet goed gelezen wat ik heb getypt. Het gaat erom dat elke hond dat knopje kan bereiken, wat meestal inderdaad qua "kill" niet 'zomaar' gebeurd, maar als dat knopje WEL bereikt wordt, ligt dat niet direct aan de manier van opvoeding.
Niet mijn bericht uit elkaar trekken en de context uit het oog verliezen hè? :wink:
ik heb het gelzen maar snap niet , dat elke hond zo'n knopje heeft, volgens jou.

mijn hond heeft oog in oog gestaan, met katten , die bleven staan, en konijnen , maar hij deed niets !!

wanneer moet dan volgens jou, zijn knopje bereikt zijn ?
.
oh ja, ik was er niet bij, dus opvoeding ?..zeg het maar .
..

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 31 jan 2012 00:48, 1 keer totaal gewijzigd.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door duiner »

seconds-out schreef:Mee eens.
Mijn broer had ooit een herdershond, een heel lief beest, ook voor kinderen,
Maar...op een onbewaakt moment ging hij achter de schapen aan, resultaat een paar schapen verdronken en gewond!

Ik denk ook dat zelfs Ceasar dit niet had kunnen voorkomen.
Is laatst weer gebeurd, vreselijk, 30 schapen in een paar weken, stond in alle kranten !... :cry:

daarom altijd maar honden aanlijnen ....
.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef:Is laatst weer gebeurd, vreselijk, 30 schapen in een paar weken, stond in alle kranten !... :cry:

daarom altijd maar honden aanlijnen ....
.
Vreselijk inderdaad.

Overigens de hond in het verhaal van TS was aangelijnd waarschijnlijk.

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door duiner »

Emmy75 schreef:
duiner schreef:Is laatst weer gebeurd, vreselijk, 30 schapen in een paar weken, stond in alle kranten !... :cry:

daarom altijd maar honden aanlijnen ....
.
Vreselijk inderdaad.

Overigens de hond in het verhaal van TS was aangelijnd waarschijnlijk.
niet die herder van Seconds -Out 's broer... daar doelde ik op .
.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: poes verscheurd

Ongelezen bericht door Emmy75 »

duiner schreef: niet die herder van Seconds -Out 's broer... daar doelde ik op .
.
Ah ok, maar ben inderdaad wel groot voorstander van honden aanlijnen.

Gesloten