LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door riddert »

@Alian_dus;

TS heeft geen Peugeot, naar de afbeeldingen te zien een VW Lupo/Seat Arosa. Deze auto's hebben wel bovengemiddeld problemen met de elektrische ruitbediening, maar wel toevallig dat het juist bij de kwitfit defect raakt.

Het zou ze sieren als ze alleen de materiaalkosten berekenen bij herstel van het defect.

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Zo, wat een groot aantal berichten :D dat geeft sowieso een goed gevoel dat ik dit probleem überhaupt met iemand kan delen en dat merendeel van jullie reacties dezelfde verontwaardiging uit als die van mij :?

Het is inderdaad een Seat Arosa, dan wel volledig van VW (goed gezien ‘riddert’). Ik wist niet dat deze auto’s zo vaak problemen hebben met de elektrische ruitenbediening.

En nee, da’s geen sinaasappel, moest wel een beetje erom lachen want inderdaad, het lijkt als een stukje sinaasappelschil :) het is een soort harde spons, ik weet zelf ook niet precies wat het is?!

Ik was voorheen altijd heel tevreden over Kwik Fit, zowel de service als de prijs - kwaliteit verhouding, echt waar. Mijn verbazing is nu des te groter. Ook door jullie opmerkingen (o.a. Kwikflut) en de verhalen van andere mensen begin ik langzamerhand mijn goede hoop te verliezen. En ik wil best wel meewerken aan het oplossen van het probleem (ook wat kosten betreft) maar zulke exorbitante bedragen – dat gaat mij toch wat te ver voor een defect wat ik niet zelf heb veroorzaakt. Het is ongeveer 5, 6 uur werk á € 60,00 per uur, exclusief materialen. Dat geld heb ik nu niet eens, sterker nog: gezien ik vanaf september wat dichter bij huis ga werken, wou ik de auto zelfs verkopen. Zou dat materiaal dat ertussen is geklemd, de rubber blijvend kunnen beschadigen? En nogmaals - heeft iemand van jullie ervaring met EAC uit Deventer? Of toch direct naar het Juridisch Loket stappen? Ik heb geen rechtsbijstandverzekering maar ik ben een alleenstaande moeder en met mijn inkomen kom ik net rond dus ik denk ook een recht op rechtsbijstand, al moet ik eerlijk toegeven dat ik geen voorstaander ben van rechtzakken e.d.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Ik los dit soort zaken regelmatig op omdat bedrijven verstek laten gaan

Persoonlijk zou ik iemand zoeken met kennis van zaken, die er naar kijken
Het zou zomaar kunnen dat het wellicht eenvoudiger en veel goedkoper is op te lossen

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door schele willem »

Dat geld heb ik nu niet eens
Kijk zelf heb ik een 2 jaar oude mercedes en daar hebben ze bij Kwik Fit verstand van dus mensen met een smalle beurs kunnen beter naar een bdh garage gaan.

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

hobby1 schreef:
Chocomelk schreef:Kwikfit is echt een zaak om 1x heen te gaan en leer je gelijk je lesje
en de volgende keer ga je er al niet meer heen.
Voor ons nooit meer kwikflut !

Toch denk ik (vind ik) dat hun aansprakelijk er voor zijn, hun hadden auto daar staan, hun hebben raam opengemaakt en ging niet meer dicht, dus hun pakkie aan zou ik zeggen.

Dit is dan gissen,of hun ook het probleem hebben veroorzaakt, maar om 1 x de zaak te bezoeken, moet ik jou ongelijk geven, want deze vele problemen met kwikflut, is ook deze ene keer te veel. :lol:
Dat het probleem bij Kwik Fit is ontstaan, weet de garage zelf het beste. Ik heb de auto met een dichte raam erheen gebracht, ze hebben ook toegegeven dat ze het hebben bediend dus ik hoop dat ze nu gewoon eerlijk blijven en niet de boel gaan ontkennen..?!

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Kijk zelf heb ik een 2 jaar oude mercedes en daar hebben ze bij Kwik Fit verstand van dus mensen met een smalle beurs kunnen beter naar een bdh garage gaan.
Wat is dan een 'bdh' garage?
En dacht dat Kwik Fit juist één van de goedkoopste was, gezien de prijzen die ze bij een geautoriseerde Seat dealer roepen. Daarnaast zit de garage van Kwik Fit 1 minuut bij mijn huis vandaan, erg handig wat betreft brengen en ophalen.

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

P.S. Is het jullie ook opgevallen dat de klok van dit forum één uur achteruit loopt? :wink:

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door schele willem »

http://www.youtube.com/watch?v=zAhYqaiMzV8 :D

Die klok kun je in het gebruikerspaneel gelijkzetten. Zomer- /Wintertijd.
Onder foruminstellingen.

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Lachen :D dat vind ik ook - een auto kost eenmaal geld en daar moet je wel rekening mee houden, wil je in een auto rijden, toch?

En zo slecht is mijn financiële situatie ook weer niet (dat blijft altijd een relatief begrip), maar het kwam zo onverwachts en nu ik van een baan ga veranderen, is iedere cent belangrijk, begrijp je?

Anna :)

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

schele willem schreef: Kijk zelf heb ik een 2 jaar oude mercedes en daar hebben ze bij Kwik Fit verstand van dus mensen met een smalle beurs kunnen beter naar een bdh garage gaan.
Zelf met een 2 jaar oude Mercedes naar Kwkikfit gaan en dan mensen met een kleinere beurs adviseren om naar een Beun De Haas garage te gaan?

Ja hoor, Kwikfit heeft daar verstand van en Sinterklaas bestaat ook.

Wakker worden !!!!

En voor de TS: een raammechaniek voor een Seat Arosa kost ongeveer 70,= en het monteren neemt ongeveer een uurtje in beslag. Dus KwikFit probeert jou nog een keer te pakken.
Een raammechaniek kan altijd stuk gaan, ook als de auto toevallig bij de garage staat. Ze hebben dus geweten dat het raam niet meer dicht ging. Dit hadden ze je bij het ophalen van de auto gewoon even moeten vertellen, dan had je ter plekke in overleg kunnen gaan. Opnieuw een bewijs dat er voor het overgrote deel enkel prutsers en kneuzen bij KwikFit lopen, met hier en daar een uitzondering. Als je bij KwikFit vraagt hoe laat het is, zijn ze nog in staat om je de verkeerde tijd te vertellen.

v.d.Heyden

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Beste Willem,
Hierbij nog een vraagje van mij: een Mercedes lijkt me geen leaseauto dus waarschijnlijk heb je hetzelfde gevoel bij je auto als ik: het is belangrijk voor je en je wilt het ook goed onderhouden, toch? En niet dat ik iets tegen mensen met een leaseauto heb, dat niet, maar dan ga je toch iets anders met een auto om, denk ik. Dat heb ik zelf (ooit) ook gehad dus praat vanuit eigen ervaring.

Maar goed, stel je voor dat je jouw auto naar een garage brengt voor een zgn. 'grote beurt'. Als je de auto weer ophaalt, zie je een dikke scheur in de bekleding van de bestuurdersstoel. Tja, een garagemedewerker heeft op de stoel gezeten en dat hij daar een scheur in heeft gemaakt, dat kan natuurlijk gebeuren. Jij vindt het toch vervelend en blijft erover zeuren dus de garage komt met een oplossing: ze plakken een stuk folie over de scheur heen, geregeld! 'Hij rijdt, toch?' Hoe zou je dan reageren? Vind je mijn klacht onterecht?

Graag jouw reactie en alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door Anna-Z op 14 aug 2011 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Beste v.d.Heyden,
Bedankt :)

schele willem
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 mei 2011 18:15

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door schele willem »

Vind je mijn klacht onterecht?
In jouw geval niet natuurlijk en ik geloof je alleen heb ik idd in Eindhoven
prima ervaringen met ze. Het is geen leaser .

Groeten :wink:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Schele Willem, jij hebt een mercedes van 2 jaar oud en gaat naar Kwikflut ermee, niet naar een mercedes garage........vreemd. :shock:

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Ook vreemd datie denkt dat men bij KF verstand van zon wagen heeft

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je bij KwikFit vraagt hoe laat het is, zijn ze nog in staat om je de verkeerde tijd te vertellen.
Je zit warm, maar het eigenlijke antwoord is: als je aan Kwikflut vraagt hoe laat het is, denken ze stiekem: 'tijd om die klant een poot uit te draaien".

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Hallo,

De EAC bleek wel degelijk een onafhankelijke commissie te hebben voor o.a. geschillen met Kwik Fit. De aanvraag van de zgn. 'arbitrage' kost wel € 99,00 en nu de vraag: heeft iemand ervaring met zo`n arbitrage met Kwik Fit?
Graag hoor ik het wel en alvast bedankt :) !

Anna-Z

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Is het wel het raammechaniek, de deurvergrendeling deed het toch ook niet meer? Ik denk dat je eerst moet weten wat er exact stuk is, ik lees/begrijp dat men juist het mechaniek heeft losgemaakt en zo het raam naar boven heeft kunnen schuiven.

Ik denk dat je eerst moet weten wat er exact de oorzaak exact is voordat je zeker weet wie verantwoordelijk is. Ik denk dat je naar een onafhankelijke garage/dealer moet gaan om een diagnose te laten stellen wat er aan de hand is. Niet laten maken, alleen diagnose, wellicht dat hun ook hun mening kunnen geven of het defect te verwijten is aan de monteur.
Anna-Z schreef:Maar goed, stel je voor dat je jouw auto naar een garage brengt voor een zgn. 'grote beurt'. Als je de auto weer ophaalt, zie je een dikke scheur in de bekleding van de bestuurdersstoel. Tja, een garagemedewerker heeft op de stoel
Het lijkt mij duidelijk dat, dat de schuld is van de monteur. Maar hier lijkt het wel op een storing in de elektronica, de dealer of garage kan het systeem gewoon voor je uitlezen. Dit hoeft niet duur te zijn, als het probleem wat dieper ligt denk ik nog wel dat men in een uur wel een aardige diagnose kunnen stellen. Als het ligt aan het handelen van de monteur moet je dit op schrift laten stellen door de garage. Bespreek dit eerst met ze voor dat je de diagnose laat stellen om "misverstanden" te voorkomen.

Als het aan de monteur ligt heb je dan een "wapen"in handen voor de KwikFit, je moet hun dan in de gelegenheid stellen de auto te repareren. Stuur ze een e-mail en een aangetekende brief, waarin je een redelijke termijn stelt. Doen zij dit niet dat kan je dit aangeven bij de arbitrage en heb je een sterk argument.

Je moet wel kunnen aantonen dat Kwikfit verwijtbaar is en niet slechts aantonen dat het defect bij hun optrad.

Anna-Z
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 dec 2010 22:48

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door Anna-Z »

Beste Fuseekogel,
Bedankt voor je reactie.
Ik heb zelf niet zo veel/geen verstand van auto's maar zoals ik jouw verhaal lees, kom ik tot de conclusie dat dat de reden kan zijn waarom Kwik Fit zelf tot de arbitrage over wil gaan: omdat zij zelf geloven dat het defect niet aan de monteur te wijten is. Dan maak ik waarschijnlijk geen schijn van kans om zo`n arbitrage te winnen, denk ik..? Volgens de Algemene voorwaarden van Kwik Fit heeft de klant wel degelijk recht op een reparatie/herstel van een defect mits deze duidelijk door een Kwik Fit medewerker is veroorzaakt (artikel 11). Het was mij dus de vraag waarom zij in mijn situatie zo`n probleem niet willen verhelpen.
Morgen naar een garage..

Nogmaals bedankt, ik heb er veel aan gehad.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Klacht Kwik Fit over het veroorzaakt defect

Ongelezen bericht door witte angora »

Is het wel het raammechaniek, de deurvergrendeling deed het toch ook niet meer?
Daarom vermoed ik dus een zekering.

Gesloten