LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Garage Boxtel

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Kees melis
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jun 2013 08:01

De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door Kees melis »

De garage is een bedrijf met een aantal vestigingen waaronder ook in Boxtel.
Ze adverteren met prijzen voor compleet onderhoud, waaronder grote beurt en keuring €180,=
Hierin staat niet beschreven wat je krijgt voor dat geld.
Achteraf krijg ik een rekening van €930,= voor extra handelingen. Wat ze moesten doen is vooraf gemeld. De kosten vallen teken vanwege dubbele handelingen uit het pakket en extra.
Een achterdemper vervangen kost bij dit bedrijf 1,5 uur extra a €66,= excl.
Ook een extra massa draad trekken voor verlichting 1,5 uur extra.
Ik heb betaald omdat ik dacht/ vertrouwde dat dit kan kloppen. Vond het wel veel. Als je hebt betaald
Heb je poot meer om op te staan.

De factuur is ondoorzichtig en de pakketprijzen laten onvoldoende zie wat er is gedaan voor dat geld.
Bij een nieuwe beurt vroeg een ander bedrijf de vorige factuur ( die van deGarage) mee te nemen zodat ze konden zien wat er was gedaan,

Zij attendeerde mij op deze veel te hoge bedragen en arbeidsuren.

Ook de Bovag doet achteraf niets.

Ga dus niet naar de Garage in Boxtel!,

Kees Melis

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door kokka »

Ik begrijp je post niet helemaal.
je schrijft dat ze vooraf hadden gemeld wat ze extra moesten doen, maar je ben toch boos over de rekening. Ik weet niet wat de normale tijdsduur is voor het vervangen van (beide?) achterdempers maar als de boel een beetje vast geroest zit lijkt 1.5 uur me best te verklaren. Voor het trekken van een kabel van voor naar achter moeten ze een gedeelte van het interieur strippen dus dan zit je ook zomaar aan de 1.5 uur. Het uurloon lijkt me ook wel redelijk normaal.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door Barman »

Kees melis schreef: Als je hebt betaald
Heb je poot meer om op te staan.
Huh? :?

Het is zeer vreemd dat een bedrijf je vraagt de faqctuur van het vorige bedrijf mee te nemen. Dan weer niet vreemd is dat ze je vertellen dat deze rekening natuurlijk veel te hoog is geweest.

Zonder enige kennis van zaken, beschuldig je nu een bedrijf op basis van wat de concurrent je verteltt.

Lekker doordacht!

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door Spuiter »

Barman schreef:
Kees melis schreef: Als je hebt betaald
Heb je poot meer om op te staan.
Huh? :?



Zonder enige kennis van zaken, beschuldig je nu een bedrijf op basis van wat de concurrent je verteltt.

Lekker doordacht!
Als ze 1,5 uur rekenen voor het vervangen van een achter demper kan ik je ook wel vertellen dat het oplichters zijn.
Zijn hooguit 2 bouten die los moeten en 2 beugels door een rubbertje steken.

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door Barman »

Spuiter schreef: Zijn hooguit 2 bouten die los moeten en 2 beugels door een rubbertje steken.
Gelukkig heb jij de auto van TS geïnspecteerd en geconstateerd dat de klemmen en rubbers nog prima in orde waren.

Welk merk en type rijd hij eigenlijk?

Spuiter
Berichten: 87
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:55

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door Spuiter »

Barman schreef:
Spuiter schreef: Zijn hooguit 2 bouten die los moeten en 2 beugels door een rubbertje steken.
Gelukkig heb jij de auto van TS geïnspecteerd en geconstateerd dat de klemmen en rubbers nog prima in orde waren.

Welk merk en type rijd hij eigenlijk?
Hieruit blijkt wel weer dat jij geen enige kennis van zaken hebt maar graag je ei kwijt wil.

megatron29
Berichten: 291
Lid geworden op: 17 dec 2007 08:48

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door megatron29 »

Barman is de vaste forumtrol. :)

Barman
Berichten: 1473
Lid geworden op: 05 aug 2012 22:56

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door Barman »

Spuiter schreef: Hieruit blijkt wel weer dat jij geen enige kennis van zaken hebt maar graag je ei kwijt wil.
Je hebt volkomen gelijk. Het zijn hooguit 2 bouten die los moeten en 2 beugels door een rubbertje steken. De kans op verroestte uitlaatklemmen en versleten rubbers is totaal niet aanwezig. Ook zit er geen enkel verschil in achterdempers. Die zijn gewoon voor iedere auto gelijk en in 5 minuten te monteren. 2 bouten los, 2 beugels door een ringetje steken en je bent klaar.

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: De Garage Boxtel

Ongelezen bericht door madfred »

Barman heeft hier wel degelijk een punt, een heel goed punt zelfs.
Het is onzin te zeggen dat het vervangen van een achterdemper een fluitje van een cent is! Er zijn vast wel auto's waarbij dit zal gelden, maar er zijn ook legio auto's waar dit niet zo is.
Ook kan er nodige vastgeroest zitten waarbij er veel tijd gaat zitten in het losmaken van de boel.
Dus buiten het feit of Barman al dan niet de forum trol is, in dit geval heeft hij in ieder geval gelijk.

Gesloten