LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Autobedrijf Menno

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
MevrouwD
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2015 12:13

Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door MevrouwD »

Onlangs een volkswagen polo (91-ZDV-5) gekocht bij Autobedrijf Menno B.V. te Zaandam. Tijdens de proefrit reed de polo prima. Na een gesprek over het (schade)verleden van de auto ('nee mevrouw, heeft voor zover ik weet geen grote schade gehad') besloten om de polo te kopen voor een bedrag van €7599,-. De volgende dag begonnen de eerste problemen. Er was een dof rommelend geluid te horen links voor in de auto en de linker koplamp was bij thuiskomst volledig beslagen. Daarom direct Autobedrijf Menno gebeld; ik mocht 5 dagen later langs komen, wat ik ook heb gedaan. Ik kreeg de eigenaar te spreken, hij wist mij binnen 2 seconden te vertellen dat het draagarmrubber versleten was. Aangezien ik de auto zonder garantie had gekocht moest ik zelf de monteurskosten a €100,- betalen en zou hij voor nieuwe onderdelen zorgen. Drie dagen later kon ik terug naar Autobedrijf Menno voor de reparatie. Op deze dag ook aangegeven dat ik de auto zou laten keuren bij [persoonsgegevens] . Dit omdat andere recensies van Autobedrijf Menno (voorheen Limits Cars) niet best eruit zagen. De reparatie heeft overigens niets geholpen. Het dof bonkende geluid bleef aanwezig en binnen een dag was de koplamp weer beslagen.

De werknemer van [persoonsgegevens] heeft de verleden van de volkswagen polo nagekeken en wat bleek; op 25 mei 2015 om 06.24 heeft de auto een flinke aanrijding gehad bij een snelheid van 97km/h. Hierbij lag de gehele achterkant van de auto in elkaar. De reparatie was slecht gedaan. Voor een niet-autokenner zag de auto er piekfijn uit maar een kenner zou zien dat de auto overgespoten was en dat de naden her en der te dicht op elkaar zaten. Op advies van [persoonsgegevens] ben ik daarom naar een schadebedrijf gegaan. Daar heb ik gevraagd om de bumper eraf te halen. Wat daaronder zat was een groot drama. De auto is van buiten opgeknapt maar onder de bumper zaten nog alle scheuren/deuken. Bovendien was er niet eens een bumperbalk aanwezig! Wat deze auto hartstikke onveilig maakt. De totale schade werd op minimaal €4000,- geschat!

Afbeelding

Met de verslagen van [persoonsgegevens] en het schade bedrijf ben ik terug gegaan naar Autobedrijf Menno B.V. De verkoper van mijn auto vertelde mij opnieuw niet op de hoogte te zijn van eventuele grote schade aan de auto. In de zaak volgde er een vervelende discussie. De eigenaar vertelde me verhit 'jij hebt deze auto zonder garantie gekocht, dus je kan niet je geld terug krijgen'. De 2 werknemers (****, de jongen die mij de auto heeft verkocht en ****, de eigenaar) hadden ook een woordenwisseling in het Turks. Het gesprek heb ik opgenomen en later laten vertalen. In de woordenwisseling zeggen ze letterlijk 'ze weten alles, ik weet ook niet hoe ze aan al deze informatie komen'. Uiteindelijk weg gegaan uit de zaak aangezien *** steeds agressiever werd en we niet tot een compromis konden komen. De eigenaar was duidelijk 'doe maar, doe maar een rechtszaak'.

Direct daarna een advocaat ingeschakeld en een aangetekende brief inclusief bewijzen gestuurd naar Autobedrijf Menno. Waarschijnlijk werd het te heet onder hun voeten dus heeft Autobedrijf Menno na nog enkele telefonische discussies de auto terug gekocht voor €6900,-.

Enkele uren later stond de blauwe polo met kenteken 91-ZDV-5 al weer te koop aangeboden op marktplaats. De schade kan in deze tussentijd nooit gemaakt zijn!

Afbeelding

Ik wil met deze recensie niet zeggen dat alle auto's van Autobedrijf Menno schadeauto's zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 23 okt 2015 15:16, 3 keer totaal gewijzigd.
Reden: Namen verwijderd. Titel aangepast.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door crazyme »

In 3,5 jaar tijd 7 eigenaren...
Dat is gemiddeld een half jaar per eigenaar.

Goede waarschuwing. Een volgende koper kan dit bericht vinden op het kenteken.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door Josephien12 »

crazyme schreef:In 3,5 jaar tijd 7 eigenaren...
Dat is gemiddeld een half jaar per eigenaar.

Goede waarschuwing. Een volgende koper kan dit bericht vinden op het kenteken.
Er is nog een topic over dit bedrijf, autobedrijf menno, onder de oude naam limits cars. Oppassen dus, is geen bonafide handelaar...
https://forum.www.radartv.nl/viewtopic. ... ilit=menno

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Zo zie je ook maar dat je goed onderzoek moet doen voor je een auto koopt. Doe dit bij voorkeur niet bij een handelaar, maar bij een bij de bovag aangesloten merkdealer/garage (dan heb je dus ook gewoon 6 maanden garantie).

Als je dan toch bij een handelaar een auto wil halen moet je die wel heel goed laten nakijken (aankoopkeuring) door een onafhankelijke garage voordat je hem koopt.

Ben wel blij dat het voor je "soort van" goed is afgelopen. Schandalig dat ze niet het gehele aankoopbedrag hebben teruggegeven, zeker niet omdat je kan bewijzen dat ze dit wisten (vertaalde Turkse gesprek) en je dus bewust hebben geprobeerd op te lichten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door witte angora »

Ze pakken er toch weer even gauw 700 euro winst op. Best veel voor een uurtje ruzie maken.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door peteroo »

Ga bij zo'n dure aankoop toch naar een goede merkdealer of goeie onafhankelijke garage. Daar is de kans op dit soort gerotzooi veel kleiner. Bij een auto van 1000 euro mag je hier rekening mee houden. Een aankoopkeuring moet ook wel kunnen bij ruim 5000 euro.

Wel knap om een auto weer zo deftig te krijgen na zo'n enorme dreun.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door alfatrion »

MevrouwD schreef:Onlangs een volkswagen polo (91-ZDV-5) gekocht bij Autobedrijf Menno B.V. te Zaandam. Tijdens de proefrit reed de polo prima. Na een gesprek over het (schade)verleden van de auto ('nee mevrouw, heeft voor zover ik weet geen grote schade gehad') besloten om de polo te kopen voor een bedrag van €7599,-.

(...)

Direct daarna een advocaat ingeschakeld en een aangetekende brief inclusief bewijzen gestuurd naar Autobedrijf Menno. Waarschijnlijk werd het te heet onder hun voeten dus heeft Autobedrijf Menno na nog enkele telefonische discussies de auto terug gekocht voor €6900,-.
Toch nog € 699,- verdient aan dit stuk roestend oud ijzer. Netjes is anders. Je had gewoon recht op €7599,-.

MevrouwD
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jul 2015 12:13

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door MevrouwD »

Vanmorgen is iemand de 'gelukkige' nieuwe eigenaar geworden van deze prachtige polo...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dan is die nieuwe eigenaar knap onverstandig... Ik hoop wel dat u hier in ieder geval van heeft geleerd en de volgende keer een auto bij een goede Bovag (merk)dealer koopt, en niet bij een handelaar en dan ook even de site van RDW en dergelijke checkt. De auto's zijn dan wel een tikje duurder, maar je bent dan toch goedkoper uit omdat ze wel gewoon degelijk zijn.

Kunt u zich in ieder geval voor dit soort dingen behoeden.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door witte angora »

MevrouwD schreef:Vanmorgen is iemand de 'gelukkige' nieuwe eigenaar geworden van deze prachtige polo...
Dan zien we die ergens volgende week wel langs komen met een nieuw topic.

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door j.van bunt »

ik begrijp het niet dit soort kopers die altijd gefocused zijn op de prijs, als je ziet dat een auto heel goedkoop is en het lijkt bijna te mooi om waar te zijn ....

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door peteroo »

Dat denk ik ook. In geval van een opvallend lagere prijs (bij vergelijkbare specificaties, bouwjaar en km-stand etc) dan elders moet je er altijd van uit gaan dat er wat aan de hand is. Niet dat dat altijd een enorm probleem hoeft te zijn, maar houd wel rekening met extra kosten.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door witte angora »

Is het ook. Ik heb mijn Golfje voor een habbekrats te koop gezet. Waarom? Omdat de komende Apk-kosten wel erg hoog zouden zijn. Dat wist ik van tevoren. Laswerk motorsteun (waar geen 'vlees' meer was), schokbrekers achter, en nog wat grappen.

Je wilt niet weten hoeveel mensen er reageerden die hoopten voor 400 euro een rimpelloze probleemloze Golf II te kunnen kopen waar ze zonder kosten nog jarenlang mee konden rijden. En steeds weer, als ik vertelde wat er aan de hand was, haakten ze af. Uiteindelijk 370 voor gevangen, maar man man, wat een gemekker, een maand lang.

Volgende keer mieter ik zo'n kar meteen naar de sloop.

meskhetian
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2015 21:43

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door meskhetian »

Onlangs een Golf uit 2009 gekocht bij Menno, de auto was eerst te koop als schadeauto(deur schade) vervolgens was het na een week weer erop gezet nu zonder schade. Ik belde hem op en zei dat de auto eerst als schade erop stond, hij zei steeds dat het niet klopt en dat het om een andere auto ging. Echter kwam ik met de bewijs, had toevallig ergens oude foto gevonden op google met schade. Toen zei die jaa klopt ik was verward. Toch besloten om langs te gaan, heb de boutjes, schroefjes etc. goed gecontroleerd onder de motorkap, van voren en achter geen schade. Wel was de deur niet goed gerepareerd en lag de gordijn airbag eruit. Ik zou de auto niet kopen voor het bedrag dat ie vroeg, hij belde zijn baas op en die kwam schreeuwend in het turks scheldend naar binnen lopen en probeerde macht over te nemen, hij bleef schelden totdat ik het geld op tafel gooide. Toch gekocht voor een zeer scherp prijs.. Wel heb ik het bij een andere garage moeten repareren voor 300 euro.
Ik zou zeggen, niet kopen bij hun... echt niet doen. het is het niet waard. geef 500-1000 meer koop een schadevrij auto met garantie!
Laatst gewijzigd door Radar op 18 aug 2015 12:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering verwijderd

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Ervaring met Autobedrijf Menno

Ongelezen bericht door peteroo »

Ik neem aan dat het gaat om een Golf II? Die zijn denk ik voor de handige liefhebber. Maar je zou eens moeten weten hoeveel mensen er zijn die een auto nodig hebben (of willen hebben), maar enorm krap bij kas zitten. Overal zie je advertenties voor huur-koopconstructies en slogans als 'Audi rijden, maar niet nu betalen?' etc.

Vier jaar terug zetten we de Golf II turbodiesel van mijn schoonmoeder te koop voor rond de 500 euro. Ze dacht eigenlijk dat het karretje na dik 20 jaar wel naar de sloop kon, maar met wat ingrepen kon het karretje in wezen weer jaren vooruit.
Afijn, vreemde figuren aan de lijn, mensen die wel 150 euro wilden geven voor het wagentje etc. lieden die niet kwamen opdagen. Na een paar weken verkocht ze het autootje voor 150 euro aan iemand die het ding vast weer heeft verpatst voor 500 euro.

Gesloten