LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verwijderd

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
KoalaMevrouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2017 16:52

Verwijderd

Ongelezen bericht door KoalaMevrouw »

Dit bericht is verwijderd
Laatst gewijzigd door KoalaMevrouw op 12 mei 2017 17:51, 2 keer totaal gewijzigd.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

KoalaMevrouw schreef: Gisteren heb ik de Peugeot ingeruild voor een andere auto. Ook dit is een geïmporteerde auto en de aankoopkeuring komt nog, dus wie weet krijg ik nu weer een hoge rekening.
Ehh, verkeerde volgorde? Eerst een keuring, dan pas de aankoop...

Als je er een auto koopt, raad ik je aan om heel goed naar de onderhoudsboekjes te kijken. Bel desnoods naar de garage waar de auto in onderhoud was om kilometerstanden te checken. Ook een aankoopkeuring bij een andere garage is aan te raden.
Dit is dan wel weer een goede tip.

Ik ben echter wel benieuwd wanneer de volgende bijdrage van KoalaMevrouw op dit forum verschijnt, onder de naam: "Opnieuw een slechte ervaring bij dezelfde garage". Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat dit wel eens vrij binnenkort kan zijn.

v.d.Heyden
Laatst gewijzigd door v.d.Heyden op 06 mei 2017 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

FritzTheCat
Berichten: 236
Lid geworden op: 12 jun 2005 10:33
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door FritzTheCat »

"Na aanschaf hebben we naar de garage in Duitsland gebeld"

Waarom niet VOOR je hem kocht.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U had uzelf een hoop ergernis en geld kunnen besparen. Waarom geen aankoopkeuring? Kost een beetje geld, maar u weet meteen wat er aan de hand is met de auto. Dan had u die zeker niet gekocht. Vreemd genoeg spreekt u over dat u er na de aankoop achter bent gekomen dat de kilometerstand is terug gedraaid. U had toen direct de koop moeten ontbinden. En dan, na 2 gemiste kansen, ruilt u de auto in op een ander waar nog een aankoopkeuring op gedaan moet worden? Je laat eerst een auto keuren voordat je tot kopen besluit.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door crazyme »

FritzTheCat schreef:"Na aanschaf hebben we naar de garage in Duitsland gebeld"

Waarom niet VOOR je hem kocht.
Ik denk dat dit bericht vooral gezien moet worden als een waarschuwing voor toekomstige kopers.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

crazyme schreef:
FritzTheCat schreef:"Na aanschaf hebben we naar de garage in Duitsland gebeld"

Waarom niet VOOR je hem kocht.
Ik denk dat dit bericht vooral gezien moet worden als een waarschuwing voor toekomstige kopers.

Dit forum en heel internet staat vol met waarschuwingen. Helaas gaan mensen pas googelen als het al te laat is. Waarschuwen is praten tegen dovemansoren. Ik moet de eerste nog tegenkomen die eerlijk toegeeft geen auto bij een bedrijf te hebben gekocht vanwege de waarschuwingen. Zo staat het vol met waarschuwingen van autoverkopers, maar ook afslankproducten die mensen massaal gratis voor € 69 per maand bestellen, Seats en Sofa's die maar blijven bestaan omdat mensen eerst een bank bestellen en daarna pas zien bij wat soort bedrijf er gekocht is. En zo kan ik nog zat voorbeelden geven. Wellicht is TS gerust gesteld door het verhaal hier te posten, maar een ander is er zeker niet mee geholpen.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Toen ik mijn 1e auto kocht, gebruikte ik nog geen internet.
Ook bij automerkdealers moet je voorzichtig zijn bij het kopen van een 2e-handse auto.
Via dit forum kunnen wij mensen helpen,die nog geen ervaring hebben bij het kopen ervan.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Het terugdraaien van de kilometerstand is overigens strafbaar in Nederland.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

John van Drongelen schreef:Toen ik mijn 1e auto kocht, gebruikte ik nog geen internet.
Ook bij automerkdealers moet je voorzichtig zijn bij het kopen van een 2e-handse auto.
Via dit forum kunnen wij mensen helpen,die nog geen ervaring hebben bij het kopen ervan.
Helaas is het voor ts niet relevant, aangezien die heeft geen hulp heeft ingeroepen voordat deze een auto kocht. En achteraf wordt er altijd pas gegoogeld en hulp gevraagd. Dat is de verkeerde volgorde.

peteroo
Berichten: 844
Lid geworden op: 05 apr 2011 23:51

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door peteroo »

Deze autootjes zijn op zich wel betrouwbaar en erg populair, maar na tien jaar kan er veel mis zijn. Het blijven budget-auto's en monteurs zijn niet echt enthousiast over de algehele bouwkwaliteit.

KoalaMevrouw
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 mei 2017 16:52

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door KoalaMevrouw »

-
Laatst gewijzigd door KoalaMevrouw op 12 mei 2017 17:51, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een apk en grote beurt zegt helemaal niets over de staat van de auto. De auto wordt op een aantal punten bekeken of die nog aan minimale eisen voldoet, maar het is de keurmeester die hier creatief mee om kan gaan. Wat voor de een een apk afkeur is kan voor de ander nog wel door de beugel. En een grote beurt is niets anders dan wat vloeistoffen wisselen en wat kleine dingetjes.

Kilometerstand terugdraaien, uitlaat en remleidingen verroest en slechte reparatie na schade wordt natuurlijk niet bekeken bij een beurtje en apk.

Aantal lessen die u kunt leren voor uw volgende auto:
*Geen zichtbare kentekenplaten, wegwezen;
*Een verkoper die meer praat dan luistert, wegwezen;
*Geen aankoopkeuring mogen doen, helemaal wegwezen;

Dat u nu weer een auto koopt zonder aankoopkeuring is wachten op de volgende problemen. Ontbind direct de koopovereenkomst aangezien u daar recht op heeft gezien uw eerste auto. Gaat de verkoper hier niet mee akkoord doe dan aangifte vanwege het terugdraaien van de kilometerstand.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Wel een compliment voor de TS dat ze alsnog een reactie geeft. Dat is wel eens (vaak) anders.

v.d.Heyden

Edit: bij deze trek in mijn compliment in. TS heeft haar topics verwijderd dus heeft een compliment ook geen zin meer.
Laatst gewijzigd door v.d.Heyden op 19 mei 2017 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door berndv »

KoalaMevrouw schreef:Gisteren heb ik de Peugeot ingeruild voor een andere auto. Ook dit is een geïmporteerde auto en de aankoopkeuring komt nog, dus wie weet krijg ik nu weer een hoge rekening.
en hier ben ik gestopt met lezen. Wederom een importauto en wederom naderhand pas kijken wat er eventueel met een auto aan de hand zou kunnen zijn.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door Julie4444 »

KoalaMevrouw schreef:Het verhaal wat ik hier vertel is puur om mensen te waarschuwen voor deze garage. Voordat ik de auto kocht, heb ik zijn garage opgezocht op Google om te kijken of er negatieve (of positieve) ervaringen waren met de garage. Hier was niets over te vinden. Ik had natuurlijk de keuze om dit verhaal niet te delen. In dat geval zouden mensen, als ze de garage zouden Googlen, weer niet op negatieve ervaringen uitkomen en er met een goed gevoel naartoe gaan. Ik post het bericht vooral met het idee dat mensen mijn mening over en ervaringen met de garage vinden wanneer ze 'm Googlen. Hopelijk kunnen zij van tevoren dan de juiste stappen ondernemen om daar een goede aankoop te doen.

De garage handelt vooral in kleine auto's (107, Aygo, C1). Ik denk dat hij veel klanten heeft met weinig ervaring die, net zoals ik, een eerste autootje aanschaffen.

Dan wat losse puntjes die in bovenstaande reacties worden genoemd:
"Waarom niet naar de Duitse garage gebeld voordat je 'm kocht?" -> Dit is een les die wij ook hebben geleerd. Laat ik vooropstellen dat de verkoper enorme praatjes/smoesjes heeft waar je amper tussen komt. Het bellen naar de garage is iets wat je buiten hem om moet doen. Ja, deze reactie is terecht en dit is een fout die wij gemaakt hebben. Bij de auto die ik nu heb, hebben we dit ook direct gedaan.
"Waarom geen aankoopkeuring?" - > De verkoper verkoopt de auto's met een grote beurt (zegt hij) en nieuwe APK. Dan rij je weg met het gevoel dat de auto in orde is. De verkoper gaat ook niet akkoord als je begint over een aankoopkeuring, want "de auto's worden geleverd met een grote beurt", dus een aankoopkeuring van een onafhankelijke garage kan pas na aankoop.
Dat zegt toch al voldoende?

Blijkt ook dat je er zelf niets van hebt geleerd, helaas:
berndv schreef:
KoalaMevrouw schreef:Gisteren heb ik de Peugeot ingeruild voor een andere auto. Ook dit is een geïmporteerde auto en de aankoopkeuring komt nog, dus wie weet krijg ik nu weer een hoge rekening.
en hier ben ik gestopt met lezen. Wederom een importauto en wederom naderhand pas kijken wat er eventueel met een auto aan de hand zou kunnen zijn.

stofzuigertje

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Zowel Duitse als Nederlandse wet verbieden terug draaien maar zolang en geen koppeling is tussen die langen voor de Nationale autopas....
Moet Europese pas worden, dan is de KM standen opgelost.

Verder, poets spullen en nauwelijks echt gereedschap, elders APK en het liefste zonder verkopen met €250,- korting.
Ja, ook ik was eind april dit jaar in Venlo bij een bekende garage waar je beter niet kunt kopen.

De gekochte was te duur, maar..... de inruil ook en daar zal hij niet blij mee zijn achteraf.
In die regio vele importeurs die zowel Duitse als Waalse voertuigen inkopen waar ze graag vanaf willen.
Ik weet hoeveel er tussen in en verkoop kan zitten en een blik in de werkplaats, ik wist genoeg.

Maar tot nu toe ben ik tevreden, niet perfect maar na proefrit en goed kijken en hoge inruil en tot nu toe tevreden!
Ik heb bewust zonder APK met korting gekocht want ik wil gewoon goede veilige gelijk meenemen.....
Hun werk of van werkplaats in de buurt hoef ik niet.

Beter had je boven de €4500,- kunnen zoeken met bovag garantie of Vakgarage garantie want dan had je minder zorgen gehad.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door Quark »

Ts had na de keuring bij de dealer geen cent inruil gekregen bij een ander bedrijf. Daarom kan ik me ook best voorstellen dat ze de gok om in te ruilen bij Maarschalk nog eens neemt . De gegarandeerde inruil van 4250 euro en dan met de kennis die je nu hebt, even de wagen die je nu meeneemt goed napluizen. En dan er nooit meer komen.

stofzuigertje

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Er zitten ook wel eens redelijke tussen.... na zoveel jaren garage.....

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door thecure »

En waarom weer verwijderd??????

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verwijderd

Ongelezen bericht door witte angora »

thecure schreef:En waarom weer verwijderd??????
Wat denk je van :oops: :oops: :oops: ?

Gesloten