LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Kwik-Fit formule

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
t-8one
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011 19:58

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door t-8one »

Vandaag ook m'n auto laten keuren voor de APK bij de kwik fit, en je raadt het misschien al.
roestige remschijven.
Echter, zijn deze remschijven net een jaar oud. Na even doorzeuren bleek dat voor de APK het vervangen van de remschijven helemaal niet nodig was, maar ze meten een verschil in remkracht en het werd mij dringend aangeraden om de remschijven achter te vervangen.
Kwik fit vriendelijk bedankt voor het informeren maar remmen niet vervangen.

Het blijft toch vreemd, en ruikt wat mij betreft naar oplichting. Ik bedoel, als ik de rekening van vorig jaar niet nog bij de hand had, had ik waarschijnlijk 400 euro te veel betaald voor de nieuwe APK. Het maakt mensen ongerust als een 'garage' meld dat je remmen niet goed zijn.

Ik heb ook nog even geinformeerd naar de prijs van de remschijven e.d. en het schetste mijn verbazing dat ik vorig jaar bij de dealer minder had betaald. Dus buiten het feit om dat ze klanten misleiden, zijn ze nog duurder dan de dealer ook. Ik ga volgend jaar gewoon weer bij een echte garage langs.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Roestige remschijven is ook een heel vreemde diagnose aangezien de roest die eventuele op schijven zit bij een aantal keren remmen verdwenen is

Wat wel kan is dat er roestputjes in de schijf zitten van lang stilstaan van een wagen

t-8one
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 dec 2011 19:58

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door t-8one »

Mallemalle schreef:Roestige remschijven is ook een heel vreemde diagnose aangezien de roest die eventuele op schijven zit bij een aantal keren remmen verdwenen is

Wat wel kan is dat er roestputjes in de schijf zitten van lang stilstaan van een wagen
De auto heeft indd vier dagen stilgestaan, voordat ik deze naar kwik fit bracht. En van mijn huis naar de kwik fit is ongeveer 3 km door de stad, dus ik kan me voorstellen dat niet alle roest eraf is geremd.
Maar vier dagen lijkt mij niet lang, en dan nog, die remschijven zijn een jaar oud.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Mallemalle »

In 4 dagen zit er zo weinig roest op dat dat er binnen 4 km wel afgeremd is tenzij je totaal niet hebt geremd ;), en dan nog is dat niet zomaar afkeur

pima
Berichten: 442
Lid geworden op: 20 nov 2009 12:57

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door pima »

t-8one schreef:Ik ga volgend jaar gewoon weer bij een echte garage langs.
Probeer eens een keuringsstation, onafhankelijk, die niet repareert.

vronie
Berichten: 110
Lid geworden op: 10 aug 2006 04:15

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door vronie »

pima schreef:
t-8one schreef:Ik ga volgend jaar gewoon weer bij een echte garage langs.
Probeer eens een keuringsstation, onafhankelijk, die niet repareert.
Dat roep ik ook al, een aantal jaren.
Ga naar een ander keuringsstation.
MAAR GEEN KWIKFIT (FLUT)

RonMeter
Berichten: 20
Lid geworden op: 12 apr 2010 10:46

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door RonMeter »

Ik vermoed dat elke KWIKFIT een financiele target heeft dat op jaarbasis gehaald moet worden.
De ene probeert het op een correcte manier en de andere lapt alle regels aan zijn laars en wil elke consument een poot uitdraaien door zijn target al binnen 6 maanden veilig te stellen.
Het zal dus afhankelijk zijn van wat voor figuur er bij de desbetreffende KWIKFIT garage de scepter zwaait.

Batcompu
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2012 20:26

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Batcompu »

Mijn Kameraad is keurmeester bij een andere autogarage en had hem helemaal nagekeken en klaargemaakt in het weekend er voor.

Hij zou hem maandag wel even afmelden aangezien dit niet kan op een zaterdag middag.

Helaas ging hij voor de tijd nog door zijn voet en kon de keuring niet meer doen omdat ie in de ziektewet moest.

Ik heb verschillende garages gebeld maar de enige die tijd had voordat mijn apk was verlopen was een kwik-fit garage.

Nu had ik de verhalen op het forum nog niet gelezen maar je hoort wel eens wat dat het niet de top of the bill monteurs zijn.
Maar ja de auto was het weekend er voor al APK goed gekeurd alleen nog niet af gemeld dus wat kon er mis gaan.

Nou die gedachte heeft me dus nog een leuke duit er bij gekost.

De 1e keer dat ik belde noemde ze me zeker wel 5 dingen op die niet goed waren.

de 2e keer toen ik bij hun in de garage stond sprak ik met de monteur zelf i.p.v. de chef aan de telefoon en toen noemden die ineens hele andere dingen op waarom hij was afgekeurd.

pas toen ik zei dat ie al door me kameraad nagekeken was en dat ik er dus eigenlijk niks van geloofde bleven er nog maar 2 puntjes over.

Waarvan ik die wel heel vreemd vind aangezien bij 1 van die punten de onderdelen net vervangen waren in het weekend er voor.
Ik heb zelfs gezien dat me kameraad die onderdelen er nieuw op heeft gezet.
Dat heb ik ook gemeld maar daar wouden ze niks van weten.

Maar ok ik moest toch een APK keuring hebben dus ik vroeg wat me dat ging kosten.

het zou nog geen 100 euro kosten was de schatting.
Er werd mij wel aangeboden dat ik de reparatie zelf mocht doen en dat ik dan een week de tijd had om mijn auto opnieuw aan te bieden voor een gratis herkeuring. Alleen ja zo'n voet geneest niet in een dag of 2 dus veel meer keus dan hun toestemming geven voor de reparatie had ik niet.

Eigenlijk had ik toen al zo iets van volgens mij wordt ik een beetje opgelicht maar ok ik moet toch naar mijn werk met de auto en dan moet er een APK op zitten en uitwijken naar een andere garage was dus geen optie omdat die de tijd er toch niet voor zouden hebben.

Voor 1 van de punten zouden mijn remmen niet goed werken.

nu kan hier wel een kleine afwijking in zitten doordat zei met een officiële testbank werken en me kameraad op een afgelegen stuk weg test wat tot nu toe nog geldig is voor de APK regels.

Echter toen ik na de reparatie aan de lijn was met de chef zei die "ik sta nu bij de auto en ze zijn bezig met de remtest" dat is wanneer ik echt mijn twijfels kreeg of ze er wel mee bezig waren.

het lijkt mij namelijk dat als je een auto wil testen of hij goed kan remmen dat hij aan moet staan.

Doordat mijn auto wel al een ouder dieseltje is maakt die lawaai voor 10 en als je er bij staat moet je al echt je stem verheffen wil je je verstaanbaar maken.
En dan staat de auto in de open lucht het lijkt mij in een garage dus nog luidruchtiger te zijn

Het was echter stil op de achtergrond van de chef en hij zei ineens dat het nu wel goed was.

Of ik wil wel eens weten wat voor technologie die man in zijn telefoon heeft zitten om het achtergrond geluid van de auto zo weg te filteren dat het net is alsof je enkel die man goed verstaanbaar kan horen.
Of je wordt gewoon opgelicht waar je bij staat.


Voor punt 2 wouden ze onderdelen vervangen die het weekend er voor net al vervangen waren.

Ook hier is het niet enkel zo dat het onderdeel even vervangen wordt en klaar.
Er komt even een extra verhaal bij dat alles zo is vastgeroest zat dat ze een extra uur nodig hadden (a 75€) om de onderdelen los te krijgen.

Wat dus al vreemd is aangezien het het weekend er voor ja net los is geweest.

totaal kosten plaatje bijna 200 euro.

Ik ben daar in de garage gewoon tegenin gegaan en heb mijn verhaal gedaan dat ik dat wel een heel vreemd verhaal vond.

toen kon er ineens zo dat extra uur weg met de vraag of ik het resterende bedrag dan wel wou betalen.

Nu dacht ik ik kan er wel nog meer stennis van lopen maken maar ik heb ze tenslotte wel toestemming gegeven voor rond de 100 euro aan reparaties te verrichten (waarbij ik dus wel twijfel of ze nodig waren en of het gebeurd is).
Dus ik heb betaald maar je blijft toch een beetje met een dubbel gevoel over.

Dit was dus mijn eenmalige kwik-fit experience.

j_rietveld
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 feb 2012 16:52

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door j_rietveld »

Auto naar Kwikfit Amstelveen (filiaal Bouwerij) gebracht voor een APK en afgekeurd. Hele uitlaatsysteem moet vervangen worden was het oordeel van de keurmeester: kosten 1200 Euro!!

Afgekeurde auto meegenomen en bij een andere garage laten kijken wat er nu echt aan de hand was. Ongeregelde katalysator lek (gaatje). Dit deel vervangen door een pijp want kenteken geeft aan dat auto niet van een emissiebestrijdingssysteem is voorzien. Kosten hier 175 Euro!!!

Terug naar de kwikfit om te vragen waarom een advies wordt gegeven om het gehele uitlaatsysteem te vervangen terwijl het ook anders kan.
Antwoord: wij kunnen niet lassen!!!

Het juiste advies van kwikfit had dus moeten zijn: ga naar een ander om de boel te laten repareren want wij kunnen dat niet (lassen).
Maar het is uiteraard veel interessanter voor kwikfit om de hele boel te vervangen (levert immers veel meer op) dan de klant van een wel overwogen advies te voorzien.
Dat er onnodig onderdelen worden vervangen (uitlaat bestaat uit 3 delen) is kennelijk niet belangrijk: als de klant het slikt is dat mooi meegenomen is kennelijk de nieuwe slogan.

Dit was dus de laatste keer dat ik mij bij een kwikfit meldt om iets aan mijn auto te laten doen.

Mvg,

Jan Rietveld

Julia3388
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2012 14:24

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Julia3388 »

Vandaag naar kwik fit geweest, had gelukkig net ervoor gehoord dat ze altijd met lijsten ter reparatie aan kwamen, dus ik was gewaarschuwd.
Inderdaad, 1300 euro en alles was ongeveer van levensbelang.
Ik ga even checken bij een goede garage en exit kwikfit!

yomusic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:39

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door yomusic »

Ook ik ben laatst bij Kwik Fit geweest omdat mijn banden onbalans hadden. De monteur haalde de wielbouten van de velg en zag meteen dat er verkeerde wielbouten waren gemonteerd. Deze wielen heb ik destijds laten monteren door een Mercedes garage.
Als ik langer door had gereden met deze wielbouten dan bestond de kans dat de wielbouten zonder waarschuwing van de velg zouden komen met alle gevolgen van dien.

Zo kan het dus ook bij Kwik Fit. En ik hoefde niets te betalen voor het balanceren. :D

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

yomusic schreef:Ook ik ben laatst bij Kwik Fit geweest omdat mijn banden onbalans hadden. De monteur haalde de wielbouten van de velg en zag meteen dat er verkeerde wielbouten waren gemonteerd. Deze wielen heb ik destijds laten monteren door een Mercedes garage.
Als ik langer door had gereden met deze wielbouten dan bestond de kans dat de wielbouten zonder waarschuwing van de velg zouden komen met alle gevolgen van dien.

Zo kan het dus ook bij Kwik Fit. En ik hoefde niets te betalen voor het balanceren. :D
Hoelang geleden is "destijds"? En hoeveel moest u betalen voor "goede" wielmoeren?

v.d.Heyden

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Chocomelk »

yomusic schreef:Ook ik ben laatst bij Kwik Fit geweest omdat mijn banden onbalans hadden. De monteur haalde de wielbouten van de velg en zag meteen dat er verkeerde wielbouten waren gemonteerd. Deze wielen heb ik destijds laten monteren door een Mercedes garage.
Als ik langer door had gereden met deze wielbouten dan bestond de kans dat de wielbouten zonder waarschuwing van de velg zouden komen met alle gevolgen van dien.

Zo kan het dus ook bij Kwik Fit. En ik hoefde niets te betalen voor het balanceren. :D
Dat balanceren hebben ze waarschijnlijk bij de bouten in berekend. :wink:

madfred
Berichten: 332
Lid geworden op: 13 mei 2011 21:48

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door madfred »

Het valt me hier op dat de reactietijd van de Webcare korter is dan de door de meeste mensen genoemde wachttijden in de filialen.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Ik ben een keer langs de kwikfit gereden voor nieuwe banden + uitlijnen gevraagd wat het kost 480 euro.
Daarna ben ik langs de profile tyre center gereden daar koste de zelfde merk en type banden + uitlijnen 350 euro en toen ik mijn auto op kwam halen was het zelfs nog goedkoper ze haden ook nog een actie van 20% korting op uitlijnen :D .

yomusic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:39

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door yomusic »

v.d.Heyden schreef:
yomusic schreef:Ook ik ben laatst bij Kwik Fit geweest omdat mijn banden onbalans hadden. De monteur haalde de wielbouten van de velg en zag meteen dat er verkeerde wielbouten waren gemonteerd. Deze wielen heb ik destijds laten monteren door een Mercedes garage.
Als ik langer door had gereden met deze wielbouten dan bestond de kans dat de wielbouten zonder waarschuwing van de velg zouden komen met alle gevolgen van dien.

Zo kan het dus ook bij Kwik Fit. En ik hoefde niets te betalen voor het balanceren. :D
Hoelang geleden is "destijds"? En hoeveel moest u betalen voor "goede" wielmoeren?

v.d.Heyden
Ongeveer 3 maanden terug. Ik heb de bouten zelf gehaald en gemonteerd. Kosten per bout 1,75

shukri
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 nov 2012 09:54

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door shukri »

Strearjan schreef:Als ik nieuwe banden wil, dan is Kwik-Fit ideaal. De banden zijn meestal goedkoper dan elders. Ik verbaas me dan hoe men dit kan aanbieden. Ik ben hier dan nu ook achter gekomen.

Ik liet mijn auto bij de Kwik-fit voor de APK gaan. Helaas, mijn auto werd afgekeurd. Toen ik het keuringsrapport las, zag ik dat mijn auto was afgekeurd, op een lampje en de achtergordels. Het lampje was zo vervangen, maar ook dan moest ik een nieuwe keuring aanvragen. De gordels kosten 600 Euro. Er zouden beschadigingen aan de gordel zitten. Dit waren een tweetal pluisjes, door een kinderzit veroorzaakt. In Apk reglement staat idd, dat de gordels niet beschadigd mogen zijn, maar de wetgever, bedoelt hiermee dat er geen draden en delen los zijn. Twee pluisje zouden me 600 Euro kosten. Ik heb de auto bij een andere keuringsstation aangeboden en daar werd de auto goedgekeurd. Ik heb hier de Kwik-fit mee geconfronteerd, maar men wilde hier niet op in gaan.

Op een gegeven moment raakte mijn uitlaat bij het middenstuk lek. Het achterste deel was net een 1/2 jaar er voor vervangen. Zomer vakantie en ik had weinig keus met garages. Kwam nu bij een ander filliaal van de Kwik-Fit terrecht . Ik kon mijn auto achter laten en men zou het gaan schouwen. De man belkde later en kondigde aan dat het geheel van de krenk tot achter vervangen moest worden. Ik gaf aan dat achterste deel net nieuw was en dat alleen het midden stuk lek was. Op een arrogante en intimiderende toon, werd mij verteld dat zij van de garage waren en dat ik me hier maar aan moest conformeren. Ik ben er heen gegaan en heb gevraagd het te tonen. Heel moeilijk werd er gedaan, om de auto op de brug te krijgen. Er werden plekjes aangewezen waar de uitlaat mogelijk later door zou roetsen. De ervaring is dat de uitlaat er nog onder licht en niet lek is.

Toen ik mijn auto ging halen kwam er een Aziatische vrouw, welke het NL taal niet geheel beheerste. Ze had kennelijk haar auto aangeboden voor APK. Ze kreeg te horen dat de auto was afgekeurd. Want de knipperverlichting aan de achterzijde was niet geel dan wel oranje uitstralend. De medewerker van de Kwik-Fit, zei, dat er nieuwe lichtbakken in moesten en dat dit met montage 250 Euro ging kosten. U moet begrijpen, door het witte lampje te vervangen door een oranje is het probleem verholpen. Dit kost 5 Euro. Ik wilde er wat van gaan zeggen, maar de medewerker was dusdanig agressief, dat ik fysiekgeweld verwachte.

Vorige week sprak ik een vriendin, welke haar zorgen vertelde over haar auto. Deze was gekeurd bij de Kwik-fit. En was afgekeurd, op de gordels en op zaken welke niet aantoonbaar konden worden gemaakt. Kennelijk is dit één van de geld vangers van Kwik-Fit. Mijn vriendin vertelde, dat ze denigrerend werd benaderd. Met teksetn als: "Mevrouwtje u kunt zo niet rijden, daar krijgt veel schade mee, de auto moet gekeurd worden , anders krijgt u een boete". Gelukkig was ze mondig geworden door de offerte van 900 Euro.

Ik weet zelf een beetje over voertuigen, maar mijn auto gaat naar de garage in Oude Leede. Hier is men eerlijk en oprecht.
Ik ben benieuwd, of er meer mensen dit soort ervaringen hebben.
zelfde meegemaakt bij een andere garage in den bosch goed gekeurd zonder enige kosten bij kwik fit zou ik 730 euro armer zijn!!!

G.J. de Koker
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2012 18:11

Re: De Kwik-Fit formule

Ongelezen bericht door G.J. de Koker »

bij kwik fit werken helaas voor hun, en de klanten niet de beste mensen uit de auto mobiel branche. dat is algemeen bekend.
kan ook niet want voor het salaris waar je daarvoor werkt komen goede monteurs hun bed niet voor uit.
dus werken daar echt de laaggeschoolde monteurs, en de gefaalde en wannebee managers.
deze monteurs kunnen ook niet bij een dealer aan de slag want hebben door de hersenspoeling van kwikfit een verkeerde denkwijze gekregen en kunnen niet echt sleutelen aan en auto.
momentsleutel.... nooit van gehoord, we rammen de hele dag alles met lucht vast want het moet snel..... probeer dan maar eens bij een lekke band je wielbouten los te krijgen....

banden vervangen, balanceren en een wiel op een auto zetten is elke gek te leren en ook olie verversen is geen rocket science. dus een hersenloze word al snel aangenomen.
klantvriendelijkheid is een woord dat ze niet allemaal kennen en de meeste kunnen het daar niet eens spellen. (geloof me.... ik ken er een paar daar)

als je aan komt rijden bij kwik fit bij mij dan staan daar de auto´s van het personeel op de parkeer plekjes en de klant moet voor de deur parkeren maar dan kan er niemand in of uit en soms word ze gevraagd om ergens in de buurt te parkeren?!?!
rokende monteurs voor de deur die allerlei talen spreken en lacherig doen bij vrouwen en ouderen is geen warm welkom....

nee in mijn tijd dat ik er naast woonde heb ik me werkelijk verbaast hoe het er aan toe ging en dat ze klanten over hielden.
ben eens voor de gein gaan vragen wat 4 banden kosten, weet het bedrag niet meer maar na mijn vraag of dit het totaal was en er niets meer bij kwam , kwam nog balanceren en monteren en nog iets van milieu kosten bij of zo, o.k. dan heb je een totaal prijs en die wilde ik weten. toen bij mijn dealer dezelfde vraag en wat denk je.... voor de zelfde continental sport contacts (rij er nu nog op') waren ze 50 euro goedkoper incl alles erbij..... nou en dan werd ik daar veel vriendelijker geholpen en kon er daar ook op wachten in een mooie rustige koffie corner in hun showroom en dat is een stuk beter dan die koude vieze garage bij de kwik fit.

ik maak geen reklame voor mijn dealer want ik zal niet zeggen wie dit is maar wil wel aangeven dat je goed moet opletten bij de kwik fit en de evt goedkopere prijs moet afzetten tegen het vakmanschap bij een dealer die je auto echt kent en weet wat wel en niet vervangen hoeft te worden-
ik heb meerdere mensen hun auto zien en horen ophalen die zich steeds afvroegen of het nou echt wel nodig was (wat er gerepareerd was) kon mooi de gesprekken afluisteren van af mijn balkon (haaks op de ingang)

ik herken erg veel verhalen die hier in de diverse draadjes over kwik fit gescheven zijn.
nee ze hebben daar nog een lange weg te gaan.
misschien moeten ze daar maar eens een paar verborgen kamera onderzoekjes doen. er zullen best een paar goeie zijn maar die waar ik woonde gaat compleet voor gaas, dat kan niet anders.

gert jan

Gesloten