LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
adrivogels
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 11:14

Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door adrivogels »

Wij zijn benieuwd naar ervaringen met het kopen van een auto bij Damen Autos uit Nieuwendijk (N-Br).
Zelf hebben wij drie weken geleden een Peugeot 406 Break gekocht. Leek een prima auto. Totdat we na circa 2 weken een lekkage onder het blok ontdekten. Auto op een andere plek gezet ter controle. Elke keer een behoorlijke vlek in de stenen van de parkeerplaats.
Damen zegde toe dat zij zouden repareren als wij de auto zouden brengen. Die avond daarna een monteur gevraagd om te bekijken wat er precies aan de hand zou zijn. Die vertelde dat er een keerring lekte. Bovendien zou de uitlaat, vanaf de katalysator, vervangen moeten worden omdat deze volledig doorgeroest was. Er zit al een gat in en de monteur durfde er niet aan te komen, bang dat er nog meer gaten in zouden vallen.
Wij durven niet meer met deze auto te rijden, bang voor grotere schade. Damen gebeld en dit gezegd. Sjoerd (een medewerker) zegde toe binnen twee dagen via email een voorstel te doen. Na vijf dagen helaas nog niets vernomen. Via een aangetekende brief onze rechten veiliggesteld. We hebben een maand garantie afgesproken en op de verkoopbon vastgelegd.
Wij vragen ons af hoe nu verder.
Wie heeft ervaring met dit bedrijf?
groeten
Adri Vogels

de bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 14:22

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door de bakker »

Zou de eigenaar van die Peugeot me een mail kunnen sturen ([email protected]), aangezien ik wel weet hoe je zoiets moet oplossen. het is op zich niet zo ingewikkeld, maar je moet het even weten.

een
Berichten: 320
Lid geworden op: 05 aug 2006 08:16

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door een »

Wellicht kunt u deze manier hier neerzetten. Kunnen anderen ook gebruik van maken met soortgelijke zaken.

Ben zelf ook erg benieuwd hoe u dit oplost want het is niet altijd eenvoudig om je recht te krijgen.

de bakker
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 mar 2009 14:22

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door de bakker »

Om bedreigingen aan mijn adres te voorkomen, ben ik genoodzaakt om het verzoek op deze manier te doen.

adrivogels
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2009 11:14

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door adrivogels »

Inmiddels rijd ik nu al weer enige tijd met de auto die ik heb gekocht bij Damen auto's. Destijds hebben we vele malen contact gehad met het bedrijf. Zij hebben de auto vervolgens bij mij thuis opgehaald, gerepareerd en weer teruggebracht.
Ik blij, zij blij. Het kan gelukkig dus wel worden opgelost.
Met dank aan Damen auto's.

Ik sluit deze reactie hiermee af.
groet
Adri Vogels

Charmedwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:08

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door Charmedwitch »

Ook wij hebben een ervaring met dit autobedrijf en ik moet eerlijk zeggen wij zijn echt top behandeld door ze.De jongens zijn zelfs op zoek gegaan voor ons omdat wij een bepaalde auto zochten en met de jongens is echt goed te handelen en ze zijn heel begripvol. Top hoor Sjoerd en Christiaan zoals jullie ons geholpen hebben. Wij komen zeker nog eens terug als we weer een andere auto willen.

Charmedwitch
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 apr 2008 00:08

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door Charmedwitch »

Daar mag je van vinden wat je wilt..maar ik vind dat als je een positieve ervaring met een bedrijf hebt ondervonden dat dat ook wel eens gemeld mag worden.
En wij hebben juist een hele prettige zakelijke transactie met dit bedrijf ondervonden.
Zij hebben echt van alles gedaan om voor ons de juiste auto op te kop zien te tikken. Dus een warme douche mogen zij dan ook van mij ontvangen..

Lausch
Berichten: 2
Lid geworden op: 26 okt 2010 22:37

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door Lausch »

Wat iedereen doet moet hij of zij natuurlijk zelf weten, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2...

Bij dit bedrijf is er een hoop niet pluis. Men komt de gemaakte afspraken niet na, ook na 1000 maal excuses. Ook ik heb een Sjoerd gesproken, een Chris en een Chrisje. En allemaal hebben ze een "baas" boven zich en mogen geen beslissingen nemen... ook de "grote baas" zelf zegt dat hij een baas boven zich heeft... ja als het hem uitkomt!!! Het uitreksel van KvK zegt even iets anders... Zo ook aan de hoeveelheid personeel. Allemaal verkopers (want er lopen er genoeg rond, maar op uitreksel kvk staat wat anders) Zou de belastingdienst dit ook weten?

Er had bij mij een belletje moeten rinkelen toen Sjoerd zei "Deze verkoop ik niet aan jou, want er is vanalles mis mee, die gaat voor de export of naar van die debielen". Ik had kunnen weten dat dit ook bij mij zou kunnen gebeuren!

Dus als een van de debielen wil ik toch even laten weten dat je erg voorzichtig moet zijn als je hier een auto wil kopen! Aantrekkelijke prijzen, maar dat is niet voor niks. Even wat maken, is makkelijk gezegd, maar is het dan ook daadwerkelijk uitgevoerd? Pas in iedergeval op, je bent gewaarschuwd en niet alleen door mij, maar lees de rest van de verhalen ook maar.

Oh ja en de positieve reacties zijn inderdaad geschreven door "eigen volk" en dit is uit een betrouwbare bron aldaar!

Ivan B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 sep 2011 20:59

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door Ivan B. »

Wij hebben ook een auto bij Damen gekocht en eerlijk duurt langst, de service daar is perfect.
Wij hebben deze auto nu 6 weken en in de loop van deze weken zijn er best een paar gebreken boven water gekomen.
Dat gebeurt nu eenmaal met een tweedehands auto. Tuurlijk is het heel vervelend dat de voor jou nieuwe auto gebreken blijkt te hebben
maar als een garage daar goed me omgaat is dat geen probleem.
De v-snaar maakte een piepend geluid en werd per omgaande vervangen. Ook de aansteker, de flotter van de benzintank en nu
de sensor van het koelingssysteem worden zonder problemen gerepareerd. Er wordt zelfs vervangend vervoer geregeld.
Ik denk dat je eigen houding hier in ook mee speelt. Niet elk probleem van een auto is op het eerste gezicht te zien. De garage/handelaar is dan voor
een groot deel afhankelijk van de info. van de verkoper. En wees eerlijk, we willen allemaal de beste prijs voor onze auto terug krijgen
dus gaan we echt niet zeggen wat er allemaal mis is met onze auto.

Daar komt wel bij dat sommige mensen voor een dubbeltje op de eerste rij willen zitten.
Als je voor € 1500 een auto als meeneemprijs meeneemt vraag ik me af wat je dan mag/kan verwachten.
Wij hebben de auto netjes rijklaar laten maken en een garantieperiode afgesloten. Daar betaal je voor maar daar krijg je
ook de service naar. Alle waar naar zijn geld.

fam. Benjamin
En nee, wij zijn geen "eigen volk"

sunflowers58
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2011 00:46

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door sunflowers58 »

Ik sluit me aan bij Lausch, dit bedrijf deugt niet. Onze auto stond te koop op Marktplaats, prima auto pas gekeurd, niets mis mee en ik kreeg van Damen een bod van 2250. Toen mijn man daar aankwam was Dhr Damen nergens te bekennen en begon de verkoper meteen over de lak, die was niet metallic. Maar dat hebben wij ook nooit gezegd dat dit zo zou zijn. Toen zou de koppeling niet goed werken en als klap op de vuurpijl zou de turbo kapot zijn en een nieuwe zou 800 euro kosten. Nu is onze auto net voor onze vakantie helemaal nagekeken en we hebben in de bergen gereden en alles er was niets mis mee. Ook is onze auto pas drie weken terug APK gekeurd. En hij rijdt met gemak 130 en meer , er is gewoon niks mee mis maar hij bood dus maar 1700 euro. Gelukkig was mijn man verstandig en heeft hem mee terug naar huis genomen ondanks veel druk van de verkoper, hij moest maar naar huis bellen etc etc. Mijn man voelde zich erg ongemakkelijk en onder druk gezet. Doe geen zaken met dit bedrijf want het deugt niet. Gelukkig hebben we onze auto terug en de buurman (monteur) heeft er nog naar gekeken en hij is dus helemaal in orde. Wij gaan over onze nek bij de naam Chris Damen. Als de turbo echt stuk zou zijn zou hij natuurlijk nooit 1700 hebben geboden. Bovendien zou je dat wel merken. Gelukkig hebben we diezelfde dag nog de auto kunnen verkopen aan een betrouwbaar bedrijf voor 2500 euro.

kjdiepenveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2011 11:38

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door kjdiepenveen »

Nou, ik herken me helemaal niet in het verhaal van sunflowers.. Ik heb mijn V40 aan Damen verkocht. Natuurlijk is er altijd wat gepingel over de prijs, dat is ook niet meer dan normaal, maar ik heb gewoon wat hoger ingezet waardoor ik toch de prijs kreeg die ik in mijn hoofd had. Het blijven handelaren natuurlijk. Verder heb ik het contact met het personeel als prettig en gemoedelijk ervaren. Het was mij duidelijk dat Chris Damen slechts een soort bedrijfsleider is daar en inderdaad zijn verantwoording aan een 'grote baas' moet afleggen, maar hoe de personeels situatie is is me verder niet bekend of duidelijk geworden.

Het spijt me zeer, maar als je negatieve ervaringen gehad hebt daar, zal dat toch wel aan jezelf liggen. Ik ken het niet anders als een gemoedelijk, vriendelijk bedrijf. Natuurlijk proberen ze wat te verdienen, niemand werkt gratis. Misschien snap je zelf het concept 'onderhandelen' niet, dat is dan jouw probleem. Belachelijk dat je direct om 1 negatieve ervaring gaat lopen schreeuwen dat het bedrijf niet deugt, er zijn genoeg positieve reacties te vinden. En dat je buurman de monteur er dezelfde dag nog naar gekeken heeft en je ook dezelfde dag je auto nog verkocht hebt vind ik ook een beetje ongeloofwaardig klinken eigenlijk. Volgens mij probeer je de boel gewoon zwart te maken.

MAXIEM

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Als bedrijf moet je dit soort "gekleurde" reacties voorkomen. Zo'n draadje is al te gemakkelijk te vinden via Google. Potentiële klanten die dit lezen gaan liever een blokje om en kopen ergens anders. Dat scheelt dus omzet, winst en een goede mond tot mond reklame. Onderzoek wijst uit dat zo'n draadje tenminste 100 klanten op jaarbasis kost en daar werk je dus als ondernemer zelf aan mee! Anders gezegd: hoe dom kun je zijn???

Maxiem.

kjdiepenveen
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 nov 2011 11:38

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door kjdiepenveen »

Tuuuurlijk, gelijk denken dat ik daar werk of dat het mijn autobedrijf is!! Lekker kort door de bocht.
Het is natuurlijk onmogelijk om een positieve ervaring te hebben met een autobedrijf!

Ik word er zo moe van dat iedereen maar direct op internet gaat lopen schreeuwen als ze een keer een tegenslagje ergens hebben zeg. Vooral volk dat voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten. In mijn branche (keukens) word er ook gelijk zo hard geschreeuwd als het even niet gaat zoals mensen denken en voordat je de tijd hebt om het op te lossen is het al te laat, zijn er al weer hele verhalen te lezen met verdraaide feiten. Ga gewoon wat nuttigs doen..

sunflowers58
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 nov 2011 00:46

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door sunflowers58 »

Diepenveen: Ook anderen vinden het toevallig dat er meteen na een negatieve ervaring een positieve verschijnt. Beter zou het zijn klanten alsnog goed af te handelen. Maar goed toeval bestaat en wie weet bent u echt.
Ik ben geen type die meteen alles op internet zet. Ben ook pas na onze negatieve ervaring op Google gaan zoeken en ben me rot geschrokken. En dan zet ik inderdaad mijn mening erbij. Er is ook een handelaar die ons uitstekend heeft behandeld en dat ga ik trouwens ook vermelden. In deze branche kom je nl veel dubieuze figuren tegen helaas. En zeker hoort afdingen erbij maar een goede auto tot schroot verklaren is wat anders. Wij zijn ons rot geschrokken want je wilt je auto niet verkopen als deze gevaarlijk zou zijn. Natuurlijk heeft de nieuwe koper een proefrit gemaakt en er was dus niks aan de hand behalve normale gebruikerssporen,logisch nieuw kost hij 23.000 maar deze is bijna 8 jaar oud.
En twee jaar terug gekocht voor 6200 via lease maatschappij van de zaak en die matsen je dan nog. En dan zou hij nu ineens waardeloos zijn. Met een kapotte turbo rij je echt niet naar Zuid Frankrijk zonder problemen en zou onze garage hem ook niet hebben goed gekeurd, want die weet dat wij een veilige auto willen.

derp
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2012 20:56

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door derp »

Ik zal ook even mijn "duit in het zakje doen". Vandaag de lange trip vanuit het oosten des lands gemaakt naar Damen Auto in Nieuwendijk.

We hadden interesse in een Ford Mondeo die werd aangeboden. Uiteraard voordat we in de auto stapten hebben we even gebeld met de mededeling dat we eraan kwamen, waarbij we ook nog gechecked hebben of de auto er nog stond. "Ja hoor, kom gerust deze kant op, over de prijs worden we het wel eens en de koffie staat klaar".

Eenmaal aangekomen in Nieuwendijk bleek de auto "toevallig" net een half uur geleden verkocht... Het mag gezegd worden dat mijn broek afzakte van verbazing en verontwaardiging, maar we zouden gelijk gaan kijken of er nog wat anders stond en dan zou er wel een mooie prijs gemaakt worden. Aangezien we zo'n eind gereden hadden heb ik me toch over laten halen om even te kijken, waarna ik voor een tweede keer werd belazerd.

Er waren een 4-tal automaten op voorraad (ivm handicap kan ik alleen een automaat rijden, iets wat het uitzoeken van een nieuwe auto al behoorlijk vermoeilijkt), waarvan er 1 echt "fantastisch" was (volgens meneer de handelaar) en daarop kon hij wel een mooie prijs maken. De auto stond voor 4500 in de showroom, maar ik mocht 'm meenemen voor 2750. Omdat ik toch behoorlijke argwaan had gekregen heb ik gauw even via mijn mobiele telefoon de prijzen van gelijkwaardige auto's op internet opgezocht en wat schetste mijn verbazing; De exacte auto waar ik op dat moment inzat stond voor 2250,- op marktplaats. "Dat zal wel een foutje zijn meneer, we hebben zoveel auto's dat zoiets wel eens kan gebeuren". Op datzelfde moment kwam er 3 man om mij heen staan met de mededeling dat het toch wel een hele mooie auto betrof en dat ik blij mocht zijn met de aanbieding...

[niet gefundeerde opmerking verwijderd door moderator]
Laatst gewijzigd door Radar op 13 feb 2012 10:56, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Bericht aangepast door de Moderator vanwege het schenden van de gedragsregels ( zie http://www.trosradar.nl/index.php?id=gedragsregels ).

wietseaben
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 okt 2007 14:15

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door wietseaben »

Ik heb ook een negatieve ervaring met Damen auto'.
Ik heb daar een Opel Combo gekocht, waar naar later bleek 50.000 km meer mee was gereden dan hun hadden opgegeven. Ze schermen op hun site met NAP (nationale autopas) dus dan denk je dat de km goed zijn. Een vergoeding wilden ze mij niet geven. De koop ongedaan maken ook niet.

sander87
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 jul 2012 04:30

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door sander87 »

ik sluit me volledig aan bij sunflowers58, dit verhaal komt me bekend voor. zo heb ik toen met deze "sjoerd" een prijs afgesproken met mail contact. ik zou 850euro op mijn golf IV sdi 98 bijleggen toendertijd voor een bmw e46 99 sedan koste 2950. uiteindelijk toen ik daar was aangekomen 250km rijden, begonnen ze de hele auto af te kraken, ja maar hij had toch wel verwacht dat er dikke bumpers opzaten. alsof dat niet al erg genoeg was, want t was gewoon echt een mooi golfje, begon hij bij een diesel dus zonder voor te gloeien de auto starten en uit starten en uit starten en uit, NIET NORMAAL HOE DEZE MENSEN MET JOUW AUTO OMGAAN en dan ook nog zeggen. ja klinkt nie echt gezond he vervolgens was volgens hun de startmotor gaar en aan vervanging toe en een motorsteun was afgebroken, daarom werd t toch wel wat meer zegt ie 1250
al erg genoeg dat ie durft te zeggen dat ik opeens 1250 moet bijleggen zegt ie ook nog nee, dat is wat ik je terug geef, dus 1750 erbij
Ik ben in de auto gestapt en naar huis gereden 2weken later laten keuren, zonder moeite goedgekeurd en heb m ingeruild op een auto bmw touring facelift 2003 koste 6750, heb 2000 bijgelegd

Gerrit2591
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2012 15:50

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door Gerrit2591 »

Goedemiddag allemaal, ik las jullie berichten van Damen auto's uit Nieuwendijk.

Mijn ervaring met Damen is na het kopen van mijn derde auto, nog steeds positief, leven en laten leven, ik koop mijn auto altijd voor een zeer scherpe prijs, en dan kan er wel eens wat aan mankeren, maar ik moet eerlijk zeggen soms gaat het even hart tegen hart maar we zijn er altijd uit gekomen, rustig blijven en praten (niet dreigen) dan komt het best wel goed, misschien niet altijd voor de volle 100% maar met deze prijzen mag je wel iets voor lief nemen.
Al met al ze zijn zo kwaad nog niet.

Groet Gerrit Kamerman.

wiseger
Berichten: 509
Lid geworden op: 10 nov 2010 16:29

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door wiseger »

Ivan B. schreef: De v-snaar maakte een piepend geluid en werd per omgaande vervangen. Ook de aansteker, de flotter van de benzintank en nu
de sensor van het koelingssysteem worden zonder problemen gerepareerd. mag/kan verwachten.
Wij hebben de auto netjes rijklaar laten maken en een garantieperiode afgesloten. Daar betaal je voor maar daar krijg je ook de service naar. Alle waar naar zijn geld.
Maar is het niet heel raar dat een garage, waar deskundige mensen werken, niet door hebben dat ze een auto hebben ingekocht met zoveel gebreken? Maar liefst vier gebreken in zes weekjes tijd, dat is wel heel erg veel. Lijkt er wel een beetje op dat de inkopers daar niet zoveel verstand van auto's hebben danwel een beetje hebben zitten slapen?

Bierdoppie
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2013 11:27

Re: Ervaring met Damen auto Nieuwendijk

Ongelezen bericht door Bierdoppie »

Bij deze wil ik ook mijn ervaring met een van de auto's van Damen Auto's delen
Ben daar vorige week gaan kijken, voor ik langs ging had ik duidelijk gemaakt dat ik ver moest rijden en dat ik zeker wou weten of de motor goed was en of de auto er netjes uitziet. Jahoor niets aan de hand kom maar gewoon langs.
Eenmaal aangekomen zag het er uit als een verlaten bedrijf, geen autos in de showroom, enkel alleen buiten wat matige wagens;
Ik kwam voor de mazda xedos, er stond een golf naast met een wel heel erg tikkende motor, de muziek stond hard aan op het terrein en eenmaal aangekomen bij de auto kwam er iemand op me afgesneld "even de motor starten meneer ? " dit deed hij vrijwel meteen zonder mijn antwoord af te wachten en lukte niet meteen (de startmotor pakte niet meteen) had 3x nodig om de auto te starten.
Eenmaal lopende klonk de motor nog harder tikkend dan de golf, (dit wordt hem echt niet dacht ik meteen) de verkoper was ondertussen weggereden in een andere auto. De achterbumper zat vol olie en zwarte rookplekken, het interieur was leek wel alsof de auto onderwater had gestaan, roestplekken rond het voorraam, dashboard lag los, geen historie van de auto, roestplek onder de motorkap etc etc
Ik ben wat rond gaan kijken op het terrein wachtende op de verkoper maar de helft van de autos stonden met lege/zachte banden, roest of schade - leek alsof de autos direct van de sloop opgekocht werden - - verkoper niet meer gezien, voor niets weer 1:30 in de auto teruggereden.

Gesloten