LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

Ik ben op zoek naar een Hyundai Tucson en heb er enkele gezien in Apeldoorn.
Er stond er één bij autobedrijf van Delden en bij Autocentrum van den roek. Beide zijn ze niet BOVAG aangesloten en hanteren een eigen garantie. Is er iemand bekend met deze handelaren?
Laatst gewijzigd door Richard787 op 06 mar 2009 20:08, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door dhc »

Zonder zelf op onderzoek te zijn geweest, weet ik dat autobedrijven in de omgeving van Apeldoorn niet als zeer betrouwbaar bekend staan.
Het feit dat ze ook niet aangesloten zijn bij de Bovag zou genoeg moeten betekenen.

Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

:shock: Beide auto’s zagen er wel heel mooi uit. Ik vind het een hele moeilijke keuze omdat dit mijn 1e auto is (heb alleen lease auto’s gereden). Ik heb er ook een beetje een eng gevoel bij. Bij autobedrijf van Delden als bij autocentrum van den roek ben ik netjes geholpen echter zij een collega vandaag op mijn werk, dat je moet oppassen om een auto te kopen in Apeldoorn. Waar moet ik nu op letten om geen miskoop te doen of te worden opgelicht? Overigens waren het geïmporteerde auto’s vanuit Duitsland, maakt dit wat uit wanneer ik deze later weer verkoop en moet ik nog ergens extra op letten??
Laatst gewijzigd door Richard787 op 06 mar 2009 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door dhc »

Geïmporteerde auto's zonder onderhoudshistorie zou ik sowieso nooit kopen!
Als je advies wilt hoe je een (tweedehands) auto aan moet schaffen, kijk op de site van de ANWB.
Eén advies van mij: doe altijd een aankoopkeuring, wil de verkoper daar niet aan, weet U genoeg!

Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

:) Oké duidelijk verhaal, aan een aankoopkeuring had ik nog niet gedacht! Overigens zaten er wel onderhoudsboekjes bij. Zaterdag a.s wil ik er weer heen om mijn keuze te maken en bij één van de twee garages ( ik denk bij autobedrijf van Delden ) een Tucson kopen. P.s als iemand meer tips voor mij hebt, hoor ik dit graag van u!!

Met vriendelijke groet,
Richard
Laatst gewijzigd door Richard787 op 09 mar 2009 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door dhc »

Ik begrijp uit Uw verhaal dat U eigenlijk al een keuze hebt gemaakt. Mijn advies om niet met één van deze bedrijven in zee te gaan negeert U dus.
Ook mijn opmerking betreffende de schijnbare import van deze auto's slaat U in de wind.
Kennelijk bent U verblind door Uw keuze en niet meer in staat een rationele keuze te maken...

NIet achteraf komen klagen hoor!

Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

Ik heb inderdaad vandaag nog wat rond geïnformeerd en inderdaad, het merendeel van de mensen welke ik gesproken en gemaild hebt adviseert mij er geen zaken meet te doen. Ik was inderdaad voor 90% over de schreef en wilde morgen de beslissing nemen. Maar nu wacht ik gewoon twee maanden en spaar nog iets verder, dan koop ik een Nederlandse Tucson met NAP en bij een Bovag dealer. Nogmaals bedankt voor uw hulp! Wat ik nog steeds niet begrijp is dat er zoveel autobedrijven zijn welke niet te vertrouwen zijn, hoe kan dit toch en waarom grijpt er nooit iemand in? Dit soort bedrijven moeten ze gewoon sluiten!

Texpert
Berichten: 49
Lid geworden op: 16 jun 2007 21:16

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Texpert »

Mijn zwager heeft 1,5 jaar geleden een Audi A4 Avant aangeschaft bij van Delden. Aanvankelijk had ik daar ernstige bedenkingen over, want Apeldoorn is een slechte auto-koop-stad (geweest) en merendeel van de auto's die in Apeldoorn worden aangeboden zijn import (want er zijn al zo weinig occasions in NL....). Deze auto was zijn tweede keus, de A4 die hij eerst op het oog had werd voor zijn neus verkocht (Leuverink, Apeldoorn).

Afijn, de auto is dus import, alle toeters en bellen erop en eraan. Nadat eerst de verkeerde kentekenplaten waren gemonteerd (letter omgewisseld) ging na een aantal weken het motormanagementlampje branden. Terug naar van Delden, die kon er niets mee, en werd doorverwezen naar Autohaas in Apeldoorn. Probleem gefixed, rekening ging naar van Delden. Verder geen mankementen gehad met de auto, loopt prima, geen schadebak, boekjes erbij, gewoon zoals het hoort. Het kan dus wel in Apeldoorn, maar zoals eigenlijk in heel NL, gewoon koppie erbij houden met importauto's. Ze zijn vaak completer en mooier, ook voordeliger, maar als je de auto naderhand wilt gaan inruilen bij bv een dealer zitter ze er echt niet op te springen. Met andere woorden, ze zullen niet meer waard worden dan een NL auto.

Overigens schijnt dat Auto Senna in Apeldoorn ook van Van Delden is.

Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

:idea: Van dat auto Senna of zo hoorde ik vandaag ook, mijn collega kwam hier mee aan. Waarom zou dit zo zijn??? Ook schijnt dit bedrijf te adverteren onder een andere plaatsnaam wenum wiesel of zo iets terwijl ze in Apeldoorn gevestigd zijn??? Hoe verder je erin duikt des ter meer argwaan krijg ik. Ik ga er sowieso niet meer heen, maar ben benieuwd of er nog iemand ervaring hebt met deze garage of handelaar.

U ook bedankt voor uw reactie!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door sjoegel »

Heb ook een importauto gekocht. Deze ter plekke DEKRA laten keuren. Kost 250 euro en van te voren schriftelijk afgesproken dat alle mankementen door de DEKRA gevonden opgelost worden.
DEKRA vond enkele zaken die ik niet gezien had. Je staat dan ook veel beter in de onderhandeling. En..... geen slapeloze nachten van "heb ik het wel goed gedaan ?" ......

Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

Kocht u deze auto ook bij van Delden of ene Senna ?? Wanneer ik tot aanschaf overga (maar dan wel ergens anders) zal ik dit ook zeker doen. Die 250 euro heb ik er dan wel voor over, want zo technisch ben ik nu ook weer niet en ik moet er hard voor werken!


Overigens ook bedankt voor uw reactie.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nee die kocht ik elders. Maar ik had zo mijn twijfels over dat bedrijf. Een betere keuring dan de DEKRA schijnt er niet te zijn. Je ontvangt ook een uitgebreid schriftelijk rapport. De kosten heb ik er dik uitgehaald.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door sjoegel »

O'ja de DEKRA maakt zelfs een proefrit. :D

Richard787
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 mar 2009 20:35

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Richard787 »

Oké dat is een duidelijk verhaal, ik heb net ook gelezen dat je na een Dekra keuring ook nog een herkeuring kunt laten uitvoeren of het bedrijf alle punten wel netjes heeft gerepareerd of vervangen.

Verder ben ik benieuwd of er nog mensen zullen reageren welke ervaring hebben met van Delden of auto Senna. Want waarom adverteren zij met twee namen en met andere woonplaatsen terwijl het gewoon in Apeldoorn is (die twee bedrijven zitten hemelsbreed slechts een paar honderd meter van elkaar) dit heb ik uitgezocht via de anwb routeplanner, dat is toch wel heel erg vreemd vind ik? Dat doen zij vast niet voor niks, zullen zij iets te verbergen hebben of zo?

uby11
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 10:32

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door uby11 »

Hoi
Nou ik heb vorige week mijn Peugeot bij Van Delden gekocht, maar op wat kleine dingetjes na...die hij overigens vd week gewoon gaat verhelpen, ben ik te spreken over dit bedrijf hoor!
De service is goed..wordt goed te woord gestaan en heeft mooie auto's!
Veel zijn ingevoerd, maar als alle historiegegevens erbij zitten kan je deze gewoon kopen! Mijn ingeruilde MINI was overigens ook ingevoerd, maar kon ik makkelijk kwijt overal!
Kortom...ik ben tevreden over de service en hij heeft mooie auto's! :)

Olympia
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mar 2009 21:51

Re: Autobedrijf van Delden Apeldoorn

Ongelezen bericht door Olympia »

Op zich hoeft een ingevoerde auto geen probleem te zijn. Met name in Duitsland zijn auto's nu eenmaal vaak completer uitgerust en worden daar over het algemeen goed onderhouden (bv. het verversen van remvloeistof is verplicht voor de Duitse APK). Daarnaast is het aantal "binnenslapers" daar een stuk hoger dan in Nederland, aangezien in Duitsland veel meer woningen een garage hebben en die garages daar ook als zodanig gebruikt worden en niet als rommelhok zoals in Nederland vaak het geval is.

Normaal gesproken worden met name Mercedes, Audi, VW en andere Duitse merken ingevoerd, maar een ingevoerde Hyundai Tucson zou ik toch mijn vraagtekens bij zetten. Ten eerste omdat Hyundai geen populair merk is in Duitsland en slechts in zeer kleine aantallen wordt verkocht. Die auto's zijn dus al lastig te vinden in Duitsland, terwijl ze hier bij bosjes te koop staan. Ten tweede is een Tucson nu niet bepaald een auto waar heel veel voordeel op te behalen is als je 'm invoert, dus apart is het op z'n minst. Het kan zijn dat de auto naar NL is gekomen omdat de betreffende handelaar vaak zaken doet met enkele vaste adressen in Duitsland en de Tucson daar niet te slijten was, maar het kan ook een minder onschuldige reden hebben, zoals een gevalletje opgeridderde schadeauto.

Het bedrijf in kwestie ken ik overigens niet, dus daar doe ik ook geen uitspraak over.

Gesloten