LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Griff
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:12

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Griff »

Goedemiddag,

ik zal het maar plat zeggen.. Ik ben ook de ***..

Normaalgesproken check ik altijd even een review op autoweek.nl van betreffende handelaar, maar dit keer dus niet. Heel, héél erg Dom met hoofdletter D. Ik heb daar dus ook een auton gekocht.

Na aanbetaling heb ik toch thuis even gekeken naar een review omdat het me ineens te binnen schoot dat ik dat vergeten was. Ik schrok me een ongeluk toen ik het ene na het andere negatieve bericht las over deze criminelen. Maargoed, in eerste instantie kwam ik erachter dat er op het koopcontract stond vermeld; KM-stand N.V.T. Dit had achteraf gezien een goede reden, daar kom ik later even op terug. Ik heb overigens wél een proefrit gemaakt in de auto, maar de verkoper stond erop dat hij meereed. Verder ook maar een 10 minuten gereden, maar toch, de indruk was goed. De auto voelde goed aan en had geen rare bijgeluiden. een kwartier later de koopovereenkomst getekend en 1000,- lichter voor een aanbetaling.

Eenmaal thuis kwam ik er dus ook achter dat er geen vermelding van de km-stand stond op het contract, geen garantiebepaling, en dat er tóch afleverkosten waren berekend terwijl we het er over eens waren dat die er níet zouden zijn. Ik heb dus meteen opgebeld en om opheldering gevraagd. Het antwoordt was dat het waarschijnlijk een foutje was geweest en dat ze me wel 3 maanden extra garantie zouden geven. Dat vond ik al vreemd, want waarom geef je wel 3 maanden extra garantie ipv 200,- van het totaalbedrag af te halen.. Maargoed, dit was voor mij de perfecte kans om dan ook een nieuw contract op te laten stellen waar deze garantie dus wél op moest komen te staan.

Een paar dagen later rijd ik daarheen om het restant van de auto te betalen en het contract opnieuw op te laten stellen. Omdat ik dus ondertussen thuis al vanalles had gelezen over dit bedrijf, heb ik alle info in mijn achterhoofd meegenomen bij het opstellen van het nieuwe contract. Ik heb ze duidelijk gemaand de kilometerstand en de exacte garantie te vermelden op het nieuwe contract. Evenals heb ik er met succes op aangedrongen dat ze het oude contract zouden verscheuren voor mijn ogen, ook hun eigen exemplaar.

Nu ik dus dit nieuwe contract had, en de auto had afbetaald, ben ik meteen naar de dealer gereden voor een volledige technische keuring. Hier kom ik terug op de kilometerstand, deze bleek maar liefst 200.000km te zijn teruggedraait! Verder nog zo'n 2.500 tot 4.000 euro (schatting dealer) aan achterstallig onderhoud. U kunt begrijpen dat een lichtelijke moordneiging zo langzamerhand steeds aanweziger door mijn bloedvaten begon te stromen. "Maargoed, blijf rustig" nam ik mijzelf voor. "Ik heb alles op papier, de kilometerstand en de NAP-uitdraai met trendbreuk" (september 374.000km, oktober 185.000km) Ik heb toen op internet het een ander opgezocht over hoe dit aan te pakken en besproken met aantal collega's. De beste optie vond ik in het versturen van een aangetekende brief met de volgende inhoud:

"Let op! Deze brief is aangetekend verzonden!

Geachte heer, mevrouw,

Op 19 oktober 2009 kocht ik bij u een gebruikte auto, te weten een <auto> met kenteken X uit bouwjaar <datum>. Onlangs ontdekte ik dat met de teller is geknoeid. De kilometerstand is met ongeveer 200.000km teruggedraaid. Tevens blijkt dat er na technische controle door <merk> dealer <dealer> een groot aantal technische onderdelen aan vervanging toe is. Ten tijde van de koop van deze auto mocht ik verwachten dat het aantal gereden kilometers dat op de teller stond, overeenkwam met de werkelijkheid. Nu dit niet het geval is, heb ik geen belangstelling meer voor deze auto en vernietig ik de koop op basis van dwaling.
Ik citeer:
“U hebt de auto bij een professioneel autobedrijf gekocht.
Dan kunt u in de regel de verkoper met succes aanspreken. Ook als dat geen BOVAG garage is maar een handelaar. Het gaat erom dat deze van auto’s verkopen zijn vak maakt. Er wordt vanuit gegaan dat een professionele verkoper de stand op de teller garandeert. Dit heeft de Hoge Raad bepaald, ons hoogste rechtscollege. Als bewijs van deze ‘dwaling’ moet u beschikken over een toezegging van de kilometerstand op het moment van de aankoop. Deze stand staat meestal in de advertentie of op het koopcontract. Daarnaast hebt u gegevens nodig waaruit blijkt dat de stand op de teller niet klopt, bijvoorbeeld via de NAP.
U kunt eisen dat de koop wordt teruggedraaid. Dit geeft u recht op terugbetaling van de koopsom tegen teruggave van de auto aan de verkoper. Had u een auto ingeruild en is deze niet meer beschikbaar, dan krijgt u het inruilbedrag in kontanten. Daarnaast kun u vergoeding vragen voor eventuele schade die u hebt geleden, bijvoorbeeld bij extra reparatiekosten aan de auto. Bij een hogere kilometerstand gaan er nu eenmaal meer onderdelen kapot.

Soms zal een verkoper bij het terugdraaien van de koop een zogenaamde gebruiksvergoeding eisen. Volgens de wet mag dat in de regel niet, behalve wanneer u de auto langere tijd heeft gebruikt voordat u merkte dat de kilometerstand niet klopte. U kunt ook in plaats van het terugdraaien van de koop alleen een bedrag aan schadevergoeding vragen, waarbij het verschil in waarde van een auto met de aangegeven kilometerstand en die met de - hogere - werkelijke kilometerstand aan u wordt vergoed.
Wat niet uitmaakt is of de verkoper een voorwaarde in het koopcontract heeft opgenomen waarin staat de “koper de auto op eigen bate en schade koopt”. Ook maakt het niet uit of het garagebedrjif het verschil in kilometers al dan niet kende. Dit betekent dat de koper ondanks zo’n voorwaarde en ondanks goede trouw van een garagebedrijf, de koop kan terugdraaien.”
- Bron: ANWB

Bijgevoegd heb ik:
- Kopie van koopcontract
- Kopie inkoopverklaring
- Kopie kilometerregistratie
- Kopie technische keuring <dealer>

Ik verzoek u binnen acht dagen het aankoopbedrag terug te betalen door middel van storting op rekeningnummer X, ten name van <naam> te <woonplaats>.
Zodra ik het bedrag heb ontvangen, zal ik de auto bij u afleveren.
Tevens verzoek ik u binnen de genoemde termijn schriftelijk te reageren op mijn brief. Ik ga ervan uit dat wij dit als volwassenen op een nette manier met elkaar zonder tussenkomst van derden kunnen regelen.

Hoogachtend,


<handtekening>


<naam>"


Als er dus binnen 8 dagen geen reactie komt, zal ik nog een brief sturen waarin ik binneen 48 uur een reactie verwacht en als deze niet komt, ik verdere stappen zal ondernemen.

Ik ben benieuwd wat dit zal opleveren. Ik zal U op de hoogte houden of mijn aanpak vruchten afwerpt.

Ps. Als er eventueel een collectieve rechtzaak komt, ben ik meer dan bereid om hieraan mee te werken.

rikholscher
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 sep 2009 20:57

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door rikholscher »

nou goed dat jij dus wel wist waar ze mee bezig zijn,misschien net iets te laat anders had je er zoiezo niets gekocht.
maar je hebt je wel al kunnen voorbereiden en dus inderdaad een fatsoenlijk contract op hebt kunnen laten maken.
ik heb mijn gekochte auto uit nieuw vennep al verkocht en nu wel een betrouwbare auto aangekocht,heb er echter nooit iets aan mankementen aan gehad maar gewoon de manier waarop alles moet gebeuren daar,echt trieste gozers.
beetje jammer dat ik zo ver weg woon van die schooiers,anders wel een bezoekje gewaagd,maar goed.
hoop dat je je geld terug krijgt en een goede auto kunt gaan halen.
hoor het binnen afzienbare tijd wel van je,maar ik vrees het ergste al sta jij nu wel sterker als de meeste die daar een auto hebben gekocht.
maar 1 ding is zeker en waar:goedkoop = duurkoop.

boris22
Berichten: 3
Lid geworden op: 31 aug 2009 22:30

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door boris22 »

Hallo Griff,

Wat zal jij je de afgelopen dagen ### gevoeld hebben.
Wij kennen het gevoel....

Goede aangetekende brief heb je verstuurd, maar helaas zal hun reactie, net als bij onze aangetekende brief, zijn dat ze je klacht in behandeling zullen nemen.
Dat dit 15 werkdagen(spatie)weken, ook zo vaag, zal gaan duren.
Ze versturen dit, ook in een aangetekende brief, naar je retour.
Die gasten hebben waarschijnlijk een jurist in dienst, die weet hoe de boel te omzeilen.

Wij hebben na de brief van begin julli, noooooooooit meer wat van ze gehoord.
Wij waren nu, na verhuizing e.d. net weer zo ver om verdere acties te ondernemen.

Jou voordeel is echter wel, dat je aangifte bij de politie kan doen.
Bij ons zei de politie, omdat we de kilometerstand niet hadden gezien of op papier hadden, dat er geen aantoonbaar strafbaar feit was gepleegd.
Jij hebt nu alles op papier en de testverslagen van de dealer, dus hiermee heb je bewijs. Daar kan de politie iets mee.

Maar dan nog zal het wel op een rechtzaak uitlopen, als je je centen terug wilt zien.
Wij zijn in ieder geval bereid collectief een rechtzaak aan te spannen.
Al houden we er uiteindelijk niets aan over...we willen het Meneer John zo moeilijk mogelijk maken!
Met elkaar zullen de kosten voor een rechtzaak, aanzienlijk minder zijn!
Hou ons op de hoogte!

mvg Boris22

Griff
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:12

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Griff »

Als lid zijnde van de ANWB heb ik ook een bepaalde rechtsbijstand en daarnaast heb ik een aantal collega's met een juridische achtergrond. Zij kunnen mij geen nieuw ultimatum stellen omdat ik deze al heb gesteld aan het bedrijf. Verder weten ze dondersgoed dat ik inderdaad alles op papier heb, en ze dit keer toch echt gaan verliezen mocht het voor het kantongerecht komen.
Dus ook al willen zij mij een nieuwe termijn voorleggen, aan het eind zal ik toch echt mijn geld op mijn rekening willen zien.

Daarnaast, in de wetenschap dat ze zullen verliezen, kunnen zij veel beter een keer hun verlies slikken in plaats van het tot een rechtszaak te laten komen, waarin ze veel meer kwijt zullen zijn aan het totaal. (Denk aan proceskosten, advocaatkosten én dan nog eens het aankopbedrag wat ze aan mij zullen moeten retourneren) Vandaar dat ik daar ook subtiel naar gehint heb door te vermelden dat wij dit als volwassenen onder elkaar ook prima zonder tussenkomst van derden op moeten kunnen lossen. Daarnaast kan zelfs de meest vers afgestudeerde pro-deo advocaat de zaak nog winnen mocht het voorkomen, omdat alles gewoon aantoonbaar is.

Bedankt voor jullie medeleven in ieder geval! Zodra ik meer weet laat ik het horen. Ik blijf gewoon stug doorgaan met alles wat ik kan doen en geef het niet zomaar op.

Het gaat mij nog niet eens zozeer om het bedrag aangezien dat niet eens zo astronomisch hoog is. Het gaat mij meer om de manier waarop deze getrainde oplichters zo vrij te werk kunnen gaan in ons land, en slachtoffers blijven maken! Ik wil proberen een voorbeeld te stellen waarin te zien is dat er wel dégelijk te winnen is van dit volk, en hoop daarmee ook anderen te bereiken die met hetzelfde probleem zitten en niet goed weten wat ze ermee aan moeten. Ik zoek het tot de bodem uit. Ze hebben dit keer de verkeerde genaaid.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Tja, hoe vervelend ook, het gaat niet lukken wat jij wil. Je beroepen op technische gebreken en de garantie, maar vervolgens de verkopende partij niet in de gelegenheid stellen de auto te repareren zal niet gaan werken. Je collega's met juridische achtergrond hadden je daarop moeten wijzen.

Dat de handelaar het geld eerst gaat overmaken maken en dat jij daarna de auto inlevert is aardig bedacht, maar zal nimmer gebeuren, welke termijn je ook stelt. De hint dat je het onderling wil oplossen is leuk, maar dan had je beter de handelaar persoonlijk eerst kunnen benaderen en het dan proberen te regelen. Een aangetekende brief met daarin allerlei dreigingen en ultimatums zal de handelaar eerder zijn hakken in het zand laten zetten dan mee te werken aan een oplossing.

Het terugdraaien van kilometertellers is niet strafbaar, wel strafbaar is het verzwijgen van een verlaagde kilometerstand bij verkoop van de auto. Maar fraude is hier juridisch lastig aan te tonen. De verkoper doet meestal of zijn neus bloedt, en bewijs dat de teller bewust is teruggezet is moeilijk te leveren.

Ik neem het in geen enkele wijze op voor de handelaar en zijn manier van handelen, maar zo simpel als jij de zaken hier stelt ligt het niet.

Dat is ook de reden waarom dit soort handelaren in NL vrij spel hebben.

Zolang zij niet te hard rijden komen zij overal mee weg.

Helaas.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,
Het terugdraaien van kilometertellers is niet strafbaar, wel strafbaar is het verzwijgen van een verlaagde kilometerstand bij verkoop van de auto. Maar fraude is hier juridisch lastig aan te tonen. De verkoper doet meestal of zijn neus bloedt, en bewijs dat de teller bewust is teruggezet is moeilijk te leveren.

Volgens mij ligt het bij consumentenkoop toch iets anders.

Als je kan aantonen (bijvoorbeeld met behulp van de NAP) dat de kilometerstand is teruggedraaid is dat al voldoende om de koop te ontbinden.

Je hoeft niet ook nog aan te tonen dat de verkoper bekend was met het feit dat de kilometerstand niet klopt.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Ik reageerde met het terugdraaien van de stand vooral op Boris 22 die aangifte wilde doen bij de politie;

Jou voordeel is echter wel, dat je aangifte bij de politie kan doen.
Bij ons zei de politie, omdat we de kilometerstand niet hadden gezien of op papier hadden, dat er geen aantoonbaar strafbaar feit was gepleegd.
Jij hebt nu alles op papier en de testverslagen van de dealer, dus hiermee heb je bewijs. Daar kan de politie iets mee.





De politie kan hier niets mee.

Willen ze ook niet, liggen liever in de struiken met een camera...

Griff
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:12

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Griff »

Fuseekogel,

Ik wil het bedrijf best de mogelijkheid geven de auto te repareren. Dat zou dus inhouden dat er ook een blok in zou moeten komen met inderdaad 185.000km aantoonbaar. Of een revisie bijvoorbeeld. Als zij daarmee, én het repareren van aangetoonde technische gebreken akkoord gaan, hoor je mij ook niet klagen hoor.. Sterker nog, dan zou ik alle negatieve berichtgeving hier verwijderen en stellen dat ze het alsnog uitermate netjes en proffesioneel opgelost hebben.

Maar dat gebeurd dus niet.

De enige oplossingen die ik aangeboden krijg zijn:

1. Mijn geld terug minus de inruilwaarde van mijn ingeruilde auto.
2. daar een andere auto komen uitzoeken rond hetzelfde bedrag.

Daar ik voor beide opties niet al te veel voel laat ik het daar niet bij zitten. Ik heb wellicht 1 leuke andere auto zien staan op de website, maar daar wist mijn contactpersoon/verkoper bij ACN ook niet zeker van of de auto er nog wel stond en of de gegevens wel juist waren. Dan moest ik maar even langskomen. Ja.. Weer een uur rijden voor niks, terwijl hij net zo goed, meteen even kan kijken omdat hij toch op locatie is.

Met de 2e oplossing zou ik eventueel nog wel akkoord kúnnen gaan, hetzij wel op de voorwaarden die mij niet meer dan redelijk lijken gezien mijn eerdere ervaringen. Namelijk de volgende voorwaarden: Bijvoegde NAP, onafhankelijke technische/aankoop-keuring bij een merkdealer. Eventuele gebreken aangetoond door de onafhankelijke keuring gerepareerd voor oplevering.

Maar wanneer ik hierover begin wordt er vaag/geen antwoordt op gegeven en op een ander onderwerp overgegaan. Geef mij eens het gevoel en het vertrouwen dat jullie dit echt netjes op willen lossen? (Ja jullie lezen heus wel mee)

Verder, Fuseekogel, heb jij het over dreigementen in mijn aangetekende brief. Zou jij voor mij deze dreigementen even kunnen uitlichten? Ik vind mij beschuldigen van "dreiging" nogal ver gaan. Waar en hoe komt deze "dreiging" precies tot uiting volgens jou?

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Hier

Ik ga ervan uit dat wij dit als volwassenen op een nette manier met elkaar zonder tussenkomst van derden kunnen regelen.

Deze regel, maar de hele brief is er doorspekt van, met het citeren en al.

Niet dat ik het niet begrijp hoor, of je ongelijk geef. Het is heel vervelend als iemand je oplicht. Zeker gezien de vele ervaringen die je over dit bedrijf leest, kan je stellen dat het met opzet is. Mijn reactie was niet om je terecht te wijzen, maar je er op te attenderen dat je beter het "gesprek"aan kan gaan dan gelijk er vol in te hakken.

Probeer zoveel mogelijk geld terug te krijgen (weet niet hoeveel je verliest als je de huidige deal accepteer met de aankoop minus inruil auto) en maak dat je wegkomt. Neem AUB niets anders mee. De auto op de site waar de verkoper niet de gegevens van weet is een vreemd verhaal. Ik vrees dat je ze wat andere proberen toe te schuiven en hopen dat je daar gevoelig voor bent. Zeker omdat je van ver moet komen. Als je, je geld of een heel groot deel daarvan terug kunt krijgen, lijkt me dat de beste oplossing.

Griff
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:12

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Griff »

~dreigen
I (onoverg.) 1. een of als een onaangename bejegening in het vooruitzicht stellen
2. als onaangename ervaring of ongewenste toestand in het vooruitzicht staan, resp. stellen: er dreigt gevaar; een dreigende storm; het dreigt te...
3. (...)
II (overg.) 1. de uitgedrukte kwade bejegening of onaangename ervaring in het vooruitzicht stellen
2. bedreigen: als gevaren ons dreigen, is onze helper daar
3. (in zwakkere opvatting) gevaar lopen, op het punt staan: het huis dreigt in te storten, hij dreigde te vallen.

Volgens mij staan er geen dergelijke "dreigingen" in mijn brief. Ik zeg echter wel waar het op staat, maar ik sta niet met pistolen te zwaaien..

Ok verder:

Ik werd gisteravond opgebeld door mijn contactpersoon bij ACN en zijn we het telefonisch eens geworden over een oplossing! Ik ga vandaag even langs, zou een uurtje van te voren bellen, om danwel een andere auto uit te zoeken mocht er iets interessants tussenstaan, danwel mijn geld terug te krijgen.

Ik ben benieuwd ACN. Dit klinkt als een gedegen oplossing! Vanavond meer.

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

OK, de tussenkomst van derden is de feestcommissie dus. Overigens hoeft dreigen niet met pistolen te zijn hoor, het verschijnen voor de rechtbank is niet voor iedereen leuk. Dat is toch waar je op doelde?

Maar goed, veel plezier met copy pasten en het verdere verhaal.

Ik ga er verder niet meer op in, veel succes.

ajager69
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 08:33

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door ajager69 »

Mensen, maak gebruik van het internernet bij aanschaf.
-Bekijk of er reviews te vinden zijn over de aanbieder.
-Kijk naar het kenteken in de advertentie, ga naar de site van het RDW en raadpleeg de voertuiggegevens online. Alle kentekengegevens in één oogopslag. --Check vervolgens de KM-stand op de site van de NAP. Kost €2,95 per check.
Dit ligt aanzienlijk lager dan een aanbetaling van €500,= (of meer).
Maak gebruik van de mogelijkheden.
-Neem ook iemand mee die de auto objectief kan bekjiken en beoordelen.

Gr. Arjan

Griff
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:12

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Griff »

@Fuseekogel nee natuurlijk niet, maar nu plaats je het autobedrijf in een slachtofferrol? Komop zeg, ze weten echt wel waar ze mee bezig zijn.. Ik zei dat ik dreigen nogal een zware benoeming vind. Ik heb nergens gezegd dat ik er geen druk op wou zetten.. Natuurlijk wou ik dat, om het hele proces te versnellen.

Ok ik ben dus langsgeweest vanmiddag en heb inderdaad even met de verkoper die mij eerder de auto had verkocht rondgekeken voor een andere auto. Natuurlijk vond ik die niet.

Nadat ik dus geen ander exemplaar heb gevonden, heb ik mijn volledige aankoop bedrag direct in kontanten vergoed gehad. We wensten elkaar een fijne dag en daarmee klaar. Kijk dit is nou hoe het hoort. Dit vind ik dan ook zeer netjes van ACN. Ik ben blij dat het zo is opgelost. Het had alleen wat minder moeilijk gehoeven allemaal. Ik wacht alleen nog op de vrijwaring van de auto omdat ze dat niet meteen op locatie regelen. Ik verwacht de vrijwaring aan het eind van de week wel in de bus te hebben, want ze zouden het per post opsturen. Dus al met al na dit hele gebeuren voor mij toch nog een goede afloop.

bunker
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2009 01:24

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door bunker »

Het is wel degelijk mogelijk de "heren" aan te pakken als het schadebedrag lager is dan 5000 euro, via de kantonrechter. Procedure is niet zo duur en zij moeten alle kosten betalen als ze verliezen.

Zie ook:
http://zoeken.rechtspraak.nl/resultpage ... ljn=AV0673

Als ik de discussies lees lijkt het of het ACN mee praat middels een "mol" en intitiatieve steunt maar ook frustreerd!!!!

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Je moet toch beter leren lezen..

Terugdraaien kilometerstand van auto's is onrechtmatig jegens onder meer de Stichting Nationale Autopas, de RAI en de BOVAG. Verbod opgelegd om nog langer dienst van wijzigen van kilometerstanden, onder meer via internet, aan te bieden en uit te voeren, zonder dat aan bepaalde nadere voorwaarden is voldaan.

Het gaat hier om een bedrijf wat de dienst aanbied, het terugdraaien van KM standen.Bij verkoop ligt het wat moeilijker aangezien je moet aantonenen dat de verkopende partij dit wist/gedaan heeft.

Maar voor €3 kan je per sms de NAP navragen, ik snap werkelijk waar niet waarom mensen dat niet gewoon doen, het lijkt mij op het totaal bedrag van de aanschaf van de auto niet echt uitmaken.

Een mol... nee toch?

Zet snel mij aluminium hoedje op :lol:

bunker
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2009 01:24

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door bunker »

Jammer dat je niet verder gekeken hebt bij rechtzaken.nl en de zoektermen ''terugdraaien kilometerstand'''niet gebruikt hebt. Dan was je vast wat positiever geweest en had je de benadeelde lezers echt een dienst kunnen bewijzen.
Consumenten zijn beter beschermd dan jij denkt en handelaren niet.
Lees deze zaak b.v. eens:

LJN: AX6836, Rechtbank Zwolle , 112694 / HA ZA 05-1134

Datum uitspraak: 05-04-2006
Datum publicatie: 15-06-2006
Rechtsgebied: Handelszaak
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Dwaling. Terugdraaien van de kilometerteller. Vernietiging van de koopovereenkomst op grond van art. 6:228 BW en vergoeding van de gemaakte kosten. In reconventie wordt vordering tot compensatie van de waardevermindering van de auto en gederfde genot afgewezen.

bunker
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2009 01:24

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door bunker »

of deze zaak:
LJN: AX6836, Rechtbank Zwolle , 112694 / HA ZA 05-1134


Datum uitspraak: 05-04-2006
Datum publicatie: 15-06-2006
Rechtsgebied: Handelszaak
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Dwaling. Terugdraaien van de kilometerteller. Vernietiging van de koopovereenkomst op grond van art. 6:228 BW en vergoeding van de gemaakte kosten. In reconventie wordt vordering tot compensatie van de waardevermindering van de auto en gederfde genot afgewezen.

succes bij jullie acties tegen dit bedrijf

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

bunker schreef:of deze zaak:
LJN: AX6836, Rechtbank Zwolle , 112694 / HA ZA 05-1134


Datum uitspraak: 05-04-2006
Datum publicatie: 15-06-2006
Rechtsgebied: Handelszaak
Soort procedure: Eerste aanleg - enkelvoudig
Inhoudsindicatie: Dwaling. Terugdraaien van de kilometerteller. Vernietiging van de koopovereenkomst op grond van art. 6:228 BW en vergoeding van de gemaakte kosten. In reconventie wordt vordering tot compensatie van de waardevermindering van de auto en gederfde genot afgewezen.

succes bij jullie acties tegen dit bedrijf
Volgens mij is de tweede zaak hetzelfde.

Ik snap niet als ik wat positiever was ik de benadeelde meer had kunnen "helpen". Niet alleen in deze topic maar ook bij diverse andere spelen soortgelijke "zaken"als je deze topics doorleest zou je ook helaas moeten vaststellen dat het vaak niet zo simpel ligt. Zelfs al krijgt men gelijk, gaan handelaren vaak vrijuit omdat ze de zaak opheffen en onder een andere naam verdergaan. Soms krijgt men ook het het geld terug of althans een gedeelte daarvan. Het enige advies wat ik mensen kan geven die zich in deze positie bevinden, is er eerst uit proberen te komen in onderling overleg met de verkoper, daarna pas brieven gaan sturen enz, nog beter als men rechtsbijstand heeft deze eerst aan het werk te zetten. Voordat dat men zelf actie onderneemt met het sturen van brieven en copy paste zaken die men op het internet vindt.

Het beste kan men voordat men tot aankoop overgaat eerst de nap opvragen per sms, dit kost €3. Nog beter is als men de auto voor aankoop laat keuren door de DEKRA of ANWB, eventuele punten die daaruit voortkomen kan men voor aankoop nog overleggen aan verkopende partij, en als men alsnog overeenkomt, dit ook schriftelijk in de koopovereenkomst laten vastleggen. De kosten voor een keuring zijn relatief laag, in vergelijk met sommige reparaties tegenwoordig.

Proef rijd altijd met de auto voor aankoop, als de auto achterin staat is dat zijn probleem. Hij wil de auto verkopen, niet jij. Het mooie van geld is dat je het overal naartoe kunt brengen :wink: .

Griff
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 nov 2009 16:12

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door Griff »

"Het enige advies wat ik mensen kan geven die zich in deze positie bevinden, is er eerst uit proberen te komen in onderling overleg met de verkoper, daarna pas brieven gaan sturen enz, nog beter als men rechtsbijstand heeft deze eerst aan het werk te zetten. Voordat dat men zelf actie onderneemt met het sturen van brieven en copy paste zaken die men op het internet vindt."

Het heeft voor mij anders prima gewerkt op die exacte manier :lol:

Verder geef ik je wel gelijk m.b.t. NAP via sms, de genoemde keuringen laten verrichten, proefrit maken alvorens een koop te sluiten.

bunker
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 nov 2009 01:24

Re: Autocentrum Nieuw Vennep info voor rechtzaak

Ongelezen bericht door bunker »

Griff,

Je hebt hier niet te maken met de autohandel op de hoek die zijn boterham probeert te verdien. Het gaat om een groepje uiterst slimme lieden die het al een tijd klaarspelen steeds nieuwe slachtoffers te vinden. Lees de reacties en vragen maar eens terug.

Gesloten