LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aben auto`s in Bakel

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
just-an-infidel
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 aug 2009 11:21

Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door just-an-infidel »

...update: Aben auto`s heeft laten weten te willen onderhandelen over een eventuele schadevergoeding. Voorwaarde is wel dat het orginele forumbericht verwijderd wordt en er een rectivicatie op dit forum geplaats zal worden. Ik heb inmiddels het orginele bericht verwijderd en ben zeker bereid een rectivicatie na een goede afhandeling voor beide partijen te posten op dit forum.

groetjes Infidel
Laatst gewijzigd door just-an-infidel op 02 sep 2009 22:07, 2 keer totaal gewijzigd.

stofzuigertje

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Een auto van dit bouwjaar 95 en nog niet ingevoerd en niet gekeurd is vragen om problemen en U wist dat er nog iets moest gebeuren en dat is achteraf meestal meer dan je wilt en denkt.

Dus gewoon kopen met Nederlands kenteken en verse APK en de auto moet dan wel duurder maar met minder risico afgeleverd worden!

Ze doen het daarom zo want ze verwachten die extra kosten maar zeggen niets....

En de zus van Uw zwager, wie is er dan niet zo slim om iemand te vragen die niet alles weet?

singer
Berichten: 24
Lid geworden op: 10 dec 2006 22:16
Locatie: best

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door singer »

hoezo pronken met rdw keurmerk?
een rdw keurmerk heeft geen enkele waarde wat betreft garantie's

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

stofzuigertje., kheb het al vaker gezegd, niemand heeft baat bij een reactie van jou met een wijzend vingertje

mensen balen al genoeg dat ze een probleem hebben, iemand nog eens meedelen dat ze een aankoop niet hadden moeten doen of iets in die strekking weten de mensen zelf ook wel

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door RobbieS. »

ik ben het met mallemalle eens dat het geen zin heeft om met een vingertje te wijzen, hoewel het natuurlijk ook geen verstandige aanschaf is.

wat ik wel vindt is dat je niet altijd de verkoper de schuld kunt geven dat hij je een slechte auto verkoopt. Je kunt niet verwachten dat dergelijke auto's van deze bouwjaren probleemloze autos zijn, ze zijn meestal ingeruild wegens achterstallig of groot onderhoud wat er aan zit te komen, waardoor het soms verstandiger is om in te ruilen.
Vervolgens komen dergelijke auto's bij de handelaren als bovengenoemd terecht. Deze gaan echt geen duizenden euro's in deze auto's investeren, tot ze weer top zijn.

Je moet als koper soms ook eens je eigen onderzoeksplicht nakomen, en eens nuchter nadenken of een bepaalde auto wel een verstandige keuze is. Let wel, je koopt een slechte auto, maar daarmee is de handelaar natuurlijk niet perse een slecht bedrijf.
Gewoon investeren in de auto en genieten van de cabrio en niet zeuren!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

het punt is, je moet sowieso nooit bij ene handelaar kopen
een handelaar verdient zijn brood met in en verkoop van autos

iedere cent die hij in een ingekochte auto steekt is hij kwijt

een handelaar wil zo makkelijk mogelijk geld verdienen

die gaat geen onderhoud plegen, die gaat geen reparaties uitvoeren, hij zou wel gek zijn

hij hoeft ook niet, handelaar is handelaar en hij opereert in die naam

zou je een dealer of garage zijn spelen er andere belangen mee om ene auto goed af te leveren aan een klant

je kan evengoed genaaid worden maar iig heeft men de mogelijkheden ene auto ene beurt te geven, te repareren, om zo een goed produkt af te leveren en de naam hoog te houden, een handelaar niet, en die heeft daar ook geen belang bij

koop dus gewoon nooit bij een handelaar

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

je kan best bij een handelaar kopen, echter mensen laten zich vaak te veel leiden door de praatjes van de verkopers. Je moet een auto niet beoordelen op de verhalen en beloftes van de verkoper maar op de feiten. Zitten de boekjes er niet bij, dan moet je de auto op waarde schatten zonder boekjes of onderhoudhistorie en ervan uit gaan dat distributiesnaar enz almede een grote beurt nog gedaan moeten worden. Dit moet dus meegenomen worden in de aanschafprijs.

Garantie is bij de dealer anders dan bij de meeste garage bedrijven, meestal als je daar bent kan je zelf wel inschatten hoe "goed" de dekking daarvan is. Meestal hanteert men het draaiende gedeelte, ik zie dat als geen garantie. Bovag garantie geeft veel meer duidelijkheid en is dus altijd te prefereren boven de meeste "handelaar"garantie aangezien deze vaak ter interpretatie van de handelaar zelf is.

Controleer altijd voor de proefrit de kentekenpapieren (bij LPG erg belangrijk is de auto echt G3?) en APK en het onderhoudboekje met elkaar, en zijn ook alle sleutels aanwezig?

Maak daarna een proefrit, rij zelf en desnoods moet er maar iemand mee van de garage. Maar je moet absoluut rijden voordat je iets aanbetaald of tekent. Als de auto helemaal tussen de auto's staat is dat zijn probleem. Een aanbetaling voor zijn beslissing om de garage zo vol te zetten is natuurlijk belachelijk en niet op zijn plaats. Rij altijd een half uur en stap ergens uit en bekijk de auto rustig op je gemak in het daglicht. Open uit sluit alle deuren en kofferbak en kijk en ruik onder de motorkap.Geen vreemde oliegeurtjes of koelvloeistof lekkages? Laat de motor ook aan tijdens het stilstaan kan je gelijk controleren of de motor warm loopt. Voor het wegrijden, rij een stukje achteruit en kijk op de plek waar de auto net stond, liggen daar geen olie of andere vloeistoffen. Waterplasjes zijn in de zomer meestal van de airco, dus hoeft niet gelijk een lekkage te betekenen.

En daarna pas kopen als het je nog steeds aanspreekt. Je kan natuurlijk afhankelijk van de auto of aankoopprijs een aankoopkeuring laten plaatsvinden.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

nog een reden om geen auto te kopen bij een handelaar

stel dat je alles hebt gedaan zoals je beschrijft, en er gaat 2 dagen later een bak of motor kapot, wat dan?

repareren zit er bij een handelaar nie in, inruilen dan maar? weer op zoek?

naar de centen fluiten?

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Tja, maar dat vertaalt zich in de prijs, een Opel Astra uit 1995 met opknapwerk koop je niet bij een dealer. Particulier (ook geen garantie) of handelaar, meer keuze heb je niet. Niet alle mensen die willen of kunnen zo veel geld uitgeven dat ze bij een dealer kunnen/willen kopen.

Een handelaar is vele malen (vaak) goedkoper dan een dealer voor een soortgelijke auto. Het prijsverschil komt ook door het verhoogde risico wat je als koper loopt, bij een handelaar heb je een groter risico dat je met de brokken blijft zitten.

Mensen die een wat duurdere auto kopen, maar net geen "dealer materiaal" meer zijn kunnen overwegen de auto een grote beurt te geven bij een (sorry voor de reclame) Bosch car service garage. Je krijgt dan mobliteitsgarantie en garantie. de auto mag niet ouder zijn dan 9 jaar en moet aan bepaalde voorwaarden voldoen.

Bespreek dan met de handelaar een zo mee prijs en laat de afleverbeurt ook maar zitten (€195 voor het bijvullen van de olie is toch wat duur, meestal doet men trouwens niets) . Informeer wel eerst wat ongeveer een grote onderhoudsbeurt kost voor het type auto wat men wil kopen.

Maar een gebruikte auto is altijd een risico, hoe goedkoper hoe groter het risico...

stofzuigertje

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Her en der opknap werk....

Dat schreven ze zelf dus ze wisten dat er iets aan moest gebeuren en 1995 is ook al kans op iets meer problemen!

Vooraf goed laten controleren wat het gaat kosten zou beter zijn of het rendabel is of gelijk een goede kopen.

Alleen iemand die als liefhebben auto's restaureerde en geen uurloon rekende kan hier nog leuk in rond rijden.
Meestal zijn de duurdere auto's in aanschaf toch goedkoper dan de goedkopere want daar komt vaak nog zoveel bij dat ik ze liever bij dit soort handelaren laat staan.

Ik zit nu zelf met een schade auto uit Duitsland, nog niet geïmporteerd want als deze volgend jaar klaar is weer minder BPM te betalen!

Ik wist dus precies wat stuk was en kan dus nog wel rijden...
Mag niet wegens verlichting en scherpe delen maar dus compleet en proefrit gemaakt.

Ik betaalde maar ¼ van wat ze normaal in showroom kosten met garantie en ik heb dus geen goedkoop merk...

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

waarom ruilen mensen autos in?

omdat de reparatiekosten te te hoog worden, omdat de wagen niet goed meer is

die wagens komen bij handelaren terecht

niemand ruilt een goeie auto in, en als men dat wel doet dan is de wagen nog te goed om bij ene handelaar in te ruilen omdat je er niks beters voor terug kan krijgen, en wil men er op vooruit gaan, dus ruilt men in bij garages of dealers

weer een reden om handelaren links te laten liggen

stofzuigertje

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

@ Malle Malle,

Er zijn dealers die alleen eigen merk verkopen en de rest weg doen.

Ook die ruimte tekort komen en alle oudere dumpen.

Dus als ik een nieuwe mooi vind en goede prijs als inruil kreeg kan deze toch bij slechte handelaar komen zonder dat er iets aan mankeerde....

Wel bezuinig ook ik vlak voor inruil graag op het onderhoud....
Dus kun je wat verwachten.

Maar er zitten zeker ook zeer goude auto's tussen die niets mankeren!
Ook Lease auto's die bij opbod verkocht worden kom je daar tegen!

Maar deze cabrio uit 1995 met enige werk zoals de Topic gestart werd van een niet bepaald een merk wat lang mee gaat over het algemeen...

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door RobbieS. »

stofzuiger... opel gaat niet lang mee over het algemeen?

De levensduur van je auto hangt eigenlijk vooral af van het onderhoud, zoals bij elk merk, een mercedes zonder goed onderhoud loopt ook niet eeuwig evenals de japanse producten.

Het mooie van de verschillende oudere opel modellen is juist dat onderdelen royaal voorhanden zijn, eenvoudig te monteren en gunstig geprijsd, zowel nieuw als gebruikt..

Kortom, ook een Opel gaat lang mee, als er maar niet wordt bezuinigt op het onderhoud.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

mee eens

rijd al 10 jaar oud opel spul, voornamelijk 6 cilinders

monza, senator, commodore, admiral, amper stuk te krijgen en ast stuk gaat - idd als gevolg van matig onderhoud, eenvoudig te repareren en onderdelen genoeg

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Bij de V6 die onder andere in de Omega en Vectra gebruikt worden gaat na 200.000 km de koppakking er uit, en dan kan je hem nog zo goed onderhouden hebben!

Qua onderdelen voorziening ben ik het helaas niet eens Opel/GM heeft vaak voor 8 jaar oude auto's al onderdelen niet meer op voorraad. Dat is bij Mercedes is dat echt beter geregeld, daar kan je nog voor een 20 jaar oude auto bij de dealer voor onderdelen terecht.

RobbieS.
Berichten: 157
Lid geworden op: 10 mei 2009 11:36

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door RobbieS. »

het is toch niet erg dat er na twee ton de koppakking de geest geeft, vervangen en verder...

Wat betreft onderdelen voorziening heb je gelijk, ik heb zelf een manta en een calibra, voor de manta hoef je niet bij de dealer aan te komen. Hiervoor kun je terecht bij clubs en andere liefhebbers. De calibra wordt dealeronderhouden, en geeft wat betreft onderdelenvoorziening geen problemen. (bj 95 2.0 8v)

Plaatwerk en dergelijke is bij MB inderdaad het beste geregeld, alles is leverbaar, kost wel wat, maar het is er.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Mallemalle »

na 2 ton de koppakking deruit vind ik niet eens verkeerd

qua aftersales is het idd beter bij mercedes maar een beetje speurwerk levert ook genoeg mogelijkheden op mbt onderdelen in het geval van opel

genoeg bedrijven die nog steeds onderdelen maken voor die oude beesies

Fuseekogel
Berichten: 97
Lid geworden op: 30 jul 2008 08:20

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door Fuseekogel »

Ik heb best wel wat auto's gehad en ook vaak rond die KM stand maar daar was de koppakking nog prima van, allemaal. Het gaat dus om twee pakkingen (V6) twee maal vlakken, arbeidsloon en delen. Als je het goed aan laat pakken doen ze gelijk de distributieriem en spanner ,waterpomp mee.

Ik zou zeggen bel voor de grap eens de dealer als je echt een rolberoerte wil krijgen wat dit grapje kost. Zelfs een normale garage rekent een prijs waarvan je drie dagen wakker bent :lol:

Ik vind dat niet normaal dat je bij deze km stand zo'n grote reparatie met zulke hoge kosten maar als normaal moet ervaren. Zelfs als je alleen de onderdelen bij de dealer haalt betaal je de volle prijs, Mercedes en BMW dealers geven over het algemeen korting op onderdelen als je deze komt halen bij ze. Daar is bij Opel geen sprake van.

fblom
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2012 22:20

Re: Aben auto`s in Bakel

Ongelezen bericht door fblom »

Wellicht mosterd na de maaltijd maar wees voorzichtig met Aben. Volgens kvk, rechtbank en kennissen heeft Aben een spoor van ex bedrijven en legio rechtzaken van schuldeisers en gedupeerde kopers. Zakenpartners hebben het over een onbetrouwbare partij. Naar mijn mening een malafide bedrijf/persoon waar justitie een verbod op voortzetting van zijn handelspraktijken zou moeten instellen.

Gesloten