LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Auto

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
dietmar
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2010 10:21

Auto

Ongelezen bericht door dietmar »

Hallo ik heb een vraag we hebben pas een auto gekocht Peugeot 307 bouwjaar
27-10-2006.
Maar na het koop contract lopen we nog even rond de auto en dan zie ik dat er geen lichtmetalen velgen onder zitten en dat dat wel vermeld word in de uitrusting van de auto .Na contact met de verkooper over de velgen zegt hij dat dat een fout is van een programma soft wear maar daar geloof ik niet in.
Inmidddels is de dicusie hoog opgelopen over het hele geburen maar de dealer wil er niets van weten over een tegemoetkoming.
Het enige wat de dealer wilde is een wijnpakket geven.
Heeft u nog een idee wat ik nu nog kan doen.
Het is wel een peugeot dealer en niet een handelaar. :mrgreen: :mrgreen:

advocaatjeleefjenog
Berichten: 64
Lid geworden op: 11 jan 2010 18:58

Re: Auto

Ongelezen bericht door advocaatjeleefjenog »

Beste,


U koopt de auto toch zo als hij daar staat en niet zoals hij is in de folder/ of beschrijving, en bespreekt dit soort dingen voor u de koop sluit. Achteraf is het veel moeilijker.Velgen had u als leek makkelijk kunnen controleren of ze van lichtmetaal zijn of niet.
Ik snap dus niet zo goed waarom de discussie zo hoog op loopt....
Misschien moet u voorstellen om met een bijbetaling lichtmetalen velgen te laten monteren door de dealer (netjes van u dat u namen niet noemt !!! :wink:)
Ik denk dat u beter samen rustig er voor kunt gaan zitten en kijken of u allebei een beetje water bij de wijn doet. Winnen jullie beide het meeste mee
Succes!

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto

Ongelezen bericht door Mallemalle »

als de dealer de wagen te koop aanbied = waar dan ook op het net - met licht metalen velgen dan moeten ze bij bezichtiging en verkoop ook eronder zitten lijkt mij

snap best dat je dat even niet in de gaten hebt

wat staat er op de koopbon?

heb ne eventuele no0g ene kopie van een advertentie of iets dergelijks?

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Auto

Ongelezen bericht door jvn »

dietmar schreef:Hallo ik heb een vraag we hebben pas een auto gekocht Peugeot 307 bouwjaar
27-10-2006.
Maar na het koop contract lopen we nog even rond de auto en dan zie ik dat er geen lichtmetalen velgen onder zitten en dat dat wel vermeld word in de uitrusting van de auto .Na contact met de verkooper over de velgen zegt hij dat dat een fout is van een programma soft wear maar daar geloof ik niet in.
Inmidddels is de dicusie hoog opgelopen over het hele geburen maar de dealer wil er niets van weten over een tegemoetkoming.
Het enige wat de dealer wilde is een wijnpakket geven.
Heeft u nog een idee wat ik nu nog kan doen.
Het is wel een peugeot dealer en niet een handelaar. :mrgreen: :mrgreen:
reactie jvn: als de verkoper een officiele Peugot dealer is dan is hij mischien ook aangesloten bij een branche organisatie?
U zou dan het geschil aan hun kunnen voorleggen.

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Auto

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

"reactie jvn: als de verkoper een officiele Peugot dealer is dan is hij mischien ook aangesloten bij een branche organisatie?
U zou dan het geschil aan hun kunnen voorleggen"

Alle dealers zijn standaard aangesloten bij de BOVAG. DE BOVAG heeft een geschillencommissie.
Koper heeft echter ook een 'onderzoeksplicht", dat betekent dat koper niet met een blinddoek voor een auto moet kopen.... Lichtmetalen wielen vermeldt in de advertentie? Dan check je dat toch even als je naar de auto gaat kijken.
Schuld ligt niet altijd bij de verkoper.......

Zoals al eerder gezegd: ga met de verkoper aan tafel zitten en probeer er in redelijkheid uit te komen, als volwassen mensen. Je zult zien dat de verkoper daar meer van gecharmeerd is dan van "beschuldigingen" op een forum.

v.d.Heyden

jvn
Berichten: 221
Lid geworden op: 15 jul 2009 13:55

Re: Auto

Ongelezen bericht door jvn »

Wie de (schuldige )is laat ik in het midden,daar heb ik ook geen oordeel over gegeven! Waar ik alleen maar op wil wijzen is:mochten ze er samen niet uitkomen,dat een geschillencommissie een goed alternatief is,om te voorkomen dat de zaak gaat escaleren.

Samor
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 jan 2012 01:21

Re: Auto

Ongelezen bericht door Samor »

Wie het geschil over de lichtmetalen velgen gaat winnen laat ik ook in het midden. Maar ik raad iedereen aan voordat die lichtmetalen velgen koopt eerst velgen prijzen, beoordelingen en shops te vergelijken op een vergelijkingsswebsite.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: Auto

Ongelezen bericht door JtC »

Onzin, het gaat om originele Peugeot velgen en geen aftermarket velgen. Die kennen hele andere prijzen. Een paar honderd Euro per losse originele velg is niks.

Na het koopcontract pas ontdekken dat er geen lichtmetalen velgen zijn, vind ik trouwens wel erg raar. Het kan aan mij liggen...

elnuar
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 jan 2012 14:00

Re: Auto

Ongelezen bericht door elnuar »

Je maakt voor de koop toch eerst even een rondje om de auto en een proefrit?
Dat is vrij normaal als niet handelaar en dan zie je hoe de auto is en dan heb je ook de taak om te controleren of de auto voldoet aan wat er in de advertentie staat.
Als je de auto afwijkt van wat er in de advertentie staat en je besluit te kopen, koop je hem zoals hij is en alleen als er verborgen gebreken zijn, of er wordt wat veranderd (niet afgesproken) aan de auto in de tijd tussen kopen en leveren kan je iets, maar anders... had je het kunnen (moeten) weten.

En als de verkoper dan nog zo aardig is om je iets als tegemoetkoming te geven, mag je daarmee blij zijn, want hij had het niet hoeven doen.

Mallemalle
Berichten: 887
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:40

Re: Auto

Ongelezen bericht door Mallemalle »

Als de wagen wordt angeboden met lichtmetalen velgen mag je verwachten dat die er ook onder zitten

De realiteit is helaas anders, je moet alles checken wat in een ad wordt vermeld en meer

om die reden zou ik iig ene kopie maken van die advertentie zodat je ene poot hebt om op te staan als je een wagen gaat bekijken

Hoe dit wordt opgelost, geen id maar de dealer wil het goedmaken met een wijnpakket, dat impliceert imo iig dat men weet fout te zitten anders bied je dat niet aan

v.d.Heyden
Berichten: 738
Lid geworden op: 19 jan 2010 22:04

Re: Auto

Ongelezen bericht door v.d.Heyden »

Ik denk dat TS en de Peugeotdealer er inmiddels wel uit zijn gekomen......

Auto - 26 jan 2010 10:42

:mrgreen:

Gesloten