LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Bespreek hier jouw ervaringen met dealers en garagebedrijven.
Wendy S.
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:06

Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door Wendy S. »

Een waarschuwing:

Op 5 juli 2010 hebben wij een auto gekocht bij Auto Overveen BV c.q. Outletcenter Auto Overveen, een Citroen Picasso met kenteken 45-RD-FZ. De inruilauto zou een Peugeot 306 zijn. Er werd een aanbetaling van 1000 euro verricht en de auto zou 8 juli 2010 geleverd worden.

Op de datum van aflevering 8 juli 2010 werden wij gebeld met de mededeling dat
de auto nog niet geleverd kon worden, omdat er nog een ontbrekend onderdeel geleverd
moest worden. Terzijde zij opgemerkt dat bij verkoop aan ons niet meegedeeld werd
dat er nog reparaties aan de auto verricht moesten worden.
Wij gingen op 9 juli 2010 met vakantie en afgesproken was dat de auto gelijk na
onze vakantie opgehaald kon worden.

Tot grote verbazing en teleurstelling bleek ook na de vakantie, namelijk op 23 juli 2010,
de auto niet klaar te zijn. Ene Bas van Outletcenter Auto Overveen deelde per telefoon mede dat er nog een printplaat van 600 besteld moest worden en of wij daaraan mee wilden betalen.
Indien niet akkoord zouden wij de koop mogen ontbinden en zou de vooruitbetaling
van 1000 euro terugbetaald worden. Medewerker Bas zou in dat geval aan de
financiële afdeling van het bedrijf de opvolgende maandag 26 juli 2010 hiervan
mededeling doen.

Aangezien wij niet bereid waren mee te betalen aan een verdere reparatie, werd
toen de koop ontbonden. Medewerker Bas zou zorg dragen voor terugbetaling van
het voorschot van 1000 euro.
In goed vertrouwen hebben wij daarop een andere auto gekocht en onze oude
Peugeot ingeruild aangezien deze laatste kapot was en wij per direct een auto nodig hadden.

In de brief die wij op 19 augustus 2010 ontvingen van de heer Onstein, directeur van Outletcenter Auto Overveen staat onder andere: '..Op dat moment stond de auto voor u klaar.' Welnu, de auto kan NOOIT klaar hebben gestaan, want op de RDW site staat onder voertuiggegevens dat de vervaldatum APK 14-02-2008 is. Met een telefonische navraag bij het RDW werd ons bevestigd dat een niet gekeurde auto zoals onderhavige de weg niet op mag. In ieder geval geeft de heer Onstein in zijn brief toe dat de auto niet conform afspraak en overeenkomst geleverd kon worden. Heden, 24 September 2010 is de auto nog steeds niet APK gekeurd!

Een voorschot zoals wij deze betaald hebben, heeft als doel om de kosten voor levering zeker te stellen. In dit geval zijn deze kosten nooit gemaakt! Bovendien is de heer Onstein contractueel in gebreke gebleven.

Het kan zijn dat de Outletcenter Auto Overveen deze "truc" vaker uithaald. Wees gewaarschuwd. Uiteraard komen we graag in contact met mensen die dezelfde ervaringen met dit bedrijf hebben.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door witte angora »

Eén topic openen voor hetzelfde is voldoende.
Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

U geeft een citaat van een bericht, maar dat is wat kort uitgevallen.... Ik kan er niet uit opmaken, wat het probleem is. Ik gok dat u de aanbetaling niet terug krijgt? Op welke gronden?

Wendy S.
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:06

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door Wendy S. »

De aanbetaling krijgen we inderdaad niet terug, omdat Onstein beweerd dat de auto klaarstond. Dat was niet waar. Hij was niet RDW gekeurd én er moest nog een reparatie plaatsvinden. Het gesprek met medewerker Bas heeft volgens Onstein nooit plaatsgevonden en hij heeft onze 1000 euro aanbetaling nooit teruggegeven. Wij gaan nu aangifte doen bij de politie.

littlet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:42

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door littlet »

Hallo Wendy. S,

Jij bent dus naar de politie geweest, en wat zijn de actie die daaruit volgt? Ben erg benieuwd.

littlet

MAXIEM

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Wendy S.

Je kunt uiteraard deze fraaie autohandelaar in rechte betrekken (dagvaarden). Ik schat in dat je deze case met glans gaat winnen, dus kosten hoe je niet te maken. Als je een rechtsbijstandverzekeraar hebt, zou ik het via die weg laten lopen.

Sukses, Maxiem.

littlet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:42

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door littlet »

HEEEEL HARD doorlopen. Wij hebben ook een ernstig slechte ervaring met dit bedrijf. Succes met jouw acties Wendy, we blijven graag op de hoogte.
Laatst gewijzigd door littlet op 16 okt 2010 12:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Wendy S.
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:06

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door Wendy S. »

We zijn bezig met de lokale pers. En de voorbereidingen voor de rechtzaak zijn ook bezig. Door een overlijden in mijn directe omgeving heb ik geen aangifte kunnen doen, maar dat ga ik maandag doen. Kijken of meneer Onstein nog meer op zijn kerfstok heeft. Of hij moet alsnog de 1000 euro aan ons terugstorten, dan ga ik al die moeite niet doen. Maar me zomaar af laten zetten......dat laat ik me niet gebeuren.

Wendy S.
Berichten: 5
Lid geworden op: 24 sep 2010 16:06

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door Wendy S. »

Wat zijn jouw ervaringen dan met dit bedrijf, Littlet?

littlet
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 okt 2010 17:42

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door littlet »

Hallo,

Kan iemand me vertellen of Dhr Fred Hehl ook met dit bedrijf te maken heeft? Zie link.

http://www.ilocal.nl/nl/garages/fred-he ... 7329485021

patricia de wit
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 dec 2010 22:09

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door patricia de wit »

ja fred hehl is hier ook gewoon de eigenaar van , heeft welis waar een werknemer uit hillegom daar directeur gemaakt . maar ook outlet centrum overveen is gewoon van hem net als auto hilligom .
en dan die jongen die daar werkt ik zie in eerdere berichten dat hij bas heet die doet of hij de directeur is .
maar mensen loop er met een grote boog omheen want het is daar echt firma list en bedrog .
je kan beter 500 euro meer uitgeven bij een eerlijk bedrijf als dat je bij dit soort mensen een auto koopt .

schoepioen
Berichten: 85
Lid geworden op: 05 okt 2010 10:13

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door schoepioen »

patricia de wit schreef:ja fred hehl is hier ook gewoon de eigenaar van , heeft welis waar een werknemer uit hillegom daar directeur gemaakt . maar ook outlet centrum overveen is gewoon van hem net als auto hilligom .
en dan die jongen die daar werkt ik zie in eerdere berichten dat hij bas heet die doet of hij de directeur is .
maar mensen loop er met een grote boog omheen want het is daar echt firma list en bedrog .
je kan beter 500 euro meer uitgeven bij een eerlijk bedrijf als dat je bij dit soort mensen een auto koopt .
Over het algemeen moet je dan wel meer bijleggen dan 500 euro.
Mijn vader heeft 3x een auto bij ACC Overveen gekocht. Ex-lease, vrij hoge km-stand en historie bekend. Wel heeft hij iedere keer ca. 500-1000 euro extra ingecalculeerd; ex-lease auto's hebben de laatste beurt bijna nooit gehad. Ook anderszijds moet je rekening houden dat je auto meteen na aankoop daar een grote beurt behoeft en zeker relatief storingsgevoelige merken als Opel, Peugeot, Renault, Citroen e.d. Mijn vader heeft elke keer een aantal jaren plezier van de auto's gehad. Het is een beetje een kwestoie van geluk, maar mijn vader heeft ook kennis van zaken en weet waar hij op moet letten en wat hij in moet calculeren. Steeds was de auto dan goedkoper dan bij de dealer. Echter,bij de dealer zijn ze vaak ook net wat mooier.

Ik zou er ook niet snel een auto kopen (hoewel ze er nu 1 hebben staan die mij wel heel erg aanspreekt; precies zo als ik dat model wil, maar blijkbaar de enige op dit moment in NL. aangeboden). Voor de prijs die je bij ACC Overveen betaald, kun je betere en mooiere auto's vinden bij dealers, die wel wat ouder zijn of van een vorig model. Maar ik ga liever voor een hele mooie, goed onderhouden auto van bijv. bouwjaar 2000 dan van eentje van hetzelfde merk en type en dezelfde prijs bij ACC Overveen die dan van bouwjaar 2003 is.

WIERS7
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 aug 2012 15:27

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door WIERS7 »

Goedenmorgen,ik wou even reageren op de klachten van dit outletCenter.Het is nu aug 2012 onze nissan qashqai van 2008 gekocht bij garage?Overveen tot heden aleen maar elende morgen krijg ik mijn nissan terug van de dealer weer 3500 euro verder totaal al 8000 euro aan reparaties . Wij voelen ons ook erg belazert .wij betaalde voor de auto ruim 15.500euro Mischien dat er toch weer gedupeerde mensen zijn met vr groet jan wiersma Hilversum

riddert
Berichten: 2130
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door riddert »

WIERS7 schreef:Goedenmorgen,ik wou even reageren op de klachten van dit outletCenter.Het is nu aug 2012 onze nissan qashqai van 2008 gekocht bij garage?Overveen tot heden aleen maar elende morgen krijg ik mijn nissan terug van de dealer weer 3500 euro verder totaal al 8000 euro aan reparaties . Wij voelen ons ook erg belazert .wij betaalde voor de auto ruim 15.500euro Mischien dat er toch weer gedupeerde mensen zijn met vr groet jan wiersma Hilversum
Zou het zo kunnen zijn dat uw reparaties liggen aan de matige kwaliteit van de onderdelen van uw Nissan, eventueel in combinatie met de kilometerstand en slijtage? 't Is per slot van rekening een Renault.

Michelle Laurens
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 feb 2014 10:34

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door Michelle Laurens »

In december 2013 heb ik bij dit bedrijf een zwarte BMW 320 Diesel, gekocht. Op de website stond vermeld dat de auto een km stand had van +/- 270.000. Deze km stand stond ook vermeld in het onderhoudsboekje.

Afgelopen weekend heeft de auto een kleine onderhoudsbeurt gehad en daaruit bleek dat de auto geen 270.000 km heeft gelopen maar bijna 400.000 km (!). Dit geeft een verschil aan van ruim 130.000 km.

Ik ben nog bezig telefonisch contact met verantwoordelijke te zoeken. Ik zal verdere ontwikkelingen in deze zaak via deze site mededelen.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door bokkel »

Michelle Laurens schreef:In december 2013 heb ik bij dit bedrijf een zwarte BMW 320 Diesel, gekocht. Op de website stond vermeld dat de auto een km stand had van +/- 270.000. Deze km stand stond ook vermeld in het onderhoudsboekje.

Afgelopen weekend heeft de auto een kleine onderhoudsbeurt gehad en daaruit bleek dat de auto geen 270.000 km heeft gelopen maar bijna 400.000 km (!). Dit geeft een verschil aan van ruim 130.000 km.

Ik ben nog bezig telefonisch contact met verantwoordelijke te zoeken. Ik zal verdere ontwikkelingen in deze zaak via deze site mededelen.
Een 320 D haalt motorisch op zijn slofjes de 6 ton, dus echt boos hoef je niet te zijn op de 4 ton. Als het onderhoud maar op tijd en/of correct is uitgevoerd , dan heb je alleen omkijken naar de overige zaken. Interieur zal ook nog wel netjes zijn, alleen de slijtende onderdelen heb je dan, maar da's bij elke auto.

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door j.van bunt »

had je de nap niet gevraagd? daaruit had dit wel moeten blijken.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door bokkel »

de NAP... dat stelt ook geen *&% voor. Bovendien kun je er geen rechten aan ontlenen.

Janssen68
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 nov 2013 08:34

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door Janssen68 »

bokkel schreef:de NAP... dat stelt ook geen *&% voor. Bovendien kun je er geen rechten aan ontlenen.
Inderdaad. Er zijn hele volkstammen die, elk jaar, vlak voor de apk, het tellertje een slinger achteruit geven. De NAP lijkt dan leuk te kloppen.

Sowieso alle taxi's en rijschoolauto's werken volgens dit principe. Bij de Tellerdokter bij ons in de buurt, staan er dagelijks taxi's om "geholpen" te worden.

j.van bunt
Berichten: 19
Lid geworden op: 12 apr 2012 22:06

Re: Garage Overveen BV c.q. OutletCenter Auto Overveen

Ongelezen bericht door j.van bunt »

natuurlijk is dit niet waterdicht maar als je het onderhoud en de nap hebt dan is de kans natuurlijk wel kleiner dan helemaal geen historie.

Gesloten