LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] anti rsn hyves aangemaakt.

Discussieer hier over (auto-)rijscholen.
Marijke19Jansen
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 okt 2008 16:44

anti rsn hyves aangemaakt.

Ongelezen bericht door Marijke19Jansen »

Hallo allemaal,
Ik heb een anti rsn hyves opgericht. Misschien willen jullie lid worden en ook daar je verhaal vertellen?
Dit is de link: http://antirsn.hyves.nl/
Alvast bedankt.
Groetjes Marijke.

Examinator
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48

Re: anti rsn hyves aangemaakt.

Ongelezen bericht door Examinator »

Laten we niet vergeten dat de rijscholen die bij RSN zijn aangesloten nou niet echt bekend staan om hun professionele werkwijze. Veel instructeurs beheersen de Nederlandse taal niet, rijden in oude lesauto's en hebben hun bedrijfsadministratie niet op orde. Het zijn de rijschoolhouders die zelf niet aan hun leerlingen kunnen komen en dat aan een bedrijf als RSN overlaten omdat die wel weet hoe te werven. Die slechte moraliteit van de aangesloten rijscholen zorgt ervoor dat RSN supervoorzichtig moet zijn met doorbetaling van het lesgeld. Want als zo'n amateuristische rijschool failliet gaat (en dat zijn er een paar per maand) dan claimt een leerling het lesgeld in eerste instantie terug bij RSN. RSN moet er dan maar voor zorgen dat het geld bij de gefailleerde rijschool moet worden teruggehaald. Nou, die heeft geen nagel om zijn kont te krabben en overal schuldeisers. Natuurlijk gaat het uiteindelijk mis maar dat hebben de aangesloten rijschoolhouders gewoon aan zichzelf te danken. Die hebben namelijk geen bestaansrecht omdat ze zelf geen of te weinig leerlingen kunnen vinden.

Ik kijk laatst naar Kassa van de Vara en heb mij ziek geërgerd aan die "zielige" rijscholen die hun beklag bij de heer Linders doen zonder greintje samenwerkingsrespect. Er is een camera bij en opeens vergeten ze hun eigen fouten en de enorme hoeveelheid omzet die ze voorheen aan Linders te danken hebben. Neem nou rijschool Snelway die als haantje de voorste meldde dat hij nog meer dan 30.000 EURO van RSN tegoed heeft. Met alle respect maar daar mag ik toch uit concluderen dat het debiteurenbeheer van Snelway aan alle kanten rammelt. HOE IS HET MOGELIJK! 30000 EURO! Twee ingredienten die het bedrijf zullen nekken. Waardeloze debiteurenbewaking en geen eigen mogelijkheid om zelf leerlingen (lees omzet) te genereren. De instructeurs van Snelway hebben hun loon nu ook niet gekregen, onder het mom dat RSN niet heeft voldaan. Wat kan zo'n instructeur dat nou schelen. Hij heeft nu alle recht om het faillissement van zijn werkgever aan te vragen.

Natuurlijk vind ik het voor de gedupeerde leerlingen bijzonder vervelend. Natuurlijk staan zij naar mijn mening in hun recht op terugbetaling. Maar tegen al die leerlingen wil ik zeggen: Kijk die piepende rijschool die bij RSN was aangesloten eens diep in zijn ogen en vraag hém de schade te compenseren. Want zoals bij Snelway wisten de aangesloten rijscholen die nu gedupeerde leerlingen hebben dat er stront aan de knikker was bij RSN toen ze hun centen niet meer doorbetaald kregen. Daaarmee zijn ze tenminste zo schuldig aan het drama omdat ze al die gedupeerde leeringen tegen beter weten in toch met rijles lieten beginnen met als gevolg dat nu niemand meer wat van Linders krijgt omdat de schade te hoog is opgelopen.

Walgelijk!

oudleerling
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 feb 2009 23:30

Re: anti rsn hyves aangemaakt.

Ongelezen bericht door oudleerling »

'Examinator" probeert de heer linders en RSN wel erg overduidelijk te dekken, maar ik ben een oude leerling van rsn, heb alles betaalt en ben ook geslaagd, alleen mijn oude instructeur krijgt zijn geld niet uitbetaalt door RSN. Sorry hoor maar het ligt echt aan de heer Linders en
RSN. Ik had van mijn instructeur begrepen dat RSN financiële problemen hadden, maar dit op een latere stadium het aan de instructeurs door hadden gegeven, maar toen was het al te laat.

Examinator
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 feb 2009 20:48

Re: anti rsn hyves aangemaakt.

Ongelezen bericht door Examinator »

Ik adviseer gedupeerde leerlingen hun vordering bij de curator in te dienen. Ik zou ook de overeenkomst tussen RSN en de rijschool bij de rijschool en bij de curator opvragen. Daarin staat vast vermeldt dat de rijschool leerlingen van RSN zou ontvangen en dat de rijschool de leerling rijles moet geven. Ze zijn vast vergeten in de overeenkomst op te nemen dat indien RSN niet uitbetaald aan de rijschool dat er dan geen verplichting meer is om rijles te blijven geven. Je kunt je rijschool daar op wijzen en hem aan zijn verplichting houden dat je gewoon rijles van hem krijgt omdat dat met RSN is afgesproken. Als RSN de rijschool niet heeft voldaan dan is dat zijn probleem en moet de rijschool maar actie ondernemen richting de curator. Als het je te moeilijk wordt dan adviseer ik je met meer gedupeerden 1 goede advocaat in de arm te nemen om het een en ander af te dwingen danwel een regeling met je rijschool te treffen. Op www.antirsn.hyves.nl tref je meer gedupeerden aan. Succes!

Gesloten